Kam uzticēt savu datoru ganāmpulku?
KAM UZTICĒT SAVU DATORU GANĀMPULKU
Dators ir mūsu darba lopiņš.
Komplicēta būtne, no kuras veselības un labturības (= labas
uzturēšanas) atkarīga firmas veiksme. Jo vairāk
kādā uzņēmumā datoru (serveru, darba staciju,
tīkla iekārtu), jo vairāk galvassāpju IT darbiniekiem.
Nereti situācijas ir tik kritiskas, ka galva sāk sāpēt
visai kompānijas vadībai. Vai no tā varam izvairīties? MicroLink
speciālisti Harijs Čivkulis un Didzis Strautiņš
uzskata, ka par datoriem vislabāk prot rūpēties datu centru
darbinieki. Īpaši perspektīvi esot attālināto datu
centru pakalpojumi.
Datu centru priekšrocība
attālinātība
Speciālisti uzskata,
ka attālinātajiem datu centriem Latvijā pirmā desmitgade
jau aiz muguras. Pirmie te iedibinājās reizē ar ārvalstu
firmām, kas sniedza telekomunikāciju vai IT pakalpojumus. Firmas
nāca ar savu tehniku (serveri), kuru novietoja tuvāk pakalpojumu
sniedzējam. Pakāpeniski šādu datu centru iespējas ir
kļuvušas nozīmīgas arī vietējiem
uzņēmējiem.
Attālinātā datu
centra priekšrocības atklājas tad, kad uzņēmums ir
nonācis jaunā attīstības stadijā un rodas
vajadzība paplašināties. Visbiežāk tas saistīts
arī ar pārvietošanos uz jaunām telpām, kam seko vajadzība
pēc jauna datu centra. Tad uzņēmējam jāsāk
rēķināt, vai ieguldīt līdzekļus sava centra
izveidē (varbūt pēc gadiem atkal būs telpas jāmaina?)
vai arī izmantot to IT uzņēmumu iespējas, kas
nodrošina attālināto datu centru pakalpojumus.
Kādu laiku datu centru izmantošanā
aktuāls bija jautājums, vai klienta lietotnes
attālinātā izvietošana (t. i., atrašanās datu
centra serverī) ietekmē klienta darba stacijas ātrdarbību?
Pašreizējie tīkli un modernās lietotnes, kas
bāzētas uz web, nodrošina, ka ātrdarbības
samazinājums vispār nav jūtams. Turklāt ir arī
risinājumi (Windows Terminal serveris), kas ļauj darbināt
parastās lietotnes bez liela tīkla resursu papildu noslogojuma.
Datu centru pakalpojumu pakete
Latvijā jau ir
vairāki lieli datu centra pakalpojumu sniedzēji. Piedāvājums
ir līdzīgs: standarta pakete klienta serveru izvietošana, datu
rezerves kopēšana, IT sistēmu administrēšana, datu un
tehnikas droša aizsardzība, telpu nodrošināšanu pret
piekļuvi no ārienes, kā arī telpu iekšējā
kontrole.
Tomēr piedāvājuma nianses var
būt dažādas, jo datu centrs kalpo ne tikai par klientu tehnikas
parku ar ideāliem turēšanas apstākļiem. Piemēram,
MicroLink (ML) datu centros klientam ir iespēja
izvēlēties pakalpojumu, kas atbilst viņa
pašreizējām vēlmēm:
·
klienta dati tiek
glabāti MicroLink serveros;
·
klients nomā MicroLink
serveri;
·
klients datu
centrā novieto savu serveri;
·
klients visus datus
glabā savā datu centrā, bet MicroLink veic
attālinātu klienta sistēmu uzturēšanu un monitoringu
(uzraudzību).
Pašlaik MicroLink datu centrs sāk
piedāvāt jaunu pakalpojumu - nomāt daļu no servera
resursiem. Tas paredzēts mazajiem klientiem, kuriem glabājamo
aplikāciju un datu apjoms nav tik liels, lai izmantotu atsevišķu
serveri. Pasaules IT praksē viena servera izmantošana vairākiem
klientiem ir parasta lieta, jo ļauj apmierināt mazo
uzņēmēju vajadzības. Turklāt šāda servera
lietotājs neizjūt nekādus traucējumus.
