Microsoft Risinājumu centrs bez parādes tērpa
Microsoft Risinājumu centrs
Microsoft Risinājumu centrs
Rīgā oficiāli atvērts septembra vidū, lai gan tas
sāka darboties jau pavasarī. Kādas iespējas tas paver
Latvijai, Baltijai, Microsoft klientiem un IT speciālistiem? Tiem,
kas vēlas iepazīt un testēt jaunos un nākotnes produktus, -
visplašākās. Tiem, kas vēlas pamatīgi
pārbaudīt topošu risinājumu virtuālā vidē
visnopietnākās. Bet ko vairāk par to, kas notiek Risinājuma
centra ikdienā, SP stāsta Microsoft Latvia serveru biznesa
attīstības vadītājs Baltijas valstīs Staņislavs BORISOVS
un Risinājumu centra vadītājs Oļegs SIVCOVS.
Galvenais IT speciālists -
dators
Ienākot Risinājumu centrā (RC)
parastā darbdienā, vienā no telpām pie datoriem
strādā centra darbinieki, bet testēšanas telpā valda
neparasts klusums. Zinot, ka uzņēmumu pārstāvji
pierakstījušies rindā uz Microsoft jaunās
programmatūras un risinājumu testēšanu jau divus
mēnešus uz priekšu, varētu domāt, ka pie centra
darbstacijām nebūs nevienas brīvas vietas, visur sēdēs
jauni, zinātkāri IT speciālisti un testēs, ka galvas
kūp. Šoreiz nekā tāda nebija, bet tas nebūt nenozīmē,
ka Risinājumu centra resursus var izmantot tikai tradicionālā
veidā. Izrādījās, ka šķietami nenodarbinātie
datori strādā paši: jau aptuveni trīs mēnešus tie
automātiskā režīmā testē kādu Lietuvas
valsts mēroga projektu jeb, precīzāk, pārbauda
risinājumu, simulējot sistēmas reālu darbību. Tas
iespējams, ievadot reālajai dzīvei atbilstošus darbības
parametrus, piemēram, pārbaudot sistēmas darbību
paaugstinātas slodzes apstākļos, simulējot
pieprasījumus datu bāzei u. tml. Turklāt par šo
risinājumu atbildīgajam projekta vadītājam nav jābrauc
šurp no Lietuvas, jo, tiklīdz kāds darba posms pabeigts, sistēma
automātiski ģenerē rezultātus, kurus var
pārbaudīt no Lietuvas attālinātajā
režīmā.
Lai arī cik tuva reālajai darbībai
būtu šī simulācija, tomēr dzīvē vienmēr
gadās kas tāds, ko iepriekš nevar paredzēt. Vai Microsoft
mēģina paredzēt arī neparedzamo?
- Arī šķietami neparedzamais
bieži vien ir paredzams, - skaidro Staņislavs Borisovs. -
Piemēram, simulējot drošības sistēmu risinājumu,
jāievēro stingras normas, kas ir pieļaujams, kas ne. Viss ir
precīzi reglamentēts, un visus šos parametrus spējam
nodrošināt savos risinājumos. Drošības apsvērumu
dēļ jāņem vērā arī tas, ka pat
atbildīgās personas nevar piekļūt visiem konfidenciālajiem
datiem, bet tikai tiem, kuriem ļauts.
Tā kā šis ir vienīgais
Risinājumu centrs Baltijā, viena no tā priekšrocībām
ir tāda, ka to līdzīgiem mērķiem kā iepriekš
aprakstītajā piemērā pilnīgi līdztiesīgi var
izmantot ne tikai Latvijas, bet arī kaimiņvalstu korporatīvie
klienti un IT speciālisti. Lai būtu ērtāk saplānot
darbus un saskaņot laiku, Lietuvas un Igaunijas interesenti to var
darīt ar šo valstu Microsoft pārstāvju
starpniecību.
Staņislavs Borisovs atzīst, ka
lietuvieši šo iespēju izmanto ļoti aktīvi, - gan
valsts sektors, gan uzņēmēji, turpretī citkārt tik enerģiskie
igauņi tikai tagad sāk apsvērt sadarbības iespējas.
