IT pakalpojumi maziem un vidējiem uzņēmumiem
Autors
Lattelekom ir viens no tiem lielajiem
nozares uzņēmumiem, kur nekas nestāv uz vietas, kur viss ir
kustībā. Varētu teikt arī tā - tur visu laiku tiek
pārbīdītas mēbeles, lai būtu ērtāk klientiem
un parocīgāk pašiem. Īstenībā - ne jau
mēbeles, bet idejas, struktūra, pakalpojumi. Šobrīd viens
no Lattelekom jaunumiem ir būtiskas izmaiņas mazo un
vidējo uzņēmumu (MVU) apkalpošanas
stratēģijā un pakalpojumu klāstā, īpaši
akcentējot IT pakalpojumus. Par to, kas īsti mainījies un ko
iegūst klienti, SP stāsta Lattelekom Biznesu risinājumu
daļas programmu vadītājs Gints MIĶELSONS.
Visi MVU pakalpojumi zem vienas
cepures
- Lielākais jaunums šobrīd ir
tāds, - skaidro Gints Miķelsons, - ka Lattelekom tagad
arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem piedāvā pilnu
IT&T biznesa pakalpojumu spektru. Tas nozīmē, ka joprojām
piedāvājam gan biznesa balss, gan biznesa interneta un datu
pārraides pakalpojumus, bet tagad klāt nākuši arī IT
pakalpojumi MVU biznesa klientiem - datortehnikas (datori, printeri,
programmatūra u.c.) piegāde, uzstādīšana un
konfigurācija, garantijas un datoru lietotāju atbalsta pakalpojumi.
Protams, jāņem vērā, ka mazie
un vidējie uzņēmumi ir ļoti specifiska tirgus daļa.
Vispirms jau tāpēc, ka to ir aptuveni 99 procenti no visiem
uzņēmumiem, tomēr tie ir arī ļoti
atšķirīgi - no zemnieku saimniecībām vai
individuālajiem uzņēmumiem ar vienu diviem datoriem (to ir
visvairāk) līdz uzņēmumiem ar 20 datoriem un vairāk
(vidēji - ar 5-7 datoriem uzņēmumā). Tas nozīmē
arī to, ka katras uzņēmumu grupas vajadzības un rocība
ir atšķirīga, tāpēc Lattelekom Biznesa
risinājuma daļa piedāvā tām dažādas
pakalpojumu paketes un tarifu plānus, kā arī dažādus
informācijas piegādes ceļus.
Nosacītās MVU piramīdas
apakšējais slānis - mazie uzņēmumi ar vienu diviem
datoriem - parasti izmanto tikai fiksētās balss pamatpakalpojumus,
tāpēc viņi var saņemt informāciju par jaunajiem
piedāvājumiem un pieteikt pakalpojumus Lattelekom mājaslapā
vai Biznesa klientu apkalpošanas dienestā 800 77 77.
Turpretī uzņēmumiem, kuru birojos jau ir piecas vai vairāk
darba vietas un kuru attīstībai jauni un efektīvāki
pakalpojumi ir vitāli svarīgi, tiek veltīta īpaši
aktīva Lattelekom klientu konsultantu uzmanība.
Tāpēc ar šiem biznesa klientiem, kuru ir vairāki
tūkstoši, individuāli strādā Lattelekom klientu
apkalpošanas komanda. Tajā darbojas vairāk nekā simts
speciālistu visā Latvijas teritorijā. Viņi regulāri
seko, kas viņu aprūpējamam uzņēmumam vajadzīgs,
vai nav radušās problēmas, konsultē, skaidro, vai klients
nevēlas citu tarifu vai pakalpojumu paketi, utt. Tas nozīmē
arī to, ka šie īpaši aprūpētie jeb t.s. zelta
klienti var vērsties pie saviem konsultantiem ar jebkurām
pretenzijām, problēmām vai jautājumiem, kas saistīti
ar Lattelekom IT&T pakalpojumiem. Tehniskās problēmas tiek
operatīvi risinātas, klientiem zvanot uz centralizētiem
palīdzības dienestiem, kur var pieteikt bojājumus par
tālruņa līniju, datu pakalpojumiem, internetu, datoriem un programmām,
bieži vien problēmas tiek atrisinātas, izmantojot tālruni,
bet, ja nepieciešams, pie klienta ierodas tehniskie speciālisti.
