Hannovere CeBIT notikumu virpulī
CeBIT, Hannovere, 15-21
15.-21. marts šogad kā
allaž aizritēja CeBIT zīmē. Lai gan daudzi
starptautiskie IKT nozares gadatirgi ir zaudējuši
kādreizējo spožumu un pazuduši no spēles laukuma, par
slaveno Hannoveres CeBIT to noteikti vēl ilgi nevarēs teikt. To
apliecināja arī nedaudz pompozā 27 Eiropas valstu elektronisko
sakaru ministru un EK informācijas sabiedrības komisāres
Vivjenas Redingas ierašanās gadatirgus atklāšanas
dienā, kā arī oficiālas diskusijas par standartiem, nozares
attīstību. Neizpalika arī ikgadējās lielās IKT
nozares balvas pasniegšana par pašu novatoriskāko produktu vai
pakalpojumu ar lielu tirgus potenciālu. Uz balvu pretendēja 450
kandidāti, no kuriem tika atlasīti 20 labākie. Grand Prix
pasniedza Vivjena Redinga un to kopā ar 200 000 eiro prēmiju ieguva
trīs labākie.
CeBITv - CeBIT TV
Lai popularizētu nozari, Deutsche
Messe ir nolīgusi pazīstamo TV scenāriju autoru un web
TV ekspertu Kristianu Spaniku, kurš veidos īpašu CeBIT TV
jeb CeBITv. Šī televīzija darbosies ne tikai gadatirgus
laikā, bet visu cauru gadu, tā būs veltīta nozares
jaunumiem un tai būs trīs kanāli, lai apmierinātu
dažādu skatītāju grupu intereses. Tās mērķis
ir gan celt CeBIT un augsto tehnoloģiju prestižu, gan
palīdzēt potenciālajiem apmeklētājiem un dalībniekiem
labāk orientēties nozarē notiekošajā. Tas
palīdzēs vairot arī pašas interneta televīzijas
popularitāti, kas nākamajā desmitgadē neapšaubāmi
būs viena no aktuālākajām moderno tehnoloģiju
izpausmēm un attīstības virzieniem.
Iespēja
viesoties gudrajā mājā
Protams,
CeBIT nekādi nevar iztikt bez nozarē tik populārās
digitālās jeb gudrās mājas risinājumiem, kas
nebeidz mūs pārsteigt. Šoreiz tāda gudrā
māja ar 16 stilīgām istabām bija ierīkota
pašā CeBIT. Tās sauklis bija: Jūtieties kā
mājās
pasaules lielākajā gadatirgū. Katrā
ziņā, jebkurš, kas tur iegriezās, varēja gluži
vai aptaustīt un katrā ziņā sajust jaunu moderna
dzīvesstila dimensiju! Visās 16 lielajās istabās, kas
kopā aizņēma milzu teritoriju 700 m2 platībā, varēja visdažādākajās izpausmēs izbaudīt
digitālo mājas elektroniku, audioefektus, neparastu dizainu,
sensoriem un tādiem kā specefektiem pilnu vidi, kas gan
šobrīd vairāk līdzinās digitālajam sapnim par
rītdienu.
Nākotnes
electronikas parāde
Nākotne
sākas jau šodien! ar šādu vadmotīvu Urban
Tool, vadošais jaunu un inovatīvu mobilo risinājumu
zīmols, savā CeBIT stendā demonstrēja
ekskluzīvus un stilīgus emocionālās un valkājamās
elektronikas produktus. Nevar gan teikt, ka tas būtu gluži jauns
elektronikas virziens, valkājamo elektroniku esam iepazinuši jau
pirms vairākiem gadiem, tomēr svarīgākais ir tas, ka
šis ir dzīvs un aktīvs tirgus segments, kur jaunas idejas
ienāk ļoti strauji. Droši vien tieši tāpēc, ka šī
produkcija iedarbojas uz potenciālo lietotāju ļoti
emocionāli un saista ar vienkāršo, bet pārsteidzoši
efektīvo ideju.