Intriģējošākie
nākotnes risinājumi
Par kādiem Microsoft perspektīvajiem
produktiem Baltijas uzņēmumu pārstāvji visvairāk
interesējas?
- Ja mēs gribētu izcelt vienu produktu,
tad tas būtu BizTalk serveris, kurš paredzēts, lai
integrētu un savstarpēji savietotu dažādu
ražotāju sistēmas, - stāsta Staņislavs Borisovs. - Tas
ir gluži jauns produkts, un novembra sākumā Risinājumu
centrs rīkoja semināru par tā priekšrocībām. Piedalījās
klienti, kuri vēlējās saprast, kā viņi šo
produktu varētu izmantot savos uzņēmumos konkrētu
mērķu sasniegšanai. Semināra praktiskajā daļā
bija iespēja pārbaudīt un saprast, kādas papildu
zināšanas vai sistēmas viņiem būtu vajadzīgas.
Otrs karstais produkts ir SQL serveris. Lietotājus
tas ļoti interesē, jo plašās datu bāzes un biznesa
informācijas analīze, kuru nodrošina šādi produkti,
kļūst aizvien svarīgāks. Turklāt ne tikai lielajiem
uzņēmumiem, bet aizvien vairāk arī mazākiem.
Šķiet, vismaz nosaukuma dēļ
Latvijā daudzi jau dzirdējuši par Windows Vista, un
varbūt tieši tādēļ šeit to uztver kā
savējo. Bet jau pavisam drīz, kad parādīsies beta 2 versija,
un īpaši pēc gada, kad versiju Windows Vista sāks
ražot ar pilniem apgriezieniem, ikviens lietotājs labprāt
gribēs ar to draudzēties.
Īpaša uzmanība Windows
Vista pievērsta lietotāja grafiskajai saskarnei. Iepriekšējās
Windows versijās vajadzēja klikšķināt peli uz
katra attēla, lai to palielinātu, bet tagad var uzreiz skatīt
visu failā ievietoto attēlu bloku un, lietojot peles rullīti
gluži kā zūmu, palielināt vai samazināt attēlus
bilžu galerijā.
Būs arī daudz citu jauninājumu. Vistai
būtiska ir datora un failu integrācija, veids, kā
strādāt ar datiem. Ļoti ērta ir failu meklēšana
var meklēt ne tikai pēc nosaukuma, bet arī pēc kāda
atslēgas vārda tekstā, ja, piemēram, aizmirsies, kā
fails nosaukts. Tādā gadījumā meklētājs var
atrast ne tikai vienu, bet vairākus noderīgus failus. Ērti
lietojama ir arī failu iezīmēšana jeb failu reitingi.
Piemēram, lietotājs iezīmē attēlus, kas
vēlāk varētu noderēt, atceroties atvaļinājumu
Taizemē. Programma atrod visus failus, kuros minēta Taizeme, ne tikai
nosaukumā, bet arī tekstā. Var meklēt arī pēc
autora, laika u. c.
Risinājumu centrā tomēr
pārsvarā testē nevis atsevišķus produktus, bet
risinājumus jeb produktu kopumu, kuru Microsoft Latvia komanda
pielāgo konkrētam uzņēmumam. Var pārbaudīt,
kā darbojas infrastruktūra, serveris, aizsardzība, vadības
rīki vai risinājums. Piemēram, kā SQL serveris sasaistās
kopā ar BizTalk serveri uzņēmuma ražošanas
procesā, kā tiek veidotas programmas, kā tās integrē.
Pamatā tiek izmantota Microsoft platforma,
pielāgojot vajadzīgos rīkus un daudzveidīgu
programmatūru klienta vajadzībām. To dara gan Microsoft speciālisti,
gan arī, ja nepieciešams, partneri. Svarīgi jau iepriekš
saprast, kā izvēlētais risinājums darbosies,
tāpēc uzņēmuma pārstāvim te ir iespēja modelēt
situāciju.
Virtuālā
modelēšana
Piemēram, uzņēmumam ir vairāki
serveri ar vecāku programmatūru, un klients vēlas pāriet uz
jaunāku Microsoft platformu, bet viņam ir ļoti svarīgi
saprast, kā šī pāreja notiks, no kā ir
jāuzmanās un kas ir jāņem vērā, jo ne
vienmēr visas programmas, kas strādā Windows vidē,
varētu korekti darboties uz jaunākās Microsoft platformas.
