Internetā meklē partnerus gan mīlai, gan nāvei
GUNTARS GRĪNUMS, LETA, speciāli SP
Kamēr vienā
kontinentā internets cilvēkus vieno romantiskām
attiecībām, kuru rezultātā rodas jaunas dzīvības,
citā tas saved kopā jaunus cilvēkus, kas vēlas kopā
nomirt. Attīstītās Āzijas sabiedrību satrauc daudzie
gadījumi, kad cilvēki datortīklā iepazīstas tikai
tāpēc, lai kopīgi atstātu šo pasauli. Tajā
pašā laikā Amerikā turpinās īsts interneta
iepazīšanās bums, kas ļauj uzņēmīgiem
cilvēkiem pelnīt miljoniem dolāru.
Lai gan arī iepriekš pasaule ir pieredzējusi
virkni gadījumu, kad kolektīvas pašnāvības izdara
kādu reliģisku grupu locekļi, Japānā
vērojamās tendences ir pavisam jauns fenomens, jo jauni cilvēki
ar interneta starpniecību satiekas tikai ar vienu mērķi lai
kopā nomirtu. Kopumā pēc iepazīšanās
internetā pērn Japānā pašnāvības kopā
izdarīja vismaz 34 cilvēki.
Pēdējā laikā šādi
gadījumi reģistrēti arī citās pasaules valstīs,
un, piemēram, Taivānā policijai nesen izdevās tikai
pēdējā brīdī iejaukties, lai neļautu īstenot
16 jauniešu nodomu kopā izdarīt pašnāvību.
Iepazīstas, lai mirtu
Pirmais ar internetu saistītais
kolektīvās pašnāvības gadījums, kas
izpelnījās plašāku ievērību, Japānā
notika 2003.gada februārī, kad Saitamas prefektūrā kādā
dzīvoklī tika atrasti miruši trīs jauni cilvēki
divas sievietes un vīrietis. Šie cilvēki satikās
internetā, lai beigu beigās sapulcētos kādā
mājā un, izmantojot kokogļu krāsniņas, noindētos
ar tvana gāzi. Tomēr īpašs satraukums Japānas
sabiedrībā izcēlās tikai pēc tam, kad šim
notikumam sekoja jauni un jauni kolektīvās pašnāvības
gadījumi.
Šī gada oktobra sākumā pēc
iepazīšanās internetā kopā pašnāvības
izdarīja septiņi jauni vīrieši un sievietes.
Tūlīt pēc tam, kad viņu līķi tika atrasti
kādā busiņā, izplatījās informācija, ka
citā Japānas rajonā automašīnā tajā
pašā dienā atrastas vēl divu jaunu sieviešu
mirstīgās atliekas. Drīzumā noskaidrojās, ka visi
šie cilvēki pirms apzinātās došanās aizsaulē
internetā sameklējuši domubiedrus, kas vēlētos mirt
kopā ar viņiem.
Šī pašnāvnieku grupa
izveidojusies neticami ātri. Viena no tās dalībniecēm
internetā aicinājusi citus doties nāvē kopā ar
viņu un jau pēc piecām dienām 34 gadus vecajai sievietei
bija seši kompanjoni no dažādiem Japānas rajoniem, kuri
visi kopā automašīnā noindējās ar četru
kokogļu krāsniņu radītu tvana gāzi.
Automašīnai no iekšpuses bija aizlīmēti logi, bet no
ārpuses tā ietīta zilā plastikāta plēvē.
Turklāt acīmredzot arī abas sievietes, kas tika atrastas
otrā automašīnā, bija no šīs pašas grupas.
Lapas pašnāvniekiem
Jā, jā, internetā atrodama virkne
lapu, kas domātas tieši potenciālajiem pašnāvniekiem.
Tajās lasāmi ne tikai sludinājumi ar tekstu meklēju
kompanjonus pašnāvības izdarīšanai vai
aicinājumi tiem, kas ir noguruši dzīvot, bet arī
detalizētas pamācības par to, kā efektīvāk
izdarīt pašnāvību. Dažādās metodes pat tiek
sīki salīdzinātas un veidoti savdabīgi reitingi, kuros
ņemti vērā tādi kritēriji kā sāpes pirms
nāves un izdošanās iespējas novērtējums
procentos, raksta aģentūra dpa
Šajās lapās atrodami arī forumi
depresiju nomāktajiem, kuros bieži var lasīt šādus
tekstus: Man neveicas kopš pašas dzimšanas. Tāpēc
vēlos mirt. Bet ir grūti mirt pašam. Varbūt šeit ir
kāds, kurš vēlas mirt kopā ar mani?
