Latvija - viens liels pilsēttīkls
Autors
Pievilcīgi tehnoloģiskie
risinājumi birst kā no pilnības raga, turklāt daudzos no
tiem izmantoti līdzīgi principi, līdzīgas elektronisko
sakaru novitātes un klientu prasības. Kā orientēties
šajā raibajā piedāvājumu klāstā, kuri nereti
atšķiras tikai ar dažām, lai arī būtiskām,
niansēm? Bet varbūt izvēlēties ko Latvijai gluži
jaunu, ņemot vērā to operatoru pieredzi, kuri šo
atšķirīgo risinājumu jau veiksmīgi
izmēģinājuši uz savas ādas? Šis
atšķirīgais jaunums ir Alcatel Ethernet pakalpojumu
komutācijas platforma, bet novatoriskais operators - SIA Telecentrs.
Tāpēc SP lūdza Telecentra tehnisko direktoru Sergeju
DMITRIJEVU izteikt savu viedokli par Alcatel jauno
piedāvājumu, kuru Telecentrs izvēlējies
daudzveidīgu un mūsdienīgu platjoslas pakalpojumu
sniegšanai.
Kāpēc
Telecentrs izvēlas Alcatel risinājumu
Alcatel
sadarbībā ar operatoru SIA Telecentrs ieviesis Latvijas IKT
nozarei ko pavisam jaunu - drošus un prognozējamus Ethernet VPN pakalpojumus
korporatīvajiem klientiem. Tehnoloģiskā bāze ir Alcatel virtuālā
privātā tīkla LAN pakalpojumu (VPLS) risinājums. Telecentrs
piedāvā biznesa klientiem arī Ethernet WAN
pakalpojuma korporatīvo risinājumu, ļaujot viņiem
pilnvērtīgi izmantot rentablus, ātrdarbīgus pakalpojumus ar
īpaši pielāgotiem servisa līmeņa līgumiem (SLA).
Kā apliecina Telecentra tehniskais direktors Sergejs Dmitrijevs,
uzņēmuma eksperti izvēlējās Alcatel risinājumu,
jo tas lieliski piemērots operatora vēlmei ātri izvērst
tīklu, turklāt nodrošinot klientiem kvalitatīvus,
daudzveidīgus pakalpojumus ar lielu pievienoto vērtību.
Jaunā risinājuma
īpatnība ir tāda, ka virtuālais tīkls tiek veidots 2.
līmenī, izmanotojot MPLS tehnoloģiju. Līdz šim tikai
daži Latvijas operatori piedāvājuši korporatīvajiem
klientiem pakalpojumus, kas balstīti uz 3. līmeņa MPLS
risinājumiem, bet Alcatel risinājums ir vēl
netradicionālāks Application Aware VPN, kura pamatā ir
VPLS tehnoloģija. Pat neiedziļinoties sīkās tehniskās
niansēs, skaidri redzams, ka šāds piedāvājums
ļauj apvienot abu risinājumu svarīgākās
priekšrocības - Ethernet izmaksu ekonomiju un augstās
pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanas mehānismus,
izmantojot MPLS tehnoloģiju. Turklāt tas ļauj klientam
izvēlēties gandrīz jebkuru mūsdienās pieejamu un tehniski
nodrošināmu fiksētā tīkla pakalpojumu ar visai
plašu (regulējamu) datu pārraides ātruma un pakalpojuma
kvalitātes diapazonu. Tas tāpēc, ka VPLS nodrošina
pakalpojuma lietošanas ērtumu, vienkāršību un joslas
platuma elastību plaša apgabala tīklā (WAN), turklāt
garantējot servisa kvalitāti (QoS) un kontroli gadījumos,
kas saistīti ar svarīgiem biznesa lietojumiem (to skaitā video,
balss un dati).
