MŪSU RĪGA MŪSU DATOROS
MŪSU RĪGA MŪSU DATOROS
Rīgas domes Informāciju tehnoloģiju centra (RD ITC)
direktors Ēriks Zēģelis, vērtējot portāla www.Riga.lv
iespējas pēc pirmajiem diviem darba gadiem, atzīst, ka tas
spēj rīdziniekiem piedāvāt kompetentu palīdzību
praktisko jautājumu risināšanā, informāciju un
līdzdalību Rīgas dzīvē, mācību
iespējas, kā arī izklaidi. Sadaļas gan nav
attīstītas vienādā mērā, jo galvenais ir
lietišķā informācija. Tomēr arī sadaļās
Mācības un Izklaide tagad tiek piedāvāti
unikāli produkti.
Palīdzība praktisko jautājumu
risināšanā 300 situācijās
RD
departamenti saskaņā ar valsts likumiem, MK noteikumiem un
pašvaldības nolikumiem strādā, lai nodrošinātu
pilsētas dzīves procesus. Pavisam ir apzināts aptuveni 300
pakalpojumu, ko Rīgas pašvaldība sniedz iedzīvotājiem.
Tie ir strukturēti un sagatavoti tā, lai datorlietotājam
būtu ērti pieejama informācija par tiem. Pakalpojumu
meklēšana nodrošināta gan pēc atslēgvārdiem,
kurus var izvēlēties no alfabētiskā saraksta, gan arī
tie sakārtoti četrās lielās grupās: Dzīves
situācijas, Kategorijas, Dokumenti, E-pakalpojumi.
Meklēšanas
ātrums atkarīgs no datorlietotāja iemaņām, tomēr
arī iesācēji portāla navigācijā vēlamo
sasniegs ātri un vienkārši. Piemēram, atverot Dzīves
situācijas, interesents var nokļūt 10 iespējamos
informācijas meklēšanas laukos, sākot ar cilvēka
nākšanu pasaulē un beidzot ar tā izvadīšanu.
Starp šīm galējām situācijām ir visas
pārējās mācības, darbs, laulība, mājoklis
un īpašums, sociālās problēmas, veselība, arī
automašīnas lietošana un tūrisms.
Ēriks Zēģelis uzsver, ka
sistēma veidota, lai ikvienam ir iespēja iegūt pilnu
informāciju, kādā veidā un ar kādiem dokumentiem
risināms viņu interesējošais jautājums. Piemēram,
katram pilsētniekam galvenajā jautājumā - par mājokli
un īpašumu portālā atrodama šāda
informācija:
·
dzīves vietas
reģistrācija un maiņa;
·
būvniecības
sākšana un pabeigšana;
·
īpašuma
iegūšana, īre, izsole, privatizācija,
reģistrācija, novērtēšana;
·
zemes iegāde,
izmantošana, noma, sadalīšana, kompensēšana,
apsaimniekošana;
·
mājdzīvnieku
aprūpe.
Pie katra pakalpojuma informācija tiek sniegta pēc vienota
standarta, kur tiek definēts
·
pakalpojuma nosaukums,
raksturojums, saņēmējs (klients), viņa identitātes
apliecināšanas dokumenti, iesniedzamie (uzrādāmie)
dokumenti, saņemamie dokumenti;
·
atbildīgā
struktūrvienība, normatīvie akti, pakalpojuma
saņemšanas veids un termiņš, maksa par pakalpojumu;
·
kontaktinformācija
(domes struktūrvienības adrese, tālrunis, pieņemšanas
laiki);
·
veidlapas, to
aizpildīšanas paraugi, ar pakalpojumu saistīto dokumentu paraugi
(aplūkojami mājaslapā).
Tādējādi ir redzama visa
loģiskā darbību ķēde, kas pilsētniekam
jāveic, lai nokļūtu līdz rezultātam. Visi dati,
ieskaitot likuma normas, pastāvīgi tiek aktualizēti, atjaunināšanu
veic ap 40 RD struktūru darbinieki. Atlasīto informāciju
iespējams no portāla izdrukāt. Tā ikviens vēl pirms
iestāžu apmeklēšanas ar datora palīdzību
saņem drošu, juridiski korektu informāciju.
Pakalpojumi prioritārajām grupām
Tās ir
iedzīvotāju grupas, kuru korektu apkalpošanu RD kādā
laika posmā izvirza par īpaši aktuālu. Pašlaik ir
divas šādas grupas.