Šo lapu veidotāji apgalvo, ka veic
līdzjūtīgu darbu, piedāvājot pakalpojumus
cilvēkiem, kas zaudējuši jebkādas cerības uz
nākotni.
Tehnoloģiski attīstītajā
Japānā nav iespējams slēgt šādas lapas, jo
tādējādi tiktu pārkāptas pilsoņu tiesības uz
vārda brīvību. Tāpēc tā dēvēto
zudušo paaudzi no pamudinājumiem kādā depresijas
mirklī izdarīt pašnāvību pasargāt nespēj
arī varas iestādes.
Glābj policija
Nepilnu nedēļu pēc ziņas par
deviņām kārtējām Japānas interneta
pašnāvībām Taivānas policijai izdevās
nepieļaut 16 jauniešu kolektīvu pašnāvību. Kad
kāda vietējā avīze bija aprakstījusi vairākas
pašnāvnieku interneta lapas, tām uzmanību pievērsa
Kriminālās Izmeklēšanas biroja interneta
novērošanas nodaļa, kurai izdevās izsekot jauniešu
grupas elektroniskajai sarakstei.
- Mēs atradām trīs
pašnāvnieku lapas un vispopulārākā no tām ir lapa
ar nosaukumu Pašnāvnieku ģimene, kurai bija vairāk
nekā 200 biedru. Mēs izsekojām 16 no viņiem, kas bija
pauduši vēlmi kopā izdarīt pašnāvību, -
aģentūrai dpa stāstījis biroja pārstāvis.
17 līdz 22 gadus veco 16 jauniešu
vidū bija gan studenti, gan bezdarbnieki, gan pat viens karavīrs.
Viņi tika nekavējoties nodoti psihiatru rīcībā,
studentu mācību iestādes informētas par
nepieciešamību audzēkņiem sniegt palīdzību, bet
bezdarbniekiem piekomandēti palīgā sociālie darbinieki, lai
atrastu viņiem darbu.
Internetā zudusī paaudze
Austrumnieciskajā
Rietumvalstī Japānā šādi notikumi pastiprina bažas par
to, ka iezīmējas straujas pārmaiņas japāņu
sabiedrībā, kas pamazām atsakās no tradicionālās
vērtību sistēmas. Par zudušo paaudzi
dēvētā japāņu jaunatne aug datorspēļu
ietekmē un pamatā dzīvo virtuālajā
realitātē, tādējādi atrodoties izolācijā un
aizvien vairāk atsvešinoties no dzīviem cilvēkiem, uzskata
Kioto Sieviešu universitātes profesors Masaaki Noda.
Atšķirībā no nesenās
pagātnes, kad vairākas paaudzes mitinājās zem viena jumta,
mūsdienu Japānas sabiedrībā jauni cilvēki bieži
dzīvo atrauti no ģimenēm un neredz savu senču nāvi,
tādējādi sev izveidojot izplūdušu priekšstatu par
nāvi, savukārt uzsver psihiatrs Harufusa Higano.
Ar internetu saistītās
pašnāvības ir īpaši satraucošas arī tāpēc,
ka būtībā jauni cilvēki pieņem relatīvi ātru
lēmumu atstāt šo pasauli, turklāt bieži vien
šķietami sīku problēmu dēļ. Viņi pieņem
lēmumu gluži kā datoru pasaulē ar vienu peles
klikšķi. Eksperti uzskata, ka mūsdienu Japānas
jaunieši ļoti viegli ietekmējas no citu ierosinājumiem, jo,
dzīvojot virtuālās pasaules izolācijā, tā
arī nav spējuši attīstīt paši savas
personības.
ASV meklē romantiku
Kamēr attīstītā Āzija
satraucas par to, ka jauni cilvēki starptautiskajā
datortīklā meklē partnerus, lai padarītu sev galu, Amerikas
internetā izcēlies īsts romantikas bums. Patlaban apmēram
40 miljoni amerikāņu interneta iepazīšanās servisos
meklē savu mūža mīlestību vai vismaz partneri
kādam romantiskam sānsolim vienmuļās privātās
dzīves saviļņošanai.
