Dabas tēli fotogleznās
Kas zina, vai tāpēc, ka fotogrāfs Aivis ŠMULDERS savulaik studējis
Mākslas un glezniecības institūtā (Ļeņingradā) vai arī tāpēc, ka viņa ikdiena
rit zemnieka sētā, kur visapkārt
dzirdamas dabas balsis, viņa fotogrāfijas ir gleznieciskas. Varētu pat teikt -
tīši gleznieciskas, jo Aivis Šmulders ir viens no pirmajiem Latvijā, kas sāka
lietot t.s. subjektīvo fotomanipulācijas metodi, izteiksmīgi apvienojot
simboliskus dabas tēlus ar dažādām fototehnikas metodēm - no retušas un laukumu
kopēšanas līdz tik filigrānai kadru montāžai, ka nezinātājam pat prātā
neienāktu, ka tas nav bildēts no dabas.
Iespējams, tieši šīs īpatnējās tehnikas un fotogrāfiju simboliskā
satura dēļ Aivja Šmuldera darbi paliek prātā. Acīmredzot tos bija ievērojuši
arī Slovākijas fotoeksperti, jo kā gan citādi mākslinieks šoruden būtu
uzaicināts veidot personālizstādi Bratislavas ikgadējā fotomēneša ietvaros,
kas, ņemot vērā Bratislavas fotomēneša augsto prestižu, ir liels notikums.
Aivis Šmulders piedalījies
vairāk nekā 60 grupas izstādēs, viņam bijušas 10 personālizstādes. No tām viņš
pats visatzinīgāk vērtē kolekciju Caurvējš (1986. gads, Rīgā un Tallinā) un
Cirvis mūrī (1996. gads, Rīgā un Tallinā), kurai bija publicistiska ievirze. No
7. decembra līdz 12. janvārim Mākslinieku savienības galerijā apskatāma A.
Šmuldera jaunā fotogleznu ekspozīcija
Lēna gaisma.
Kas zina, vai tāpēc, ka fotogrāfs Aivis ŠMULDERS savulaik studējis
Mākslas un glezniecības institūtā (Ļeņingradā) vai arī tāpēc, ka viņa ikdiena
rit zemnieka sētā, kur visapkārt
dzirdamas dabas balsis, viņa fotogrāfijas ir gleznieciskas. Varētu pat teikt -
tīši gleznieciskas, jo Aivis Šmulders ir viens no pirmajiem Latvijā, kas sāka
lietot t.s. subjektīvo fotomanipulācijas metodi, izteiksmīgi apvienojot
simboliskus dabas tēlus ar dažādām fototehnikas metodēm - no retušas un laukumu
kopēšanas līdz tik filigrānai kadru montāžai, ka nezinātājam pat prātā
neienāktu, ka tas nav bildēts no dabas.
Iespējams, tieši šīs īpatnējās tehnikas un fotogrāfiju simboliskā
satura dēļ Aivja Šmuldera darbi paliek prātā. Acīmredzot tos bija ievērojuši
arī Slovākijas fotoeksperti, jo kā gan citādi mākslinieks šoruden būtu
uzaicināts veidot personālizstādi Bratislavas ikgadējā fotomēneša ietvaros,
kas, ņemot vērā Bratislavas fotomēneša augsto prestižu, ir liels notikums.
Aivis Šmulders piedalījies
vairāk nekā 60 grupas izstādēs, viņam bijušas 10 personālizstādes. No tām viņš
pats visatzinīgāk vērtē kolekciju Caurvējš (1986. gads, Rīgā un Tallinā) un
Cirvis mūrī (1996. gads, Rīgā un Tallinā), kurai bija publicistiska ievirze. No
7. decembra līdz 12. janvārim Mākslinieku savienības galerijā apskatāma A.
Šmuldera jaunā fotogleznu ekspozīcija
Lēna gaisma.