Baltic IT&T: forums plešas plašumā, izstāde tinas kamolā
Rīgā, 2005
Šogad tāpat kā
iepriekšējos gados lielākais akcents tika likts uz starptautisko
forumu eBaltics, kuru organizēja Latvijas Informācijas un komunikāciju
tehnoloģiju asociācija (LIKTA) sadarbībā ar Īpašu
uzdevumu ministrijas elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātu
un Data Media Group.
Forumu atbalstīja Eiropas Savienība
(Eiropas Komisija, IST programma) un lielie nozares uzņēmumi. Foruma
galvenais mērķis - veicināt sadarbību un pieredzes
apmaiņu tādos nozīmīgos IKT virzienos kā e-pārvalde,
e-veselība, e-sabiedrība, e-iekļaušana, interneta
regulēšana un pārvaldība u. c. Forumā tika
aplūkoti veiksmīgi projekti, kā arī apspriestas ar nozari
saistītās problēmas un iezīmētas nākotnes
attīstības tendences.
Salīdzinājumā ar vispārāko
pakāpi, kāda valdīja forumā, kārtējā,
trīspadsmitā, Baltic IT&T pavasara izstāde diemžēl
atnāca un aizritēja, nozarē gandrīz nepamanīta. Lai
gan šī ir vienīgā nozares izstāde Latvijā,
tā arī šogad nekļuva par notikumu. Bet acīmredzot to
arī nevajag tā uztvert. No svētkiem tā kļuvusi par
lietišķu ikdienu, kur tiekas partneri un konkurenti,
uzņēmumi un klienti, nozares analītiķi un skeptiski
vērotāji. Un šai ziņā viss ir kārtībā.
Var teikt, ka izstāde mainījusi
orientāciju (no vēlmes pārsteigt apmeklētājus uz
ikdienā noderīgiem projektiem un risinājumiem) un arī
dalībnieku struktūru. Tāpat kā pērn izstādē
vairs nepiedalījās lielie telekomunikāciju operatori; šogad
vienīgais patīkamais izņēmums bija Triatel stends,
kurš it sekmīgi pievērsa apmeklētāju uzmanību ar
ātrgaitas bezvadu interneta pakalpojumu. Izstādes kontaktu
iespējas joprojām izmanto tādi pazīstami uzņēmumi
kā Panda Software Latvia, EET Rīga, Capital, Klinkmann, Hansa
World, Linxtelecom, Belss, Optron, Jāņa sēta, Latvijas Atvērtā
koda asociācija u. c.
Tomēr aizvien pamanāmāka ir tendence
izraudzīties izstādi par placdarmu nopietnas
uzņēmējdarbības un konkurences sākumam,
tāpēc tajā aizvien vairāk vietas aizņem nelielu, jaunu
vai mazpazīstamu uzņēmumu ekspozīcijas. Un jāteic, ka
tie tiek pamanīti, jo īpaši tādēļ, ka to
nelielās, mājīgās ekspozīcijas neaizēno lielo
milžu masīvie stendi un skaļās prezentācijas.
Piemēram, visai rosinoši bija tuvāk iepazīt DD Studio darbību,
kur profesionāli mākslinieki Jāņa Mitrēvica
radošajā vadībā izstrādā detalizētu klienta
zīmola koncepciju, audiovizuālo tēlu, vides dizainu u. tml.,
otas un eļļas krāsu vietā izmantojot digitālo
multimediju izteiksmes līdzekļus.
Izsāde Baltic IT&T šogad
notika Olimpiskajā sporta centrā, Grostonas ielā 6b, kur telpas
gan jaunas, taču vēl šaurākas nekā Skonto hallē.
Toties biļetes apmeklētājiem šogad nebija jāpērk.
Ieeja bija par brīvu, un Rīgas skolu jaunieši nāca
veselām klasēm, bieži arī informātikas skolotāju
pavadībā. Bija arī daudz studentu, un tas ir ļoti
pozitīvi, ka jaunā paaudze interesējas par
tehnoloģijām. Lai gan, visticamāk, vairums izstādes
dalībnieku lielāku atsaucību gaidīja no tiem, kas
pabeiguši visas skolas un jau tūlīt gatavi kļūt par
viņu klientiem vai sadarbības partneriem.