Līdz ar to ASV izveidojusies īsta
industrija, kurā apgrozās miljoniem dolāru. Pērn
amerikāņi mīlas partneru medībās iztērēja
apmēram 425 miljonus dolāru, padarot iepazīšanās tematiku
par otro apjomīgāko starp visām interneta satura
kategorijām, atpaliekot tikai no pornogrāfijas, liecina
Tiešsaistes izdevēju asociācijas un comScore Network
pētījuma rezultāti.
Līdz ar to nav jābrīnās, ka
Ameriku pārņēmis īsts iepazīšanās servisu
bums, izmanīgiem uzņēmējiem piedāvājot romantiski
noskaņotajiem klientiem aizvien jaunus pakalpojumus, piemēram, padomu
grāmatas, foto un profilu servisus, iepazīšanās
konsultācijas un potenciālo partneru identitātes pārbaudes.
Viens no šādiem uzņēmējiem
ir Īvens Marks Kacs, kurš sarakstījis grāmatu Nespēju
noticēt, ka pērku šo grāmatu: Saprātīga interneta
iepazīšanās rokasgrāmata, kas māca pēc
mīlas izslāpušo lasītāju sevi pareizāk
pasniegt internetā. Viņš dibinājis arī speciālu
interneta lapu www.e-cyrano.com.
- Tas ir ļoti līdzīgi darba
meklējumiem. Lielākā daļa cilvēku labprāt
samaksātu 300 dolārus par rezumē, ar kura palīdzību
tiktu pie darba, - saka Kacs.
ASV grāmatu veikalu plaukti līdzīga
satura literatūras pārpilni. Interneta iepazīšanās
sadaļās manāmi tādi nosaukumi kā Interneta
iepazīšanās iesācējiem, Interneta
tikšanās noteikumi: Mistera Īstā sirds iekarošana
vai Pilnīga idiota rokasgrāmata interneta randiņu
pasaulē. Protams, arī paši interneta
iepazīšanās servisi izdod savas padomu grāmatas,
piedāvā palīdzību personas profila
sastādīšanā un pat speciālas palīdzības karstās
līnijas.
Virtuālie miesassargi
Citi apķērīgi
uzņēmēji drošas peļņas nolūkos
pārņēmuši funkcijas, ko agrāk pildīja draugi un
ģimenes locekļi viņi pārbauda potenciālo
pielūdzēju un par attiecīgu samaksu piedāvā klientam
fiziskās, finansiālās un emocionālās veselības
aizsardzību, raksta aģentūra Reuters.
Lielākā daļa lielo
iepazīšanās servisu spēj iegūt informāciju par
cilvēka vecumu un pārbaudīt, vai viņš nav tiesāts
vai apsūdzēts seksuālā vardarbībā. Tajā
pašā laikā pārliecināties, vai potenciālais
partneris gadījumā nav precējies, ir daudz grūtāk. -
Es jums varētu pateikt miljons lietu par jebkuru cilvēku, tomēr
ja ir viena lieta, ko iegūt ir patiešām grūti, tad tā
ir informācija par personas ģimenes stāvokli, - izteicies Entersect
(http://www.entersect.com)
prezidents Džefrijs Lī. Šī informācija ASV ļoti
bieži joprojām ir papīra formā un to kontrolē
municipālās varas iestādes, tāpēc to iegūt nav
viegli, Reuters skaidrojis Lī.
Identitātes pārbaudes servisi ir vēl
viens strauji augošs biznesa veids, ko radījis interneta
iepazīšanās bums. Gan Entersect, gan konkurents Verified
Person (http://www.verifiedperson.com),
kura līdzdibinātājs ir bijušais Apple Computer
izpilddirektors Džons Skallijs, savus pakalpojumus speciāli
pielāgo iepazīšanās servisu lietotāju
vajadzībām. Līdzīgi rīkojas arī tādas lapas
kā PeopleData (www.people-data.com)
un Rapsheets Criminal Records (www.rapsheets.com).
Par iepazīšanās bumu priecājas
arī privātdetektīvi, jo mīlas lietām līdzi
tradicionāli nāk greizsirdība un aizdomas. Kalifornijas
privātdetektīve Karmena Neimiša dibinājusi DateSmart.com,
kur pakalpojumu cenas sākas ar apmēram 300 dolāriem. -
Cilvēki man zvana, jo daudz informācijas nemaz neizgaismojas, -
skaidro Neimiša. - Astoņdesmit procentos gadījumu es
konstatēju, ka manu klientu aizdomas ir bijušas vismaz
daļēji pamatotas.