Īpašu izstādes
apmeklētāju uzmanību piesaistīja aizkustinošais
nākotnes komunikācijas produkts perCushion jeb
dīvāna spilventiņš emocionālām,
draudzīgām sarunām. Ar perCushion spilventiņa
palīdzību iespējams radīt noskaņu, it kā draugs
sēdētu tajā pašā istabā un sarunātos ar jums:
jums rokās nav telefona, jūs guļat uz dīvāna ar perCushion
spilventiņu pagalvī. Tehnoloģiski tas darbojas tā:
mobilais telefons pa vietējo bezvadu tīklu paziņo
digitālajam spilventiņam, ka pienācis gaidītais zvans, un
ar Bluetooth palīdzību jūs varat atbildēt uz to,
turpinot gulēt uz spilventiņa, kurā ir iebūvēts Bluetooth
savienojums, mikrofons un skaļrunis interaktīvai sarunai,
kā arī uzlādējams akumulators. perCushion ir
Austrijas uzņēmuma Lösungsmittel R&D speciālistu
intensīvas sadarbības rezultāts ar Vācijas Brēmenes
universitātes Mobilo pētījumu centru. Tās mērķis
ir izstrādāt jaunus un novatoriskus risinājumus un meklēt
atšķirīgus ceļus, kā īstenot
mobilās komunikācijas tā, lai tās kļūtu
personiskākas un emocionālākas.
grooveRider
kaifs bez robežām! grooveRider ir vēl
viens stilīgs CeBIT prezentētais Urban Tool jaunums
stilīgiem lietotājiem. Tas ir gudrais T-krekliņš,
kas drīzumā varētu kļūt par visu iPod fanu
stila un garderobes neatņemamu sastāvdaļu. Tas ir pasaulē
pirmais T-krekls ar lietotāja interfeisu no tekstīlijas, kas
ļauj regulēt iPod. grooveRider ļauj darbināt
šo stilīgo Apple pleijeri ar sensoru palīdzību, kuri
ir iestrādāti tieši T-kreklā. Ar tiem iespējams
aktivizēt komandas play/pause, uz priekšu, regulēt
skaņas augstumu utt. Īpaša kabata paredzēta arī
pašam iPod, lai pasargātu to no neatļautām
kustībām. Starp citu, šis T-krekls sveiks un vesels
izkļūst pat no veļas mašīnas!
RF
identifikācija (RFID)
CeBIT, protams,
atspoguļo aktuālākās nozares tendences, joprojām liela
loma ir tīklu un pakalpojumu konverģencei, intelektuālajiem
bezvadu risinājumiem, mobilajai un interneta televīzijai u.c.
Svarīgi, ka Eiropas Komisija īpaši aktualizējusi t.s. RFID
jeb radiofrekvenču identifikācijas uzlīmju plašāku
izmantošanu ražošanā un sabiedrības ikdienā. Tas
saistīts ne tikai ar preču uzskaites un automatizācijas, bet arī
ar drošības jautājumiem un plašāku elektronisko
norēķinu ieviešanu. Eiropā plānots izstrādāt
pat īpašu RFID stratēģiju. Par to CeBIT
informēja Vivjena Redinga.
Lai gan kopējie CeBIT
gadatirgus ieņēmumi pēdējos gados ir kritušies, bet tas
joprojām ir lielākais notikums IKT nozarē un
plašākā uzņēmumu pulcēšanās vieta
pasaulē. Piemēram, pērn Hannoveres gadatirgū
piedalījās 23 398 dalībnieki un uz šo pasaules
lielāko izstāžu centru (ap 300 000 m2) bija ieradušies 1,8 miljoni apmeklētāju. Šī
grandiozā pasākuma rīkotāja Deutsche Messe sadarbībā
ar izstādes dalībnieku komiteju jau kopš pērnā
gada vidus strādā pie pilnīga CeBIT rekonstrukcijas
projekta, kura pirmos rezultātus varam gaidīt jau nākamgad. Vai
tas varētu būt jauna spara avots senajam CeBIT?
