Aktīvas IPT komunikācijas mazajam un vidējam biznesam
Technology White Paper
IP
tehnoloģijas platformas balss pakalpojumi mazajos un vidējos
uzņēmumos (MVU) šobrīd vēl nav plaši
izplatīti. Situācija noteikti mainīsies, kad operatori
piedāvās IP savienojumus, kuri atbalsta gan balss (VoIP), gan
interneta pakalpojumus. Tas no MVU radīs pieprasījumu pēc
vienota risinājuma, kurā ietilpst pilna komunikāciju pakete (IT,
internets, telefons un multimediju pakalpojumi), turklāt par visai
pievilcīgu cenu. Alcatel izstrādājis īpašu risinājumu,
kura veiksmes stūrakmeņi ir OmniPCX Office programmatūra un
Eye-box serveris.
Vakar
un šodien
Nozares
profesionāļiem nav noslēpums, ka IP telefonija Latvijā līdz
šim nav attīstījusies tik strauji, kā sākotnēji
bija plānots, un tam ir objektīvi iemesli, sākot jau ar salīdzinoši
augstajām speciālo VoIP tālruņu cenām un
beidzot ar faktu, ka šobrīd ir pietiekami lielas iespējas
izvēlēties atsevišķi balss pakalpojumus un interneta
piekļuvi, lai potenciālie klienti koncentrētu uzmanību
tieši uz šo integrēto risinājumu. Savukārt, ja
kāds pakalpojums tirgū neaiziet tik labi, kā
plānots, tad parasti ir divi galvenie iemesli: vai nu tas nav pasniegts
pietiekami pievilcīgi, vai arī šajā kliņģerī
patiešām nav nevienas pietiekami lielas un sulīgas rozīnes,
lai jau pa gabalu būtu pamanāma atšķirība no
kaimiņu beķerejas ražojuma. Vārdu sakot, ja
piedāvātajam produktam nav pietiekami būtiskas pievienotās
vērtības.
To
sapratuši arī pakalpojumu sniedzēji un ražotāji,
saskatot jaunas attīstības iespējas un modeļus IP
bāzes pakalpojumiem. Viens no šiem risinājumiem īpaši
paredzēts mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU), kuriem paveras
iespēja abonēt jaunu pakalpojumu par fiksētu mēneša
maksu. Alcatel risinājumi varētu veicināt t. s.
pārvaldāmo komunikāciju pakalpojumu (Managed Communications
Services MCS) piedāvājumus, kuri īpaši paredzēti
mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
MVU
īpašās vajadzības
Gandrīz
visās Eiropas valstīs mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) ir
krietni vairāk nekā lielo, arī to informācijas
tehnoloģiju risinājumi parasti nav tik sarežģīti un
līdz ar to lētāki nekā lielajiem uzņēmumiem.
Toties tajos ir arī mazāk darbinieku, tāpēc gudras
ierīces tur ir vairāk nekā noderīgas, tās ir tikpat
kā labi, profesionāli kolēģi, kas turklāt
koncentrējas tikai un vienīgi uz darbu.
Svarīgi
apzināties, ka MVU parasti sāk investēt līdzekļus
informācijas tehnoloģijās tikai tad, kad tiem ir pilnīgi
skaidra (un reāla) vīzija par biznesa attīstību un par
ieguldījumu, ko dos šīs tehnoloģijas. Lai optimizētu
pakalpojumus, kurus MVU piedāvā klientiem, tiem jābūt
elastīgiem, ar izaugsmes un modernizācijas iespējām
nākotnē, turklāt viegli un ērti lietojamiem.
No
šīs uzņēmumu grupas būtu jānodala arī
pavisam mazi uzņēmumi, kuri parasti izmanto tās pašas lietojumprogrammas
vai visvienkāršāko standartrisinājumu, kas paredzētas
privātajiem lietotājiem, nelūdzot profesionāļu
palīdzību. Savukārt lieliem vidējiem uzņēmumiem
parasti ir savi tīkla administratori vai pat neliela IT nodaļa, kura
var izstrādāt arī vajadzīgo tīkla konfigurāciju
un risinājumus.
