Māte meitu īpašais klients jeb ģimenes saites stiprina biznesa kontaktus
Gunta Kļaviņa
Vēsts par šovasar dibinātajiem Lattelekom
Grupas meitas uzņēmumiem C1 un Citrus Solutions bija
pietiekami skanīga un nozīmīga, lai to būtu
pamanījuši visi, kas interesējas par elektronisko sakaru nozari.
Tāpēc SP, tuvāk nekavējoties pie dibināšanas
fakta, mēģināja rast atbildes uz jautājumu par mātes
uzņēmuma guvumu, laižot tautās meitas ar visu pūru un
par meitu gatavību brīvajam tirgum šobrīd, kad nabas saite,
kas tās vienoja ar māti, ir pārgriezta. Lai gan
īstenībā nekas nav pārgriezts, varbūt vienīgi
fizisko saiti nomainījusi virtuālā nemanāmāka un brīvāka
-, kas rosina meitas iekarot pašām savu vietu biznesa pasaulē.
Līdera jaunā formula
C1
Lattelekom meitas uzņēmums C1
izveidots uz Kontaktu centra 118 resursu, pieredzes un komandas bāzes,
bet ar gluži jauniem uzdevumiem un mērķiem. C1 valdes
priekšsēdētāja Baiba Paegle jaunā
uzņēmuma uzdevumu definē tā: - Mūsu pienākums ir
gluži kā pieredzējušu automehāniķu un
inženieru komandai - perfekti sagatavot sava klienta auto (biznesu)
pasaules klases sacensībām, lai viņam atliktu vienīgi
uzvarēt. Mūsu darbinieki nodrošina savu korporatīvo klientu
panākumus, strādājot to labā, bet paši paliekot no
ārpuses nemanāmi.
C1 apkalpo lielus korporatīvos klientus,
kuriem nepieciešami kontaktu centra ārpakalpojumi, lai
informētu, apziņotu vai citādi kontaktētos ar gala
lietotājiem, kuru tiem nereti ir vairāki tūkstoši. Lai lietotāji
justu, ka viņus apkalpo šī konkrētā kompānija (C1
klients), mēs izpildām informēšanas darbu viņu
vietā un viņu vārdā, turklāt izmantojot visus
iespējamos saziņas kanālus fiksēto tālruni
(informatīvā līnija), mobilos sakarus (īsziņas,
mobilās biļetes), e-pastu, web lapas, pastu.
C1 klienti ir Lattelekom, bankas,
apdrošināšanas kompānijas, tirdzniecības
uzņēmumi u. c. Katram no tiem ir nepieciešams
atšķirīgs gala lietotāju apkalpošanas process un klientu
attiecību uzturēšana. Neiztikt arī bez mārketinga un
tirgus pētījumu elementiem. C1 bizness ir tikt skaidrībā
ar gala lietotāju apkalpošanas procesu un piedāvāt klientam
visdažādākos risinājumus.
Klienta attiecību uzturēšana var ietvert
ļoti daudz pakalpojumu bezmaksas informatīvā līnija, pretenziju apstrāde, apziņošana (piemēram, tiek izsūtīti atgādinājumi, ka drīz beigsies apdrošināšanas polises
termiņš), u. c. C1 piedāvā arī
profesionāli atbalstīt mārketinga kampaņas. Piemēram,
ja tā korporatīvais klients ir tirdzniecības uzņēmums,
tad, izmantojot C1 kontaktu centra platformas iespējas, var ļoti
efektīvi un ātri apziņot lielu daudzumu gala lietotāju par
uzņēmuma novitātēm vai akcijām. Nesen ieviestais pakalpojums
mobilā biļete (elektroniskā biļete mobilajā
telefonā to nopērk ar īsziņu) jau
pierādījis savu efektivitāti. Un galu galā
kāpēc gan pa tālruni nevarētu sniegt biežāk
pieprasītās uzziņas no Valsts arhīva, piedāvājot
to kā CI pakalpojumu!
C1 piedāvā korporatīvajiem
klientiem gan atsevišķus pakalpojumus, gan veselu to grozu. Arī 118
nav nekas cits kā viens no Lattelekom pakalpojumiem, kurus tas tagad
piedāvā ārpakalpojuma veidā kā vienu klucīti
līdztekus daudziem citiem.