Vēl saistošāks šis Alcatel
piedāvājums šķiet tādēļ, ka tas
ļauj Telecentram izdevīgi izcelties uz citu konkurentu fona,
jo nu arī Latvijas tirgū pienācis īstais brieduma
brīdis, kad alternatīvie operatori sāk aizvien sīvāk
konkurēt. Turklāt Telecentrs ir arī interneta pakalpojumu
sniedzējs, tādēļ tie korporatīvie klienti, kuri pirms
tam saņēma tradicionālos interneta un datu pārraides
pakalpojumus, tagad varēs saņemt tos jaunā iepakojumā -
kopā ar citiem datu pārraides, VoIP balss, video u.c.
pakalpojumiem.
- Kāpēc
izvēlējāmies Alcatel? Protams, tāpēc, ka tas ir
labākais risinājums spēcīgiem alternatīvajiem
operatoriem, kuri zina, ko vēlas, - skaidro Sergejs Dmitrijevs. -
Meklējām piemērotu pilsēttīkla koncepciju. Pirms tam
izmantojām gan Ethernet, gan ATM, gan arī bezvadu
tehnoloģijas, bet gribējām to visu apvienot vienā
tīklā, vienā platformā, vienā standartā, kur
visas tehnoloģijas un iekārtas būtu savietojamas. Līdz ar
to arī lietotājam vieglāk, jo ir vienots piekļuves
standarts. Nonācām pie secinājuma, ka tam jābūt Ethernet
risinājumam ar ātrumu no 10 Mbit/s līdz 1 Gbit/s, bet
vienlaikus arī ar iespēju nodrošināt 10 Gbit/s. Tieši
tad uzzinājām, ka aparatūra, kuru bija izstrādājis
uzņēmums TiMetra un kuru Alcatel nopirka 2003. gada
sākumā (taisni īstajā brīdī!),
sākotnēji tika izstrādāta servisa vajadzībām.
Tieši to mums arī vajadzēja - iekārtas reālam darbam
ar klientu, nevis ko abstraktu. Ideja tāda: vispirms vadības un
kontroles sistēmā jāievada dati par pakalpojumiem, kādus
klients vēlas, pēc tam tie jāaktivizē. Tātad
iespējams izvēlēties parametrus, ātrumu un pakalpojuma
līmeni, kādu klients vēlas konkrētam pakalpojumam. Turpretī
parastās korporatīvās komutācijas (LAN switch)
iekārtas nav tā orientētas, - tās parasti strādā
caur portu, kuram var būt pieslēgti, piemēram, 100
lietotāji, un visi saņem vienādus pakalpojumus. Alcatel
piedāvājumā katram no šiem simt lietotājiem var
būt atšķirīgi pakalpojumi un individuāla pieeja, kas
nereti nepieciešama darba specifikas dēļ. Piemēram, VoIP
vajadzīgs ātrums 128 kbit/s, prioritāte, datu
rezervācija utt.
Alcatel risinājums
operatoriem ir izdevīgs ne tikai lētāku izmaksu dēļ,
bet arī tāpēc, ka var ātri ierīkot tīklus, nav
sarežģīta tīkla arhitektūra. Arī klients var
ekonomēt darbaspēka resursus, jo nav vajadzīga vesela IT
nodaļa, kas seko tīkla darbībai un pakalpojumu kvalitātei.
Ļoti ērta ir arī norēķinu struktūra, jo dod
iespēju izveidot precīzu hierarhiju - kur tīklā atrodas
klients, kādi viņam ir pakalpojumi. Tas viss ir skaidri redzams
norēķinu sistēmā.
Alcatel
risinājuma pamatelementi
Komutācijas
iekārta Alcatel ESS1. Mazākā platforma ir - Alcatel
7450 ESS (Ethernet Services Switch). Šī iekārta ir
optimizēta no izmaksu viedokļa, ar to var piedāvāt otrā
līmeņa pakalpojumus (uz Ethernet bāzes), virtuālos
privātā tīkla pakalpojumus VPLS (Virtual Private LAN Services).