MVU
pamatgrupu parasti interesē šādi pakalpojumu virzieni un
risinājumi:
- risinājumi
biznesa attīstībai, pakalpojumu uzlabošanai un darba
efektivitātes palielināšanai;
- vienkāši
risinājumi par pieejamām cenām, kurus var viegli
pielāgot profesionālā vidē;
- konsultācijas,
atbalsts lēmumu pieņemšanā un instalācijā,
kā arī garantija, ka risinājums darbosies tā, kā
paredzēts.
Alcatel
MCS risinājumi paredzēti maziem un vidējiem uzņēmumiem,
un tie ir piemēroti arī masveida izplatīšanai/tirgum. Lai
produkti atbilstu paredzētajām prasībām, tiem
jābūt sakomplektētiem, jau iepriekš konfigurētiem un
vienlaikus arī viegli pielāgojamiem konkrētā klienta
vajadzībām.
Pats
būtiskākais pārvaldāmajos komunikāciju pakalpojumos ir
tas, ka IP savienojums vienlaikus atbalsta gan interneta piekļuvi, gan
balss komunikācijas, tādējādi radot ekonomiski
izdevīgu un ērtu risinājumu. No vienas puses, tas dod
iespēju MVU uzlabot un attīstīt klientu apkalpošanu, jo,
izmantojot šo risinājumu, tie varēs daudz efektīvāk ar
viņiem sazināties ne tikai ar e-pasta un mājaslapā
publicētās informācijas, bet arī ar IP telefonijas
palīdzību. Tas, protams, nenozīmē, ka nenoder arī
parastie telefona sakari, bet kāpēc gan neizmantot ekonomiski
izdevīgāku risinājumu, ja tas ir iespējams. Lielie
uzņēmumi to sapratuši un sekmīgi izmanto jau sen, un
viņu bizness zeļ un plaukst. Ļoti būtiski, ka
šāds risinājums ir visai izdevīgs arī operatoriem, jo
rodas iespēja klientiem piedāvāt ko jaunu, lētāku,
turklāt tādējādi radot IP bāzi jauniem multimediju
pakalpojumiem.
IP
kardināli pārveido MVU vidi
Mazie
un vidējie uzņēmumi parasti ir vāji apgādāti ar VoIP
un IP telefoniju (IPT). 2005. gadā mazāk nekā 10 procentos
šo uzņēmumu risinājumu bija izmantots IP. Acīmredzot
līdz šim daudzi šīs grupas uzņēmumi nebija
pietiekami novērtējuši IPT risinājumu ekonomisko pusi vai
arī tiem šķiet, ka viņiem šādi risinājumi
šobrīd nav nepieciešami. Tomēr šo
uzņēmēju viedoklis visticamāk būtu gluži cits, ja
viņiem būtu ierīkots IP pieslēgums, kas dod iespēju
samazināt komunikācijas izmaksas un piekļūt jauniem
pakalpojumiem.
Drīzumā
būs pieejami visdažādākie risinājumi:
- privātās
biroja centrāles (branch exchanges) uz
IP bāzes (IP-PBXs), kas apvieno IPT un interneta komunikācijas
iespējas;
- IPT
risinājumi uz tīkla bāzes, piemēram, IP-Centrex;
- vārtejas,
kas novirza telefona trafiku uz IP tīklu;
- maršrutētāji,
kas integrē IPT un interneta funkcijas;
- komunikācijas
lietojumprogrammas, kas papildina datorizētos risinājumus.
IP
tehnoloģija dod iespēju biroja centrālēm pievienot IPT
funkcionalitāti, kā arī drošu interneta piekļuvi un ar
to saistītās saziņas funkcijas. Tas nozīmē, ka ar
dažādu modernu risinājumu palīdzību tiek
tālāk attīstītas lokālā tīkla iespējas.
Ņemot vērā, cik izplatītas mazajos un vidējos
uzņēmumos (arī Latvijā) savulaik bija un joprojām ir biroja
centrāles, šādi jauni risinājumi dod tām jaunu elpu un
palielina to pievienoto vērtību.
Tomēr
IP-Centrex risinājumam ir limitētas integrācijas
iespējas profesionālās lietojumprogrammās; vēl
vairāk fakts, ka tas pārvalda iekšējās
komunikācijas struktūru, pats paliekot kā ārējā
biznesa elements, var radīt drošības problēmas.
Šāda darbības shēma varētu būt pieņemama
tikai ļoti maziem uzņēmumiem.