Deviņu gadu sadarbība ar Lattelekom pierādījusi, ka C1 komanda profesionāli pārzina
visu klientu apkalpošanas procesu, pastāvīgi papildinot to ar
jauniem pakalpojumiem jeb ķieģeļiem. Tagad no tiem
uzbūvēta vesela C1 māja, kuras pamatbizness ir
klientu apkalpošana. Tas ir pats lielākais šāda veida uzņēmums
Baltijā.
Pats lielākais Baltijā
Baiba Paegle: - Lielums nav
pašmērķis, bet tas dod mums iespēju un spēku ar
ilgtermiņa līgumiem piesaistīt lielus biznesa klientus. Turklāt jāprot ļoti filigrāni organizēt riska vadību
projektos, kur iesaistītas operatoru rokas. Nedrīkst būt tā
šodien tu esi vajadzīgs, bet rīt vairs ne. Tāpēc mūs interesē lielu klientu
pasūtījumi, lai varētu strādāt ritmiski un visiem
pietiktu darba. Tas gan neizslēdz iespēju pieņemt arī
nelielus pasūtījumus.
Protams, jāraugās arī, lai
nebūtu pārslodze. Tas nozīmē, ka reizēm varam pat
atteikties no kāda līguma, ja nav brīvu darba roku un cits pasūtījums ir izdevīgāks. Tas ir pilnīgi
loģiski. Nevar uzņemties cept tortes, ja pamatprodukcija ir
rupjmaize. Tāpēc arī notiek gan specializācija, gan klientu
segmentācija.
Ārpakalpojumi, nevis ārproblēmas
Savulaik Lattelekom veiksmīgi
iesāka sadarbību ar pašvaldībām, dibinot kontaktu
centrus Cēsīs un Ventspilī. Šādu sadarbības formu
varētu turpināt ar citām pašvaldībām, tomēr
Baiba Paegle uzskata, ka dialogam un izpratnei par biznesu jābūt
abpusējai: Nevar gribēt, lai ārpakalpojumu sniedzējs
risinātu arī klienta problēmas un sakārtotu procesus,
turklāt bez maksas. Pašvaldības gatavas maksāt par tehniku,
tehnoloģijām un operatoru rokām, bet nevis par procesu
sakārtošanu, ko nevar ar roku sataustīt. Tomēr, lai sniegtu
ārpakalpojumus, jābūt skaidri aprakstītai un sakārtotai
visai procesa ķēdei - kā informācija tiek atjaunota,
kādi ir tās avoti utt. Bizness nav altruisms, nevēlamies, lai
mūs uztver kā klienta iekšējo procesu uzlabotājus. Kamēr
šie jautājumi pašvaldībās nav sakārtoti,
tikmēr pret šādiem klientiem izturos ļoti piesardzīgi.
Biznesa klienti gan saprot, ka jāmaksā
arī par rokām neaptaustāmu procesu sakārtošanu. Tomēr
visērtāk ir runāt ar ārzemju biznesa partneriem, jo tur
vispār nerodas šādi jautājumi.
Pirmie 30
Jaunais uzņēmums jau iekarojis 30 ārējo
korporatīvo klientu uzticību (ārpus Lattelekom). Starp
tiem ir gan Latvijas, gan ārvalstu klienti; gan tādi, kas noslēguši
īstermiņa līgumu (tikai uz vienu pakalpojumu), gan tādi, kas plāno sadarboties ar C1 ilgus gadus. Klientu vēlmes mainās,
viņi aizvien vairāk saprot, ar ko vērts cīnīties
pašiem un ko labāk uzticēt profesionāļiem, lai
rezultātā iegūtu krietni lielāku ražu.
Klientu skaits C1 komandai nav tik
būtisks, galvenais ir iegūtā uzticība un
savstarpējā saprašanās no pusvārda. Jā, protams,
arī transakciju apjoms.