Gunta
KĻAVIŅA
15.-21. marts šogad kā allaž aizritēja CeBIT zīmē. Lai gan daudzi starptautiskie IKT nozares gadatirgi ir zaudējuši kādreizējo spožumu un pazuduši no spēles laukuma, par slaveno Hannoveres CeBIT to noteikti vēl ilgi nevarēs teikt. To apliecināja arī nedaudz pompozā 27 Eiropas valstu elektronisko sakaru ministru un EK informācijas sabiedrības komisāres Vivjenas Redingas ierašanās gadatirgus atklāšanas dienā, kā arī oficiālas diskusijas par standartiem, nozares attīstību. Neizpalika arī ikgadējās lielās IKT nozares balvas pasniegšana par pašu novatoriskāko produktu vai pakalpojumu ar lielu tirgus potenciālu. Uz balvu pretendēja 450 kandidāti, no kuriem tika atlasīti 20 labākie. Grand Prix pasniedza Vivjena Redinga un to kopā ar 200 000 eiro prēmiju ieguva trīs labākie.
CeBITv - CeBIT TV
Lai popularizētu nozari, Deutsche Messe ir nolīgusi pazīstamo TV scenāriju autoru un web TV ekspertu Kristianu Spaniku, kurš veidos īpašu CeBIT TV jeb CeBITv. Šī televīzija darbosies ne tikai gadatirgus laikā, bet visu cauru gadu, tā būs veltīta nozares jaunumiem un tai būs trīs kanāli, lai apmierinātu dažādu skatītāju grupu intereses. Tās mērķis ir gan celt CeBIT un augsto tehnoloģiju prestižu, gan palīdzēt potenciālajiem apmeklētājiem un dalībniekiem labāk orientēties nozarē notiekošajā. Tas palīdzēs vairot arī pašas interneta televīzijas popularitāti, kas nākamajā desmitgadē neapšaubāmi būs viena no aktuālākajām moderno tehnoloģiju izpausmēm un attīstības virzieniem.
Iespēja viesoties gudrajā mājā
Protams, CeBIT nekādi nevar iztikt bez nozarē tik populārās digitālās jeb gudrās mājas risinājumiem, kas nebeidz mūs pārsteigt. Šoreiz tāda gudrā māja ar 16 stilīgām istabām bija ierīkota pašā CeBIT. Tās sauklis bija: Jūtieties kā mājās pasaules lielākajā gadatirgū. Katrā ziņā, jebkurš, kas tur iegriezās, varēja gluži vai aptaustīt un katrā ziņā sajust jaunu moderna dzīvesstila dimensiju! Visās 16 lielajās istabās, kas kopā aizņēma milzu teritoriju 700 m2 platībā, varēja visdažādākajās izpausmēs izbaudīt digitālo mājas elektroniku, audioefektus, neparastu dizainu, sensoriem un tādiem kā specefektiem pilnu vidi, kas gan šobrīd vairāk līdzinās digitālajam sapnim par rītdienu.
Nākotnes electronikas parāde
Nākotne sākas jau šodien! ar šādu vadmotīvu Urban Tool, vadošais jaunu un inovatīvu mobilo risinājumu zīmols, savā CeBIT stendā demonstrēja ekskluzīvus un stilīgus emocionālās un valkājamās elektronikas produktus. Nevar gan teikt, ka tas būtu gluži jauns elektronikas virziens, valkājamo elektroniku esam iepazinuši jau pirms vairākiem gadiem, tomēr svarīgākais ir tas, ka šis ir dzīvs un aktīvs tirgus segments, kur jaunas idejas ienāk ļoti strauji. Droši vien tieši tāpēc, ka šī produkcija iedarbojas uz potenciālo lietotāju ļoti emocionāli un saista ar vienkāršo, bet pārsteidzoši efektīvo ideju.
