Terminu kopa ar call
Terminu kopa ar call
call izsaukums
TermRef ITU-T
Q.9
1. Datora
programmas aktivizācija, ko realizē, nododot ieejas datus un
vadību apakšprogrammai vai procedūrai tās ieejas
punktā.
2. Datu
pārraides sistēmās - sakaru sesijas nodibināšana ar
abonentu.
3.
Automātiskās sistēmās darbība, ko veic izsaukuma
ierosinātājs, lai nodibinātu sakarus ar adresātu.
4.
Darbība, ar kuru tīkls
panāk savienojumu starp izsaukuma ierosinātāju un izsaukuma
adresātu vai arī pakalpojuma faktiska vai iespējama
izmantošana.
abandoned call - pamestais izsaukums
TermRef ND: 127
Izsaukums, kuru lietotājs
pārtrauc, izdzirdot automātisko atbildētāju.
automatic call distributor
(ACD) - automātiskais
izsaukumu sadalītājs, sistēma ACD
TermRef ND:77
Datorizēta telefona sistēma,
kas nosūta ienākušos telefona izsaukumus nākošajam
brīvajam operatoram. Sistēma ACD ir visu operatoru centru kodols.
Sistēma ACD piedāvā izsaucējam balss izvēlni un
savieno izsaukumu ar vajadzīgo indivīdu.
call accounting system - izsaukumu uzskaites sistēma
TermRef ITU-T M.2010
Tīkla pārvaldības
sistēmas daļa, kas apkopo ar tīkla resursu izmantošanu
saistītus datus. Funkciju kopa, kas ļauj noteikt tīkla sniegto
pakalpojumu apjomus, kā arī aprēķināt to izmaksas.
call attempt - izsaukuma
mēģinājums
Term Ref ITU-TE.600
Noteiktā
secībā izkārtotas operācijas, ko veic, lai izveidotu
savienojumu starp vairākiem sakaru tīkla mezgliem. Dažkārt
izsaukuma izveidošanai nepieciešami vairāki izsaukuma
mēģinājumi.
call barring - izsaukumu aizsprostošana
TermRef ND:128
Iespēja bloķēt visu
izsaukumu vai noteikta to veida saņemšanu vai
nosūtīšanu.
call center - izsaukumu centrs
TermRef Wh
Vieta, kur tālruņa izsaukumi
tiek automatizēti apstrādāti. Parasti izsaukumu centrs var
vienlaicīgi apstrādāt noteiktu izsaukumu apjomu, tos arī
attiecīgi reģistrējot. Šos centrus izmanto daudzas
organizācijas, kas pārdod vai piedāvā
izstrādājumus un pakalpojumus.
call clearing - izsaukuma anulēšana
TermRef ITU-T M.2010
Process, kura laikā pēc viena
izsaukuma dalībnieka pieprasījuma tiek anulēts izsaukuma
savienojums. Parasti tīkls nav izsaukuma anulēšanas iniciators.
call collision - izsaukumu sadursme
TermRef ND:129
1. Situācija, kas rodas, kad datu ķēdes
galiekārta (DCE) un termināls vienlaikus raida pieprasījumu un
ienākošo izsaukumu vienam un tam pašam loģiskajam
kanālam, tādējādi anulējot ienākošo
izsaukumu.
2. Situācija,
kad sakaru kanāls tiek pārtverts no abiem galiem vienlaikus,
tādējādi bloķējot izsaukumu nodošanu.
call control - izsaukuma vadība
TermRef ND:129; TE
Darbības, kas ietver izsaukuma
pieņemšanu, savienojuma izveidi, izsaukuma
pārsūtīšanu un savienojuma pārtraukšanu, bet
neietver izsaukuma satura maiņu. Izsaukuma vadību dažkārt
dēvē arī par izsaukuma apstrādi.
call delay - izsaukuma aizkave
TermRef ND:130
Aizkave, kas rodas gadījumā,
ja izsaukums sasniedz aizņemtu komutācijas ierīci. Parastos
telefona sakaros aizkavi uzskata par pieļaujamu, ja aizkavēto
izsaukumu skaits nav lielāks par 1,5 procentiem no visiem izsaukumiem un
to aizkaves laiks nepārsniedz 3 sekundes.