Baiba Paegle: - Mēs tikko esam uzkāpuši
uz biznesa skrejceļa, bet skolas nauda jau nopelnīta, un par darba
trūkumu mums raižu nav. Ļoti liela nozīme ir arī tam,
ka esam vienā komandā ar Lattelekom Grupu un TeliaSonera. Tā
ir liela privilēģija, kas, no vienas puses, nodrošina mums
pozitīvas atsauksmes un atpazīstamību un, no otras puses, ļauj piedalīties starptautiskos projektu konkursos kā citu
Eiropā pazīstamu kontaktu centru partneriem. Varbūt tas
dažam šķiet dīvaini, bet šajā tirgus
virzienā konkurenti ir arī labi partneri, jo apjomi ir pietiekami
lieli, un bieži vien ar pašu operatoriem neiztikt. Šajā
nozarē konkurence drīzāk ir par resursiem un kompetenci. Tāpēc
mūs labprāt aicina par partneriem, un gluži tāpat arī
mēs aicinām talkā citus kontaktu centrus
Baltijā, lai varētu
piedāvāt klientiem vismaz Baltijas apjomu. Un tas nav nekāds mazais
kopīgi varētu nodrošināt vairākus
tūkstošus operatoru. Ārvalstu klienti uz Baltiju parasti raugās
kā uz vienotu tirgu. Tāpēc salīdzinājumā ar
lielajiem Indijas kontaktu centriem mūsu konkurētspēja
izpaužas tieši spējā sadarboties. Arī Eiropas
mēroga spēlētāji lielajos darījumos piesaista citus kontaktu
centrus, un tādējādi samazinām risku, ka nevarēsim operatorus
pastāvīgi nodrošināt ar darbu.
Eiropā šobrīd efektīvi darbojas
Twenty4Help, Runway, Transcom, Profcom un daži citi
uzņēmumi. Vienlaikus pastāv arī konkurence starp kontaktu
centriem, jo tie sacenšas pamatbiznesā klientu apkalpošanā.
Savukārt viņu korporatīvie klienti, kas izmanto kontaktu centru
pakalpojumus, sacenšas par to, kā gala lietotājiem
piedāvāt pēc iespējas labākus pakalpojumus, kas
viņus nostādītu izdevīgā pozīcijā
salīdzinājumā ar citiem. Tā kā visu laiku
jābūt radošiem un nedrīkst apmierināties ar seniem
sasniegumiem.
Īpašais klients -
Lattelekom
B. Paegle: - C1
ekskluzīvākais un lielākais klients ir Lattelekom.
Mātes uzņēmuma klientu apkalpošana mums ir pati
svarīgākā prioritāte, un tā kā deviņos gados
esam labi sastrādājušies, mēs labi pārzinām Lattelekom biznesu un piedāvājam dažādus radošus risinājumus
visos virzienos, kur vien var kaut ko uzlabot un optimizēt. Mūsu
savstarpējā līgumā ir punkts, kur teikts, ka uzņemamies samazināt mātes kompānijas izdevumus. Tas ir
iespējams, izmantojot ārpakalpojumus, jo operatoru pakalpojumi tādējādi
izmaksā lētāk.
Labprāt piedalīsimies arī Lattelekom
starptautiskajos projektos, kur vien būs vajadzīga mūsu pieredze,
un ar gandarījumu jāteic, ka Korporatīvo risinājumu
daļa ar mums rēķinās, gatavojot šādas
piedāvājumu paketes. Lattelekom sadarbojas arī ar valsts
iestādēm, un, kad pienāks īstais brīdis, mūs
noteikti atcerēsies un uzaicinās iesaistīties lielās
komandas darbā. Tā kā mēs, kļuvuši par meitas
uzņēmumu, joprojām jūtamies kā savējie. Bet tas
nebūt nenozīmē, ka var palaist vadības grožus
vaļīgāk. Mūsu izpratnē būt savējiem
nozīmē nekad nepievilt komandu. Pat tad, ja katru gadu jādara,
teiksim, par 10 procentiem labāk nekā iepriekšējā
gadā. Tas nav maz. Kā tas iespējams? Jāatrod ideāls
veids, kā aplaimot klientu, vienlaikus nopelnot naudu. Tas panākams ar
radošu garu un pārliecību, ka tas, ko darām, ļaus klientam
kļūt par uzvarētāju.
