Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

IBM Latvija servisa organizācijai 10 gadi

   

IBM Latvija servisa organizâcija un iespçjas

 

Viena no IBM Latvija struktūrvienībām ir servisa centrs, kas nodrošina IBM ražotās tehnikas garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī konsultē klientus informācijas drošības un darbības nepārtrauktības jautājumos, veic datoru tīklu sistēmu projektēšanas un ieviešanas darbus, organizē lietotāju apmācību. IBM servisa organizācijai Latvijā pamats tika likts tieši pirms desmit gadiem. Sākotnēji servisu nodrošināja IBM meitas uzņēmums ISCOM, kas galvenokārt nodarbojās ar IBM datoru garantijas apkalpošanu. 1998. gadā servisa funkcijas tika apvienotas IBM Latvija servisa centrā, un kopš tā laika to vada Andris Skadiņš.

Andris Skadiņš, atskatoties uz IBM servisa organizācijas 10 gadiem, atzīmē, ka izšķirošās kvalitatīvās pārmaiņas servisa nodrošināšanā notika tieši 1998. gadā, kad IBM Latvijā pārgāja no dzelžu apkalpošanas uz risinājumu piegādi. Vēlāk IBM Latvija attīstīja kompetenci tīkla risinājumu piegādē. 2002. gadā IBM Latvija servisa centrs sāka piedāvāt Cisco Systems tīkla produktus, izmantojot IBM un Cisco Systems globālo partnerību (IBM ir Cisco Systems Gold certified partner). Atbilstoši tika attīstīta vietējo speciālistu kompetence, piemēram, IBM servisa inženierim Redžinaldam Knipšim ir CCIE sertifikācija. IBM neaprobežojās tikai ar viena ražotāja produktu piegādi, bet kopš 2004. gada beigām ir autorizēts AVAYA Inc partneris Latvijā. AVAYA Inc tika izvēlēts tā tradicionāli kvalitatīvo IP telefonijas produktu dēļ, kā arī ņemot vērā firmas vadošo pozīciju zvanu centru (Call Center) risinājumos. Šogad ir plānots attīstīt sadarbību ar trešo tīkla aparatūras piegādātāju Nortel Networks.

IBM Latvija servisa organizācija redz savu nākotni kompleksu risinājumu piegādē, kas ietvertu programmatūras (īpaši Linux bāzētas), datoru un tīkla risinājumu integrāciju. Īpaša uzmanība tiks pievērsta IT sistēmu drošībai. Jau tagad IBM var piedāvāt organizācijām starptautiskiem standartiem atbilstošu IT drošības auditu, pat vēl vairāk, piedāvāt tā saucamo ētisko hakeru (Ethical hacking) servisu, pārbaudot uzņēmuma IT sistēmu spēju pretoties hakeru aktivitātēm.

IBM servisa centra galvenais mērķis ir apmierināti klientus Latvijā, jo tieši šis ir primārais rādītājs, pēc kā tiek vērtēts servisa organizācijas veikums.

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001