- Kamēr vien cilvēki internetā
iemīlēsies, viņiem būs nepieciešama
palīdzība, secina arī Kacs.
Guntars GRĪNUMS, LETA, speciāli SP
Kamēr vienā kontinentā internets cilvēkus vieno romantiskām attiecībām, kuru rezultātā rodas jaunas dzīvības, citā tas saved kopā jaunus cilvēkus, kas vēlas kopā nomirt. Attīstītās Āzijas sabiedrību satrauc daudzie gadījumi, kad cilvēki datortīklā iepazīstas tikai tāpēc, lai kopīgi atstātu šo pasauli. Tajā pašā laikā Amerikā turpinās īsts interneta iepazīšanās bums, kas ļauj uzņēmīgiem cilvēkiem pelnīt miljoniem dolāru.
Lai gan arī iepriekš pasaule ir pieredzējusi virkni gadījumu, kad kolektīvas pašnāvības izdara kādu reliģisku grupu locekļi, Japānā vērojamās tendences ir pavisam jauns fenomens, jo jauni cilvēki ar interneta starpniecību satiekas tikai ar vienu mērķi lai kopā nomirtu. Kopumā pēc iepazīšanās internetā pērn Japānā pašnāvības kopā izdarīja vismaz 34 cilvēki.
Pēdējā laikā šādi gadījumi reģistrēti arī citās pasaules valstīs, un, piemēram, Taivānā policijai nesen izdevās tikai pēdējā brīdī iejaukties, lai neļautu īstenot 16 jauniešu nodomu kopā izdarīt pašnāvību.
Iepazīstas, lai mirtu
Pirmais ar internetu saistītais kolektīvās pašnāvības gadījums, kas izpelnījās plašāku ievērību, Japānā notika 2003.gada februārī, kad Saitamas prefektūrā kādā dzīvoklī tika atrasti miruši trīs jauni cilvēki divas sievietes un vīrietis. Šie cilvēki satikās internetā, lai beigu beigās sapulcētos kādā mājā un, izmantojot kokogļu krāsniņas, noindētos ar tvana gāzi. Tomēr īpašs satraukums Japānas sabiedrībā izcēlās tikai pēc tam, kad šim notikumam sekoja jauni un jauni kolektīvās pašnāvības gadījumi.
Šī gada oktobra sākumā pēc iepazīšanās internetā kopā pašnāvības izdarīja septiņi jauni vīrieši un sievietes. Tūlīt pēc tam, kad viņu līķi tika atrasti kādā busiņā, izplatījās informācija, ka citā Japānas rajonā automašīnā tajā pašā dienā atrastas vēl divu jaunu sieviešu mirstīgās atliekas. Drīzumā noskaidrojās, ka visi šie cilvēki pirms apzinātās došanās aizsaulē internetā sameklējuši domubiedrus, kas vēlētos mirt kopā ar viņiem.
Šī pašnāvnieku grupa izveidojusies neticami ātri. Viena no tās dalībniecēm internetā aicinājusi citus doties nāvē kopā ar viņu un jau pēc piecām dienām 34 gadus vecajai sievietei bija seši kompanjoni no dažādiem Japānas rajoniem, kuri visi kopā automašīnā noindējās ar četru kokogļu krāsniņu radītu tvana gāzi. Automašīnai no iekšpuses bija aizlīmēti logi, bet no ārpuses tā ietīta zilā plastikāta plēvē. Turklāt acīmredzot arī abas sievietes, kas tika atrastas otrā automašīnā, bija no šīs pašas grupas.
Lapas pašnāvniekiem
Jā, jā, internetā atrodama virkne lapu, kas domātas tieši potenciālajiem pašnāvniekiem. Tajās lasāmi ne tikai sludinājumi ar tekstu meklēju kompanjonus pašnāvības izdarīšanai vai aicinājumi tiem, kas ir noguruši dzīvot, bet arī detalizētas pamācības par to, kā efektīvāk izdarīt pašnāvību. Dažādās metodes pat tiek sīki salīdzinātas un veidoti savdabīgi reitingi, kuros ņemti vērā tādi kritēriji kā sāpes pirms nāves un izdošanās iespējas novērtējums procentos, raksta aģentūra dpa
Šajās lapās atrodami arī forumi depresiju nomāktajiem, kuros bieži var lasīt šādus tekstus: Man neveicas kopš pašas dzimšanas. Tāpēc vēlos mirt. Bet ir grūti mirt pašam. Varbūt šeit ir kāds, kurš vēlas mirt kopā ar mani?