Citrus Solutions uzņem
apgriezienus
Lattelekom telekomunikāciju
tīkla pakalpojumi kopš šīsvasaras - ar citrusu
smaržu, kuplu zaru vainagu un mūžzaļa koka
dzīvīgumu. Tas viss simboliski raksturo jauno Lattelekom Grupas meitas
uzņēmumu Citrus Solutions, kura mērķis ir
atšķirties no citiem līdzīga profila nozares
uzņēmumiem ne vien ar nosaukumu, bet arī ar svaigiem,
sulīgiem un galvenais auglīgiem risinājumiem.
Citrus Solutions ir izvirzījis
mērķi kļūt par nozīmīgu telekomunikāciju
tīklu būvniecības un apkalpošanas uzņēmumu
Baltijas valstīs, liekot galveno uzsvaru uz tīklu izbūves
projektu vadību. Lai šo mērķi sasniegtu, Citrus
Solutions vēlas kļūt par uzticamu, profesionālu
partneri elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem un
uzņēmumiem, kuri vēlas izbūvēt savu
vājstrāvas vai zemsprieguma tīkla infrastruktūru.
Jau tagad Lattelekom jaunais
meitasuzņēmuma SIA Citrus Solutions ir uzsācis
aktīvu darbu, piedāvājot daudzveidīgus pakalpojumus un
risinājumus Latvijas tirgū.
Izmantojot savu darbinieku profesionālo
pieredzi, kā arī partneru starptautiski atzītu iekārtu
ražotāju un pakalpojumu sniedzēju - zināšanas un
jaunākās tehnoloģijas, Citrus Solutions piedāvā
tirgū infrastruktūras izbūves pakalpojumus:
·
optisko
tīklu, bezvadu vai vara kabeļu tīklu izbūvi,
apkalpošanu;
·
vienotā
kabeļu tīkla (LAN tīkla) izbūvi;
·
ieejas
durvju kontroles audio un video sistēmu uzstādīšanu un
apkalpošanu;
·
videonovērošanas
sistēmu izbūvi;
·
iekštelpu
elektroinstalācijas un elektrobarošanas sistēmu
uzstādīšanu un apkalpošanu.
Par to, ka uzņēmumā norit
intensīvs darbs liecina jau paveiktais. Citrus Solutions ir vienojies
ar vairākiem klientiem par projektu realizāciju un uzsācis
pārrunas par ilgtermiņa sadarbības veidošanu. Lai
veiksmīgi attīstītu klientu apkalpošanas un
pārdošanas kompetences uzņēmumā, ir izveidota arī
Pārdošanas nodaļa, kuru tagad vada pārdošanas direktore
Agita Grinšpone. Izvirzīto mērķu sasniegšanai veiktas
arī daudzas citas pārmaiņas..
Lielākie projekti, kurus Citrus Solutions
realizē, ir optiskā tīkla izbūve, bezvadu sistēmu
montāža un konfigurācija, kā arī vienotā
kabeļu tīkla (LAN tīkla) izbūve mūsu klientiem.
Vienotais kabeļu tīkls mājai vai
birojam nodrošinās telekomunikāciju, kabeļtelevīziju
un datu pārraides, platjoslas ciparu komunikāciju servisu
pakalpojumus - tā ir ekonomija, aizsardzība un komforts.
Atbilstoši klientu vēlmēm, tiek piedāvāti
dažādas sarežģītības pakāpes
risinājumi. Vienotā kabeļu tīkla izbūvei izmantojam
Eiropā atzītu firmu Lexel, Krone, 3M, Nexans, Brand-Rex
un Lucent kabeļu sistēmas, tāpēc ir
pārliecība, ka spējam realizēt pašas
augstākās prasības.
Katram Citrus Solutions klientam tiek
nodrošināta individuāla apkalpošana, sākot ar
projekta izstrādi līdz tā realizācijai un
izbūvētā tīkla darbības nodrošināšanai.
Gunta KĻAVIŅA
Pārliecinieties par SIA
Citrus Solutions piedāvāto pakalpojumu kvalitāti un
efektivitāti, izvēloties mūs par saviem biznesa sadarbības
partneriem!