IT pakalpojumi
Lattelekom sācis
piedāvāt mazajiem un vidējiem uzņēmumiem
nepieciešamos IT pakalpojumus - datortehniku un datortehnikas
apkalpošanu. Šāda piedāvājuma iepriekš nebija. Ja
klientam ar Lattelekom ir ilglaicīgs līgums, piemēram,
par interneta pieslēgumu, viņš var nokārtot
ikmēneša maksājumus par datortehnikas iegādi uz nomaksu
kopā ar Lattelekom rēķiniem. Tas klientam ir
ērtāk, jo tādējādi izdevumi kļūst
pārskatāmāki un vieglāk plānojami.
- Mēs piedāvājam biznesa klientiem
pasaules vadošo ražotāju datortehniku un biznesa
datorprogrammas, kā arī to apkalpošanu, - skaidro Gints
Miķelsons. Sadarbojoties ar tirgus līderiem, mēs kopīgi
varam vienoties par izdevīgākiem nosacījumiem, tirgus
izglītošanas resursiem, un ieguvējs būs klients.
Sadarbojamies, piemēram, ar Microsoft un HP.
Ilgtermiņā mums varētu būt vairāki partneri, kurus
interesē darbs ar maziem un vidējiem uzņēmumiem.
Turklāt katru mēnesi Lattelekom kopā
ar kādu no šiem partneriem izsludina speciālo
piedāvājumu par izdevīgām cenām. Novembrī visa
mēneša garumā bija HP akcija, kuras laikā Lattelekom MVU
klienti varēja iegādāties HP portatīvos datorus kopā
ar Microsoft programmatūru tikai par Ls 569. Ar Microsoft esam
vienojušies par dažādām speciālām
legalizācijas kampaņām. Par šiem piedāvājumiem
konsultanti individuāli informē Lattelekom zelta klientus.
Serviss
Kopš vasaras sekmīgi ieviests vēl
viens Lattelekom piedāvājums MVU datoru, serveru un
printeru apkalpošanas pakalpojumi. Uzņēmumu interese par servisu
ir pietiekami liela. Gints Miķelsons prognozē, ka līdz gada
beigām varētu būt noslēgti vairāki desmiti servisa
līgumu ar mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
Salīdzinājumam - Igaunijas operators Elion aptuveni tādu
pašu apjomu sasniedzis gada laikā.
Lattelekom piedāvā klientu
datortehnikas apkalpošanu visā Latvijas teritorijā.
Apkalpošanas līguma nosacījumi var būt dažādi -
ar fiksētu mēneša maksu (t.i. aptuveni Ls 69 Ls mēnesī
par 5 datoru, printera un servera apkopi), saņemot bezmaksas datorparka
auditu un garantētu reakcijas laiku problēmu gadījumos ar
neierobežotu iespēju jebkurā diennakts laikā zvanīt
uz IT palīdzības dienestu un neierobežotu IT speciālista
izbraukumu skaitu vai, maksājot Ls 15 stundā par katru izsaukumu.
Katrā ziņā Lattelekom IT servisa komanda vairāku
desmitu profesionāļu sastāvā ir pilnīgā MVU
klientu rīcībā jebkurā Latvijas vietā.
Kas īsti ietilpst Lattelekom IT servisa
piedāvājumā? Ja klients ir noslēdzis apkalpošanas
līgumu, tiek regulāri aprūpēta visa datortehnika, arī
tā, ko klients pats agrāk iegādājies. Servisa
speciālisti nodrošina arī programmatūras instalāciju,
pārinstalāciju, novecojušo versiju atjaunošanu, tīkla
konfigurāciju, sniedz konsultācijas, iesaka uzlabojumus. Vārdu
sakot, Lattelekom servisa darbinieki uztura visu sistēmu
pastāvīgu darbību un gādā par profilaksi, ierodoties
pie klienta regulāri - pat ja nav nekādu problēmu. Ja tomēr
kaut kas atgadās, servisa speciālists garantētā laikā
izbrauc pie klienta un novērš visas kļūmes. Daudzi
uzņēmumi jau ir sapratuši, ka šāds pakalpojums ir
daudz ērtāks un maksā arī krietni lētāk nekā
algot pašiem savu tīkla administratoru vai tehnisko speciālistu.
Šo pakalpojumu īpaši novērtē tādi klienti, kuru
biznesam ir vitāli svarīgi, lai sistēma darbotos
nepārtraukti, tāpēc pastāvīga datorparka apkope ir
sava veida garantija viņu biznesa veiksmei.