Operatori
piegādā VoIP vārtejas, kas virza telefona trafiku uz IP
savienojumu, kuru izmanto interneta piekļuvei, tādējādi
samazinot izdevumus par telefona sarunām. Tomēr šo pakalpojumu
līdz šim varēja izmantot tikai sarunām, un nebija
iespējas paplašināt piedāvājumu ar jauniem
pakalpojumiem.
Citas
alternatīvas saistītas ar lietojumprogrammām, kas
instalētas uzņēmumu serveros. Tās nodrošina
lietotāju ar unificētu piekļuvi IT, internetam un balss
komunikācijai. Tomēr šajā gadījumā
infrastruktūras un veiktspējas pārvaldībai ir
vajadzīgas papildu iekārtas, kā arī savienojums ar
ārējo tīklu. Turklāt IP savienojumi, kas atbalsta visus
komunikācijas veidus, pieejami tikai īslaicīgi.
Kāda
būtu visoptimālākā izeja? Maziem un vidējiem
uzņēmumiem būtu izdevīgi izvēlēties risinājumus,
kuri garantē optimālu funkcionalitāti pašreizējā
vidē, kamēr notiek pakāpeniska pāreja uz IP. Alcatel piedāvātais
MCS risinājums atbilst arī šiem kritērijiem.
Alcatel
balss/interneta komunikācijas risinājumi MVU
Alcatel
piedāvājuma pamatā ir divi produkti: OmniPCX
Office - IP-PBX, kas atbalsta tradicionālo telefoniju un IP telefoniju;
un Eye-box - interneta serveris, kas kontrolē un gādā par
drošu piekļuvi internetam, kā arī nodrošina visus ar
šīm tehnoloģijām saistītos komunikācijas
pakalpojumus. Lai gan tos iespējams lietot arī atsevišķi,
uzņēmumi, kuri izmantos abus, varēs baudīt arī jaunus
pakalpojumus, kurus būs iespējams piedāvāt, apvienojot
telefona sakaru un interneta vides pakalpojumus.
OmniPCX
Office
OmniPCX
Office ietilpst biznesa telefona lietojumprogramma; balss izvēlne,
balss pasts un operatoru centra funkcijas; balss tīklojuma funkcijas
lietojumprogrammas datoru, interneta un telefona savienojumam vienotā
tīklā. Pakalpojumi ir pieejami uz visām savienotajām galiekārtām:
vadu un bezvadu tālruņiem, PC, PDA u. tml.
OmniPCX
Office ir uz Linux platformas bāzēta programmatūra,
kura jāinstalē atbilstošā serverī. Pāreja uz
pilnīgu IP vidi ļaus likvidēt fiziskās saskarnes, kuras ir
nepieciešamas, lai atbalstītu tradicionālās
galiekārtas un tīklus.
Eye-box/Eye-soft
Alcatel
Eye-soft ir programmatūras komplekts (3.
att.), kas īpaši paredzēts MVU interneta
komunikācijai.
·
Droša maršrutētāja modulis
aizsargā un kontrolē dalīto interneta piekļuvi. Tajā
ietilpst maršrutēšana, ugunsmūris un lokālās vai
attālinātās piekļuves kontroles funkcijas.
Virtuālā privātā tīkla pakalpojumi ir ļoti
piemēroti, lai piesaistītu tālstrādātājus.
·
E-pasta un uzņēmuma portāla modulī ietilpst
e-pasta, kontaktu un kalendāra pārvaldes rīki. Pakalpojumiem
iespējams piekļūt gan no interneta, gan no mobilajiem
telefoniem, izmantojot web vai wap portālus.
·
Failu un printeru servera modulis ļauj kopīgi izmantot
failus un printerus visā klienta uzņēmuma tīklā, kas
atvieglo kopējo komandas darbu un optimizē resursu izmantošanu.
·
Telefonijas modulis apvieno Eye-soft ar OmniPCX Office. Tādējādi
telefona lietojumi pārtop par datora lietojumiem. Piemēram, Eye-soft
ziņojuma funkcija integrē balss ziņojumus,
tādējādi kļūstot par vienotu ziņojumu
sistēmu.
