IP telefonija svētkos un ikdienā
IP TELEFONIJA SVĒTKOS UN IKDIENĀ
Pagājušajā vasarā katram trešajam
planētas iedzīvotājam bija iespēja atklāt
starptautisko IKT uzņēmumu Avaya, kurš bija
izstrādājis lielāko pagaidu komunikācijas sistēmu
pasaules futbola čempionātam. Unikālais projekts, kuram
šobrīd pasaulē nav analogu, atstāja iespaidu pat uz
pieredzējušajiem informācijas tehnoloģiju
speciālistiem.
No fanfaru skaņām
Mūsdienīgie risinājumi, kurus Avaya
demonstrēja pasaules futbola čempionātā Vācijā,
uzņēmuma klientu ikdienas dzīvē ienāk mazliet
citādi. Un, protams, ne tik koncentrētā veidā.
Čempionāta komunikācijas sistēmā tika izmantotas
vairākas jaunas tehnoloģijas, kuras ikdienas lietotājus gaida
tikai nākotnē. Taču tests ar milzīgām
informācijas plūsmām parādīja, ka
perspektīvās tehnoloģijas ir drošas un stabilas.
Ieskatīsimies dziļāk pasaules futbola
čempionāta tehniskajā risinājumā, kuru
nodrošināja Avaya. Uzņēmumam bija uzticēts
viens no atbildīgākajiem uzdevumiem izstrādāt
komunikācijas sistēmu, kas nodrošinātu nevainojamu,
ātru un gandrīz neierobežota apjoma informācijas
apmaiņu. Vairākām ierīcēm, kas tika saslēgtas
sarežģītā infrastruktūrā, bija jāapmierina
stingras datu pārraides ātruma, kvalitātes un drošības
prasības. Informācijas plūsma bija iespaidīga vairāk
nekā 21,1 terabaits datu, gandrīz 400 000 IP balss savienojumu.
Turklāt Avaya sistēma darbojās ar
99,999 procentu noturību, un nekādi traucējumi sacensību
laikā netika fiksēti. Vērā ņemams ir arī
šīs unikālās sistēmas īsais uzstādīšanas
laiks tikai viens mēnesis.
ikdienā
Čempionāta laikā Avaya
pierādīja, ka prot savaldīt milzīgas informācijas
plūsmas, taču darbs nebeidzas arī tad, kad apklust fanfaru
skaņas. Uzņēmumu ikdienas vajadzībām droši
risinājumi ir tikpat nepieciešami. Viens no tādiem IP
telefonija.
Vēl pirms dažiem gadiem tikai nozares
speciālisti zināja, kas ir IP telefonija, bet vairums nejauši
aptaujāto būtu vien neziņā raustījuši plecus.
Taču tehnoloģiju pasaule tik strauji attīstās, ka tagad IP
telefoniju vairs neuztveram kā nesasniedzami dārgu tehnoloģiju.
IP telefonija ir pieejama visiem, pārliecināti apgalvo Avaya
pārstāvniecības vadītājs Baltijas valstīs Tomass
Mačernis. Viņa vārdus tēlaini ilustrē skaitļi.
Šobrīd puse no visām telefona instalācijām tiek
izpildītas, izmantojot IP. Pirms četriem gadiem Baltijā tādu
projektu nebija vispār. Pasaules mērogā IP telefonija veido
aptuveni 66 procentus no jaunajām sistēmām.
Baltija pēc IP telefonijas uzstādīšanas
apjoma gan atpaliek no pasaules līmeņa, bet lūzumpunktu jau esam
pārvarējuši, saka
T. Mačernis.
Ņemot vērā to, ka IP tehnoloģijas
attīstās īpaši strauji, pēc T. Mačerņa
teiktā, ir prognozējama dabīga tradicionālās
telefonijas migrācija uz IP telefoniju. Tas varētu notikt jau
pēc dažiem gadiem.
Skaidrības labad IP telefoniju vajadzētu nodalīt
no bezmaksas sarunām internetā (piemēram, Skype). Abu
šo komunikācijas sistēmu darbības princips ir vienāds
balss tiek pārveidota digitālajā signālā un
sūtīta datu pārraides tīklā paketēs. Taču
uzņēmumiem interneta sarunas nav piemērotas lai arī
tās ir bez maksas, tās nepalīdz darba efektivitātes
uzlabošanā, jo sistēmas iespējas ir diezgan
ierobežotas.
Pasaules līderis un
tā pozīcijas Baltijā
IP telekomunikācijas sistēmu, kontaktu centru
programmatūras pakalpojumu un piemērojamo programmu līderim ASV
uzņēmumam Avaya ir iespaidīgs klientu saraksts.
Vairāk nekā 90 procentus tā klientu var atrast slavenajā
veiksmīgāko sabiedrību sarakstā Fortune 500. Avaya
risinājumus izmanto arī ASV valdība.
Uzņēmumā Avaya ir aptuveni 25 000
darbinieku un miljons klientu. Kompānija paplašinās ar biznesa
partneru atbalstu, un pasaulē tādu ir vairāk par 2500.