Tāpēc klients Risinājumu centrā var modelēt
pašreizējo sistēmu virtuālajā vidē:
piemēram, viņam ir 20 serveri un 100 datori ar noteiktu
konfigurāciju. Viņš zina, kādos posmos un ko viņš
vēlas modernizēt/optimizēt, virtuāli modelē
izmaiņas uz servera, izejot visu procesu soli pa solim un analizējot,
kur varētu rasties problēmas un kā tās varētu
risināt. Centrā ir arī konsultanti, kas palīdz
uzbūvēt šo virtuālo vidi, un atkarībā no projekta
sarežģītības pakāpes viņi var veikt šo
virtuālo modelēšanu vai darīt to kopā ar klientu, vai
arī ļaut klienta uzņēmuma IT pārstāvim tikt
galā pašam.
- Šobrīd
Risinājumu centrā ir septiņi fiziskie serveri, uz kuriem var
modelēt līdz 70 - 100 serveriem, - stāsta Oļegs
Sivcovs. - Latvijā un Baltijā ir ļoti maz uzņēmumu,
kur ir vairāk par 50 serveriem, tā kā arī šādai
virtuālai modelēšanai vairāk nevajag. Ja būs
pieprasījums, esam gatavi palielināt serveru skaitu.
Testēšanas
rezultāts ielāps vai uzticība?
Potenciālie klienti, risinājumu
testētāji un IT speciālisti labprāt izmanto iespēju
pārbaudīt visu RC virtuālajā vidē. Bet ko tad, ja
starp klientiem vai zinātkārajiem IT speciālistiem Microsoft nākotnes
produktus pieteiktos testēt arī kāds iefiltrējies
konkurentu spiegs vai hakeris?!
- Es to drīzāk uzskatītu par plusu,
- smaida Staņislavs Borisovs. - Piemēram, Windows Vista
beta 2 versija parādīsies jaudrīz, un cilvēki var to
testēt un pārbaudīt, atklāt nepilnības, kuras Microsoft
operatīvi izlabo. Un, jo dinamiskāk darbojas atgriezeniskā
saite, jo labāk var ņemt vērā klientu vēlmes un
iebildes un jo produkts iznāk pilnīgāks. Šis
testēšanas periods ir tik garš, jo gribam
pārliecināties, ka produkts ir maksimāli uzlabots un kļūdas
novērstas.
Nepilnības joprojām atrodas
tādēļ, ka produkts gan tiek radīts ar labākajiem
nodomiem, labāko iespējamo kvalitāti, bet, kad potenciālie
klienti un speciālisti to testē, atklājas dažādas
nianses, kuras ražotājs vienkārši nevar zināt. Ja citu
ražotāju programmas nav saderīgas ar Microsoft produktiem,
var rasties kāda kļūda. Piemēram, kāds Latvijas
programmētājs izstrādā lokālu programmu, kurā nav
ņemti vērā noteikti parametri. Programmas savā starpā sakaujas.
Tomēr Microsoft uzklausa visas iebildes un izlabo kļūdas
jeb uzliek ielāpus.
Ir ļoti interesanti, ka daži
lietotāji nekad nesaskaras ne ar vienu kļūdu, bet citi vai ik dienas
kaut ko pārinstalē, liek klāt, izmēģina,
eksperimentē un reizēm atklāj, ka kāda funkcija nedarbojas
tā, kā vajadzētu. Tomēr parasti ir tā, ka, lasot
pārmetumus presē, kļūda jau sen izlabota, ielāps
uzlikts. Tas tāpēc, ka tie speciālisti, kas programmatūru
testē un atrod kļūmes, vispirms vēršas pie Microsoft
pārstāvjiem, lai neradītu lieku jezgu un nepakļautu
riskam lietotājus. Bet Microsoft to neslēpj, lai lietotāji
redz, kur uzlikts ielāps.
Šurp, saskarnē ar
progresu!