·
Iekšējā tīkla un datubāzes modulis tiek
izmantots, lai izvietotu uzņēmuma intraneta vietnes; ekstraneta
vietnes, kuras tiek lietotas kopīgi ar partneriem un publiskā
interneta vietnes, kuras paredzētas klientiem. Eye-soft paredzēts
lietošanai gan ar Windows, gan ar Linux OS.
Ieguvumi
biznesa lietotājiem
Alcatel
piedāvātais ērtais, efektīvais un
vienkāršais IP vides risinājums apmierina visas mūsdienīga
uzņēmuma komunikāciju vajadzības. Biznesa klienti var ne
vien izmantot pašreizējās IP infrastruktūras
priekšrocības, bet arī jaunus komunikācijas un multimediju
pakalpojumus, tiklīdz tie kļūs pieejami. Piemēram, šāds
biznesa klients varētu paplašināt savu OmniPCX
Office ar IP savienojumu, lai izmantotu pievilcīgās VoIP
cenas. Iespējams arī modernizēt OmniPCX Office un Eye-box
versiju ar SIP (Session Initiation Protocol) protokoliem
un baudīt jaunus pakalpojumus.
Izmantojot
šo risinājumu, lietotāji var kontrolēt savas telefona
līnijas no attāluma, programmēt zvanu sadalījumu vai
pārbaudīt balss ziņojumus. Uzņēmuma
iekšējais tīkls, kuram var piekļūt caur internetu vai
mobilo tīklu, ļauj arī viesabonēšanas lietotājiem
baudīt OmniPCX Office komunikāciju pakalpojumu
priekšrocības ar mobilo telefonu starpniecību. Partneri un
klienti var izmantot Extranet un Eye-soft web lapas, lai
iegūtu tiešo savienojumu ar kādu uzņēmuma darbinieku,
iegūtu informāciju vai nodotu pasūtījumu.
Un
visbeidzot, - ļoti būtiski, ka jau tagad skaidri saskatāma
šī veiksmīgā IPT risinājuma perspektīva, tā
kā klientiem nav jāpērk kaķis maisā. Nākotnē
paredzēts vēl tālāk attīstīt mijiedarbību
starp dažādām lietojumprogrammām un to pieejamību
visos iespējamos saziņas līdzekļos, arī tādos,
kuru šobrīd vēl nav veikalu plauktos!
Sagatavots
pēc
Alcatel
Communication Review materiāliem
SIA
Alcatel Baltics
Alojas
ielā 6, Rīgā LV-1013
Tālr.
7085247
Fakss
7085205
Andris.Laumanis@alcatel.lv
IP tehnoloģijas platformas balss pakalpojumi mazajos un vidējos uzņēmumos (MVU) šobrīd vēl nav plaši izplatīti. Situācija noteikti mainīsies, kad operatori piedāvās IP savienojumus, kuri atbalsta gan balss (VoIP), gan interneta pakalpojumus. Tas no MVU radīs pieprasījumu pēc vienota risinājuma, kurā ietilpst pilna komunikāciju pakete (IT, internets, telefons un multimediju pakalpojumi), turklāt par visai pievilcīgu cenu. Alcatel izstrādājis īpašu risinājumu, kura veiksmes stūrakmeņi ir OmniPCX Office programmatūra un Eye-box serveris.
Vakar un šodien
Nozares profesionāļiem nav noslēpums, ka IP telefonija Latvijā līdz šim nav attīstījusies tik strauji, kā sākotnēji bija plānots, un tam ir objektīvi iemesli, sākot jau ar salīdzinoši augstajām speciālo VoIP tālruņu cenām un beidzot ar faktu, ka šobrīd ir pietiekami lielas iespējas izvēlēties atsevišķi balss pakalpojumus un interneta piekļuvi, lai potenciālie klienti koncentrētu uzmanību tieši uz šo integrēto risinājumu. Savukārt, ja kāds pakalpojums tirgū neaiziet tik labi, kā plānots, tad parasti ir divi galvenie iemesli: vai nu tas nav pasniegts pietiekami pievilcīgi, vai arī šajā kliņģerī patiešām nav nevienas pietiekami lielas un sulīgas rozīnes, lai jau pa gabalu būtu pamanāma atšķirība no kaimiņu beķerejas ražojuma. Vārdu sakot, ja piedāvātajam produktam nav pietiekami būtiskas pievienotās vērtības.