·
Būvuzņēmēji
un visi pilsētnieki, kas interesējas par būvēšanu
Tiek piedāvātas trīs konkrētas
lietas:
būvnodevas rēķināšanas kalkulators (tā
kā būvnodevas ir atkarīgas no ēkas atrašanās
vietas, interesents var aprēķināt nodevas lielumu, kas
jāmaksā pārbūves, remonta vai citos gadījumos);
būvatļauju meklētājs pēc firmas vai
adreses, kā arī hronoloģiski. Šī informācija var
interesēt ikvienu, kas, redzēdams pilsētā rakšanas
darbus, var pārliecināties, vai ir izdota būvatļauja un kas
ir tās saņēmējs;
būvprojektu meklētājs iespējams sekot
līdzi būvprojektu izskatīšanai un
apstiprināšanai, lai pēc tam saņemtu būvatļauju.
Turklāt visiem interesentiem
ir nodrošināta arī iespēja sekot līdzi
būvprojektu apspriešanai Būvvaldes sēdēs, kas notiek
tiešraidē (videokonferences režīmā).
·
Sabiedriskā
transporta lietotāji
Arī šī ir prioritāra grupa, jo
mērķis ir samazināt individuālā transporta plūsmu
un palielināt sabiedriskā transporta izmantošanu. Šogad
portālā izveidota sadaļa Satiksmes ierobežojumi,
kurā sabiedriskā transporta pasažieri un arī
autovadītāji laikus var uzzināt par satiksmes
ierobežojumiem vai izmaiņām Rīgas ielās.
Daudzslāņainā karšu sistēma RĪĢIS
ir papildināta ar transporta pieturu norādēm visos pilsētas
kvartālos. Šis pakalpojums ir ļoti vērtīgs, jo
atšķirībā no parastajām transporta shēmām
pieturvietu parāda ļoti precīzi - tieši konkrēto
adresi. Savukārt transporta kustības grafiki ir pieejami SIA Rīgas
satiksme mājas lapā www.rigassatiksme.lv.
Aktuālā informācija un līdzdalība
- forums
Portāls sniedz Rīgas aktīvajiem
iedzīvotājiem iespēju sekot Domes un pašvaldības
iestāžu darbībai, kā arī piedalīties politisko un
saimniecisko lēmumu apspriešanā. Internetā iespējams
uzdot jautājumus deputātiem un struktūrvienību
darbiniekiem, kā arī sekot RD un atsevišķu departamentu
sēdēm tiešraides režīmā. Piemēram,
otrdienās, kad notiek Domes sēdes, tās var redzēt datorā.
Arī Būvvaldes sēdes vairs nav ne slēptas, ne slēgtas -
tās notiek tiešraidē ceturtdienās.
Ne tikai iedzīvotāji, bet arī
žurnālisti on line pasākumiem pievērš lielu
uzmanību: tagad žurnālisti iegūst informāciju,
neizejot no redakcijas, un ļoti operatīvi to var sagatavot
izplatīšanai.
Forumā tiek apspriestas ļoti
dažādas tēmas, piemēram, novembrī pilsētnieki
debatēja par to, vai Rīgā vajadzīga jauna koncertzāle,
un par ielu muzikantiem. ITC ir gandarīts, ka sarunas pārsvarā
veidojas lietišķas. Visas tiešraides tiek ierakstītas un
videomateriālus saglabā. Ēriks Zēģelis uzskata, ka ITC
spēj nodrošināt tiešraides režīmu visiem
departamentiem, kuri vēlas uzturēt atgriezenisko saikni ar iedzīvotājiem
un nodrošināt darbības pārskatāmību.
Mācības datorlietotājiem
Portālā iesācējiem ir pieejama
apmācība MS Word, Excel un Power Point programmu
lietošanai. Tai nav vecuma ierobežojuma mācību process
ar multimediālo apmācības programmu ir patīkams un
rezultatīvs, jo mācību kurss ir izveidots kā multfilma,
izmantojot datora audio un videoiespējas. Tā ir portālā
pieejama apmēram pusgadu, to izmantojuši vairāk nekā 10 000
lietotāju.
Tūrisms un izklaide
Pilsētas vēstures interesentiem kopš
novembra ir pieejams Vecrīga.info, kas piedāvā
interaktīvā režīmā aplūkot izcilākos
Vecrīgas arhitektūras pieminekļus, kas atveidoti trijās
dimensijās. Projekts sniedz ne tikai izklaidi, bet arī
zināšanas (objektu vēsture, ar tiem saistītie notikumi).