Papildus kontakti:
Rinalds Sproģis,
SIA Citrus Solutions valdes
priekšsēdētājs
Tālr.. +371 7056011,
e-pasts: rinalds.sprogis@citrus.lv
e-pasts: info@citrus.lv
Agita Grinšpona,
pārdošanas direktore
Tālr. +371 7056011,
e-pasts: agita.grinspona@citrus.lv
e-pasts: info@citrus.lv
Vēsts par šovasar dibinātajiem Lattelekom Grupas meitas uzņēmumiem C1 un Citrus Solutions bija pietiekami skanīga un nozīmīga, lai to būtu pamanījuši visi, kas interesējas par elektronisko sakaru nozari. Tāpēc SP, tuvāk nekavējoties pie dibināšanas fakta, mēģināja rast atbildes uz jautājumu par mātes uzņēmuma guvumu, laižot tautās meitas ar visu pūru un par meitu gatavību brīvajam tirgum šobrīd, kad nabas saite, kas tās vienoja ar māti, ir pārgriezta. Lai gan īstenībā nekas nav pārgriezts, varbūt vienīgi fizisko saiti nomainījusi virtuālā nemanāmāka un brīvāka -, kas rosina meitas iekarot pašām savu vietu biznesa pasaulē.
Līdera jaunā formula C1
Lattelekom meitas uzņēmums C1 izveidots uz Kontaktu centra 118 resursu, pieredzes un komandas bāzes, bet ar gluži jauniem uzdevumiem un mērķiem. C1 valdes priekšsēdētāja Baiba Paegle jaunā uzņēmuma uzdevumu definē tā: - Mūsu pienākums ir gluži kā pieredzējušu automehāniķu un inženieru komandai - perfekti sagatavot sava klienta auto (biznesu) pasaules klases sacensībām, lai viņam atliktu vienīgi uzvarēt. Mūsu darbinieki nodrošina savu korporatīvo klientu panākumus, strādājot to labā, bet paši paliekot no ārpuses nemanāmi.
C1 apkalpo lielus korporatīvos klientus, kuriem nepieciešami kontaktu centra ārpakalpojumi, lai informētu, apziņotu vai citādi kontaktētos ar gala lietotājiem, kuru tiem nereti ir vairāki tūkstoši. Lai lietotāji justu, ka viņus apkalpo šī konkrētā kompānija (C1 klients), mēs izpildām informēšanas darbu viņu vietā un viņu vārdā, turklāt izmantojot visus iespējamos saziņas kanālus fiksēto tālruni (informatīvā līnija), mobilos sakarus (īsziņas, mobilās biļetes), e-pastu, web lapas, pastu.
C1 klienti ir Lattelekom, bankas, apdrošināšanas kompānijas, tirdzniecības uzņēmumi u. c. Katram no tiem ir nepieciešams atšķirīgs gala lietotāju apkalpošanas process un klientu attiecību uzturēšana. Neiztikt arī bez mārketinga un tirgus pētījumu elementiem. C1 bizness ir tikt skaidrībā ar gala lietotāju apkalpošanas procesu un piedāvāt klientam visdažādākos risinājumus.
Klienta attiecību uzturēšana var ietvert ļoti daudz pakalpojumu bezmaksas informatīvā līnija, pretenziju apstrāde, apziņošana (piemēram, tiek izsūtīti atgādinājumi, ka drīz beigsies apdrošināšanas polises termiņš), u. c. C1 piedāvā arī profesionāli atbalstīt mārketinga kampaņas. Piemēram, ja tā korporatīvais klients ir tirdzniecības uzņēmums, tad, izmantojot C1 kontaktu centra platformas iespējas, var ļoti efektīvi un ātri apziņot lielu daudzumu gala lietotāju par uzņēmuma novitātēm vai akcijām. Nesen ieviestais pakalpojums mobilā biļete (elektroniskā biļete mobilajā telefonā to nopērk ar īsziņu) jau pierādījis savu efektivitāti. Un galu galā kāpēc gan pa tālruni nevarētu sniegt biežāk pieprasītās uzziņas no Valsts arhīva, piedāvājot to kā CI pakalpojumu!
