Rīdzinieki bauda virtuālo pīrāgu un mācās taupīt naudu
Rīdzenieki bauda virtuālo pīrāgu un mācās
taupīt naudu
Kad apvaicājāmies, kā rīdziniekiem
patīk virtuālais pīrāgs (ar to domāju
portālu www.Riga.lv), Rīgas domes Informācijas
tehnoloģiju centra (RD ITC) direktors Ēriks Zēģelis
pasmejas: - Pīrāgs? Tas ir pārlieku vienkāršoti
speķītis, sīpoli ar pipariņiem tas arī viss. Bet
mums pāris gados ir izdevies radīt unikālu un pieprasītu
produktu: portālā daudzie informācijas slāņi mijas ar
pakalpojumu, iespēju un produktu piedāvājumiem. Tajā
iespējams ne tikai strādāt un risināt savas un ģimenes
praktiskās problēmas, bet arī mācīties un izklaidēties.
Un TAUPĪT NAUDU.
Virtuālais rīdzinieks ko viņš zina
un prot?
RD ITC seko rīdzinieku prasmju un vēlmju
līmenim informācijas un komunikācijas tehnoloģijās.
Vēlmes nav atkarīgas tikai no naudas maka biezuma, bet arī no
jaunu produktu piedāvājuma tirgū.
Tieši par pēdējo arī
gādājis ITC, turklāt, ņemot vērā ar
skaitļiem pierādāmo faktu, ka interneta lietošanas prasme
2005. gadā augusi straujāk nekā vispārējā datorlietošanas
prasme.
Šie secinājumi radušies
pēc 2003.2005. gadā ITC organizētajām rīdzinieku
aptaujām. Tās liecina par interneta īpatsvara pieaugumu
kopējā interešu spektrā. Lūk, rīdzinieku
viedokļi:
·
2006. gadā
internetam pieslēgties plāno 36 %, kamēr gadu iepriekš
šādu nodomu loloja tikai 24 %;
·
par interneta
sekmīgiem lietotājiem sevi uzskata jau 42 % aptaujāto (pērn
tā domāja 30 %), kaut gan tikai 28 % aptaujāto
datorlietotāju uzskata, ka viņi pārvalda datoru pilnā
apjomā.
Šīs
šķēres starp īstu datorlietotāju un interneta
lietotāju skaitu ir objektīvas un nākotnē izpaudīsies
vēl krasāk: interneta informācija un iespējas
vajadzīgas ikvienam, kamēr dators kā profesionāls
darbarīks vajadzīgs daudziem, tomēr ne visiem. Orientācija
uz internetu izpaudīsies aizvien straujāk: kopš 2005. gada
Rīgā ir publiski pieejami datori bibliotēkās un
dažādos citos piekļuves punktos. Arī portatīvo datoru
un mobilo telefonu lietotāji kļūst par interneta
izmantotājiem.
Pēdējos trijos
gados Rīgas mājsaimniecībās katru gadu datoru skaits audzis
par vienu diviem procentiem, interneta pieslēgumu skaits par diviem
trim procentiem (salīdzinājumam šajā laikposmā
mobilo telefonu skaits audzis par trim, fiksēto par diviem procentiem).
Šogad Rīgā ikdienā datoru lieto 56,7 procenti iedzīvotāju.
Paredzams, ka ES
finansētā Valsts nodarbinātības dienesta un projekta Latvija@pasaule
ietvaros īstenotā datorprasmju apguves programma arī
kāpinās interneta lietotāju pieaugumu.
Portāls ir pieprasīts
Šāds secinājums ir
acīmredzams: 2005. gadā
Rīgas portālā reģistrēti divi miljoni apmeklējumu
(1 930 927 reizes), kamēr pērn to skaits nesasniedza pat miljonu
(885 949 reizes).
Ē. Zēģelis domā, ka
portāls ir pievilcīgs ar daudzpusīgo saturu, un pat
navigācija uz labu laimi (viņaprāt, labāk tomēr lietot
portāla karti) dos daudz dažādu patīkamu iespaidu un
atradumu.
Savukārt ikviens lietišķs
cilvēks, kas kaut reizi bijis portālā, jau saprotot Rīgas
pašvaldību apmeklējums ikreiz jāsāk tieši ar
portāla apmeklēšanu, jo tajā atspoguļojas visas
aktualitātes, kas saistītas ar Domes struktūru funkcijām.