Mērķis - veicināt interesi par Rīgas un Latvijas
kultūrvēsturi, saprast šī pasaules nozīmes
kultūras objekta vērtību. Projekta otrajā kārtā
plānots palielināt apskatāmo 3D objektu skaitu, kā arī
izveidot virtuālo Rīgas muzeju, kurā būs
saistošākie materiāli no dažādu Rīgas muzeju
krātuvēm.
Vecrīga.info ir arī unikāls
piedāvājums tūristiem. Līdzās bagātīgajai
tūrisma sadaļas informācijai Vecrīgas 3 D modelis sniedz
iespēju Vecrīgas kartē izvēlēties interesantākos
objektus, kurus var aplūkot no dažādiem brīvi
izvēlētiem attālumiem, kā arī 360 grādu
panorāmā. Ēriks Zēģelis teic, ka Eiropas galvaspilsētu
lapās pagaidām līdzīgi tūristus informējoši
projekti nav redzēti. Viņš ir pateicīgs iestādēm
(UNESCO Latvijas komisijai, Rīgas kuģniecības un vēstures
muzejam) un organizācijām, kas portālā ir
ieguldījušas savus līdzekļus, tā apliecinot rūpes
par galvaspilsētas un visas valsts prestižu ne vien vārdos, bet
arī darbos.
Izklaidei veltīts
2004. gada nogalē radītais portāls www.rigarulle.lv,
kas paredzēts jauniešiem no 10 līdz 18 gadiem. Izveidota
patīkama draudzēšanās vide, kurā dominē
mūzika, draugi, apģērbs, izklaides pasākumi, konkursi. Tas
ir ilgtermiņa projekts, kurā RD ITC nodrošina tehniskās
iespējas un Mediju tilts veido atraktīvo saturu.
Portāls ir
saistīts ar www.riga.lv -
dažādi konkursi u. c. pasākumi jāpiesaka tajā.
Mērķis ir piesaistīt jaunus portāla Rīga
lietotājus, kas jau kopš pusaudža gadiem labi orientējas
virtuālajā galvaspilsētā.
Nākamgad 3 miljoni apmeklējumu
Ēriks Zēģelis gan brīdina, ka
prognoze tomēr ir spekulatīva, jo balstīta uz
vienkāršu pieņēmumu: 2004. gadā portālu 10
mēnešos apmeklēja 750 000 reižu, šogad pusotra miljona
reižu jeb divi apmeklējumi uz katru iedzīvotāju. Tagad, kad
portāls ir sācis runāt arī franču valodā,
turklāt piedāvā unikālo ekskursiju pa Vecrīgu,
apmeklētāju skaits varētu pieaugt pat straujāk. Katrā
ziņā Rīgas e-skatlogs neatpaliek no līdzīgiem medijiem
citās Eiropas galvaspilsētās.
Portāls tiek veidots lietišķs, cienot
apmeklētāja laiku. Saņemot nepieciešamo finansējumu,
Ē. Zēģelis arī nākotnē cer izvairīties no
peļņu nesošā balasta reklāmas, kas lietotāju
vairumu tomēr apgrūtina. Apmeklētāju skaits rāda, ka
populārākās sadaļas ir Ziņas, Rīgas
pašvaldība, Par Rīgu, Pašvaldības pakalpojumi, Rīga
šodien, kā arī portāla angļu versija. Sadaļu
apmeklējums ir mainīgs, lietotāju skaits mainās līdzi
dažādām aktualitātēm, tajā atspoguļojas
arī iedzīvotāju interešu maiņa. Nākotnē
šo portāla informāciju vajadzētu izmantot
socioloģiskiem pētījumiem.
Rīgas portāls sasniedzis tādu
pakāpi, ka daudzas lietas noskaidrojamas, izmantojot internetu. Tomēr
rīdzinieki vēl pēc inerces tiecas staigāt uz
iestādēm kājām. Tāpēc vēlējums -
nākamgad pa iestādēm vairāk staigāt
virtuālā ceļā, bet kājām doties pastaigās uz
Rīgas skaistākajām vietām, kuru koordinātas iepriekš
izpētītas internetā.
Laura KALINKA
PORTĀLA STATISTIKA
Kopīgais apmeklējumu
skaits
·
2005. gadā (no janvāra līdz oktobrim) 1
527 323
(vidēji mēnesī 152 700
reižu)
·
2004. gadā (no janvāra līdz oktobrim) 704
909
(vidēji mēnesī 74 000
reižu)
·
Jauniešu
portāls www.rigarulle.lv
2005. gadā apmeklēts 119
021 reizi.