C1 piedāvā korporatīvajiem klientiem gan atsevišķus pakalpojumus, gan veselu to grozu. Arī 118 nav nekas cits kā viens no Lattelekom pakalpojumiem, kurus tas tagad piedāvā ārpakalpojuma veidā kā vienu klucīti līdztekus daudziem citiem.
Deviņu gadu sadarbība ar Lattelekom pierādījusi, ka C1 komanda profesionāli pārzina visu klientu apkalpošanas procesu, pastāvīgi papildinot to ar jauniem pakalpojumiem jeb ķieģeļiem. Tagad no tiem uzbūvēta vesela C1 māja, kuras pamatbizness ir klientu apkalpošana. Tas ir pats lielākais šāda veida uzņēmums Baltijā.
Pats lielākais Baltijā
Baiba Paegle: - Lielums nav pašmērķis, bet tas dod mums iespēju un spēku ar ilgtermiņa līgumiem piesaistīt lielus biznesa klientus. Turklāt jāprot ļoti filigrāni organizēt riska vadību projektos, kur iesaistītas operatoru rokas. Nedrīkst būt tā šodien tu esi vajadzīgs, bet rīt vairs ne. Tāpēc mūs interesē lielu klientu pasūtījumi, lai varētu strādāt ritmiski un visiem pietiktu darba. Tas gan neizslēdz iespēju pieņemt arī nelielus pasūtījumus.
Protams, jāraugās arī, lai nebūtu pārslodze. Tas nozīmē, ka reizēm varam pat atteikties no kāda līguma, ja nav brīvu darba roku un cits pasūtījums ir izdevīgāks. Tas ir pilnīgi loģiski. Nevar uzņemties cept tortes, ja pamatprodukcija ir rupjmaize. Tāpēc arī notiek gan specializācija, gan klientu segmentācija.
Ārpakalpojumi, nevis ārproblēmas
Savulaik Lattelekom veiksmīgi iesāka sadarbību ar pašvaldībām, dibinot kontaktu centrus Cēsīs un Ventspilī. Šādu sadarbības formu varētu turpināt ar citām pašvaldībām, tomēr Baiba Paegle uzskata, ka dialogam un izpratnei par biznesu jābūt abpusējai: Nevar gribēt, lai ārpakalpojumu sniedzējs risinātu arī klienta problēmas un sakārtotu procesus, turklāt bez maksas. Pašvaldības gatavas maksāt par tehniku, tehnoloģijām un operatoru rokām, bet nevis par procesu sakārtošanu, ko nevar ar roku sataustīt. Tomēr, lai sniegtu ārpakalpojumus, jābūt skaidri aprakstītai un sakārtotai visai procesa ķēdei - kā informācija tiek atjaunota, kādi ir tās avoti utt. Bizness nav altruisms, nevēlamies, lai mūs uztver kā klienta iekšējo procesu uzlabotājus. Kamēr šie jautājumi pašvaldībās nav sakārtoti, tikmēr pret šādiem klientiem izturos ļoti piesardzīgi.
Biznesa klienti gan saprot, ka jāmaksā arī par rokām neaptaustāmu procesu sakārtošanu. Tomēr visērtāk ir runāt ar ārzemju biznesa partneriem, jo tur vispār nerodas šādi jautājumi.
Pirmie 30
Jaunais uzņēmums jau iekarojis 30 ārējo korporatīvo klientu uzticību (ārpus Lattelekom). Starp tiem ir gan Latvijas, gan ārvalstu klienti; gan tādi, kas noslēguši īstermiņa līgumu (tikai uz vienu pakalpojumu), gan tādi, kas plāno sadarboties ar C1 ilgus gadus. Klientu vēlmes mainās, viņi aizvien vairāk saprot, ar ko vērts cīnīties pašiem un ko labāk uzticēt profesionāļiem, lai rezultātā iegūtu krietni lielāku ražu.
Klientu skaits C1 komandai nav tik būtisks, galvenais ir iegūtā uzticība un savstarpējā saprašanās no pusvārda. Jā, protams, arī transakciju apjoms.