Pakalpojumu pakete
individuālajam klientam
Būtībā datu
centrs nav tikai komfortabla mītne dažādajiem serveriem, tai
līdzi nāk sistēmu un lietotņu administrēšana.
Kopumā centros piedāvājums ir līdzīgs, taču ir nianases:
pakalpojumu kvalitāte, attiecības ar klientu. Katram datu centram ir
atšķirīga klienta vajadzību izpratne, spēja
pielāgoties viņa vajadzībām. MicroLink datu centros
klientam dod risinājumu, kas kalpo tiem mērķiem, kurus
viņš grib sasniegt biznesā un kuri atbilst viņa
pašreizējai rocībai. Tādēļ MicroLink datu
centra klienti ir gan lielie, gan vidējie, gan mazie
uzņēmēji.
Ja mazā uzņēmuma produkts
vai pakalpojumi balstās uz IT risinājumu, tad datu centra
izmantošana ir viens no faktoriem, kas var palīdzēt biznesu
attīstīt straujāk, jo dod iespēju samazināt IT
izmaksas. ML var piedāvāt projekta izstrādi, paredzot
risinājumu izvietošanu attālinātā datu centrā,
kā arī nepieciešamo specifisko aplikāciju
programmēšanu.
Mūsdienās
uzņēmumi, kas tagad sāk darbu, bieži vien jau
sākumā stratēģiju balsta uz ārpakalpojumu (outsourcing)
ideoloģiju un visas kompetences, kas nav viņu pamatbiznesā,
pērk no pakalpojumu sniedzēja.
Jauna līmeņa uzraudzība
Jo vairāk bizness ir
balstīts uz IT izmantošanu, jo svarīgāk ir
nodrošināt IT risinājuma uzraudzību. Šāda
nepieciešamība jo īpaši rodas tad, kad atbildīgajam IT
speciālistam no sava monitora nav vairs iespējams izsekot visu
iekārtu darbībai un procesu norisei. Sistēmas nodrošina
tīkla un serveru iekārtas kontroli 24 stundas, lai problēmu
ziņojumi tiktu saņemti tās rašanās brīdī vai
pat to apsteidzot. Tās apkopo visu iekārtu un procesu parametrus, un
visi dati par tiem tiek piegādāti vienkopus. Informācija ir
apstrādāta tā, lai speciālistam tā būtu ērti
pārskatāma tiek izmantoti grafiski attēli un arī
skaņas signāli.
Turklāt
informāciju var piegādāt selektīvi ja ir vairāki
atbildīgie darbinieki, kuri pārzina atšķirīgas
iekārtu grupas, tad informāciju var piegādāt tieši
atbildīgajam darbiniekam. Pastāv iespēja to saņemt gan
kā e-pastu, gan mobilajā telefonā kā SMS ziņojumu.
Tādējādi administrators, kas apgādāts ar
attiecīgu tehniku, piemēram, Nokia komunikatoru (GPS mobilais
telefons ar iznestu tastatūru), pat no mājām var
reaģēt uz šiem ziņojumiem.
Augstākās klases
monitoringa sistēmas - Tivoli (IBM) vai Open View (MS) - var
apmierināt visas vēlmes. Tajās augsta līmeņa uzraudzība
apvienota arī ar IT menedžmenta iespējām. Tiesa, tās
ir dārgas. Tādēļ daļa datu centra klientu pērk
sistēmu attālinātās administrēšanas un uzraudzības
pakalpojumus. Vēl daļa klientu sistemātiski izmanto ML konsultācijas
par savas datoru saimniecības monitoringa jautājumiem.
Pastāv arī
iespēja uzraudzības sistēmas ielādēt par velti no interneta,
un arī tās strādās nevainojami, ja speciālistiem
pietiek zināšanu, lai izveidotu konfigurāciju, kas atbilst
uzņēmuma vajadzībām.
Lētās sistēmas parasti
nodrošina elementārāko savāc informāciju un
brīdina par problēmām; dārgās sistēmas administratoram
nodrošina attālinātu piekļuvi attiecīgajai
iekārtai vai arī automātiskā režīmā pati
novērš problēmu. Tās neapšaubāmi ir daudz
drošākas, jo tām ir arī ražotāja atbalsts
servisa pakete. Lētās sistēmas darba spējas ir
jāuzrauga pašam lietotājam. Tomēr to darbs ir pietiekami
efektīvs.