·
Apmācības
programma
6 pastāvēšanas
mēnešos lietota 11 391 reizi.
Rīgas domes Informāciju tehnoloģiju centra (RD ITC) direktors Ēriks Zēģelis, vērtējot portāla www.Riga.lv iespējas pēc pirmajiem diviem darba gadiem, atzīst, ka tas spēj rīdziniekiem piedāvāt kompetentu palīdzību praktisko jautājumu risināšanā, informāciju un līdzdalību Rīgas dzīvē, mācību iespējas, kā arī izklaidi. Sadaļas gan nav attīstītas vienādā mērā, jo galvenais ir lietišķā informācija. Tomēr arī sadaļās Mācības un Izklaide tagad tiek piedāvāti unikāli produkti.
Palīdzība praktisko jautājumu risināšanā 300 situācijās
RD departamenti saskaņā ar valsts likumiem, MK noteikumiem un pašvaldības nolikumiem strādā, lai nodrošinātu pilsētas dzīves procesus. Pavisam ir apzināts aptuveni 300 pakalpojumu, ko Rīgas pašvaldība sniedz iedzīvotājiem. Tie ir strukturēti un sagatavoti tā, lai datorlietotājam būtu ērti pieejama informācija par tiem. Pakalpojumu meklēšana nodrošināta gan pēc atslēgvārdiem, kurus var izvēlēties no alfabētiskā saraksta, gan arī tie sakārtoti četrās lielās grupās: Dzīves situācijas, Kategorijas, Dokumenti, E-pakalpojumi.
Meklēšanas ātrums atkarīgs no datorlietotāja iemaņām, tomēr arī iesācēji portāla navigācijā vēlamo sasniegs ātri un vienkārši. Piemēram, atverot Dzīves situācijas, interesents var nokļūt 10 iespējamos informācijas meklēšanas laukos, sākot ar cilvēka nākšanu pasaulē un beidzot ar tā izvadīšanu. Starp šīm galējām situācijām ir visas pārējās mācības, darbs, laulība, mājoklis un īpašums, sociālās problēmas, veselība, arī automašīnas lietošana un tūrisms.
Ēriks Zēģelis uzsver, ka sistēma veidota, lai ikvienam ir iespēja iegūt pilnu informāciju, kādā veidā un ar kādiem dokumentiem risināms viņu interesējošais jautājums. Piemēram, katram pilsētniekam galvenajā jautājumā - par mājokli un īpašumu portālā atrodama šāda informācija:
· dzīves vietas reģistrācija un maiņa;
· būvniecības sākšana un pabeigšana;
· īpašuma iegūšana, īre, izsole, privatizācija, reģistrācija, novērtēšana;
· zemes iegāde, izmantošana, noma, sadalīšana, kompensēšana, apsaimniekošana;
· mājdzīvnieku aprūpe.
Pie katra pakalpojuma informācija tiek sniegta pēc vienota standarta, kur tiek definēts
· pakalpojuma nosaukums, raksturojums, saņēmējs (klients), viņa identitātes apliecināšanas dokumenti, iesniedzamie (uzrādāmie) dokumenti, saņemamie dokumenti;
· atbildīgā struktūrvienība, normatīvie akti, pakalpojuma saņemšanas veids un termiņš, maksa par pakalpojumu;
· kontaktinformācija (domes struktūrvienības adrese, tālrunis, pieņemšanas laiki);
· veidlapas, to aizpildīšanas paraugi, ar pakalpojumu saistīto dokumentu paraugi (aplūkojami mājaslapā).
Tādējādi ir redzama visa loģiskā darbību ķēde, kas pilsētniekam jāveic, lai nokļūtu līdz rezultātam. Visi dati, ieskaitot likuma normas, pastāvīgi tiek aktualizēti, atjaunināšanu veic ap 40 RD struktūru darbinieki. Atlasīto informāciju iespējams no portāla izdrukāt. Tā ikviens vēl pirms iestāžu apmeklēšanas ar datora palīdzību saņem drošu, juridiski korektu informāciju.
Pakalpojumi prioritārajām grupām
Tās ir iedzīvotāju grupas, kuru korektu apkalpošanu RD kādā laika posmā izvirza par īpaši aktuālu. Pašlaik ir divas šādas grupas.