Šo lapu veidotāji apgalvo, ka veic līdzjūtīgu darbu, piedāvājot pakalpojumus cilvēkiem, kas zaudējuši jebkādas cerības uz nākotni.
Tehnoloģiski attīstītajā Japānā nav iespējams slēgt šādas lapas, jo tādējādi tiktu pārkāptas pilsoņu tiesības uz vārda brīvību. Tāpēc tā dēvēto zudušo paaudzi no pamudinājumiem kādā depresijas mirklī izdarīt pašnāvību pasargāt nespēj arī varas iestādes.
Glābj policija
Nepilnu nedēļu pēc ziņas par deviņām kārtējām Japānas interneta pašnāvībām Taivānas policijai izdevās nepieļaut 16 jauniešu kolektīvu pašnāvību. Kad kāda vietējā avīze bija aprakstījusi vairākas pašnāvnieku interneta lapas, tām uzmanību pievērsa Kriminālās Izmeklēšanas biroja interneta novērošanas nodaļa, kurai izdevās izsekot jauniešu grupas elektroniskajai sarakstei.
- Mēs atradām trīs pašnāvnieku lapas un vispopulārākā no tām ir lapa ar nosaukumu Pašnāvnieku ģimene, kurai bija vairāk nekā 200 biedru. Mēs izsekojām 16 no viņiem, kas bija pauduši vēlmi kopā izdarīt pašnāvību, - aģentūrai dpa stāstījis biroja pārstāvis.
17 līdz 22 gadus veco 16 jauniešu vidū bija gan studenti, gan bezdarbnieki, gan pat viens karavīrs. Viņi tika nekavējoties nodoti psihiatru rīcībā, studentu mācību iestādes informētas par nepieciešamību audzēkņiem sniegt palīdzību, bet bezdarbniekiem piekomandēti palīgā sociālie darbinieki, lai atrastu viņiem darbu.
Internetā zudusī paaudze
Austrumnieciskajā Rietumvalstī Japānā šādi notikumi pastiprina bažas par to, ka iezīmējas straujas pārmaiņas japāņu sabiedrībā, kas pamazām atsakās no tradicionālās vērtību sistēmas. Par zudušo paaudzi dēvētā japāņu jaunatne aug datorspēļu ietekmē un pamatā dzīvo virtuālajā realitātē, tādējādi atrodoties izolācijā un aizvien vairāk atsvešinoties no dzīviem cilvēkiem, uzskata Kioto Sieviešu universitātes profesors Masaaki Noda.
Atšķirībā no nesenās pagātnes, kad vairākas paaudzes mitinājās zem viena jumta, mūsdienu Japānas sabiedrībā jauni cilvēki bieži dzīvo atrauti no ģimenēm un neredz savu senču nāvi, tādējādi sev izveidojot izplūdušu priekšstatu par nāvi, savukārt uzsver psihiatrs Harufusa Higano.
Ar internetu saistītās pašnāvības ir īpaši satraucošas arī tāpēc, ka būtībā jauni cilvēki pieņem relatīvi ātru lēmumu atstāt šo pasauli, turklāt bieži vien šķietami sīku problēmu dēļ. Viņi pieņem lēmumu gluži kā datoru pasaulē ar vienu peles klikšķi. Eksperti uzskata, ka mūsdienu Japānas jaunieši ļoti viegli ietekmējas no citu ierosinājumiem, jo, dzīvojot virtuālās pasaules izolācijā, tā arī nav spējuši attīstīt paši savas personības.
ASV meklē romantiku
Kamēr attīstītā Āzija satraucas par to, ka jauni cilvēki starptautiskajā datortīklā meklē partnerus, lai padarītu sev galu, Amerikas internetā izcēlies īsts romantikas bums. Patlaban apmēram 40 miljoni amerikāņu interneta iepazīšanās servisos meklē savu mūža mīlestību vai vismaz partneri kādam romantiskam sānsolim vienmuļās privātās dzīves saviļņošanai.