call demand - izsaukuma prasība
TermRef ITU-T E.600
Izsaukuma
un savienojuma veidošanās process centrālē, kas
reģistrējusi izsaukuma pieprasījumu. Izsaukuma prasībā
var būt ietverts viens vai vairāki izsaukuma
mēģinājumi, kuri var būt gan veiksmīgi, gan
neveiksmīgi.
call distribution - izsaukumu šķirdale
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums vai pakalpojuma veids,
kas ļauj ienākošos izsaukumus pēc abonenta iepriekš
definētām pazīmēm pāradresēt citiem abonentiem.
call diversion - izsaukuma
pārvirzīšana
TermRef CL
Situācija, kad ierīce
pārtver lietotāja izsaukumus un pāradresē tos citai,
iepriekš noteiktai līnijai.
call duration - izsaukuma ilgums
TermRef ND:130
Laiks no izsaukuma atbildes sākuma
līdz brīdim, kad kāds no dalībniekiem noliek klausuli.
called party, call receiver - izsauktais, izsaukuma
saņēmējs
TermRef FS-1037C
Persona,
iekārta vai programma, kam adresēts izsaukums.
call failure rate - izsaukumu kļūmju
intensitāte
TermRef Wh
Statistisks aprēķins, kuru
izmanto interneta vai citu tīklu pakalpojumu kvalitātes
novērtēšanai. Izsaukumu kļūmju intensitāti
raksturo procentuālais neīstenoto izsaukumu skaits.
call forwarding - izsaukumu
pāradresēšana
TermRef ND:130
Pakalpojums, kuru nodrošina daudzas
telefona centrāles un kas ļauj pārsūtīt
ienākušos izsaukumus uz citu numuru.
call forwarding all calls - visu izsaukumu
pāradresēšanas izsaukums
TermRef CL
Izsaukums, ar kuru lietotājs,
sastādot privātās telefoncentrāles piekļuves kodu,
lūdz, lai tā citai telefona centrālei paziņotu numuru, uz
kādu viņš vēlas pāradresēt viņam
adresētos izsaukumus.
call forwarding on busy - aizņemtā izsaukuma
pāradresācija
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj
telekomunikāciju galiekārtas lietotājam pāradresēt
ienākošos izsaukumus uz citu numuru, ja viņa galiekārta
šajā brīdi ir aizņemta.
call forwarding on no reply - neatbildētā izsaukuma
pāradresācija
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj
telekomunikāciju galiekārtas lietotājam pāradresēt
ienākošos izsaukumus uz citu numuru, ja lietotāja
galiekārta neatbild.
call forwarding on not reachable - nesasniegtā izsaukuma
pāradresācija
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj mobilas
galiekārtas lietotājam pāradresēt ienākušos
izsaukumus uz citu numuru, ja šis numurs nav sasniedzams
(gadījumā, ja ir radiosastrēgums, ja apkalpojamā
galiekārta ir ārpus radiopārklājuma vai ir izslēgta).
call forwarding unconditional - beznosacījuma izsaukuma
pāradresācija
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj
telekomunikāciju galiekārtas lietotājam bez jebkādiem
nosacījumiem pāradresēt visus ienākošos izsaukumus uz
citu numuru.
call gapping - visu izsaukumu
starpēšana
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas starp
secīgiem izsaukuma mēģinājumiem izveido starplaikus.
call hold - izsaukuma aizturēšana
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas ļauj
pakalpojuma izmantotājam pārtraukt sakarus ar aktīvo izsaukumu
un pēc tam, ja viņš to vēlas, atkal šos sakarus
atjaunot, tādējādi ļaujot pakalpojuma izmantotajam
pārslēgties starp diviem vai vairākiem aktīviem
savienojumiem.
call hold with announcement - izsaukuma aizturēšana
ar paziņojumu
TermRef ITU-R M.1224
Pakalpojuma iespēja, kas ļauj
lietotājam aizturēt izsaukumu un optiskā vai akustiskā
veidā nodot kādu piemērotu paziņojumu aizturētā
izsaukuma iniciatoram.
calling number identification
presentation - izsaucošā numura attēlojums
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas ļauj
izsaucošajam dalībniekam norādīt izsaucamajam
dalībniekam savu numuru un, iespējams, vēl
papildinformāciju par adresi.
calling number identification
restriction - izsaucošā numura attēlojuma ierobežojums
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas ļauj
izsaucošajam dalībniekam ierobežot izsaucamā
dalībnieka piekļuvi savam numuram un, iespējams, arī
papildinformācijai par adresi.
calling party, call originator - izsaucējs, izsaukuma
ierosinātājs
TermRef FS-1037C
Persona,
iekārta vai programma, kas ierosina izsaukumu.
call intent - izsaukuma nodoms
TermRef ITU-T E.600
Darbība, ko
tradicionālajā telefonijā īsteno, paceļot klausuli un
tādējādi vietējai telefonu centrālei nosūtot
impulsu, kas informē par lietotāja vēlmi izveidot izsaukumu.