Baiba Paegle: - Mēs tikko esam uzkāpuši uz biznesa skrejceļa, bet skolas nauda jau nopelnīta, un par darba trūkumu mums raižu nav. Ļoti liela nozīme ir arī tam, ka esam vienā komandā ar Lattelekom Grupu un TeliaSonera. Tā ir liela privilēģija, kas, no vienas puses, nodrošina mums pozitīvas atsauksmes un atpazīstamību un, no otras puses, ļauj piedalīties starptautiskos projektu konkursos kā citu Eiropā pazīstamu kontaktu centru partneriem. Varbūt tas dažam šķiet dīvaini, bet šajā tirgus virzienā konkurenti ir arī labi partneri, jo apjomi ir pietiekami lieli, un bieži vien ar pašu operatoriem neiztikt. Šajā nozarē konkurence drīzāk ir par resursiem un kompetenci. Tāpēc mūs labprāt aicina par partneriem, un gluži tāpat arī mēs aicinām talkā citus kontaktu centrus Baltijā, lai varētu piedāvāt klientiem vismaz Baltijas apjomu. Un tas nav nekāds mazais kopīgi varētu nodrošināt vairākus tūkstošus operatoru. Ārvalstu klienti uz Baltiju parasti raugās kā uz vienotu tirgu. Tāpēc salīdzinājumā ar lielajiem Indijas kontaktu centriem mūsu konkurētspēja izpaužas tieši spējā sadarboties. Arī Eiropas mēroga spēlētāji lielajos darījumos piesaista citus kontaktu centrus, un tādējādi samazinām risku, ka nevarēsim operatorus pastāvīgi nodrošināt ar darbu.
Eiropā šobrīd efektīvi darbojas Twenty4Help, Runway, Transcom, Profcom un daži citi uzņēmumi. Vienlaikus pastāv arī konkurence starp kontaktu centriem, jo tie sacenšas pamatbiznesā klientu apkalpošanā. Savukārt viņu korporatīvie klienti, kas izmanto kontaktu centru pakalpojumus, sacenšas par to, kā gala lietotājiem piedāvāt pēc iespējas labākus pakalpojumus, kas viņus nostādītu izdevīgā pozīcijā salīdzinājumā ar citiem. Tā kā visu laiku jābūt radošiem un nedrīkst apmierināties ar seniem sasniegumiem.
Īpašais klients - Lattelekom
B. Paegle: - C1 ekskluzīvākais un lielākais klients ir Lattelekom. Mātes uzņēmuma klientu apkalpošana mums ir pati svarīgākā prioritāte, un tā kā deviņos gados esam labi sastrādājušies, mēs labi pārzinām Lattelekom biznesu un piedāvājam dažādus radošus risinājumus visos virzienos, kur vien var kaut ko uzlabot un optimizēt. Mūsu savstarpējā līgumā ir punkts, kur teikts, ka uzņemamies samazināt mātes kompānijas izdevumus. Tas ir iespējams, izmantojot ārpakalpojumus, jo operatoru pakalpojumi tādējādi izmaksā lētāk.
Labprāt piedalīsimies arī Lattelekom starptautiskajos projektos, kur vien būs vajadzīga mūsu pieredze, un ar gandarījumu jāteic, ka Korporatīvo risinājumu daļa ar mums rēķinās, gatavojot šādas piedāvājumu paketes. Lattelekom sadarbojas arī ar valsts iestādēm, un, kad pienāks īstais brīdis, mūs noteikti atcerēsies un uzaicinās iesaistīties lielās komandas darbā. Tā kā mēs, kļuvuši par meitas uzņēmumu, joprojām jūtamies kā savējie. Bet tas nebūt nenozīmē, ka var palaist vadības grožus vaļīgāk. Mūsu izpratnē būt savējiem nozīmē nekad nepievilt komandu. Pat tad, ja katru gadu jādara, teiksim, par 10 procentiem labāk nekā iepriekšējā gadā. Tas nav maz. Kā tas iespējams? Jāatrod ideāls veids, kā aplaimot klientu, vienlaikus nopelnot naudu. Tas panākams ar radošu garu un pārliecību, ka tas, ko darām, ļaus klientam kļūt par uzvarētāju.