MicroLink jaunais datu centrs
MicroLink Latvijā ir
izveidojis trīs datu centrus. Jaunākais atklāts 2004. gada
novembrī. Tas nodrošina klientam pilnīgu drošību, jo
tajā augstā līmenī ir ievērotas visas standartprasības:
·
tā
ārējās sienas ir dubultas un tām nav pieejas no ielas;
·
automatizēta
ugunsdzēšanas sistēma ar gāzi;
·
videonovērošana
un darbinieku elektroniskā kontrole;
·
četras
mikroklimata iekārtas, kas regulē gan gaisa mitrumu, gan
temperatūru;
·
četri
nepārtrauktās barošanas avoti;
·
divi
elektropadeves ievadi;
·
Volvo
dīzeļģenerators autonomai strāvas ražošanai.
Speciālisti atzīst, ka šis datu
centrs ir izveidots kā mūžīgs stacionārs.
Personāls un klientu
apkalpošana
MicroLink personāls strādā
kā vienota komanda visā Baltijā, tādēļ arī
kritiskās situācijās risinājums ir optimāls. To datu
centru darbinieki uzskata par savu īpašo priekšrocību
speciālistu kopums ar daudzpusīgām zināšanām.
Jebkurā jautājumā iespējams atrast pašu
kompetentāko speciālistu, jo, lai gan ML pakalpojumu spektrs ir visur
vienāds, speciālisti ir kvalificējušies atbilstoši
reģionālajam IT tirgum. Viņu vidū atrodams arī
visaugstākā līmeņa speciālists, kura pakalpojumi ir
ļoti specifiski. Tie ir samērā reti pieprasīti,
turklāt dārgi, tāpēc viņu racionāli var izmantot
tikai visas trīs valstis kopā.
Strādājot ar
klientu, uzmanības centrā tiek izvirzīti viņa biznesa
mērķi. Kad noskaidrotas klienta vajadzības, tiek
piedāvāti vairāki risinājumi, kas atšķirīgi
pēc izmaksām un funkcionālajām iespējām. Laiks
pēc klienta vēlmju fiksēšanas un to īstenošanas
ir īss, jo MicroLink ir laba ilggadēja sadarbība ar
iekārtu un programmatūras ražotājiem, kas ļauj klienta
risinājumos izmantot piemērotākos produktus un tos
piegādāt ļoti ātri. Klienta laiks tiek augstu vērtēts.
Problēmu situācijās MicroLink reaģē ātri
un ātri novērš bojājumus, jo te strādā
autorizēti ražotāja servisa inženieri.
Kompānijas ar attīstītu IT
saimniecību vairs nevar paļauties uz viena pat ļoti
kvalificēta speciālista zināšanām. Viena cilvēka zināšanas
nav pietiekami dziļas visās jomās, turklāt tās noveco.
Lai efektīvi strādātu, viņam pastāvīgi
jāmeklē šaurākas speciālizācijas konsultanti,
izglītošanās iespējas pie ražotāja, bet tas nav
lēti. Tāpēc tālredzīgāk ir izvēlēties datu
centra speciālistu pakalpojumus.
Datu centri Baltijā vienots veselums
MicroLink priekšrocība ir
arī tā, ka ML ir savs Baltijas telekomunikāciju tīkls. Datu
centri visās Baltijas valstīs ir savstarpēji savienoti, un tiem nodrošināta
vienota uzraudzība, vienota problēmu ziņojumu apstrāde un
problēmu novēršana neatkarīgi no datu centra
atrašanās vietas. Tādējādi MicroLink klientam
sniedz ne tikai datu centra pakalpojumus kopā ar Baltijas tīklu, bet
arī katra klienta IT sistēmu risinājums visās trijās
valstīts tiek pārvaldīts kā vienots veselums.
Kopš darbojas
Baltijas tīkls, ir pagājis viens gads, bet tā laikā ir
audzis gan MicroLink klientu pieprasījums pēc datu centra
pakalpojumiem, gan arī jauno klientu skaits. To vidū -
ienācēji no ES, kuri meklē IT firmas, kas nodrošina panbaltisko
klātbūtni. MicroLink integrētie datu centra
risinājumi ir izturējuši laika pārbaudi, un pašlaik
tie kļūst interesanti tiem ārvalstu uzņēmējiem,
kas sāk darbu kādā no Baltijas valstīm, it īpaši
ar domu to paplašināt arī pārējās valstīs.