Sistēma ar centrāles gatavības signāltoni apstiprina
gatavību sākt izsaukuma pieprasījuma pieņemšanu un
savienojuma veidošanu.
call limiter - izsaukumu ierobežotājs
TermRef ITU-R M.1224
Pakalpojums, kura izpildes
rezultātā tiek saskaitīti visi noteiktā laika periodā
noteiktam galamērķim maršrutētie izsaukumi, un, ja šis
skaits pārsniedz pieļaujamo izsaukumu skaitu, izsaukumi tiek
pāradresēti vai aizturēti.
call logging - izsaukuma
reģistrēšana
TermRef ITU-R M.1224
Pakalpojums, kas nodrošina, ka
katru reizi, kad ir saņemts specifiska numura izsaukums, tiek izveidots
ieraksts.
call management - izsaukuma pārvaldība
TermRef ITU-R M. 1224
Sistēmas paredzēta
iespēja, ka lietotājs var dot norādi tīklam
pārvaldīt ienākošos izsaukumus atbilstoši
lietotāja iestatītiem parametriem, piemēram, tādiem kā
izsaukuma ierosinātājs, fiksētais brīdis, kad izdarīts
izsaukums, izsaukuma saturs u.c., kā arī dot norādi izsaukuma
novirzīšanai noteiktam adresātam.
call number - izsaukuma numurs
TermRef ITU-R M.1224
Numurs, ko izmanto, lai katru izsaukumu
identificētu lietotāja - tīkla saskarnē.
call processing - izsaukuma apstrāde
TermRef CL
Secīga komutācijas
sistēmas izpildīto operāciju virkne, sākot no
pienākošā izsaukuma saņemšanas līdz galējai
tā izpildes pabeigšanai.
call queueing - izsaukumu rindošana
TermRef ITU-R M.1224
Pakalpojums, kas ļauj lietotājam
tos izsaukumus, kuru adresāts bijis aizņemts, paturēt rindā
un nodot adresātam pēc tam, kad tas atbrīvojas.
call record - izsaukuma ieraksts
TermRef ND:131
Ar atsevišķu izsaukumu
saistīto datu ieraksts. Ierakstā parasti minēts datums,
izsaukuma laiks un tā ilgums, kā arī izmantotā izsaukuma
maršruts.
call request - izsaukuma pieprasījums
TermRef ITU-T E.141
Tehniska darbība vai tehnisku
darbību kopums, kuru mērķis ir iedarbināt
telekomunikāciju tīkla tehniskos resursus izsaukuma veikšanai.
Tradicionālajā telefonijā tam atbilst numura
sastādīšana, izmantojot ciparripu vai taustiņus, mobilajos
sakaros numura sastādīšana mobilā aparāta
tastatūrā un izsaukuma taustiņa nospiešana.
Atkarībā no minēto resursu pieejamības abos gadījumos
rezultāts var būt gan sekmīgs, gan nesekmīgs.
call routing service - izsaukuma
maršrutēšanas pakalpojums
TermRef TE
Pakalpojums, kas ļauj darījumu
partneriem sastrēguma gadījumā mainīt izsaukuma
maršrutu.
call selection - izsaukumu atlase
TermRef CL
Izsaukumu saņēmēja
iespēja atbildēt uz izsaukumiem to saņemšanas
secībā vai arī izvēlēties un atlasīt
atbildēšanai kādu noteiktu izsaukumu tipu.
call setup time - izsaukuma iestates laiks
TermRef CL
Laiks, kas nepieciešams
komutēta izsaukuma nodibināšanai.
call splitting - izsaukuma
sašķelšana
TermRef ND:132
Iespēja telefona
lietotājam privāti runāt pamīšus ar diviem partneriem,
runājot ar vienu un uz brīdi aizturot sarunu ar otru.
call string izsaukumvirkne
TermRef ITU-T E.600
Visi izsaukuma
mēģinājumi, kas attiecināmi uz vienu izsaukuma
pieprasījumu.