Ja ar lietišķo informāciju iepazīstas iepriekš, tad
dialogs veidosies saturīgāks un risinājums būs
operatīvāks.
Apjomīgā
informācija ir rūpīgi strukturēta.
·
Ir pilnīgs
pārskats par pašvaldības iestāžu sistēmu un,
atverot sadaļu LIETIŠĶĀS SAITES, apmeklētājs
atrod visu svarīgāko pašvaldības darbu
nodrošinošo struktūrvienību un citu pilsētniekiem
nozīmīgu organizāciju web lapas.
·
Pieejami Rīgas
pašvaldības struktūrvienību aktualizētie pakalpojumu
saraksti, kur var iepazīties ar vairāk nekā 300 pakalpojumu
sniegšanas kārtību un nepieciešamo dokumentāciju.
·
Vienas pieturas
aģentūra īpaša institūcija, kurā ierēdnis,
izmantojot RD ITC datu masīvu, var kopā ar apmeklētāju
koncentrēti vienā vietā risināt visas problēmas. Ir
pilnīgi novērsta nepieciešamība pilsoņiem
vērsties iestādēs, apmeklējot tās personīgi.
Šķērslis šo iespēju izmantošanai
pilnā apjomā ir cilvēku domāšanas un uzvedības
stereotipi. Ē. Zēģelis uzskata, ka virtuālo iespēju
izmantošanas popularizācija tieši praktiskajā
dzīvē būtu jāveic daudz plašāk, nekā tas
notiek pašlaik. Zināšanu sabiedrība šis
modernās sabiedrības modelis ir iedzīvināms tieši ar
spēju ātri apgūt zināšanas un nekavējoši
tās izmantot.
Virtuālais dialogs ar Domi
Kopš
pastāv portāls, ir paplašinājusies iespēja
apmeklēt Rīgas Domi un tās ierēdņus personiski,
tomēr ne fiziski, bet virtuāli:
·
sazināties ar Domes
darbiniekiem ar e-pasta palīdzību; 2006.gadā
būs iespēja portālā pieteikties uz
pieņemšanu pie pašvaldības amatpersonām;
·
katru otrdienu
iespējams vērot tiešraidē Rīgas Domes sēdes;
·
katru ceturtdienu
tiešraidē var vērot Rīgas Domes Būvvaldes sēdes;
·
katru otro pirmdienu
iespējams piedalīties tiešsaistes video čatā ar
Rīgas Domes darbiniekiem.
Portāla sadaļā FORUMS rīdzinieki var
·
uzdot jautājumus,
kas saistīti ar Rīgas Domes darbību un saņemt
atbildīgās amatpersonas atbildi;
·
apspriest jebkuru ar
Rīgu saistītu jautājumu.
Rīdzinieki īpašnieki
Šī ir īpaši aprūpēta pilsētnieku
kategorija: Dome nevēlas no viņiem tikai prasīt, bet cenšas
arī dot gan informāciju, gan pakalpojumus.
Ja pilsētniekam ir
īpašums, tad tiek piedāvāti vairāki e-pakalpojumi:
·
būvnodevas rēķināšanas kalkulators;
·
būvatļauju meklētājs;
·
būvprojektu
meklētājs;
·
informācija par
nekustamā īpašuma nodokļa nomaksu;
·
izziņa par zemes
gabala izmantošanu atbilstoši Rīgas pilsētas
attīstības plānam;
·
atgādinājums
par valsts karoga izkāršanu;
·
publiski
pieejama informācija par pašvaldības īpašumiem.
2006. gadā tiks nodrošināta
elektroniskā sasaiste starp Zemes grāmatu un RD Nodokļu
pārvaldi, kas mazinās iesniedzamo dokumentu daudzumu. Būs
arī iespējams elektroniski nokārtot koku ciršanas
atļauju.
Namu un uzņēmumu īpašniekiem un visu
valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekiem
nozīmīgs informācijas avots ir Rīgas Ģeogrāfiskā
informācijas sistēma (RĪĢIS), kurā atrodami Rīgas
ielu un adrešu saraksti, ielu sarkanās līnijas, kadastra
objekti, lielāko objektu saraksts, sabiedriskā transporta
maršruti, ortofoto karte.
Sociālā palīdzība
Arī tad, ja rīdziniekam
domē ir jārisina sociālie jautājumi, jāapmeklē portāls.