To sapratuši arī pakalpojumu sniedzēji un ražotāji, saskatot jaunas attīstības iespējas un modeļus IP bāzes pakalpojumiem. Viens no šiem risinājumiem īpaši paredzēts mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU), kuriem paveras iespēja abonēt jaunu pakalpojumu par fiksētu mēneša maksu. Alcatel risinājumi varētu veicināt t. s. pārvaldāmo komunikāciju pakalpojumu (Managed Communications Services MCS) piedāvājumus, kuri īpaši paredzēti mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.
MVU īpašās vajadzības
Gandrīz visās Eiropas valstīs mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) ir krietni vairāk nekā lielo, arī to informācijas tehnoloģiju risinājumi parasti nav tik sarežģīti un līdz ar to lētāki nekā lielajiem uzņēmumiem. Toties tajos ir arī mazāk darbinieku, tāpēc gudras ierīces tur ir vairāk nekā noderīgas, tās ir tikpat kā labi, profesionāli kolēģi, kas turklāt koncentrējas tikai un vienīgi uz darbu.
Svarīgi apzināties, ka MVU parasti sāk investēt līdzekļus informācijas tehnoloģijās tikai tad, kad tiem ir pilnīgi skaidra (un reāla) vīzija par biznesa attīstību un par ieguldījumu, ko dos šīs tehnoloģijas. Lai optimizētu pakalpojumus, kurus MVU piedāvā klientiem, tiem jābūt elastīgiem, ar izaugsmes un modernizācijas iespējām nākotnē, turklāt viegli un ērti lietojamiem.
No šīs uzņēmumu grupas būtu jānodala arī pavisam mazi uzņēmumi, kuri parasti izmanto tās pašas lietojumprogrammas vai visvienkāršāko standartrisinājumu, kas paredzētas privātajiem lietotājiem, nelūdzot profesionāļu palīdzību. Savukārt lieliem vidējiem uzņēmumiem parasti ir savi tīkla administratori vai pat neliela IT nodaļa, kura var izstrādāt arī vajadzīgo tīkla konfigurāciju un risinājumus.
MVU pamatgrupu parasti interesē šādi pakalpojumu virzieni un risinājumi:
- risinājumi biznesa attīstībai, pakalpojumu uzlabošanai un darba efektivitātes palielināšanai;
- vienkāši risinājumi par pieejamām cenām, kurus var viegli pielāgot profesionālā vidē;
- konsultācijas, atbalsts lēmumu pieņemšanā un instalācijā, kā arī garantija, ka risinājums darbosies tā, kā paredzēts.
Alcatel MCS risinājumi paredzēti maziem un vidējiem uzņēmumiem, un tie ir piemēroti arī masveida izplatīšanai/tirgum. Lai produkti atbilstu paredzētajām prasībām, tiem jābūt sakomplektētiem, jau iepriekš konfigurētiem un vienlaikus arī viegli pielāgojamiem konkrētā klienta vajadzībām.
Pats būtiskākais pārvaldāmajos komunikāciju pakalpojumos ir tas, ka IP savienojums vienlaikus atbalsta gan interneta piekļuvi, gan balss komunikācijas, tādējādi radot ekonomiski izdevīgu un ērtu risinājumu. No vienas puses, tas dod iespēju MVU uzlabot un attīstīt klientu apkalpošanu, jo, izmantojot šo risinājumu, tie varēs daudz efektīvāk ar viņiem sazināties ne tikai ar e-pasta un mājaslapā publicētās informācijas, bet arī ar IP telefonijas palīdzību. Tas, protams, nenozīmē, ka nenoder arī parastie telefona sakari, bet kāpēc gan neizmantot ekonomiski izdevīgāku risinājumu, ja tas ir iespējams. Lielie uzņēmumi to sapratuši un sekmīgi izmanto jau sen, un viņu bizness zeļ un plaukst. Ļoti būtiski, ka šāds risinājums ir visai izdevīgs arī operatoriem, jo rodas iespēja klientiem piedāvāt ko jaunu, lētāku, turklāt tādējādi radot IP bāzi jauniem multimediju pakalpojumiem.