Iespējams, ka mazie biznesa klienti, kuru
rīcībā ir viens vai divi datori uzskata, ka viņiem nav
vajadzīgs servisa līgums, jo parasti palīdzība
vajadzīga tikai pāris reižu gadā. Lattelekom ir
piedāvājums arī tādiem klientiem - izbraukuma serviss ar
stundu apmaksu. Protams, bez regulāras apkopes var gadīties
visādi, - gluži tāpat kā aizejot pie zobārsta tikai
tad, kad vienīgā izeja ir - izraut sastrutojušo zobu.
Būs vēl
izdevīgāk
Iespējams, pirms šo jauno pakalpojumu un
īpašās MVU stratēģijas ieviešanas mazie un
vidējie uzņēmumi nejutās pietiekami aprūpēti, bet
nu viss mainās. Ne jau velti Lattelekom par to gādās
vesela Biznesa risinājuma daļa kopā ar kolēģiem no Verdi,
Apollo, LSS tehniskajiem speciālistiem, mārketinga komandu un
klientu konsultantiem. Protams, top arī jauni, vēl
izdevīgāki pakalpojumi un īpašie piedāvājumi.
Nākamgad iecerēts kāds
īpaši pievilcīgs piedāvājums, kas īpaši varētu
interesēt jaunos uzņēmumus, kuri tikko sāk veidoties un nav
sākuši pelnīt. Protams, lai to varētu darīt,
sākumam vajadzīga ar visu nepieciešamo biroja tehniku un
sakariem aprīkota darba vieta. Tieši to par fiksētu
mēneša maksu iecerējis piedāvāt Lattelekom - biroja
darba vietas aprīkojumu, kurā ietilpst biroja tālrunis, balss un
interneta pieslēgums, dators kopā ar programmatūru un pilnu
servisu. Tā ir standartizēta darba vieta, kas derēs jebkuram
tipiskam biroja darbiniekam. Šādu pakalpojumu par 1,5 eiro dienā
jau piedāvā, piemēram, Deutsche Telekom. Kamēr
uzņēmumam šāds pakalpojums ir vajadzīgs, tas par to
maksā un lieto, ja ne - var atteikties un nopirkt savu biroja tehniku un
programmatūru. Šāds piedāvājums noteikti varētu
interesēt arī Latvijas klientus. Vismaz tos, kuri vēlas justies
aprūpēti.
Gunta KĻAVIŅA
Lattelekom ir viens no tiem lielajiem nozares uzņēmumiem, kur nekas nestāv uz vietas, kur viss ir kustībā. Varētu teikt arī tā - tur visu laiku tiek pārbīdītas mēbeles, lai būtu ērtāk klientiem un parocīgāk pašiem. Īstenībā - ne jau mēbeles, bet idejas, struktūra, pakalpojumi. Šobrīd viens no Lattelekom jaunumiem ir būtiskas izmaiņas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) apkalpošanas stratēģijā un pakalpojumu klāstā, īpaši akcentējot IT pakalpojumus. Par to, kas īsti mainījies un ko iegūst klienti, SP stāsta Lattelekom Biznesu risinājumu daļas programmu vadītājs Gints MIĶELSONS.
Visi MVU pakalpojumi zem vienas cepures
- Lielākais jaunums šobrīd ir tāds, - skaidro Gints Miķelsons, - ka Lattelekom tagad arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem piedāvā pilnu IT&T biznesa pakalpojumu spektru. Tas nozīmē, ka joprojām piedāvājam gan biznesa balss, gan biznesa interneta un datu pārraides pakalpojumus, bet tagad klāt nākuši arī IT pakalpojumi MVU biznesa klientiem - datortehnikas (datori, printeri, programmatūra u.c.) piegāde, uzstādīšana un konfigurācija, garantijas un datoru lietotāju atbalsta pakalpojumi.
Protams, jāņem vērā, ka mazie un vidējie uzņēmumi ir ļoti specifiska tirgus daļa. Vispirms jau tāpēc, ka to ir aptuveni 99 procenti no visiem uzņēmumiem, tomēr tie ir arī ļoti atšķirīgi - no zemnieku saimniecībām vai individuālajiem uzņēmumiem ar vienu diviem datoriem (to ir visvairāk) līdz uzņēmumiem ar 20 datoriem un vairāk (vidēji - ar 5-7 datoriem uzņēmumā). Tas nozīmē arī to, ka katras uzņēmumu grupas vajadzības un rocība ir atšķirīga, tāpēc Lattelekom Biznesa risinājuma daļa piedāvā tām dažādas pakalpojumu paketes un tarifu plānus, kā arī dažādus informācijas piegādes ceļus.