Līdz ar to ASV izveidojusies īsta industrija, kurā apgrozās miljoniem dolāru. Pērn amerikāņi mīlas partneru medībās iztērēja apmēram 425 miljonus dolāru, padarot iepazīšanās tematiku par otro apjomīgāko starp visām interneta satura kategorijām, atpaliekot tikai no pornogrāfijas, liecina Tiešsaistes izdevēju asociācijas un comScore Network pētījuma rezultāti.
Līdz ar to nav jābrīnās, ka Ameriku pārņēmis īsts iepazīšanās servisu bums, izmanīgiem uzņēmējiem piedāvājot romantiski noskaņotajiem klientiem aizvien jaunus pakalpojumus, piemēram, padomu grāmatas, foto un profilu servisus, iepazīšanās konsultācijas un potenciālo partneru identitātes pārbaudes.
Viens no šādiem uzņēmējiem ir Īvens Marks Kacs, kurš sarakstījis grāmatu Nespēju noticēt, ka pērku šo grāmatu: Saprātīga interneta iepazīšanās rokasgrāmata, kas māca pēc mīlas izslāpušo lasītāju sevi pareizāk pasniegt internetā. Viņš dibinājis arī speciālu interneta lapu www.e-cyrano.com.
- Tas ir ļoti līdzīgi darba meklējumiem. Lielākā daļa cilvēku labprāt samaksātu 300 dolārus par rezumē, ar kura palīdzību tiktu pie darba, - saka Kacs.
ASV grāmatu veikalu plaukti līdzīga satura literatūras pārpilni. Interneta iepazīšanās sadaļās manāmi tādi nosaukumi kā Interneta iepazīšanās iesācējiem, Interneta tikšanās noteikumi: Mistera Īstā sirds iekarošana vai Pilnīga idiota rokasgrāmata interneta randiņu pasaulē. Protams, arī paši interneta iepazīšanās servisi izdod savas padomu grāmatas, piedāvā palīdzību personas profila sastādīšanā un pat speciālas palīdzības karstās līnijas.
Virtuālie miesassargi
Citi apķērīgi uzņēmēji drošas peļņas nolūkos pārņēmuši funkcijas, ko agrāk pildīja draugi un ģimenes locekļi viņi pārbauda potenciālo pielūdzēju un par attiecīgu samaksu piedāvā klientam fiziskās, finansiālās un emocionālās veselības aizsardzību, raksta aģentūra Reuters.
Lielākā daļa lielo iepazīšanās servisu spēj iegūt informāciju par cilvēka vecumu un pārbaudīt, vai viņš nav tiesāts vai apsūdzēts seksuālā vardarbībā. Tajā pašā laikā pārliecināties, vai potenciālais partneris gadījumā nav precējies, ir daudz grūtāk. - Es jums varētu pateikt miljons lietu par jebkuru cilvēku, tomēr ja ir viena lieta, ko iegūt ir patiešām grūti, tad tā ir informācija par personas ģimenes stāvokli, - izteicies Entersect (http://www.entersect.com) prezidents Džefrijs Lī. Šī informācija ASV ļoti bieži joprojām ir papīra formā un to kontrolē municipālās varas iestādes, tāpēc to iegūt nav viegli, Reuters skaidrojis Lī.
Identitātes pārbaudes servisi ir vēl viens strauji augošs biznesa veids, ko radījis interneta iepazīšanās bums. Gan Entersect, gan konkurents Verified Person (http://www.verifiedperson.com), kura līdzdibinātājs ir bijušais Apple Computer izpilddirektors Džons Skallijs, savus pakalpojumus speciāli pielāgo iepazīšanās servisu lietotāju vajadzībām. Līdzīgi rīkojas arī tādas lapas kā PeopleData (www.people-data.com) un Rapsheets Criminal Records (www.rapsheets.com).
Par iepazīšanās bumu priecājas arī privātdetektīvi, jo mīlas lietām līdzi tradicionāli nāk greizsirdība un aizdomas. Kalifornijas privātdetektīve Karmena Neimiša dibinājusi DateSmart.com, kur pakalpojumu cenas sākas ar apmēram 300 dolāriem. - Cilvēki man zvana, jo daudz informācijas nemaz neizgaismojas, - skaidro Neimiša. - Astoņdesmit procentos gadījumu es konstatēju, ka manu klientu aizdomas ir bijušas vismaz daļēji pamatotas.
- Kamēr vien cilvēki internetā iemīlēsies, viņiem būs nepieciešama palīdzība, secina arī Kacs.
Guntars GRĪNUMS, LETA, speciāli SP