Pašlaik elektroniski ir nokārtota:
·
vienreizējais
pabalsts bērna piedzimšanas gadījumā; pēc
piedzimšanas bērns tiek reģistrēts elektroniski un
viņa dati tiek apstrādāti elektroniski līdz pat naudas
ieskaitīšanai mātes vai tēva bankas kontā. Rūpju
nav nevienam procesā iesaistītajam dalībniekam ja bērna
dati ievadīti pareizi un nauda budžetā paredzēta pabalsts
nekļūdīgi nonāk pie adresāta;
·
2006. gadā elektroniski varēs nokārtot arī pabalstu
saņemšanu aizgādņiem un aizbildņiem.
2006. gadā
būs arī jaunievedumi informācijas jomā. Portālā
publicēs:
·
To
pilsoņu sarakstu, kas ir dzīvokļu saņemšanas
uzskaitē;
·
bērnudārza
vietu piešķiršanas reģistru. .
Taupīt laiku un naudu
Portāls dod iespēju iegūt bez maksas daudz un
dažādu zināšanu. Katram ir iespējams izmanot
savām vajadzībām e-pasta sistēmu www.eriga.lv. Portālā var bez maksas apgūt
visbiežāk lietojamās programmas:
·
teksta redaktoru (MS
Word un līdzīgas programmas);
·
elektroniskās
tabulas (MS Excel un līdzīgas programmas);
·
prezentāciju
sistēmas (MS PowerPoint un līdzīgas programmas).
Pie materiāliem ieguvumiem pieder arī portālā
iegūstamās dokumentu un veidlapu izdrukas. Var iegūt
elektroniskās apsveikumu kartītes, kas atbilst rīdzinieku
mentalitātei, ekrāna saudzētājus ar Rīgas simboliku,
ekrāna tapetes ar Rīgas ainavām.
Aktuālās ikdienas informācijas avots
Ik dienas
portālā ir pārskats par situāciju dažādās
jomās, kas ļauj sekot līdzi pilsētas dzīvei.
Šī informācija bieži vien ir svaigāka nekā ziņu
dienestos, turklāt bez maksas.
·
Iespējams
iegūt informāciju par satiksmes ierobežojumiem
pilsētā;
noskaidrot adreses
(RīĢIS), pilsētas transporta maršrutus (RīĢIS).
·
Iegūt
informāciju par šā brīža Rīgas pilsētas
aktualitātēm kultūrā, izglītībā, tirdzniecībā,
izklaides pasākumiem u. tml.
·
Noskatīties
raidījumu par Rīgas aktualitātēm Galva.Pils.Sēta.
·
Jauniešiem tiek
piedāvāts apjomīgs portāls www.rigarulle.lv.
Kā rīdziniekus, tā Latvijas iedzīvotājus
šeit informē arī par tūrisma iespējām
Rīgā. Piedāvā arī virtuāli pastaigāties pa
Vecrīgu projektā Vecrīga.info:
·
apjomīga
vēsturiska informācija par Vecrīgu un tās objektiem;
·
virtuāla trīs
dimensiju (3d) 360o attēlu sistēma un
nozīmīgāko objektu 3d modeļi.
Kā maciņos atgriežas Domes
ieguldītā nauda?
Ē. Zēģelis atzīst, ka
portāla izveides un uzturēšanas izmaksas ir dārgas,
taču tās ir samērojamas ar līdzīgu pilsētu
portālu izmaksām citviet Eiropā. Jautājums vai arī
ieguvumi un atdeve no portāla Latvijā ir tāda pati kā
citās valstīs.
Ir pozīcijas, kas samērojamas,
piemēram, ietaupījums ierēdņu algās. Izmantojot
portālu un tā pakalpojumu sistēmu, kas balstās uz ļoti
apjomīgas datubāzes, viens ierēdnis spēj apkalpot ļoti
lielu apmeklētāju skaitu, viņš strādā ar
sistemātiski aktualizētas informācijas klāstu. Par ietaupījumu
uzskatāms arī pilsētnieku laika patēriņa, transporta
un citu izdevumu samazināšanās vajadzīgo lietu
nokārtošanai. Turklāt cilvēkam mazāk rūpju, jo Vienas
pieturas aģentūra sniedz pilnu pakalpojumu komplektu un nav
jāiet pie katra ierēdņa atsevišķi.