Nosacītās MVU piramīdas apakšējais slānis - mazie uzņēmumi ar vienu diviem datoriem - parasti izmanto tikai fiksētās balss pamatpakalpojumus, tāpēc viņi var saņemt informāciju par jaunajiem piedāvājumiem un pieteikt pakalpojumus Lattelekom mājaslapā vai Biznesa klientu apkalpošanas dienestā 800 77 77. Turpretī uzņēmumiem, kuru birojos jau ir piecas vai vairāk darba vietas un kuru attīstībai jauni un efektīvāki pakalpojumi ir vitāli svarīgi, tiek veltīta īpaši aktīva Lattelekom klientu konsultantu uzmanība. Tāpēc ar šiem biznesa klientiem, kuru ir vairāki tūkstoši, individuāli strādā Lattelekom klientu apkalpošanas komanda. Tajā darbojas vairāk nekā simts speciālistu visā Latvijas teritorijā. Viņi regulāri seko, kas viņu aprūpējamam uzņēmumam vajadzīgs, vai nav radušās problēmas, konsultē, skaidro, vai klients nevēlas citu tarifu vai pakalpojumu paketi, utt. Tas nozīmē arī to, ka šie īpaši aprūpētie jeb t.s. zelta klienti var vērsties pie saviem konsultantiem ar jebkurām pretenzijām, problēmām vai jautājumiem, kas saistīti ar Lattelekom IT&T pakalpojumiem. Tehniskās problēmas tiek operatīvi risinātas, klientiem zvanot uz centralizētiem palīdzības dienestiem, kur var pieteikt bojājumus par tālruņa līniju, datu pakalpojumiem, internetu, datoriem un programmām, bieži vien problēmas tiek atrisinātas, izmantojot tālruni, bet, ja nepieciešams, pie klienta ierodas tehniskie speciālisti.
IT pakalpojumi
Lattelekom sācis piedāvāt mazajiem un vidējiem uzņēmumiem nepieciešamos IT pakalpojumus - datortehniku un datortehnikas apkalpošanu. Šāda piedāvājuma iepriekš nebija. Ja klientam ar Lattelekom ir ilglaicīgs līgums, piemēram, par interneta pieslēgumu, viņš var nokārtot ikmēneša maksājumus par datortehnikas iegādi uz nomaksu kopā ar Lattelekom rēķiniem. Tas klientam ir ērtāk, jo tādējādi izdevumi kļūst pārskatāmāki un vieglāk plānojami.
- Mēs piedāvājam biznesa klientiem pasaules vadošo ražotāju datortehniku un biznesa datorprogrammas, kā arī to apkalpošanu, - skaidro Gints Miķelsons. Sadarbojoties ar tirgus līderiem, mēs kopīgi varam vienoties par izdevīgākiem nosacījumiem, tirgus izglītošanas resursiem, un ieguvējs būs klients. Sadarbojamies, piemēram, ar Microsoft un HP. Ilgtermiņā mums varētu būt vairāki partneri, kurus interesē darbs ar maziem un vidējiem uzņēmumiem.
Turklāt katru mēnesi Lattelekom kopā ar kādu no šiem partneriem izsludina speciālo piedāvājumu par izdevīgām cenām. Novembrī visa mēneša garumā bija HP akcija, kuras laikā Lattelekom MVU klienti varēja iegādāties HP portatīvos datorus kopā ar Microsoft programmatūru tikai par Ls 569. Ar Microsoft esam vienojušies par dažādām speciālām legalizācijas kampaņām. Par šiem piedāvājumiem konsultanti individuāli informē Lattelekom zelta klientus.
Serviss
Kopš vasaras sekmīgi ieviests vēl viens Lattelekom piedāvājums MVU datoru, serveru un printeru apkalpošanas pakalpojumi. Uzņēmumu interese par servisu ir pietiekami liela. Gints Miķelsons prognozē, ka līdz gada beigām varētu būt noslēgti vairāki desmiti servisa līgumu ar mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Salīdzinājumam - Igaunijas operators Elion aptuveni tādu pašu apjomu sasniedzis gada laikā.