call transfer - izsaukuma
pārsūtīšana
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums vai pakalpojuma veids,
kas ļauj lietotājam pārsūtīt ienākošo vai
izejošo izsaukumu kādam citam abonentam.
call waiting - gaidošais izsaukums
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums vai pakalpojuma veids,
kas aktīvā savienojuma laikā informē lietotāju, ka ir
pienācis jauns izsaukums. Abonents var atbildēt, dzēst vai
arī neievērot jauno izsaukumu.
completion of calls to busy subscriber -
izsaukuma
gaidpabeidze
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas informē
izsaucošo lietotāju par to, ka izsaucamais lietotājs
(adresāts) ir aizņemts, un kas bez izsaukuma atkārtošanas
pabeidz izsaukuma veidošanu tad, kad adresāts ir atbrīvojies.
emergency call - ārkārtas izsaukums
TermRef ITU-T Sup.1
Izsaukums,
kas, izmantojot sistēmas ārkārtas izsaukuma pakalpojumu,
nodrošina iespēju prioritāri ziņot par ārkārtas
situāciju atbildīgai organizācijai, piemēram,
ugunsdzēsējiem, policijai, ātrajai palīdzībai.
incoming call barring - ienākošo izsaukumu
aizsprostošana
TermRef ITU-T supp.1
Administrācijas vai abonenta
iespēja novērst visu vai noteiktu ienākošo izsaukumu
saņemšanu.
incoming call screening - ienākošo izsaukumu
sijāšana
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj
telekomunikāciju galiekārtas lietotājam ierobežot
ienākošos izsaukumus. Atsijāšanas kritēriji ir
ierakstīti galiekārtu pakalpojuma profilā.
outgoing call barring - izejošo izsaukumu
aizsprostošana
TermRef ITU-T I.255
Izejošo izsaukumu
aizsprostošana ļauj lietotājam ierobežot piekļuvi
izejošajiem izsaukumiem, tomēr neierobežo ienākošo
izsaukumu saņemšanu. Lietotājs var izvēlēties vienu no
šī papildpakalpojuma iespējām aizsprostot visus
izsaukumus vai aizsprostot speciālu izsaukumu grupu (piemēram,
vietējos vai starptautiskos izsaukumus).
Terminu kopu apstiprinājusi Telekomunikāciju
terminoloģijas darba grupa un ZA Terminoloģijas komisijas IT un
telekomunikāciju apakškomisija.
call izsaukums
TermRef ITU-T Q.9
1. Datora programmas aktivizācija, ko realizē, nododot ieejas datus un vadību apakšprogrammai vai procedūrai tās ieejas punktā.
2. Datu pārraides sistēmās - sakaru sesijas nodibināšana ar abonentu.
3. Automātiskās sistēmās darbība, ko veic izsaukuma ierosinātājs, lai nodibinātu sakarus ar adresātu.
4. Darbība, ar kuru tīkls panāk savienojumu starp izsaukuma ierosinātāju un izsaukuma adresātu vai arī pakalpojuma faktiska vai iespējama izmantošana.
abandoned call - pamestais izsaukums
TermRef ND: 127
Izsaukums, kuru lietotājs pārtrauc, izdzirdot automātisko atbildētāju.
automatic call distributor (ACD) - automātiskais izsaukumu sadalītājs, sistēma ACD
TermRef ND:77
Datorizēta telefona sistēma, kas nosūta ienākušos telefona izsaukumus nākošajam brīvajam operatoram. Sistēma ACD ir visu operatoru centru kodols. Sistēma ACD piedāvā izsaucējam balss izvēlni un savieno izsaukumu ar vajadzīgo indivīdu.
call accounting system - izsaukumu uzskaites sistēma
TermRef ITU-T M.2010
Tīkla pārvaldības sistēmas daļa, kas apkopo ar tīkla resursu izmantošanu saistītus datus. Funkciju kopa, kas ļauj noteikt tīkla sniegto pakalpojumu apjomus, kā arī aprēķināt to izmaksas.
call attempt - izsaukuma mēģinājums
Term Ref ITU-TE.600
Noteiktā secībā izkārtotas operācijas, ko veic, lai izveidotu savienojumu starp vairākiem sakaru tīkla mezgliem. Dažkārt izsaukuma izveidošanai nepieciešami vairāki izsaukuma mēģinājumi.