Lai gan Microsoft Risinājumu centrs
Rīgā ir vienīgais Baltijā, globāli tādu ir daudz un
to specializācija - dažāda. Piemēram, Minhenē un
Londonā atrodas tuvākie Microsoft tehnoloģiju centri
vairāku stāvu ēkas ar daudzām laboratorijām.
- Tur var izdarīt visu, kas nepieciešams,
- stāsta Staņislavs Borisovs, - sākot ar
pamatkonsultācijām līdz pilnīgi gatava risinājuma
izstrādei. Baltijas centru varētu uzskatīt par pirmo soli. Te
kopā ar klientu izvērtējam situāciju un, ja kādā
apjomīgā korporatīvā projektā rodas
nepieciešamība izmantot lielākus resursus vai piesaistīt plašāku
speciālistu loku, varam klientu aizvest uz kādu no šiem Microsoft
centriem. Pavisam nesen uz Minhenes Tehnoloģiju centru aizbrauca delegācija
no Latvijas klients kopā ar mūsu speciālistiem, lai
precīzāk varētu izvērtēt topošo projektu. Zīmīgi,
ka vairāki klienti tieši no Baltijas jau bijuši lielajos
tehnoloģiju centros, jo te aktīvi notiek projektu izstrāde.
Arī Latvijas uzņēmēji un valsts
institūcijas lielos projektus labprāt uztic Microsoft un tā
sadarbības partneriem. Centrā var veidot un testēt arī
valsts nozīmes risinājumus. Piemēram, Iepirkumu uzraudzības
biroja pasūtītā E-iepirkumu sistēma ir valsts
nozīmes projekts, kuru izstrādājis partneris RIX Technologies
sadarbībā ar Microsoft un kas pēc uzvaras
konkursā jau darbojas. Daļa darbu šim projektam, kur bija
nepieciešamas jaudas vai lielāki cilvēku resursi, tika veikti
Risinājumu centrā. Šis projekts vienā vai divās
ministrijās jau tiek ieviests pilotfāzē. Tas ir konkrēts
projekts, ar kuru Microsoft piedalījās konkursā uz valsts
pasūtījumu.
Risinājumu centra nākotnes
piedāvājumu portfelī ir arī e-veselības portāls,
kurš varētu būt bagātīgs interaktīvās
informācijas avots ne tikai administrācijai un ārstiem, bet
arī medmāsām un tiem, kas vēlas profesionāli
pilnveidoties. Labas idejas birst kā no pilnības raga, - atliek vien
tās piepildīt.
Gunta KĻAVIŅA
Microsoft Risinājumu centrs Rīgā oficiāli atvērts septembra vidū, lai gan tas sāka darboties jau pavasarī. Kādas iespējas tas paver Latvijai, Baltijai, Microsoft klientiem un IT speciālistiem? Tiem, kas vēlas iepazīt un testēt jaunos un nākotnes produktus, - visplašākās. Tiem, kas vēlas pamatīgi pārbaudīt topošu risinājumu virtuālā vidē visnopietnākās. Bet ko vairāk par to, kas notiek Risinājuma centra ikdienā, SP stāsta Microsoft Latvia serveru biznesa attīstības vadītājs Baltijas valstīs Staņislavs BORISOVS un Risinājumu centra vadītājs Oļegs SIVCOVS.
Galvenais IT speciālists - dators
Ienākot Risinājumu centrā (RC) parastā darbdienā, vienā no telpām pie datoriem strādā centra darbinieki, bet testēšanas telpā valda neparasts klusums. Zinot, ka uzņēmumu pārstāvji pierakstījušies rindā uz Microsoft jaunās programmatūras un risinājumu testēšanu jau divus mēnešus uz priekšu, varētu domāt, ka pie centra darbstacijām nebūs nevienas brīvas vietas, visur sēdēs jauni, zinātkāri IT speciālisti un testēs, ka galvas kūp. Šoreiz nekā tāda nebija, bet tas nebūt nenozīmē, ka Risinājumu centra resursus var izmantot tikai tradicionālā veidā. Izrādījās, ka šķietami nenodarbinātie datori strādā paši: jau aptuveni trīs mēnešus tie automātiskā režīmā testē kādu Lietuvas valsts mēroga projektu jeb, precīzāk, pārbauda risinājumu, simulējot sistēmas reālu darbību. Tas iespējams, ievadot reālajai dzīvei atbilstošus darbības parametrus, piemēram, pārbaudot sistēmas darbību paaugstinātas slodzes apstākļos, simulējot pieprasījumus datu bāzei u. tml. Turklāt par šo risinājumu atbildīgajam projekta vadītājam nav jābrauc šurp no Lietuvas, jo, tiklīdz kāds darba posms pabeigts, sistēma automātiski ģenerē rezultātus, kurus var pārbaudīt no Lietuvas attālinātajā režīmā.