Lattelekom piedāvā klientu datortehnikas apkalpošanu visā Latvijas teritorijā. Apkalpošanas līguma nosacījumi var būt dažādi - ar fiksētu mēneša maksu (t.i. aptuveni Ls 69 Ls mēnesī par 5 datoru, printera un servera apkopi), saņemot bezmaksas datorparka auditu un garantētu reakcijas laiku problēmu gadījumos ar neierobežotu iespēju jebkurā diennakts laikā zvanīt uz IT palīdzības dienestu un neierobežotu IT speciālista izbraukumu skaitu vai, maksājot Ls 15 stundā par katru izsaukumu. Katrā ziņā Lattelekom IT servisa komanda vairāku desmitu profesionāļu sastāvā ir pilnīgā MVU klientu rīcībā jebkurā Latvijas vietā.
Kas īsti ietilpst Lattelekom IT servisa piedāvājumā? Ja klients ir noslēdzis apkalpošanas līgumu, tiek regulāri aprūpēta visa datortehnika, arī tā, ko klients pats agrāk iegādājies. Servisa speciālisti nodrošina arī programmatūras instalāciju, pārinstalāciju, novecojušo versiju atjaunošanu, tīkla konfigurāciju, sniedz konsultācijas, iesaka uzlabojumus. Vārdu sakot, Lattelekom servisa darbinieki uztura visu sistēmu pastāvīgu darbību un gādā par profilaksi, ierodoties pie klienta regulāri - pat ja nav nekādu problēmu. Ja tomēr kaut kas atgadās, servisa speciālists garantētā laikā izbrauc pie klienta un novērš visas kļūmes. Daudzi uzņēmumi jau ir sapratuši, ka šāds pakalpojums ir daudz ērtāks un maksā arī krietni lētāk nekā algot pašiem savu tīkla administratoru vai tehnisko speciālistu. Šo pakalpojumu īpaši novērtē tādi klienti, kuru biznesam ir vitāli svarīgi, lai sistēma darbotos nepārtraukti, tāpēc pastāvīga datorparka apkope ir sava veida garantija viņu biznesa veiksmei.
Iespējams, ka mazie biznesa klienti, kuru rīcībā ir viens vai divi datori uzskata, ka viņiem nav vajadzīgs servisa līgums, jo parasti palīdzība vajadzīga tikai pāris reižu gadā. Lattelekom ir piedāvājums arī tādiem klientiem - izbraukuma serviss ar stundu apmaksu. Protams, bez regulāras apkopes var gadīties visādi, - gluži tāpat kā aizejot pie zobārsta tikai tad, kad vienīgā izeja ir - izraut sastrutojušo zobu.
Būs vēl izdevīgāk
Iespējams, pirms šo jauno pakalpojumu un īpašās MVU stratēģijas ieviešanas mazie un vidējie uzņēmumi nejutās pietiekami aprūpēti, bet nu viss mainās. Ne jau velti Lattelekom par to gādās vesela Biznesa risinājuma daļa kopā ar kolēģiem no Verdi, Apollo, LSS tehniskajiem speciālistiem, mārketinga komandu un klientu konsultantiem. Protams, top arī jauni, vēl izdevīgāki pakalpojumi un īpašie piedāvājumi.
Nākamgad iecerēts kāds īpaši pievilcīgs piedāvājums, kas īpaši varētu interesēt jaunos uzņēmumus, kuri tikko sāk veidoties un nav sākuši pelnīt. Protams, lai to varētu darīt, sākumam vajadzīga ar visu nepieciešamo biroja tehniku un sakariem aprīkota darba vieta. Tieši to par fiksētu mēneša maksu iecerējis piedāvāt Lattelekom - biroja darba vietas aprīkojumu, kurā ietilpst biroja tālrunis, balss un interneta pieslēgums, dators kopā ar programmatūru un pilnu servisu. Tā ir standartizēta darba vieta, kas derēs jebkuram tipiskam biroja darbiniekam. Šādu pakalpojumu par 1,5 eiro dienā jau piedāvā, piemēram, Deutsche Telekom. Kamēr uzņēmumam šāds pakalpojums ir vajadzīgs, tas par to maksā un lieto, ja ne - var atteikties un nopirkt savu biroja tehniku un programmatūru. Šāds piedāvājums noteikti varētu interesēt arī Latvijas klientus. Vismaz tos, kuri vēlas justies aprūpēti.
Gunta KĻAVIŅA