IP kardināli pārveido MVU vidi
Mazie un vidējie uzņēmumi parasti ir vāji apgādāti ar VoIP un IP telefoniju (IPT). 2005. gadā mazāk nekā 10 procentos šo uzņēmumu risinājumu bija izmantots IP. Acīmredzot līdz šim daudzi šīs grupas uzņēmumi nebija pietiekami novērtējuši IPT risinājumu ekonomisko pusi vai arī tiem šķiet, ka viņiem šādi risinājumi šobrīd nav nepieciešami. Tomēr šo uzņēmēju viedoklis visticamāk būtu gluži cits, ja viņiem būtu ierīkots IP pieslēgums, kas dod iespēju samazināt komunikācijas izmaksas un piekļūt jauniem pakalpojumiem.
Drīzumā būs pieejami visdažādākie risinājumi:
- privātās biroja centrāles (branch exchanges) uz IP bāzes (IP-PBXs), kas apvieno IPT un interneta komunikācijas iespējas;
- IPT risinājumi uz tīkla bāzes, piemēram, IP-Centrex;
- vārtejas, kas novirza telefona trafiku uz IP tīklu;
- maršrutētāji, kas integrē IPT un interneta funkcijas;
- komunikācijas lietojumprogrammas, kas papildina datorizētos risinājumus.
IP tehnoloģija dod iespēju biroja centrālēm pievienot IPT funkcionalitāti, kā arī drošu interneta piekļuvi un ar to saistītās saziņas funkcijas. Tas nozīmē, ka ar dažādu modernu risinājumu palīdzību tiek tālāk attīstītas lokālā tīkla iespējas. Ņemot vērā, cik izplatītas mazajos un vidējos uzņēmumos (arī Latvijā) savulaik bija un joprojām ir biroja centrāles, šādi jauni risinājumi dod tām jaunu elpu un palielina to pievienoto vērtību.
Tomēr IP-Centrex risinājumam ir limitētas integrācijas iespējas profesionālās lietojumprogrammās; vēl vairāk fakts, ka tas pārvalda iekšējās komunikācijas struktūru, pats paliekot kā ārējā biznesa elements, var radīt drošības problēmas. Šāda darbības shēma varētu būt pieņemama tikai ļoti maziem uzņēmumiem.
Operatori piegādā VoIP vārtejas, kas virza telefona trafiku uz IP savienojumu, kuru izmanto interneta piekļuvei, tādējādi samazinot izdevumus par telefona sarunām. Tomēr šo pakalpojumu līdz šim varēja izmantot tikai sarunām, un nebija iespējas paplašināt piedāvājumu ar jauniem pakalpojumiem.
Citas alternatīvas saistītas ar lietojumprogrammām, kas instalētas uzņēmumu serveros. Tās nodrošina lietotāju ar unificētu piekļuvi IT, internetam un balss komunikācijai. Tomēr šajā gadījumā infrastruktūras un veiktspējas pārvaldībai ir vajadzīgas papildu iekārtas, kā arī savienojums ar ārējo tīklu. Turklāt IP savienojumi, kas atbalsta visus komunikācijas veidus, pieejami tikai īslaicīgi.
Kāda būtu visoptimālākā izeja? Maziem un vidējiem uzņēmumiem būtu izdevīgi izvēlēties risinājumus, kuri garantē optimālu funkcionalitāti pašreizējā vidē, kamēr notiek pakāpeniska pāreja uz IP. Alcatel piedāvātais MCS risinājums atbilst arī šiem kritērijiem.
Alcatel balss/interneta komunikācijas risinājumi MVU
Alcatel piedāvājuma pamatā ir divi produkti: OmniPCX Office - IP-PBX, kas atbalsta tradicionālo telefoniju un IP telefoniju; un Eye-box - interneta serveris, kas kontrolē un gādā par drošu piekļuvi internetam, kā arī nodrošina visus ar šīm tehnoloģijām saistītos komunikācijas pakalpojumus. Lai gan tos iespējams lietot arī atsevišķi, uzņēmumi, kuri izmantos abus, varēs baudīt arī jaunus pakalpojumus, kurus būs iespējams piedāvāt, apvienojot telefona sakaru un interneta vides pakalpojumus.
OmniPCX Office
OmniPCX Office ietilpst biznesa telefona lietojumprogramma; balss izvēlne, balss pasts un operatoru centra funkcijas; balss tīklojuma funkcijas lietojumprogrammas datoru, interneta un telefona savienojumam vienotā tīklā. Pakalpojumi ir pieejami uz visām savienotajām galiekārtām: vadu un bezvadu tālruņiem, PC, PDA u. tml.