Lai arī cik tuva reālajai darbībai būtu šī simulācija, tomēr dzīvē vienmēr gadās kas tāds, ko iepriekš nevar paredzēt. Vai Microsoft mēģina paredzēt arī neparedzamo?
- Arī šķietami neparedzamais bieži vien ir paredzams, - skaidro Staņislavs Borisovs. - Piemēram, simulējot drošības sistēmu risinājumu, jāievēro stingras normas, kas ir pieļaujams, kas ne. Viss ir precīzi reglamentēts, un visus šos parametrus spējam nodrošināt savos risinājumos. Drošības apsvērumu dēļ jāņem vērā arī tas, ka pat atbildīgās personas nevar piekļūt visiem konfidenciālajiem datiem, bet tikai tiem, kuriem ļauts.
Tā kā šis ir vienīgais Risinājumu centrs Baltijā, viena no tā priekšrocībām ir tāda, ka to līdzīgiem mērķiem kā iepriekš aprakstītajā piemērā pilnīgi līdztiesīgi var izmantot ne tikai Latvijas, bet arī kaimiņvalstu korporatīvie klienti un IT speciālisti. Lai būtu ērtāk saplānot darbus un saskaņot laiku, Lietuvas un Igaunijas interesenti to var darīt ar šo valstu Microsoft pārstāvju starpniecību.
Staņislavs Borisovs atzīst, ka lietuvieši šo iespēju izmanto ļoti aktīvi, - gan valsts sektors, gan uzņēmēji, turpretī citkārt tik enerģiskie igauņi tikai tagad sāk apsvērt sadarbības iespējas.
Intriģējošākie nākotnes risinājumi
Par kādiem Microsoft perspektīvajiem produktiem Baltijas uzņēmumu pārstāvji visvairāk interesējas?
- Ja mēs gribētu izcelt vienu produktu, tad tas būtu BizTalk serveris, kurš paredzēts, lai integrētu un savstarpēji savietotu dažādu ražotāju sistēmas, - stāsta Staņislavs Borisovs. - Tas ir gluži jauns produkts, un novembra sākumā Risinājumu centrs rīkoja semināru par tā priekšrocībām. Piedalījās klienti, kuri vēlējās saprast, kā viņi šo produktu varētu izmantot savos uzņēmumos konkrētu mērķu sasniegšanai. Semināra praktiskajā daļā bija iespēja pārbaudīt un saprast, kādas papildu zināšanas vai sistēmas viņiem būtu vajadzīgas.
Otrs karstais produkts ir SQL serveris. Lietotājus tas ļoti interesē, jo plašās datu bāzes un biznesa informācijas analīze, kuru nodrošina šādi produkti, kļūst aizvien svarīgāks. Turklāt ne tikai lielajiem uzņēmumiem, bet aizvien vairāk arī mazākiem.
Šķiet, vismaz nosaukuma dēļ Latvijā daudzi jau dzirdējuši par Windows Vista, un varbūt tieši tādēļ šeit to uztver kā savējo. Bet jau pavisam drīz, kad parādīsies beta 2 versija, un īpaši pēc gada, kad versiju Windows Vista sāks ražot ar pilniem apgriezieniem, ikviens lietotājs labprāt gribēs ar to draudzēties.
Īpaša uzmanība Windows Vista pievērsta lietotāja grafiskajai saskarnei. Iepriekšējās Windows versijās vajadzēja klikšķināt peli uz katra attēla, lai to palielinātu, bet tagad var uzreiz skatīt visu failā ievietoto attēlu bloku un, lietojot peles rullīti gluži kā zūmu, palielināt vai samazināt attēlus bilžu galerijā.