· Būvuzņēmēji un visi pilsētnieki, kas interesējas par būvēšanu
Tiek piedāvātas trīs konkrētas lietas:
būvnodevas rēķināšanas kalkulators (tā kā būvnodevas ir atkarīgas no ēkas atrašanās vietas, interesents var aprēķināt nodevas lielumu, kas jāmaksā pārbūves, remonta vai citos gadījumos);
būvatļauju meklētājs pēc firmas vai adreses, kā arī hronoloģiski. Šī informācija var interesēt ikvienu, kas, redzēdams pilsētā rakšanas darbus, var pārliecināties, vai ir izdota būvatļauja un kas ir tās saņēmējs;
būvprojektu meklētājs iespējams sekot līdzi būvprojektu izskatīšanai un apstiprināšanai, lai pēc tam saņemtu būvatļauju.
Turklāt visiem interesentiem ir nodrošināta arī iespēja sekot līdzi būvprojektu apspriešanai Būvvaldes sēdēs, kas notiek tiešraidē (videokonferences režīmā).
· Sabiedriskā transporta lietotāji
Arī šī ir prioritāra grupa, jo mērķis ir samazināt individuālā transporta plūsmu un palielināt sabiedriskā transporta izmantošanu. Šogad portālā izveidota sadaļa Satiksmes ierobežojumi, kurā sabiedriskā transporta pasažieri un arī autovadītāji laikus var uzzināt par satiksmes ierobežojumiem vai izmaiņām Rīgas ielās.
Daudzslāņainā karšu sistēma RĪĢIS ir papildināta ar transporta pieturu norādēm visos pilsētas kvartālos. Šis pakalpojums ir ļoti vērtīgs, jo atšķirībā no parastajām transporta shēmām pieturvietu parāda ļoti precīzi - tieši konkrēto adresi. Savukārt transporta kustības grafiki ir pieejami SIA Rīgas satiksme mājas lapā www.rigassatiksme.lv.
Aktuālā informācija un līdzdalība - forums
Portāls sniedz Rīgas aktīvajiem iedzīvotājiem iespēju sekot Domes un pašvaldības iestāžu darbībai, kā arī piedalīties politisko un saimniecisko lēmumu apspriešanā. Internetā iespējams uzdot jautājumus deputātiem un struktūrvienību darbiniekiem, kā arī sekot RD un atsevišķu departamentu sēdēm tiešraides režīmā. Piemēram, otrdienās, kad notiek Domes sēdes, tās var redzēt datorā. Arī Būvvaldes sēdes vairs nav ne slēptas, ne slēgtas - tās notiek tiešraidē ceturtdienās.
Ne tikai iedzīvotāji, bet arī žurnālisti on line pasākumiem pievērš lielu uzmanību: tagad žurnālisti iegūst informāciju, neizejot no redakcijas, un ļoti operatīvi to var sagatavot izplatīšanai.
Forumā tiek apspriestas ļoti dažādas tēmas, piemēram, novembrī pilsētnieki debatēja par to, vai Rīgā vajadzīga jauna koncertzāle, un par ielu muzikantiem. ITC ir gandarīts, ka sarunas pārsvarā veidojas lietišķas. Visas tiešraides tiek ierakstītas un videomateriālus saglabā. Ēriks Zēģelis uzskata, ka ITC spēj nodrošināt tiešraides režīmu visiem departamentiem, kuri vēlas uzturēt atgriezenisko saikni ar iedzīvotājiem un nodrošināt darbības pārskatāmību.
Mācības datorlietotājiem
Portālā iesācējiem ir pieejama apmācība MS Word, Excel un Power Point programmu lietošanai. Tai nav vecuma ierobežojuma mācību process ar multimediālo apmācības programmu ir patīkams un rezultatīvs, jo mācību kurss ir izveidots kā multfilma, izmantojot datora audio un videoiespējas. Tā ir portālā pieejama apmēram pusgadu, to izmantojuši vairāk nekā 10 000 lietotāju.
Tūrisms un izklaide
Pilsētas vēstures interesentiem kopš novembra ir pieejams Vecrīga.info, kas piedāvā interaktīvā režīmā aplūkot izcilākos Vecrīgas arhitektūras pieminekļus, kas atveidoti trijās dimensijās. Projekts sniedz ne tikai izklaidi, bet arī zināšanas (objektu vēsture, ar tiem saistītie notikumi). Mērķis - veicināt interesi par Rīgas un Latvijas kultūrvēsturi, saprast šī pasaules nozīmes kultūras objekta vērtību. Projekta otrajā kārtā plānots palielināt apskatāmo 3D objektu skaitu, kā arī izveidot virtuālo Rīgas muzeju, kurā būs saistošākie materiāli no dažādu Rīgas muzeju krātuvēm.