Taču, lai portāls kļūtu ne tikai par pašvaldību darbinieku, bet arī
rīdzinieku intensīvi izmantotu darba un informācijas rīku, vajag,
lai līdzās prasmēm un zināšanām pilnveidotos
arī lietotāja psiholoģija sāktos
uzticēšanās virtuālajām iespējām, rastos pārliecība,
ka, izmantojot portālu, tiek taupīts laiks un nauda.
Laura KALINKA
Kad apvaicājāmies, kā rīdziniekiem patīk virtuālais pīrāgs (ar to domāju portālu www.Riga.lv), Rīgas domes Informācijas tehnoloģiju centra (RD ITC) direktors Ēriks Zēģelis pasmejas: - Pīrāgs? Tas ir pārlieku vienkāršoti speķītis, sīpoli ar pipariņiem tas arī viss. Bet mums pāris gados ir izdevies radīt unikālu un pieprasītu produktu: portālā daudzie informācijas slāņi mijas ar pakalpojumu, iespēju un produktu piedāvājumiem. Tajā iespējams ne tikai strādāt un risināt savas un ģimenes praktiskās problēmas, bet arī mācīties un izklaidēties. Un TAUPĪT NAUDU.
Virtuālais rīdzinieks ko viņš zina un prot?
RD ITC seko rīdzinieku prasmju un vēlmju līmenim informācijas un komunikācijas tehnoloģijās. Vēlmes nav atkarīgas tikai no naudas maka biezuma, bet arī no jaunu produktu piedāvājuma tirgū.
Tieši par pēdējo arī gādājis ITC, turklāt, ņemot vērā ar skaitļiem pierādāmo faktu, ka interneta lietošanas prasme 2005. gadā augusi straujāk nekā vispārējā datorlietošanas prasme.
Šie secinājumi radušies pēc 2003.2005. gadā ITC organizētajām rīdzinieku aptaujām. Tās liecina par interneta īpatsvara pieaugumu kopējā interešu spektrā. Lūk, rīdzinieku viedokļi:
· 2006. gadā internetam pieslēgties plāno 36 %, kamēr gadu iepriekš šādu nodomu loloja tikai 24 %;
· par interneta sekmīgiem lietotājiem sevi uzskata jau 42 % aptaujāto (pērn tā domāja 30 %), kaut gan tikai 28 % aptaujāto datorlietotāju uzskata, ka viņi pārvalda datoru pilnā apjomā.
Šīs šķēres starp īstu datorlietotāju un interneta lietotāju skaitu ir objektīvas un nākotnē izpaudīsies vēl krasāk: interneta informācija un iespējas vajadzīgas ikvienam, kamēr dators kā profesionāls darbarīks vajadzīgs daudziem, tomēr ne visiem. Orientācija uz internetu izpaudīsies aizvien straujāk: kopš 2005. gada Rīgā ir publiski pieejami datori bibliotēkās un dažādos citos piekļuves punktos. Arī portatīvo datoru un mobilo telefonu lietotāji kļūst par interneta izmantotājiem.
Pēdējos trijos gados Rīgas mājsaimniecībās katru gadu datoru skaits audzis par vienu diviem procentiem, interneta pieslēgumu skaits par diviem trim procentiem (salīdzinājumam šajā laikposmā mobilo telefonu skaits audzis par trim, fiksēto par diviem procentiem). Šogad Rīgā ikdienā datoru lieto 56,7 procenti iedzīvotāju.
Paredzams, ka ES finansētā Valsts nodarbinātības dienesta un projekta Latvija@pasaule ietvaros īstenotā datorprasmju apguves programma arī kāpinās interneta lietotāju pieaugumu.
Portāls ir pieprasīts
Šāds secinājums ir acīmredzams: 2005. gadā Rīgas portālā reģistrēti divi miljoni apmeklējumu (1 930 927 reizes), kamēr pērn to skaits nesasniedza pat miljonu (885 949 reizes).
Ē. Zēģelis domā, ka portāls ir pievilcīgs ar daudzpusīgo saturu, un pat navigācija uz labu laimi (viņaprāt, labāk tomēr lietot portāla karti) dos daudz dažādu patīkamu iespaidu un atradumu.
Savukārt ikviens lietišķs cilvēks, kas kaut reizi bijis portālā, jau saprotot Rīgas pašvaldību apmeklējums ikreiz jāsāk tieši ar portāla apmeklēšanu, jo tajā atspoguļojas visas aktualitātes, kas saistītas ar Domes struktūru funkcijām. Ja ar lietišķo informāciju iepazīstas iepriekš, tad dialogs veidosies saturīgāks un risinājums būs operatīvāks.