Būs arī daudz citu jauninājumu. Vistai būtiska ir datora un failu integrācija, veids, kā strādāt ar datiem. Ļoti ērta ir failu meklēšana var meklēt ne tikai pēc nosaukuma, bet arī pēc kāda atslēgas vārda tekstā, ja, piemēram, aizmirsies, kā fails nosaukts. Tādā gadījumā meklētājs var atrast ne tikai vienu, bet vairākus noderīgus failus. Ērti lietojama ir arī failu iezīmēšana jeb failu reitingi. Piemēram, lietotājs iezīmē attēlus, kas vēlāk varētu noderēt, atceroties atvaļinājumu Taizemē. Programma atrod visus failus, kuros minēta Taizeme, ne tikai nosaukumā, bet arī tekstā. Var meklēt arī pēc autora, laika u. c.
Risinājumu centrā tomēr pārsvarā testē nevis atsevišķus produktus, bet risinājumus jeb produktu kopumu, kuru Microsoft Latvia komanda pielāgo konkrētam uzņēmumam. Var pārbaudīt, kā darbojas infrastruktūra, serveris, aizsardzība, vadības rīki vai risinājums. Piemēram, kā SQL serveris sasaistās kopā ar BizTalk serveri uzņēmuma ražošanas procesā, kā tiek veidotas programmas, kā tās integrē.
Pamatā tiek izmantota Microsoft platforma, pielāgojot vajadzīgos rīkus un daudzveidīgu programmatūru klienta vajadzībām. To dara gan Microsoft speciālisti, gan arī, ja nepieciešams, partneri. Svarīgi jau iepriekš saprast, kā izvēlētais risinājums darbosies, tāpēc uzņēmuma pārstāvim te ir iespēja modelēt situāciju.
Virtuālā modelēšana
Piemēram, uzņēmumam ir vairāki serveri ar vecāku programmatūru, un klients vēlas pāriet uz jaunāku Microsoft platformu, bet viņam ir ļoti svarīgi saprast, kā šī pāreja notiks, no kā ir jāuzmanās un kas ir jāņem vērā, jo ne vienmēr visas programmas, kas strādā Windows vidē, varētu korekti darboties uz jaunākās Microsoft platformas. Tāpēc klients Risinājumu centrā var modelēt pašreizējo sistēmu virtuālajā vidē: piemēram, viņam ir 20 serveri un 100 datori ar noteiktu konfigurāciju. Viņš zina, kādos posmos un ko viņš vēlas modernizēt/optimizēt, virtuāli modelē izmaiņas uz servera, izejot visu procesu soli pa solim un analizējot, kur varētu rasties problēmas un kā tās varētu risināt. Centrā ir arī konsultanti, kas palīdz uzbūvēt šo virtuālo vidi, un atkarībā no projekta sarežģītības pakāpes viņi var veikt šo virtuālo modelēšanu vai darīt to kopā ar klientu, vai arī ļaut klienta uzņēmuma IT pārstāvim tikt galā pašam.
- Šobrīd Risinājumu centrā ir septiņi fiziskie serveri, uz kuriem var modelēt līdz 70 - 100 serveriem, - stāsta Oļegs Sivcovs. - Latvijā un Baltijā ir ļoti maz uzņēmumu, kur ir vairāk par 50 serveriem, tā kā arī šādai virtuālai modelēšanai vairāk nevajag. Ja būs pieprasījums, esam gatavi palielināt serveru skaitu.
Testēšanas rezultāts ielāps vai uzticība?
Potenciālie klienti, risinājumu testētāji un IT speciālisti labprāt izmanto iespēju pārbaudīt visu RC virtuālajā vidē. Bet ko tad, ja starp klientiem vai zinātkārajiem IT speciālistiem Microsoft nākotnes produktus pieteiktos testēt arī kāds iefiltrējies konkurentu spiegs vai hakeris?!
- Es to drīzāk uzskatītu par plusu, - smaida Staņislavs Borisovs. - Piemēram, Windows Vista beta 2 versija parādīsies jaudrīz, un cilvēki var to testēt un pārbaudīt, atklāt nepilnības, kuras Microsoft operatīvi izlabo. Un, jo dinamiskāk darbojas atgriezeniskā saite, jo labāk var ņemt vērā klientu vēlmes un iebildes un jo produkts iznāk pilnīgāks. Šis testēšanas periods ir tik garš, jo gribam pārliecināties, ka produkts ir maksimāli uzlabots un kļūdas novērstas.