Īpašu izstādes apmeklētāju uzmanību piesaistīja aizkustinošais nākotnes komunikācijas produkts perCushion jeb dīvāna spilventiņš emocionālām, draudzīgām sarunām. Ar perCushion spilventiņa palīdzību iespējams radīt noskaņu, it kā draugs sēdētu tajā pašā istabā un sarunātos ar jums: jums rokās nav telefona, jūs guļat uz dīvāna ar perCushion spilventiņu pagalvī. Tehnoloģiski tas darbojas tā: mobilais telefons pa vietējo bezvadu tīklu paziņo digitālajam spilventiņam, ka pienācis gaidītais zvans, un ar Bluetooth palīdzību jūs varat atbildēt uz to, turpinot gulēt uz spilventiņa, kurā ir iebūvēts Bluetooth savienojums, mikrofons un skaļrunis interaktīvai sarunai, kā arī uzlādējams akumulators. perCushion ir Austrijas uzņēmuma Lösungsmittel R&D speciālistu intensīvas sadarbības rezultāts ar Vācijas Brēmenes universitātes Mobilo pētījumu centru. Tās mērķis ir izstrādāt jaunus un novatoriskus risinājumus un meklēt atšķirīgus ceļus, kā īstenot mobilās komunikācijas tā, lai tās kļūtu personiskākas un emocionālākas.
grooveRider kaifs bez robežām! grooveRider ir vēl viens stilīgs CeBIT prezentētais Urban Tool jaunums stilīgiem lietotājiem. Tas ir gudrais T-krekliņš, kas drīzumā varētu kļūt par visu iPod fanu stila un garderobes neatņemamu sastāvdaļu. Tas ir pasaulē pirmais T-krekls ar lietotāja interfeisu no tekstīlijas, kas ļauj regulēt iPod. grooveRider ļauj darbināt šo stilīgo Apple pleijeri ar sensoru palīdzību, kuri ir iestrādāti tieši T-kreklā. Ar tiem iespējams aktivizēt komandas play/pause, uz priekšu, regulēt skaņas augstumu utt. Īpaša kabata paredzēta arī pašam iPod, lai pasargātu to no neatļautām kustībām. Starp citu, šis T-krekls sveiks un vesels izkļūst pat no veļas mašīnas!
RF
identifikācija (RFID)
CeBIT, protams, atspoguļo aktuālākās nozares tendences, joprojām liela loma ir tīklu un pakalpojumu konverģencei, intelektuālajiem bezvadu risinājumiem, mobilajai un interneta televīzijai u.c. Svarīgi, ka Eiropas Komisija īpaši aktualizējusi t.s. RFID jeb radiofrekvenču identifikācijas uzlīmju plašāku izmantošanu ražošanā un sabiedrības ikdienā. Tas saistīts ne tikai ar preču uzskaites un automatizācijas, bet arī ar drošības jautājumiem un plašāku elektronisko norēķinu ieviešanu. Eiropā plānots izstrādāt pat īpašu RFID stratēģiju. Par to CeBIT informēja Vivjena Redinga.
Lai gan kopējie CeBIT gadatirgus ieņēmumi pēdējos gados ir kritušies, bet tas joprojām ir lielākais notikums IKT nozarē un plašākā uzņēmumu pulcēšanās vieta pasaulē. Piemēram, pērn Hannoveres gadatirgū piedalījās 23 398 dalībnieki un uz šo pasaules lielāko izstāžu centru (ap 300 000 m2) bija ieradušies 1,8 miljoni apmeklētāju. Šī grandiozā pasākuma rīkotāja Deutsche Messe sadarbībā ar izstādes dalībnieku komiteju jau kopš pērnā gada vidus strādā pie pilnīga CeBIT rekonstrukcijas projekta, kura pirmos rezultātus varam gaidīt jau nākamgad. Vai tas varētu būt jauna spara avots senajam CeBIT?
Gunta KĻAVIŅA