Šogad tāpat kā iepriekšējos gados lielākais akcents tika likts uz starptautisko forumu eBaltics, kuru organizēja Latvijas Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju asociācija (LIKTA) sadarbībā ar Īpašu uzdevumu ministrijas elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātu un Data Media Group.
Forumu atbalstīja Eiropas Savienība (Eiropas Komisija, IST programma) un lielie nozares uzņēmumi. Foruma galvenais mērķis - veicināt sadarbību un pieredzes apmaiņu tādos nozīmīgos IKT virzienos kā e-pārvalde, e-veselība, e-sabiedrība, e-iekļaušana, interneta regulēšana un pārvaldība u. c. Forumā tika aplūkoti veiksmīgi projekti, kā arī apspriestas ar nozari saistītās problēmas un iezīmētas nākotnes attīstības tendences.
Salīdzinājumā ar vispārāko pakāpi, kāda valdīja forumā, kārtējā, trīspadsmitā, Baltic IT&T pavasara izstāde diemžēl atnāca un aizritēja, nozarē gandrīz nepamanīta. Lai gan šī ir vienīgā nozares izstāde Latvijā, tā arī šogad nekļuva par notikumu. Bet acīmredzot to arī nevajag tā uztvert. No svētkiem tā kļuvusi par lietišķu ikdienu, kur tiekas partneri un konkurenti, uzņēmumi un klienti, nozares analītiķi un skeptiski vērotāji. Un šai ziņā viss ir kārtībā.
Var teikt, ka izstāde mainījusi orientāciju (no vēlmes pārsteigt apmeklētājus uz ikdienā noderīgiem projektiem un risinājumiem) un arī dalībnieku struktūru. Tāpat kā pērn izstādē vairs nepiedalījās lielie telekomunikāciju operatori; šogad vienīgais patīkamais izņēmums bija Triatel stends, kurš it sekmīgi pievērsa apmeklētāju uzmanību ar ātrgaitas bezvadu interneta pakalpojumu. Izstādes kontaktu iespējas joprojām izmanto tādi pazīstami uzņēmumi kā Panda Software Latvia, EET Rīga, Capital, Klinkmann, Hansa World, Linxtelecom, Belss, Optron, Jāņa sēta, Latvijas Atvērtā koda asociācija u. c.
Tomēr aizvien pamanāmāka ir tendence izraudzīties izstādi par placdarmu nopietnas uzņēmējdarbības un konkurences sākumam, tāpēc tajā aizvien vairāk vietas aizņem nelielu, jaunu vai mazpazīstamu uzņēmumu ekspozīcijas. Un jāteic, ka tie tiek pamanīti, jo īpaši tādēļ, ka to nelielās, mājīgās ekspozīcijas neaizēno lielo milžu masīvie stendi un skaļās prezentācijas. Piemēram, visai rosinoši bija tuvāk iepazīt DD Studio darbību, kur profesionāli mākslinieki Jāņa Mitrēvica radošajā vadībā izstrādā detalizētu klienta zīmola koncepciju, audiovizuālo tēlu, vides dizainu u. tml., otas un eļļas krāsu vietā izmantojot digitālo multimediju izteiksmes līdzekļus.
Izsāde Baltic IT&T šogad notika Olimpiskajā sporta centrā, Grostonas ielā 6b, kur telpas gan jaunas, taču vēl šaurākas nekā Skonto hallē. Toties biļetes apmeklētājiem šogad nebija jāpērk. Ieeja bija par brīvu, un Rīgas skolu jaunieši nāca veselām klasēm, bieži arī informātikas skolotāju pavadībā. Bija arī daudz studentu, un tas ir ļoti pozitīvi, ka jaunā paaudze interesējas par tehnoloģijām. Lai gan, visticamāk, vairums izstādes dalībnieku lielāku atsaucību gaidīja no tiem, kas pabeiguši visas skolas un jau tūlīt gatavi kļūt par viņu klientiem vai sadarbības partneriem.