Tā nodrošina optimizētus virtuālās nomātās
līnijas un ātrgaitas interneta pakalpojumus. Iekārta ir neliela,
bet tās veiktspēja ir ļoti liela - 20 Gbit/s. Tieši šo
modeli sākumam izvēlējies Telecentrs.
Komutācijas iekārta Alcatel
ESS7. Tā ir piecreiz jaudīgāka un piedāvā datu
pārraides ātrumu 100 Gbit/s. Tā atšķiras ar
komutācijas matricas ietilpību.
Maršrutētājs
Alcatel 7750 SR12 - 200 Gbit/s. Tam ir pilna duplex
komutācijas matricas ietilpība.
Pakalpojumu
vadības sistēma Alcatel 5620 SAM (Service
Aware Manager) nodrošina pilnu datu pārraides tīkla un
pakalpojumu vadību un kontroli.
Ja operatora tīkls nav liels, var
iztikt arī ar mazākas veiktspējas iekārtām, bet
lielākiem pilsēttīkliem gan nepieciešamas
jaudīgākas iekārtas, tīklā jāintegrē
arī papildu iekārtas, piemēram, Alcatel pakalpojumu
vadības sistēma SAM - Service Aware Management. No
šīs iekārtas grafiskā interfeisa var vadīt visus
pakalpojumus, aprūpēt klientus utt. Ļoti būtiski, ka
tajā var redzēt datus par pakalpojuma kvalitāti. Ja klients
sūdzas, iespējams ātri nodrošināt monitoringu
kādam konkrētam pakalpojumam, lai pārliecinātos, kas par
vainu. Tādējādi var pārbaudīt ļoti daudz
parametru, piemēram, kāds ir reālais ātrums, kāda ir
pakešu caurlaidība utt.
Lietotājiem
- plašas izvēles iespējas
Kāpēc Alcatel
izstrādātā tīkla infrastruktūra ar piekļuvi
platjoslas pakalpojumiem šķiet tik pievilcīga? Piemēram,
lieli korporatīvie klienti ar specifisku darbības virzienu un
samērā plašu, sazarotu gala lietotāju tīklu (bankas
automāti, DUS u. c.) vēlas īpaši pielāgotus
pakalpojumus. Pavisam citi nosacījumi vajadzīgi Ventspils Domes
iestādēm: VPN tīkls, objekti visā pilsētā,
turklāt Ventspilī ir ļoti stingri ierobežojumi
jebkādiem gaisvadiem. Visam jābūt vai nu ieraktam zemē, vai
jāizmanto radiosakari. Ar Alcatel iekārtām varam
ļoti vienkārši integrēt dažādas piekļuves
metodes, vai tie būtu bezvadu, DSL vai arī optiskie savienojumi.
- Mēs meklējām jaunu veidu, kā
būvēt tīklus ekonomiskāk, un kas pilnīgi
apmierinātu mūsu un mūsu klientu vajadzības un
garantētu pakalpojuma kvalitāti, drošību un būtu
pietiekami vienkārša lietotājam, - Sergejs Dmitrijevs turpina
dalīties pieredzē. - Nonācām pie interesanta
secinājuma, ka no biznesa viedokļa Latviju var uztvert kā vienu
lielu pilsēttīklu vai, citiem vārdiem, - Latvija ir kā
liela pilsēta, jo potenciālo klientu skaits un tātad arī
tirgus apjoms nav lielāks kā pilsētā.
Viens no galvenajiem jautājumiem,
- kā savienot klientu iekārtas tīklā, vārdu sakot,
kā komutēt tīklu biznesa klientiem, īpaši
vidējiem un lieliem uzņēmumiem ar vairākām
filiālēm ir pašiem savas iekšējās prasības,
kuriem bieži nav piemērotas parastās sērijveida
komutācijas iekārtas, jo tās nav paredzētas
šādiem mērķiem (nevar saslēgt kopā
dažādu ražotāju aparatūru, kas savā starpā
nav savietojama!).