call barring - izsaukumu aizsprostošana
TermRef ND:128
Iespēja bloķēt visu izsaukumu vai noteikta to veida saņemšanu vai nosūtīšanu.
call center - izsaukumu centrs
TermRef Wh
Vieta, kur tālruņa izsaukumi tiek automatizēti apstrādāti. Parasti izsaukumu centrs var vienlaicīgi apstrādāt noteiktu izsaukumu apjomu, tos arī attiecīgi reģistrējot. Šos centrus izmanto daudzas organizācijas, kas pārdod vai piedāvā izstrādājumus un pakalpojumus.
call clearing - izsaukuma anulēšana
TermRef ITU-T M.2010
Process, kura laikā pēc viena izsaukuma dalībnieka pieprasījuma tiek anulēts izsaukuma savienojums. Parasti tīkls nav izsaukuma anulēšanas iniciators.
call collision - izsaukumu sadursme
TermRef ND:129
1. Situācija, kas rodas, kad datu ķēdes galiekārta (DCE) un termināls vienlaikus raida pieprasījumu un ienākošo izsaukumu vienam un tam pašam loģiskajam kanālam, tādējādi anulējot ienākošo izsaukumu.
2. Situācija, kad sakaru kanāls tiek pārtverts no abiem galiem vienlaikus, tādējādi bloķējot izsaukumu nodošanu.
call control - izsaukuma vadība
TermRef ND:129; TE
Darbības, kas ietver izsaukuma pieņemšanu, savienojuma izveidi, izsaukuma pārsūtīšanu un savienojuma pārtraukšanu, bet neietver izsaukuma satura maiņu. Izsaukuma vadību dažkārt dēvē arī par izsaukuma apstrādi.
call delay - izsaukuma aizkave
TermRef ND:130
Aizkave, kas rodas gadījumā, ja izsaukums sasniedz aizņemtu komutācijas ierīci. Parastos telefona sakaros aizkavi uzskata par pieļaujamu, ja aizkavēto izsaukumu skaits nav lielāks par 1,5 procentiem no visiem izsaukumiem un to aizkaves laiks nepārsniedz 3 sekundes.
call demand - izsaukuma prasība
TermRef ITU-T E.600
Izsaukuma un savienojuma veidošanās process centrālē, kas reģistrējusi izsaukuma pieprasījumu. Izsaukuma prasībā var būt ietverts viens vai vairāki izsaukuma mēģinājumi, kuri var būt gan veiksmīgi, gan neveiksmīgi.
call distribution - izsaukumu šķirdale
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums vai pakalpojuma veids, kas ļauj ienākošos izsaukumus pēc abonenta iepriekš definētām pazīmēm pāradresēt citiem abonentiem.
call diversion - izsaukuma pārvirzīšana
TermRef CL
Situācija, kad ierīce pārtver lietotāja izsaukumus un pāradresē tos citai, iepriekš noteiktai līnijai.
call duration - izsaukuma ilgums
TermRef ND:130
Laiks no izsaukuma atbildes sākuma līdz brīdim, kad kāds no dalībniekiem noliek klausuli.
called party, call receiver - izsauktais, izsaukuma saņēmējs
TermRef FS-1037C
Persona, iekārta vai programma, kam adresēts izsaukums.
call failure rate - izsaukumu kļūmju intensitāte
TermRef Wh
Statistisks aprēķins, kuru izmanto interneta vai citu tīklu pakalpojumu kvalitātes novērtēšanai. Izsaukumu kļūmju intensitāti raksturo procentuālais neīstenoto izsaukumu skaits.
call forwarding - izsaukumu pāradresēšana
TermRef ND:130
Pakalpojums, kuru nodrošina daudzas telefona centrāles un kas ļauj pārsūtīt ienākušos izsaukumus uz citu numuru.
call forwarding all calls - visu izsaukumu pāradresēšanas izsaukums
TermRef CL
Izsaukums, ar kuru lietotājs, sastādot privātās telefoncentrāles piekļuves kodu, lūdz, lai tā citai telefona centrālei paziņotu numuru, uz kādu viņš vēlas pāradresēt viņam adresētos izsaukumus.
call forwarding on busy - aizņemtā izsaukuma pāradresācija
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj telekomunikāciju galiekārtas lietotājam pāradresēt ienākošos izsaukumus uz citu numuru, ja viņa galiekārta šajā brīdi ir aizņemta.