Citrus Solutions uzņem apgriezienus
Lattelekom telekomunikāciju tīkla pakalpojumi kopš šīsvasaras - ar citrusu smaržu, kuplu zaru vainagu un mūžzaļa koka dzīvīgumu. Tas viss simboliski raksturo jauno Lattelekom Grupas meitas uzņēmumu Citrus Solutions, kura mērķis ir atšķirties no citiem līdzīga profila nozares uzņēmumiem ne vien ar nosaukumu, bet arī ar svaigiem, sulīgiem un galvenais auglīgiem risinājumiem.
Citrus Solutions ir izvirzījis mērķi kļūt par nozīmīgu telekomunikāciju tīklu būvniecības un apkalpošanas uzņēmumu Baltijas valstīs, liekot galveno uzsvaru uz tīklu izbūves projektu vadību. Lai šo mērķi sasniegtu, Citrus Solutions vēlas kļūt par uzticamu, profesionālu partneri elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem un uzņēmumiem, kuri vēlas izbūvēt savu vājstrāvas vai zemsprieguma tīkla infrastruktūru.
Jau tagad Lattelekom jaunais meitasuzņēmuma SIA Citrus Solutions ir uzsācis aktīvu darbu, piedāvājot daudzveidīgus pakalpojumus un risinājumus Latvijas tirgū.
Izmantojot savu darbinieku profesionālo pieredzi, kā arī partneru starptautiski atzītu iekārtu ražotāju un pakalpojumu sniedzēju - zināšanas un jaunākās tehnoloģijas, Citrus Solutions piedāvā tirgū infrastruktūras izbūves pakalpojumus:
· optisko tīklu, bezvadu vai vara kabeļu tīklu izbūvi, apkalpošanu;
· vienotā kabeļu tīkla (LAN tīkla) izbūvi;
· ieejas durvju kontroles audio un video sistēmu uzstādīšanu un apkalpošanu;
· videonovērošanas sistēmu izbūvi;
· iekštelpu elektroinstalācijas un elektrobarošanas sistēmu uzstādīšanu un apkalpošanu.
Par to, ka uzņēmumā norit intensīvs darbs liecina jau paveiktais. Citrus Solutions ir vienojies ar vairākiem klientiem par projektu realizāciju un uzsācis pārrunas par ilgtermiņa sadarbības veidošanu. Lai veiksmīgi attīstītu klientu apkalpošanas un pārdošanas kompetences uzņēmumā, ir izveidota arī Pārdošanas nodaļa, kuru tagad vada pārdošanas direktore Agita Grinšpone. Izvirzīto mērķu sasniegšanai veiktas arī daudzas citas pārmaiņas..
Lielākie projekti, kurus Citrus Solutions realizē, ir optiskā tīkla izbūve, bezvadu sistēmu montāža un konfigurācija, kā arī vienotā kabeļu tīkla (LAN tīkla) izbūve mūsu klientiem.
Vienotais kabeļu tīkls mājai vai birojam nodrošinās telekomunikāciju, kabeļtelevīziju un datu pārraides, platjoslas ciparu komunikāciju servisu pakalpojumus - tā ir ekonomija, aizsardzība un komforts. Atbilstoši klientu vēlmēm, tiek piedāvāti dažādas sarežģītības pakāpes risinājumi. Vienotā kabeļu tīkla izbūvei izmantojam Eiropā atzītu firmu Lexel, Krone, 3M, Nexans, Brand-Rex un Lucent kabeļu sistēmas, tāpēc ir pārliecība, ka spējam realizēt pašas augstākās prasības.
Katram Citrus Solutions klientam tiek nodrošināta individuāla apkalpošana, sākot ar projekta izstrādi līdz tā realizācijai un izbūvētā tīkla darbības nodrošināšanai.
Gunta KĻAVIŅA
Pārliecinieties par SIA Citrus Solutions piedāvāto pakalpojumu kvalitāti un efektivitāti, izvēloties mūs par saviem biznesa sadarbības partneriem!
Papildus kontakti:
Rinalds Sproģis,
SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs
Tālr.. +371 7056011,
e-pasts: rinalds.sprogis@citrus.lv
e-pasts: info@citrus.lv
Agita Grinšpona,
pārdošanas direktore
Tālr. +371 7056011,
e-pasts: agita.grinspona@citrus.lv
e-pasts: info@citrus.lv