Andrejs Pisarenko, Alcatel
datu pārraides eksperts: - Alcatel risinājums -
sistēmas arhitektūra, veiktspēja, pakalpojumu kvalitātes
nodrošināšanas mehānismi, iekārtu un pakalpojumu
vadība un kontrole, sistēmas mērogojamība - ir
izstrādāts, ņemot vērā pakalpojumu operatoru
vajadzības.
Telecentra izvēlētais
Alcatel risinājums paredzēts tīkliem, kuri strādā
galvenokārt otrajā līmenī - uz Ethernet bāzes
(pirmais līmenis ir tikai fiziskais kabelis). Ethernet ir
piekļuves tīkls fiziskajam kabelim. Tādējādi mēs
apvienojam tīklus otrajā līmenī, dodot pilnīgu
rīcības brīvību lietotājam, - lai viņš var
strādāt ar jebkuru protokolu, privāto hierarhiju un
adresāciju utt.
Atsvaidzināti VPN
pakalpojumi
Alcatel
Application-Aware VPN risinājumi ir īpaši
radīti, lai piegādātu rentablus biznesa pakalpojumus un
lietojumus uz VPN centriskā tīkla (VPN-centric network)
un pakalpojumu arhitektūras bāzes. VPN tīkla infrastruktūra
līdz šim tika uztverta kā normāla iespēja saņemt
tradicionālus, bet lētākus pakalpojumus, un tieši
tāpēc to izvēlējušies nelieli un vidēji
uzņēmumi. Alcatel risinājums ļauj kardināli
uzlabot šo situāciju, dodot iespēju modernizēt
uzņēmēju VPN pakalpojumu klāstu un funkcijas,
tādējādi ļaujot viņiem kļūt
konkurētspējīgākiem. Turklāt (tas jāsaka
gandrīz vai čukstus!) jūsu pakalpojumi joprojām būs
rentabili. Alcatel risinājumi jau paši par sevi ir atbilde uz
mūsdienu biznesa datu komunikāciju pieprasījumu.
Gunta
KĻAVIŅA
Alcatel SIA
Alojas
ielā 6,
Rīgā,
LV-1013
Tālr.
7085211
Fakss
7085205
Pievilcīgi tehnoloģiskie risinājumi birst kā no pilnības raga, turklāt daudzos no tiem izmantoti līdzīgi principi, līdzīgas elektronisko sakaru novitātes un klientu prasības. Kā orientēties šajā raibajā piedāvājumu klāstā, kuri nereti atšķiras tikai ar dažām, lai arī būtiskām, niansēm? Bet varbūt izvēlēties ko Latvijai gluži jaunu, ņemot vērā to operatoru pieredzi, kuri šo atšķirīgo risinājumu jau veiksmīgi izmēģinājuši uz savas ādas? Šis atšķirīgais jaunums ir Alcatel Ethernet pakalpojumu komutācijas platforma, bet novatoriskais operators - SIA Telecentrs. Tāpēc SP lūdza Telecentra tehnisko direktoru Sergeju DMITRIJEVU izteikt savu viedokli par Alcatel jauno piedāvājumu, kuru Telecentrs izvēlējies daudzveidīgu un mūsdienīgu platjoslas pakalpojumu sniegšanai.
Kāpēc Telecentrs izvēlas Alcatel risinājumu
Alcatel sadarbībā ar operatoru SIA Telecentrs ieviesis Latvijas IKT nozarei ko pavisam jaunu - drošus un prognozējamus Ethernet VPN pakalpojumus korporatīvajiem klientiem. Tehnoloģiskā bāze ir Alcatel virtuālā privātā tīkla LAN pakalpojumu (VPLS) risinājums. Telecentrs piedāvā biznesa klientiem arī Ethernet WAN pakalpojuma korporatīvo risinājumu, ļaujot viņiem pilnvērtīgi izmantot rentablus, ātrdarbīgus pakalpojumus ar īpaši pielāgotiem servisa līmeņa līgumiem (SLA). Kā apliecina Telecentra tehniskais direktors Sergejs Dmitrijevs, uzņēmuma eksperti izvēlējās Alcatel risinājumu, jo tas lieliski piemērots operatora vēlmei ātri izvērst tīklu, turklāt nodrošinot klientiem kvalitatīvus, daudzveidīgus pakalpojumus ar lielu pievienoto vērtību.