OmniPCX Office ir uz Linux platformas bāzēta programmatūra, kura jāinstalē atbilstošā serverī. Pāreja uz pilnīgu IP vidi ļaus likvidēt fiziskās saskarnes, kuras ir nepieciešamas, lai atbalstītu tradicionālās galiekārtas un tīklus.
Eye-box/Eye-soft
Alcatel Eye-soft ir programmatūras komplekts (3. att.), kas īpaši paredzēts MVU interneta komunikācijai.
· Droša maršrutētāja modulis aizsargā un kontrolē dalīto interneta piekļuvi. Tajā ietilpst maršrutēšana, ugunsmūris un lokālās vai attālinātās piekļuves kontroles funkcijas. Virtuālā privātā tīkla pakalpojumi ir ļoti piemēroti, lai piesaistītu tālstrādātājus.
· E-pasta un uzņēmuma portāla modulī ietilpst e-pasta, kontaktu un kalendāra pārvaldes rīki. Pakalpojumiem iespējams piekļūt gan no interneta, gan no mobilajiem telefoniem, izmantojot web vai wap portālus.
· Failu un printeru servera modulis ļauj kopīgi izmantot failus un printerus visā klienta uzņēmuma tīklā, kas atvieglo kopējo komandas darbu un optimizē resursu izmantošanu.
· Telefonijas modulis apvieno Eye-soft ar OmniPCX Office. Tādējādi telefona lietojumi pārtop par datora lietojumiem. Piemēram, Eye-soft ziņojuma funkcija integrē balss ziņojumus, tādējādi kļūstot par vienotu ziņojumu sistēmu.
· Iekšējā tīkla un datubāzes modulis tiek izmantots, lai izvietotu uzņēmuma intraneta vietnes; ekstraneta vietnes, kuras tiek lietotas kopīgi ar partneriem un publiskā interneta vietnes, kuras paredzētas klientiem. Eye-soft paredzēts lietošanai gan ar Windows, gan ar Linux OS.
Ieguvumi biznesa lietotājiem
Alcatel piedāvātais ērtais, efektīvais un vienkāršais IP vides risinājums apmierina visas mūsdienīga uzņēmuma komunikāciju vajadzības. Biznesa klienti var ne vien izmantot pašreizējās IP infrastruktūras priekšrocības, bet arī jaunus komunikācijas un multimediju pakalpojumus, tiklīdz tie kļūs pieejami. Piemēram, šāds biznesa klients varētu paplašināt savu OmniPCX Office ar IP savienojumu, lai izmantotu pievilcīgās VoIP cenas. Iespējams arī modernizēt OmniPCX Office un Eye-box versiju ar SIP (Session Initiation Protocol) protokoliem un baudīt jaunus pakalpojumus.
Izmantojot šo risinājumu, lietotāji var kontrolēt savas telefona līnijas no attāluma, programmēt zvanu sadalījumu vai pārbaudīt balss ziņojumus. Uzņēmuma iekšējais tīkls, kuram var piekļūt caur internetu vai mobilo tīklu, ļauj arī viesabonēšanas lietotājiem baudīt OmniPCX Office komunikāciju pakalpojumu priekšrocības ar mobilo telefonu starpniecību. Partneri un klienti var izmantot Extranet un Eye-soft web lapas, lai iegūtu tiešo savienojumu ar kādu uzņēmuma darbinieku, iegūtu informāciju vai nodotu pasūtījumu.
Un visbeidzot, - ļoti būtiski, ka jau tagad skaidri saskatāma šī veiksmīgā IPT risinājuma perspektīva, tā kā klientiem nav jāpērk kaķis maisā. Nākotnē paredzēts vēl tālāk attīstīt mijiedarbību starp dažādām lietojumprogrammām un to pieejamību visos iespējamos saziņas līdzekļos, arī tādos, kuru šobrīd vēl nav veikalu plauktos!
Sagatavots pēc
Alcatel Communication Review materiāliem
SIA Alcatel Baltics
Alojas ielā 6, Rīgā LV-1013
Tālr. 7085247
Fakss 7085205
Andris.Laumanis@alcatel.lv