call forwarding on no reply - neatbildētā izsaukuma pāradresācija
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj telekomunikāciju galiekārtas lietotājam pāradresēt ienākošos izsaukumus uz citu numuru, ja lietotāja galiekārta neatbild.
call forwarding on not reachable - nesasniegtā izsaukuma pāradresācija
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj mobilas galiekārtas lietotājam pāradresēt ienākušos izsaukumus uz citu numuru, ja šis numurs nav sasniedzams (gadījumā, ja ir radiosastrēgums, ja apkalpojamā galiekārta ir ārpus radiopārklājuma vai ir izslēgta).
call forwarding unconditional - beznosacījuma izsaukuma pāradresācija
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj telekomunikāciju galiekārtas lietotājam bez jebkādiem nosacījumiem pāradresēt visus ienākošos izsaukumus uz citu numuru.
call gapping - visu izsaukumu starpēšana
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas starp secīgiem izsaukuma mēģinājumiem izveido starplaikus.
call hold - izsaukuma aizturēšana
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas ļauj pakalpojuma izmantotājam pārtraukt sakarus ar aktīvo izsaukumu un pēc tam, ja viņš to vēlas, atkal šos sakarus atjaunot, tādējādi ļaujot pakalpojuma izmantotajam pārslēgties starp diviem vai vairākiem aktīviem savienojumiem.
call hold with announcement - izsaukuma aizturēšana ar paziņojumu
TermRef ITU-R M.1224
Pakalpojuma iespēja, kas ļauj lietotājam aizturēt izsaukumu un optiskā vai akustiskā veidā nodot kādu piemērotu paziņojumu aizturētā izsaukuma iniciatoram.
calling number identification presentation - izsaucošā numura attēlojums
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas ļauj izsaucošajam dalībniekam norādīt izsaucamajam dalībniekam savu numuru un, iespējams, vēl papildinformāciju par adresi.
calling number identification restriction - izsaucošā numura attēlojuma ierobežojums
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas ļauj izsaucošajam dalībniekam ierobežot izsaucamā dalībnieka piekļuvi savam numuram un, iespējams, arī papildinformācijai par adresi.
calling party, call originator - izsaucējs, izsaukuma ierosinātājs
TermRef FS-1037C
Persona, iekārta vai programma, kas ierosina izsaukumu.
call intent - izsaukuma nodoms
TermRef ITU-T E.600
Darbība, ko tradicionālajā telefonijā īsteno, paceļot klausuli un tādējādi vietējai telefonu centrālei nosūtot impulsu, kas informē par lietotāja vēlmi izveidot izsaukumu. Sistēma ar centrāles gatavības signāltoni apstiprina gatavību sākt izsaukuma pieprasījuma pieņemšanu un savienojuma veidošanu.
call limiter - izsaukumu ierobežotājs
TermRef ITU-R M.1224
Pakalpojums, kura izpildes rezultātā tiek saskaitīti visi noteiktā laika periodā noteiktam galamērķim maršrutētie izsaukumi, un, ja šis skaits pārsniedz pieļaujamo izsaukumu skaitu, izsaukumi tiek pāradresēti vai aizturēti.
call logging - izsaukuma reģistrēšana
TermRef ITU-R M.1224
Pakalpojums, kas nodrošina, ka katru reizi, kad ir saņemts specifiska numura izsaukums, tiek izveidots ieraksts.
call management - izsaukuma pārvaldība
TermRef ITU-R M. 1224
Sistēmas paredzēta iespēja, ka lietotājs var dot norādi tīklam pārvaldīt ienākošos izsaukumus atbilstoši lietotāja iestatītiem parametriem, piemēram, tādiem kā izsaukuma ierosinātājs, fiksētais brīdis, kad izdarīts izsaukums, izsaukuma saturs u.c., kā arī dot norādi izsaukuma novirzīšanai noteiktam adresātam.
call number - izsaukuma numurs
TermRef ITU-R M.1224
Numurs, ko izmanto, lai katru izsaukumu identificētu lietotāja - tīkla saskarnē.
call processing - izsaukuma apstrāde
TermRef CL
Secīga komutācijas sistēmas izpildīto operāciju virkne, sākot no pienākošā izsaukuma saņemšanas līdz galējai tā izpildes pabeigšanai.
call queueing - izsaukumu rindošana
TermRef ITU-R M.1224
Pakalpojums, kas ļauj lietotājam tos izsaukumus, kuru adresāts bijis aizņemts, paturēt rindā un nodot adresātam pēc tam, kad tas atbrīvojas.