Jaunā risinājuma īpatnība ir tāda, ka virtuālais tīkls tiek veidots 2. līmenī, izmanotojot MPLS tehnoloģiju. Līdz šim tikai daži Latvijas operatori piedāvājuši korporatīvajiem klientiem pakalpojumus, kas balstīti uz 3. līmeņa MPLS risinājumiem, bet Alcatel risinājums ir vēl netradicionālāks Application Aware VPN, kura pamatā ir VPLS tehnoloģija. Pat neiedziļinoties sīkās tehniskās niansēs, skaidri redzams, ka šāds piedāvājums ļauj apvienot abu risinājumu svarīgākās priekšrocības - Ethernet izmaksu ekonomiju un augstās pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanas mehānismus, izmantojot MPLS tehnoloģiju. Turklāt tas ļauj klientam izvēlēties gandrīz jebkuru mūsdienās pieejamu un tehniski nodrošināmu fiksētā tīkla pakalpojumu ar visai plašu (regulējamu) datu pārraides ātruma un pakalpojuma kvalitātes diapazonu. Tas tāpēc, ka VPLS nodrošina pakalpojuma lietošanas ērtumu, vienkāršību un joslas platuma elastību plaša apgabala tīklā (WAN), turklāt garantējot servisa kvalitāti (QoS) un kontroli gadījumos, kas saistīti ar svarīgiem biznesa lietojumiem (to skaitā video, balss un dati).
Vēl saistošāks šis Alcatel piedāvājums šķiet tādēļ, ka tas ļauj Telecentram izdevīgi izcelties uz citu konkurentu fona, jo nu arī Latvijas tirgū pienācis īstais brieduma brīdis, kad alternatīvie operatori sāk aizvien sīvāk konkurēt. Turklāt Telecentrs ir arī interneta pakalpojumu sniedzējs, tādēļ tie korporatīvie klienti, kuri pirms tam saņēma tradicionālos interneta un datu pārraides pakalpojumus, tagad varēs saņemt tos jaunā iepakojumā - kopā ar citiem datu pārraides, VoIP balss, video u.c. pakalpojumiem.
- Kāpēc izvēlējāmies Alcatel? Protams, tāpēc, ka tas ir labākais risinājums spēcīgiem alternatīvajiem operatoriem, kuri zina, ko vēlas, - skaidro Sergejs Dmitrijevs. - Meklējām piemērotu pilsēttīkla koncepciju. Pirms tam izmantojām gan Ethernet, gan ATM, gan arī bezvadu tehnoloģijas, bet gribējām to visu apvienot vienā tīklā, vienā platformā, vienā standartā, kur visas tehnoloģijas un iekārtas būtu savietojamas. Līdz ar to arī lietotājam vieglāk, jo ir vienots piekļuves standarts. Nonācām pie secinājuma, ka tam jābūt Ethernet risinājumam ar ātrumu no 10 Mbit/s līdz 1 Gbit/s, bet vienlaikus arī ar iespēju nodrošināt 10 Gbit/s. Tieši tad uzzinājām, ka aparatūra, kuru bija izstrādājis uzņēmums TiMetra un kuru Alcatel nopirka 2003. gada sākumā (taisni īstajā brīdī!), sākotnēji tika izstrādāta servisa vajadzībām. Tieši to mums arī vajadzēja - iekārtas reālam darbam ar klientu, nevis ko abstraktu. Ideja tāda: vispirms vadības un kontroles sistēmā jāievada dati par pakalpojumiem, kādus klients vēlas, pēc tam tie jāaktivizē. Tātad iespējams izvēlēties parametrus, ātrumu un pakalpojuma līmeni, kādu klients vēlas konkrētam pakalpojumam. Turpretī parastās korporatīvās komutācijas (LAN switch) iekārtas nav tā orientētas, - tās parasti strādā caur portu, kuram var būt pieslēgti, piemēram, 100 lietotāji, un visi saņem vienādus pakalpojumus. Alcatel piedāvājumā katram no šiem simt lietotājiem var būt atšķirīgi pakalpojumi un individuāla pieeja, kas nereti nepieciešama darba specifikas dēļ. Piemēram, VoIP vajadzīgs ātrums 128 kbit/s, prioritāte, datu rezervācija utt.