Laura KALINKA
SIA MicroLink Latvia
Skanstes iela 13
Rīga, LV-1013
Tālr. 7777777
info@ microlink.lv
www.microlink.lv
Dators ir mūsu darba lopiņš. Komplicēta būtne, no kuras veselības un labturības (= labas uzturēšanas) atkarīga firmas veiksme. Jo vairāk kādā uzņēmumā datoru (serveru, darba staciju, tīkla iekārtu), jo vairāk galvassāpju IT darbiniekiem. Nereti situācijas ir tik kritiskas, ka galva sāk sāpēt visai kompānijas vadībai. Vai no tā varam izvairīties? MicroLink speciālisti Harijs Čivkulis un Didzis Strautiņš uzskata, ka par datoriem vislabāk prot rūpēties datu centru darbinieki. Īpaši perspektīvi esot attālināto datu centru pakalpojumi.
Datu centru priekšrocība attālinātība
Speciālisti uzskata, ka attālinātajiem datu centriem Latvijā pirmā desmitgade jau aiz muguras. Pirmie te iedibinājās reizē ar ārvalstu firmām, kas sniedza telekomunikāciju vai IT pakalpojumus. Firmas nāca ar savu tehniku (serveri), kuru novietoja tuvāk pakalpojumu sniedzējam. Pakāpeniski šādu datu centru iespējas ir kļuvušas nozīmīgas arī vietējiem uzņēmējiem.
Attālinātā datu centra priekšrocības atklājas tad, kad uzņēmums ir nonācis jaunā attīstības stadijā un rodas vajadzība paplašināties. Visbiežāk tas saistīts arī ar pārvietošanos uz jaunām telpām, kam seko vajadzība pēc jauna datu centra. Tad uzņēmējam jāsāk rēķināt, vai ieguldīt līdzekļus sava centra izveidē (varbūt pēc gadiem atkal būs telpas jāmaina?) vai arī izmantot to IT uzņēmumu iespējas, kas nodrošina attālināto datu centru pakalpojumus.
Kādu laiku datu centru izmantošanā aktuāls bija jautājums, vai klienta lietotnes attālinātā izvietošana (t. i., atrašanās datu centra serverī) ietekmē klienta darba stacijas ātrdarbību? Pašreizējie tīkli un modernās lietotnes, kas bāzētas uz web, nodrošina, ka ātrdarbības samazinājums vispār nav jūtams. Turklāt ir arī risinājumi (Windows Terminal serveris), kas ļauj darbināt parastās lietotnes bez liela tīkla resursu papildu noslogojuma.
Datu centru pakalpojumu pakete
Latvijā jau ir vairāki lieli datu centra pakalpojumu sniedzēji. Piedāvājums ir līdzīgs: standarta pakete klienta serveru izvietošana, datu rezerves kopēšana, IT sistēmu administrēšana, datu un tehnikas droša aizsardzība, telpu nodrošināšanu pret piekļuvi no ārienes, kā arī telpu iekšējā kontrole.
Tomēr piedāvājuma nianses var būt dažādas, jo datu centrs kalpo ne tikai par klientu tehnikas parku ar ideāliem turēšanas apstākļiem. Piemēram, MicroLink (ML) datu centros klientam ir iespēja izvēlēties pakalpojumu, kas atbilst viņa pašreizējām vēlmēm:
· klienta dati tiek glabāti MicroLink serveros;
· klients nomā MicroLink serveri;
· klients datu centrā novieto savu serveri;
· klients visus datus glabā savā datu centrā, bet MicroLink veic attālinātu klienta sistēmu uzturēšanu un monitoringu (uzraudzību).
Pašlaik MicroLink datu centrs sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu - nomāt daļu no servera resursiem. Tas paredzēts mazajiem klientiem, kuriem glabājamo aplikāciju un datu apjoms nav tik liels, lai izmantotu atsevišķu serveri. Pasaules IT praksē viena servera izmantošana vairākiem klientiem ir parasta lieta, jo ļauj apmierināt mazo uzņēmēju vajadzības. Turklāt šāda servera lietotājs neizjūt nekādus traucējumus.