call record - izsaukuma ieraksts
TermRef ND:131
Ar atsevišķu izsaukumu saistīto datu ieraksts. Ierakstā parasti minēts datums, izsaukuma laiks un tā ilgums, kā arī izmantotā izsaukuma maršruts.
call request - izsaukuma pieprasījums
TermRef ITU-T E.141
Tehniska darbība vai tehnisku darbību kopums, kuru mērķis ir iedarbināt telekomunikāciju tīkla tehniskos resursus izsaukuma veikšanai. Tradicionālajā telefonijā tam atbilst numura sastādīšana, izmantojot ciparripu vai taustiņus, mobilajos sakaros numura sastādīšana mobilā aparāta tastatūrā un izsaukuma taustiņa nospiešana. Atkarībā no minēto resursu pieejamības abos gadījumos rezultāts var būt gan sekmīgs, gan nesekmīgs.
call routing service - izsaukuma maršrutēšanas pakalpojums
TermRef TE
Pakalpojums, kas ļauj darījumu partneriem sastrēguma gadījumā mainīt izsaukuma maršrutu.
call selection - izsaukumu atlase
TermRef CL
Izsaukumu saņēmēja iespēja atbildēt uz izsaukumiem to saņemšanas secībā vai arī izvēlēties un atlasīt atbildēšanai kādu noteiktu izsaukumu tipu.
call setup time - izsaukuma iestates laiks
TermRef CL
Laiks, kas nepieciešams komutēta izsaukuma nodibināšanai.
call splitting - izsaukuma sašķelšana
TermRef ND:132
Iespēja telefona lietotājam privāti runāt pamīšus ar diviem partneriem, runājot ar vienu un uz brīdi aizturot sarunu ar otru.
call string izsaukumvirkne
TermRef ITU-T E.600
Visi izsaukuma mēģinājumi, kas attiecināmi uz vienu izsaukuma pieprasījumu.
call transfer - izsaukuma pārsūtīšana
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums vai pakalpojuma veids, kas ļauj lietotājam pārsūtīt ienākošo vai izejošo izsaukumu kādam citam abonentam.
call waiting - gaidošais izsaukums
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums vai pakalpojuma veids, kas aktīvā savienojuma laikā informē lietotāju, ka ir pienācis jauns izsaukums. Abonents var atbildēt, dzēst vai arī neievērot jauno izsaukumu.
completion of calls to busy subscriber - izsaukuma gaidpabeidze
TermRef ITU-R M.1224
Papildpakalpojums, kas informē izsaucošo lietotāju par to, ka izsaucamais lietotājs (adresāts) ir aizņemts, un kas bez izsaukuma atkārtošanas pabeidz izsaukuma veidošanu tad, kad adresāts ir atbrīvojies.
emergency call - ārkārtas izsaukums
TermRef ITU-T Sup.1
Izsaukums, kas, izmantojot sistēmas ārkārtas izsaukuma pakalpojumu, nodrošina iespēju prioritāri ziņot par ārkārtas situāciju atbildīgai organizācijai, piemēram, ugunsdzēsējiem, policijai, ātrajai palīdzībai.
incoming call barring - ienākošo izsaukumu aizsprostošana
TermRef ITU-T supp.1
Administrācijas vai abonenta iespēja novērst visu vai noteiktu ienākošo izsaukumu saņemšanu.
incoming call screening - ienākošo izsaukumu sijāšana
TermRef ETSI EN 301.273
Papildpakalpojums, kas ļauj telekomunikāciju galiekārtas lietotājam ierobežot ienākošos izsaukumus. Atsijāšanas kritēriji ir ierakstīti galiekārtu pakalpojuma profilā.
outgoing call barring - izejošo izsaukumu aizsprostošana
TermRef ITU-T I.255
Izejošo izsaukumu aizsprostošana ļauj lietotājam ierobežot piekļuvi izejošajiem izsaukumiem, tomēr neierobežo ienākošo izsaukumu saņemšanu. Lietotājs var izvēlēties vienu no šī papildpakalpojuma iespējām aizsprostot visus izsaukumus vai aizsprostot speciālu izsaukumu grupu (piemēram, vietējos vai starptautiskos izsaukumus).
Terminu kopu apstiprinājusi Telekomunikāciju terminoloģijas darba grupa un ZA Terminoloģijas komisijas IT un telekomunikāciju apakškomisija.