Apjomīgā informācija ir rūpīgi strukturēta.
· Ir pilnīgs pārskats par pašvaldības iestāžu sistēmu un, atverot sadaļu LIETIŠĶĀS SAITES, apmeklētājs atrod visu svarīgāko pašvaldības darbu nodrošinošo struktūrvienību un citu pilsētniekiem nozīmīgu organizāciju web lapas.
· Pieejami Rīgas pašvaldības struktūrvienību aktualizētie pakalpojumu saraksti, kur var iepazīties ar vairāk nekā 300 pakalpojumu sniegšanas kārtību un nepieciešamo dokumentāciju.
· Vienas pieturas aģentūra īpaša institūcija, kurā ierēdnis, izmantojot RD ITC datu masīvu, var kopā ar apmeklētāju koncentrēti vienā vietā risināt visas problēmas. Ir pilnīgi novērsta nepieciešamība pilsoņiem vērsties iestādēs, apmeklējot tās personīgi.
Šķērslis šo iespēju izmantošanai pilnā apjomā ir cilvēku domāšanas un uzvedības stereotipi. Ē. Zēģelis uzskata, ka virtuālo iespēju izmantošanas popularizācija tieši praktiskajā dzīvē būtu jāveic daudz plašāk, nekā tas notiek pašlaik. Zināšanu sabiedrība šis modernās sabiedrības modelis ir iedzīvināms tieši ar spēju ātri apgūt zināšanas un nekavējoši tās izmantot.
Virtuālais dialogs ar Domi
Kopš pastāv portāls, ir paplašinājusies iespēja apmeklēt Rīgas Domi un tās ierēdņus personiski, tomēr ne fiziski, bet virtuāli:
· sazināties ar Domes darbiniekiem ar e-pasta palīdzību; 2006.gadā būs iespēja portālā pieteikties uz pieņemšanu pie pašvaldības amatpersonām;
· katru otrdienu iespējams vērot tiešraidē Rīgas Domes sēdes;
· katru ceturtdienu tiešraidē var vērot Rīgas Domes Būvvaldes sēdes;
· katru otro pirmdienu iespējams piedalīties tiešsaistes video čatā ar Rīgas Domes darbiniekiem.
Portāla sadaļā FORUMS rīdzinieki var
· uzdot jautājumus, kas saistīti ar Rīgas Domes darbību un saņemt atbildīgās amatpersonas atbildi;
· apspriest jebkuru ar Rīgu saistītu jautājumu.
Rīdzinieki īpašnieki
Šī ir īpaši aprūpēta pilsētnieku kategorija: Dome nevēlas no viņiem tikai prasīt, bet cenšas arī dot gan informāciju, gan pakalpojumus.
Ja pilsētniekam ir īpašums, tad tiek piedāvāti vairāki e-pakalpojumi:
· būvnodevas rēķināšanas kalkulators;
· būvatļauju meklētājs;
· būvprojektu meklētājs;
· informācija par nekustamā īpašuma nodokļa nomaksu;
· izziņa par zemes gabala izmantošanu atbilstoši Rīgas pilsētas attīstības plānam;
· atgādinājums par valsts karoga izkāršanu;
· publiski pieejama informācija par pašvaldības īpašumiem.
2006. gadā tiks nodrošināta elektroniskā sasaiste starp Zemes grāmatu un RD Nodokļu pārvaldi, kas mazinās iesniedzamo dokumentu daudzumu. Būs arī iespējams elektroniski nokārtot koku ciršanas atļauju.
Namu un uzņēmumu īpašniekiem un visu valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekiem nozīmīgs informācijas avots ir Rīgas Ģeogrāfiskā informācijas sistēma (RĪĢIS), kurā atrodami Rīgas ielu un adrešu saraksti, ielu sarkanās līnijas, kadastra objekti, lielāko objektu saraksts, sabiedriskā transporta maršruti, ortofoto karte.