Nepilnības joprojām atrodas tādēļ, ka produkts gan tiek radīts ar labākajiem nodomiem, labāko iespējamo kvalitāti, bet, kad potenciālie klienti un speciālisti to testē, atklājas dažādas nianses, kuras ražotājs vienkārši nevar zināt. Ja citu ražotāju programmas nav saderīgas ar Microsoft produktiem, var rasties kāda kļūda. Piemēram, kāds Latvijas programmētājs izstrādā lokālu programmu, kurā nav ņemti vērā noteikti parametri. Programmas savā starpā sakaujas. Tomēr Microsoft uzklausa visas iebildes un izlabo kļūdas jeb uzliek ielāpus.
Ir ļoti interesanti, ka daži lietotāji nekad nesaskaras ne ar vienu kļūdu, bet citi vai ik dienas kaut ko pārinstalē, liek klāt, izmēģina, eksperimentē un reizēm atklāj, ka kāda funkcija nedarbojas tā, kā vajadzētu. Tomēr parasti ir tā, ka, lasot pārmetumus presē, kļūda jau sen izlabota, ielāps uzlikts. Tas tāpēc, ka tie speciālisti, kas programmatūru testē un atrod kļūmes, vispirms vēršas pie Microsoft pārstāvjiem, lai neradītu lieku jezgu un nepakļautu riskam lietotājus. Bet Microsoft to neslēpj, lai lietotāji redz, kur uzlikts ielāps.
Šurp, saskarnē ar progresu!
Lai gan Microsoft Risinājumu centrs Rīgā ir vienīgais Baltijā, globāli tādu ir daudz un to specializācija - dažāda. Piemēram, Minhenē un Londonā atrodas tuvākie Microsoft tehnoloģiju centri vairāku stāvu ēkas ar daudzām laboratorijām.
- Tur var izdarīt visu, kas nepieciešams, - stāsta Staņislavs Borisovs, - sākot ar pamatkonsultācijām līdz pilnīgi gatava risinājuma izstrādei. Baltijas centru varētu uzskatīt par pirmo soli. Te kopā ar klientu izvērtējam situāciju un, ja kādā apjomīgā korporatīvā projektā rodas nepieciešamība izmantot lielākus resursus vai piesaistīt plašāku speciālistu loku, varam klientu aizvest uz kādu no šiem Microsoft centriem. Pavisam nesen uz Minhenes Tehnoloģiju centru aizbrauca delegācija no Latvijas klients kopā ar mūsu speciālistiem, lai precīzāk varētu izvērtēt topošo projektu. Zīmīgi, ka vairāki klienti tieši no Baltijas jau bijuši lielajos tehnoloģiju centros, jo te aktīvi notiek projektu izstrāde.
Arī Latvijas uzņēmēji un valsts institūcijas lielos projektus labprāt uztic Microsoft un tā sadarbības partneriem. Centrā var veidot un testēt arī valsts nozīmes risinājumus. Piemēram, Iepirkumu uzraudzības biroja pasūtītā E-iepirkumu sistēma ir valsts nozīmes projekts, kuru izstrādājis partneris RIX Technologies sadarbībā ar Microsoft un kas pēc uzvaras konkursā jau darbojas. Daļa darbu šim projektam, kur bija nepieciešamas jaudas vai lielāki cilvēku resursi, tika veikti Risinājumu centrā. Šis projekts vienā vai divās ministrijās jau tiek ieviests pilotfāzē. Tas ir konkrēts projekts, ar kuru Microsoft piedalījās konkursā uz valsts pasūtījumu.
Risinājumu centra nākotnes piedāvājumu portfelī ir arī e-veselības portāls, kurš varētu būt bagātīgs interaktīvās informācijas avots ne tikai administrācijai un ārstiem, bet arī medmāsām un tiem, kas vēlas profesionāli pilnveidoties. Labas idejas birst kā no pilnības raga, - atliek vien tās piepildīt.
Gunta KĻAVIŅA