Pakalpojumu pakete individuālajam klientam
Būtībā datu centrs nav tikai komfortabla mītne dažādajiem serveriem, tai līdzi nāk sistēmu un lietotņu administrēšana. Kopumā centros piedāvājums ir līdzīgs, taču ir nianases: pakalpojumu kvalitāte, attiecības ar klientu. Katram datu centram ir atšķirīga klienta vajadzību izpratne, spēja pielāgoties viņa vajadzībām. MicroLink datu centros klientam dod risinājumu, kas kalpo tiem mērķiem, kurus viņš grib sasniegt biznesā un kuri atbilst viņa pašreizējai rocībai. Tādēļ MicroLink datu centra klienti ir gan lielie, gan vidējie, gan mazie uzņēmēji.
Ja mazā uzņēmuma produkts vai pakalpojumi balstās uz IT risinājumu, tad datu centra izmantošana ir viens no faktoriem, kas var palīdzēt biznesu attīstīt straujāk, jo dod iespēju samazināt IT izmaksas. ML var piedāvāt projekta izstrādi, paredzot risinājumu izvietošanu attālinātā datu centrā, kā arī nepieciešamo specifisko aplikāciju programmēšanu.
Mūsdienās uzņēmumi, kas tagad sāk darbu, bieži vien jau sākumā stratēģiju balsta uz ārpakalpojumu (outsourcing) ideoloģiju un visas kompetences, kas nav viņu pamatbiznesā, pērk no pakalpojumu sniedzēja.
Jauna līmeņa uzraudzība
Jo vairāk bizness ir balstīts uz IT izmantošanu, jo svarīgāk ir nodrošināt IT risinājuma uzraudzību. Šāda nepieciešamība jo īpaši rodas tad, kad atbildīgajam IT speciālistam no sava monitora nav vairs iespējams izsekot visu iekārtu darbībai un procesu norisei. Sistēmas nodrošina tīkla un serveru iekārtas kontroli 24 stundas, lai problēmu ziņojumi tiktu saņemti tās rašanās brīdī vai pat to apsteidzot. Tās apkopo visu iekārtu un procesu parametrus, un visi dati par tiem tiek piegādāti vienkopus. Informācija ir apstrādāta tā, lai speciālistam tā būtu ērti pārskatāma tiek izmantoti grafiski attēli un arī skaņas signāli.
Turklāt informāciju var piegādāt selektīvi ja ir vairāki atbildīgie darbinieki, kuri pārzina atšķirīgas iekārtu grupas, tad informāciju var piegādāt tieši atbildīgajam darbiniekam. Pastāv iespēja to saņemt gan kā e-pastu, gan mobilajā telefonā kā SMS ziņojumu. Tādējādi administrators, kas apgādāts ar attiecīgu tehniku, piemēram, Nokia komunikatoru (GPS mobilais telefons ar iznestu tastatūru), pat no mājām var reaģēt uz šiem ziņojumiem.
Augstākās klases monitoringa sistēmas - Tivoli (IBM) vai Open View (MS) - var apmierināt visas vēlmes. Tajās augsta līmeņa uzraudzība apvienota arī ar IT menedžmenta iespējām. Tiesa, tās ir dārgas. Tādēļ daļa datu centra klientu pērk sistēmu attālinātās administrēšanas un uzraudzības pakalpojumus. Vēl daļa klientu sistemātiski izmanto ML konsultācijas par savas datoru saimniecības monitoringa jautājumiem.
Pastāv arī iespēja uzraudzības sistēmas ielādēt par velti no interneta, un arī tās strādās nevainojami, ja speciālistiem pietiek zināšanu, lai izveidotu konfigurāciju, kas atbilst uzņēmuma vajadzībām.
Lētās sistēmas parasti nodrošina elementārāko savāc informāciju un brīdina par problēmām; dārgās sistēmas administratoram nodrošina attālinātu piekļuvi attiecīgajai iekārtai vai arī automātiskā režīmā pati novērš problēmu. Tās neapšaubāmi ir daudz drošākas, jo tām ir arī ražotāja atbalsts servisa pakete. Lētās sistēmas darba spējas ir jāuzrauga pašam lietotājam. Tomēr to darbs ir pietiekami efektīvs.