Sociālā palīdzība
Arī tad, ja rīdziniekam domē ir jārisina sociālie jautājumi, jāapmeklē portāls. Pašlaik elektroniski ir nokārtota:
· vienreizējais pabalsts bērna piedzimšanas gadījumā; pēc piedzimšanas bērns tiek reģistrēts elektroniski un viņa dati tiek apstrādāti elektroniski līdz pat naudas ieskaitīšanai mātes vai tēva bankas kontā. Rūpju nav nevienam procesā iesaistītajam dalībniekam ja bērna dati ievadīti pareizi un nauda budžetā paredzēta pabalsts nekļūdīgi nonāk pie adresāta;
· 2006. gadā elektroniski varēs nokārtot arī pabalstu saņemšanu aizgādņiem un aizbildņiem.
2006. gadā būs arī jaunievedumi informācijas jomā. Portālā publicēs:
· To pilsoņu sarakstu, kas ir dzīvokļu saņemšanas uzskaitē;
· bērnudārza vietu piešķiršanas reģistru. .
Taupīt laiku un naudu
Portāls dod iespēju iegūt bez maksas daudz un dažādu zināšanu. Katram ir iespējams izmanot savām vajadzībām e-pasta sistēmu www.eriga.lv. Portālā var bez maksas apgūt visbiežāk lietojamās programmas:
· teksta redaktoru (MS Word un līdzīgas programmas);
· elektroniskās tabulas (MS Excel un līdzīgas programmas);
· prezentāciju sistēmas (MS PowerPoint un līdzīgas programmas).
Pie materiāliem ieguvumiem pieder arī portālā iegūstamās dokumentu un veidlapu izdrukas. Var iegūt elektroniskās apsveikumu kartītes, kas atbilst rīdzinieku mentalitātei, ekrāna saudzētājus ar Rīgas simboliku, ekrāna tapetes ar Rīgas ainavām.
Aktuālās ikdienas informācijas avots
Ik dienas portālā ir pārskats par situāciju dažādās jomās, kas ļauj sekot līdzi pilsētas dzīvei. Šī informācija bieži vien ir svaigāka nekā ziņu dienestos, turklāt bez maksas.
· Iespējams iegūt informāciju par satiksmes ierobežojumiem pilsētā;
noskaidrot adreses (RīĢIS), pilsētas transporta maršrutus (RīĢIS).
· Iegūt informāciju par šā brīža Rīgas pilsētas aktualitātēm kultūrā, izglītībā, tirdzniecībā, izklaides pasākumiem u. tml.
· Noskatīties raidījumu par Rīgas aktualitātēm Galva.Pils.Sēta.
· Jauniešiem tiek piedāvāts apjomīgs portāls www.rigarulle.lv.
Kā rīdziniekus, tā Latvijas iedzīvotājus šeit informē arī par tūrisma iespējām Rīgā. Piedāvā arī virtuāli pastaigāties pa Vecrīgu projektā Vecrīga.info:
· apjomīga vēsturiska informācija par Vecrīgu un tās objektiem;
· virtuāla trīs dimensiju (3d) 360o attēlu sistēma un nozīmīgāko objektu 3d modeļi.
Kā maciņos atgriežas Domes ieguldītā nauda?
Ē. Zēģelis atzīst, ka portāla izveides un uzturēšanas izmaksas ir dārgas, taču tās ir samērojamas ar līdzīgu pilsētu portālu izmaksām citviet Eiropā. Jautājums vai arī ieguvumi un atdeve no portāla Latvijā ir tāda pati kā citās valstīs.
Ir pozīcijas, kas samērojamas, piemēram, ietaupījums ierēdņu algās. Izmantojot portālu un tā pakalpojumu sistēmu, kas balstās uz ļoti apjomīgas datubāzes, viens ierēdnis spēj apkalpot ļoti lielu apmeklētāju skaitu, viņš strādā ar sistemātiski aktualizētas informācijas klāstu. Par ietaupījumu uzskatāms arī pilsētnieku laika patēriņa, transporta un citu izdevumu samazināšanās vajadzīgo lietu nokārtošanai. Turklāt cilvēkam mazāk rūpju, jo Vienas pieturas aģentūra sniedz pilnu pakalpojumu komplektu un nav jāiet pie katra ierēdņa atsevišķi.
Taču, lai portāls kļūtu ne tikai par pašvaldību darbinieku, bet arī rīdzinieku intensīvi izmantotu darba un informācijas rīku, vajag, lai līdzās prasmēm un zināšanām pilnveidotos arī lietotāja psiholoģija sāktos uzticēšanās virtuālajām iespējām, rastos pārliecība, ka, izmantojot portālu, tiek taupīts laiks un nauda.
Laura KALINKA