Vecrīga.info ir arī unikāls piedāvājums tūristiem. Līdzās bagātīgajai tūrisma sadaļas informācijai Vecrīgas 3 D modelis sniedz iespēju Vecrīgas kartē izvēlēties interesantākos objektus, kurus var aplūkot no dažādiem brīvi izvēlētiem attālumiem, kā arī 360 grādu panorāmā. Ēriks Zēģelis teic, ka Eiropas galvaspilsētu lapās pagaidām līdzīgi tūristus informējoši projekti nav redzēti. Viņš ir pateicīgs iestādēm (UNESCO Latvijas komisijai, Rīgas kuģniecības un vēstures muzejam) un organizācijām, kas portālā ir ieguldījušas savus līdzekļus, tā apliecinot rūpes par galvaspilsētas un visas valsts prestižu ne vien vārdos, bet arī darbos.
Izklaidei veltīts 2004. gada nogalē radītais portāls www.rigarulle.lv, kas paredzēts jauniešiem no 10 līdz 18 gadiem. Izveidota patīkama draudzēšanās vide, kurā dominē mūzika, draugi, apģērbs, izklaides pasākumi, konkursi. Tas ir ilgtermiņa projekts, kurā RD ITC nodrošina tehniskās iespējas un Mediju tilts veido atraktīvo saturu.
Portāls ir saistīts ar www.riga.lv - dažādi konkursi u. c. pasākumi jāpiesaka tajā. Mērķis ir piesaistīt jaunus portāla Rīga lietotājus, kas jau kopš pusaudža gadiem labi orientējas virtuālajā galvaspilsētā.
Nākamgad 3 miljoni apmeklējumu
Ēriks Zēģelis gan brīdina, ka prognoze tomēr ir spekulatīva, jo balstīta uz vienkāršu pieņēmumu: 2004. gadā portālu 10 mēnešos apmeklēja 750 000 reižu, šogad pusotra miljona reižu jeb divi apmeklējumi uz katru iedzīvotāju. Tagad, kad portāls ir sācis runāt arī franču valodā, turklāt piedāvā unikālo ekskursiju pa Vecrīgu, apmeklētāju skaits varētu pieaugt pat straujāk. Katrā ziņā Rīgas e-skatlogs neatpaliek no līdzīgiem medijiem citās Eiropas galvaspilsētās.
Portāls tiek veidots lietišķs, cienot apmeklētāja laiku. Saņemot nepieciešamo finansējumu, Ē. Zēģelis arī nākotnē cer izvairīties no peļņu nesošā balasta reklāmas, kas lietotāju vairumu tomēr apgrūtina. Apmeklētāju skaits rāda, ka populārākās sadaļas ir Ziņas, Rīgas pašvaldība, Par Rīgu, Pašvaldības pakalpojumi, Rīga šodien, kā arī portāla angļu versija. Sadaļu apmeklējums ir mainīgs, lietotāju skaits mainās līdzi dažādām aktualitātēm, tajā atspoguļojas arī iedzīvotāju interešu maiņa. Nākotnē šo portāla informāciju vajadzētu izmantot socioloģiskiem pētījumiem.
Rīgas portāls sasniedzis tādu pakāpi, ka daudzas lietas noskaidrojamas, izmantojot internetu. Tomēr rīdzinieki vēl pēc inerces tiecas staigāt uz iestādēm kājām. Tāpēc vēlējums - nākamgad pa iestādēm vairāk staigāt virtuālā ceļā, bet kājām doties pastaigās uz Rīgas skaistākajām vietām, kuru koordinātas iepriekš izpētītas internetā.
Laura KALINKA
PORTĀLA STATISTIKA
Kopīgais apmeklējumu skaits
· 2005. gadā (no janvāra līdz oktobrim) 1 527 323
(vidēji mēnesī 152 700 reižu)
· 2004. gadā (no janvāra līdz oktobrim) 704 909
(vidēji mēnesī 74 000 reižu)
· Jauniešu portāls www.rigarulle.lv
2005. gadā apmeklēts 119 021 reizi.
· Apmācības programma
6 pastāvēšanas mēnešos lietota 11 391 reizi.