MicroLink jaunais datu centrs
MicroLink Latvijā ir izveidojis trīs datu centrus. Jaunākais atklāts 2004. gada novembrī. Tas nodrošina klientam pilnīgu drošību, jo tajā augstā līmenī ir ievērotas visas standartprasības:
· tā ārējās sienas ir dubultas un tām nav pieejas no ielas;
· automatizēta ugunsdzēšanas sistēma ar gāzi;
· videonovērošana un darbinieku elektroniskā kontrole;
· četras mikroklimata iekārtas, kas regulē gan gaisa mitrumu, gan temperatūru;
· četri nepārtrauktās barošanas avoti;
· divi elektropadeves ievadi;
· Volvo dīzeļģenerators autonomai strāvas ražošanai.
Speciālisti atzīst, ka šis datu centrs ir izveidots kā mūžīgs stacionārs.
Personāls un klientu apkalpošana
MicroLink personāls strādā kā vienota komanda visā Baltijā, tādēļ arī kritiskās situācijās risinājums ir optimāls. To datu centru darbinieki uzskata par savu īpašo priekšrocību speciālistu kopums ar daudzpusīgām zināšanām. Jebkurā jautājumā iespējams atrast pašu kompetentāko speciālistu, jo, lai gan ML pakalpojumu spektrs ir visur vienāds, speciālisti ir kvalificējušies atbilstoši reģionālajam IT tirgum. Viņu vidū atrodams arī visaugstākā līmeņa speciālists, kura pakalpojumi ir ļoti specifiski. Tie ir samērā reti pieprasīti, turklāt dārgi, tāpēc viņu racionāli var izmantot tikai visas trīs valstis kopā.
Strādājot ar klientu, uzmanības centrā tiek izvirzīti viņa biznesa mērķi. Kad noskaidrotas klienta vajadzības, tiek piedāvāti vairāki risinājumi, kas atšķirīgi pēc izmaksām un funkcionālajām iespējām. Laiks pēc klienta vēlmju fiksēšanas un to īstenošanas ir īss, jo MicroLink ir laba ilggadēja sadarbība ar iekārtu un programmatūras ražotājiem, kas ļauj klienta risinājumos izmantot piemērotākos produktus un tos piegādāt ļoti ātri. Klienta laiks tiek augstu vērtēts. Problēmu situācijās MicroLink reaģē ātri un ātri novērš bojājumus, jo te strādā autorizēti ražotāja servisa inženieri.
Kompānijas ar attīstītu IT saimniecību vairs nevar paļauties uz viena pat ļoti kvalificēta speciālista zināšanām. Viena cilvēka zināšanas nav pietiekami dziļas visās jomās, turklāt tās noveco. Lai efektīvi strādātu, viņam pastāvīgi jāmeklē šaurākas speciālizācijas konsultanti, izglītošanās iespējas pie ražotāja, bet tas nav lēti. Tāpēc tālredzīgāk ir izvēlēties datu centra speciālistu pakalpojumus.
Datu centri Baltijā vienots veselums
MicroLink priekšrocība ir arī tā, ka ML ir savs Baltijas telekomunikāciju tīkls. Datu centri visās Baltijas valstīs ir savstarpēji savienoti, un tiem nodrošināta vienota uzraudzība, vienota problēmu ziņojumu apstrāde un problēmu novēršana neatkarīgi no datu centra atrašanās vietas. Tādējādi MicroLink klientam sniedz ne tikai datu centra pakalpojumus kopā ar Baltijas tīklu, bet arī katra klienta IT sistēmu risinājums visās trijās valstīts tiek pārvaldīts kā vienots veselums.
Kopš darbojas Baltijas tīkls, ir pagājis viens gads, bet tā laikā ir audzis gan MicroLink klientu pieprasījums pēc datu centra pakalpojumiem, gan arī jauno klientu skaits. To vidū - ienācēji no ES, kuri meklē IT firmas, kas nodrošina panbaltisko klātbūtni. MicroLink integrētie datu centra risinājumi ir izturējuši laika pārbaudi, un pašlaik tie kļūst interesanti tiem ārvalstu uzņēmējiem, kas sāk darbu kādā no Baltijas valstīm, it īpaši ar domu to paplašināt arī pārējās valstīs.
Laura KALINKA
SIA MicroLink Latvia
Skanstes iela 13
Rīga, LV-1013
Tālr. 7777777
info@ microlink.lv
www.microlink.lv