Alcatel risinājums operatoriem ir izdevīgs ne tikai lētāku izmaksu dēļ, bet arī tāpēc, ka var ātri ierīkot tīklus, nav sarežģīta tīkla arhitektūra. Arī klients var ekonomēt darbaspēka resursus, jo nav vajadzīga vesela IT nodaļa, kas seko tīkla darbībai un pakalpojumu kvalitātei. Ļoti ērta ir arī norēķinu struktūra, jo dod iespēju izveidot precīzu hierarhiju - kur tīklā atrodas klients, kādi viņam ir pakalpojumi. Tas viss ir skaidri redzams norēķinu sistēmā.
Alcatel risinājuma pamatelementi
Komutācijas iekārta Alcatel ESS1. Mazākā platforma ir - Alcatel 7450 ESS (Ethernet Services Switch). Šī iekārta ir optimizēta no izmaksu viedokļa, ar to var piedāvāt otrā līmeņa pakalpojumus (uz Ethernet bāzes), virtuālos privātā tīkla pakalpojumus VPLS (Virtual Private LAN Services). Tā nodrošina optimizētus virtuālās nomātās līnijas un ātrgaitas interneta pakalpojumus. Iekārta ir neliela, bet tās veiktspēja ir ļoti liela - 20 Gbit/s. Tieši šo modeli sākumam izvēlējies Telecentrs.
Komutācijas iekārta Alcatel ESS7. Tā ir piecreiz jaudīgāka un piedāvā datu pārraides ātrumu 100 Gbit/s. Tā atšķiras ar komutācijas matricas ietilpību.
Maršrutētājs Alcatel 7750 SR12 - 200 Gbit/s. Tam ir pilna duplex komutācijas matricas ietilpība.
Pakalpojumu vadības sistēma Alcatel 5620 SAM (Service Aware Manager) nodrošina pilnu datu pārraides tīkla un pakalpojumu vadību un kontroli.
Ja operatora tīkls nav liels, var iztikt arī ar mazākas veiktspējas iekārtām, bet lielākiem pilsēttīkliem gan nepieciešamas jaudīgākas iekārtas, tīklā jāintegrē arī papildu iekārtas, piemēram, Alcatel pakalpojumu vadības sistēma SAM - Service Aware Management. No šīs iekārtas grafiskā interfeisa var vadīt visus pakalpojumus, aprūpēt klientus utt. Ļoti būtiski, ka tajā var redzēt datus par pakalpojuma kvalitāti. Ja klients sūdzas, iespējams ātri nodrošināt monitoringu kādam konkrētam pakalpojumam, lai pārliecinātos, kas par vainu. Tādējādi var pārbaudīt ļoti daudz parametru, piemēram, kāds ir reālais ātrums, kāda ir pakešu caurlaidība utt.
Lietotājiem - plašas izvēles iespējas
Kāpēc Alcatel izstrādātā tīkla infrastruktūra ar piekļuvi platjoslas pakalpojumiem šķiet tik pievilcīga? Piemēram, lieli korporatīvie klienti ar specifisku darbības virzienu un samērā plašu, sazarotu gala lietotāju tīklu (bankas automāti, DUS u. c.) vēlas īpaši pielāgotus pakalpojumus. Pavisam citi nosacījumi vajadzīgi Ventspils Domes iestādēm: VPN tīkls, objekti visā pilsētā, turklāt Ventspilī ir ļoti stingri ierobežojumi jebkādiem gaisvadiem. Visam jābūt vai nu ieraktam zemē, vai jāizmanto radiosakari. Ar Alcatel iekārtām varam ļoti vienkārši integrēt dažādas piekļuves metodes, vai tie būtu bezvadu, DSL vai arī optiskie savienojumi.
- Mēs meklējām jaunu veidu, kā būvēt tīklus ekonomiskāk, un kas pilnīgi apmierinātu mūsu un mūsu klientu vajadzības un garantētu pakalpojuma kvalitāti, drošību un būtu pietiekami vienkārša lietotājam, - Sergejs Dmitrijevs turpina dalīties pieredzē. - Nonācām pie interesanta secinājuma, ka no biznesa viedokļa Latviju var uztvert kā vienu lielu pilsēttīklu vai, citiem vārdiem, - Latvija ir kā liela pilsēta, jo potenciālo klientu skaits un tātad arī tirgus apjoms nav lielāks kā pilsētā.
Viens no galvenajiem jautājumiem, - kā savienot klientu iekārtas tīklā, vārdu sakot, kā komutēt tīklu biznesa klientiem, īpaši vidējiem un lieliem uzņēmumiem ar vairākām filiālēm ir pašiem savas iekšējās prasības, kuriem bieži nav piemērotas parastās sērijveida komutācijas iekārtas, jo tās nav paredzētas šādiem mērķiem (nevar saslēgt kopā dažādu ražotāju aparatūru, kas savā starpā nav savietojama!).
Andrejs Pisarenko, Alcatel datu pārraides eksperts: - Alcatel risinājums - sistēmas arhitektūra, veiktspēja, pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanas mehānismi, iekārtu un pakalpojumu vadība un kontrole, sistēmas mērogojamība - ir izstrādāts, ņemot vērā pakalpojumu operatoru vajadzības.
Telecentra izvēlētais
Alcatel risinājums paredzēts tīkliem, kuri strādā
galvenokārt otrajā līmenī - uz Ethernet bāzes
(pirmais līmenis ir tikai fiziskais kabelis). Ethernet ir
piekļuves tīkls fiziskajam kabelim. Tādējādi mēs
apvienojam tīklus otrajā līmenī, dodot pilnīgu
rīcības brīvību lietotājam, - lai viņš var
strādāt ar jebkuru protokolu, privāto hierarhiju un
adresāciju utt.
Atsvaidzināti VPN pakalpojumi
Alcatel Application-Aware VPN risinājumi ir īpaši radīti, lai piegādātu rentablus biznesa pakalpojumus un lietojumus uz VPN centriskā tīkla (VPN-centric network) un pakalpojumu arhitektūras bāzes. VPN tīkla infrastruktūra līdz šim tika uztverta kā normāla iespēja saņemt tradicionālus, bet lētākus pakalpojumus, un tieši tāpēc to izvēlējušies nelieli un vidēji uzņēmumi. Alcatel risinājums ļauj kardināli uzlabot šo situāciju, dodot iespēju modernizēt uzņēmēju VPN pakalpojumu klāstu un funkcijas, tādējādi ļaujot viņiem kļūt konkurētspējīgākiem. Turklāt (tas jāsaka gandrīz vai čukstus!) jūsu pakalpojumi joprojām būs rentabili. Alcatel risinājumi jau paši par sevi ir atbilde uz mūsdienu biznesa datu komunikāciju pieprasījumu.
Gunta KĻAVIŅA
Alcatel SIA
Alojas ielā 6,
Rīgā, LV-1013
Tālr. 7085211
Fakss 7085205