Šobrīd Baltijas valstīs ir 600 klientu un,
līdzīgi kā citur, nodibināta cieša sadarbība ar
vietējiem partneriem.
Kompānijas Avaya mērķis ir
nodrošināt oficiālajiem pārstāvjiem augstu
profesionalitāti, tādēļ Avaya sistemātiski
rīko apmācības speciālistiem savos mācību
centros, kur viņi var iepazīties ar jaunumiem un pilnveidot
zināšanas.
Pienācis laiks uzdrošināties!
Protams, nelieliem un vidējiem uzņēmumiem nav
vajadzīgas tik sarežģītas tehnoloģijas, kādas Avaya
izmantoja pasaules futbola čempionātā. Speciāli viņu
vajadzībām Avaya ir izstrādājusi citu
komunikāciju sistēmu: IP office. Starp citu, tai nav analogu
pasaulē, tai piemīt drošas datu pārraidīšanas,
telefonijas funkcijas un plašs programmatūras spektrs, piemēram,
kontaktu centru programmas, balss ierakstīšana, automatizēta
zvanu pārvaldīšana (IVR), balss un video konferences u. tml.
IP sistēma ir pieejama visiem pat
uzņēmumiem, kuros strādā desmit vai piecpadsmit darbinieku.
Lai gan IP telefonijas sistēmas joprojām ir
mazliet dārgākas par tradicionālajām, taču vēl
pirms dažiem gadiem cenu starpība bija mērāma reizēs,
bet tagad procentos. Salīdzinot ar izmaksām, kas ir
nepieciešamas uzņēmuma datorsistēmu
uzstādīšanai, IP telefonijai ir jāvelta tikai 10−15
procenti no šiem ieguldījumiem, saka T. Mačernis.
Zīmīgi, ka IP telefoniju izvēlas aizvien
mazāki uzņēmumi. IP telefona centrāles tagad
iegādājas arī uzņēmumi, kuriem ir līdz desmit
lietotāju. Pirmkārt, tāpēc, ka investīciju atdeve
atspoguļojas zemākos telefona sarunu tarifos. Otrkārt,
programmatūra, kura instalēta IP telefonijas stacijai vai
lietotāja datoram, palīdz efektīvāk pārvaldīt
zvanu plūsmu un kontrolēt attiecības ar klientiem.
Telekonferences
ļauj ietaupīt laiku
Uzņēmumiem, kuriem ir filiāles citās
pilsētās vai citās valstīs, balss telekonferences ir
neaizvietojamas. Kāpēc būtu jābrauc uz Liepāju vai
jālido uz Briseli, ja ir iespējams piezvanīt uz vienu telefona
numuru, apvienoties konferencē un vadīt sarunas, nepieceļoties
no darbagalda? Cik no izdevumiem degvielai vai lidmašīnas
biļetēm tiek ietaupīts, aprēķināt nav grūti.
Taču galvenais ietaupītas resurss ir laiks, kas kļūst
arvien dārgāks.
Telekonferences laikā var apmainīties ar
dokumentiem, rīkot prezentācijas. Šāda komunikācijas
forma ir lieliski piemērota tālmācībām. Mēs
katru dienu tiekamies tādās konferencēs, jo mūsu
kompānijas darbinieki atrodas visā pasaulē, stāsta T.
Mačernis.
Uzņēmumā tiek ierīkots neliels telekoms
telefona centrāle, kas veic telefona funkcijas.
Atsevišķas kabeļu sistēmas telefona un datora
šajā gadījumā vairs nav vajadzīgas. IP telefons tiek
pieslēgts tieši tāpat kā dators datortīklā. Uz
IP telefonijas pamata ir daudz vienkāršāk veikt integrāciju
ar citām programmām.
Tā kā par internetu maksājam fiksētu
maksu neatkarīgi no tā, kādi dati tiek pārraidīti, tas
nozīmē, ka nav jāmaksā par balss pārraidi.
Sistēma ļauj veidot īsos numurus, kuri savieno ar abonentu
jebkurā pasaules malā. IP telefona aparāts gan ir
dārgāks par parasto, taču ievērojami
funkcionālāks tam piemīt tikpat daudz funkciju kā
mobilā tālruņa aparātam. Aparātu iespējams
aizstāt ar datoru, kuram ir instalēta sarunu programma.
IP telefonijas sistēma ļauj izmantot vienotu telefona
numuru. Es visbiežāk uz zvaniem atbildu no mobilā
tālruņa, kaut gan jūs zvanāt uz fiksētā telefona
numuru. Centrāle uzreiz novirza zvanu uz abiem telefoniem, bet es atbildu
no tā, no kura tajā brīdi man ir ērtāk. Man ir
svarīgi neatbildēti zvani. Varu sarunu sākt ar mobilo
tālruni, atgriezties kabinetā, nospiest pogu un runāt pa
fiksēto telefonu. Tādā veidā ietaupu daļu no maksas
par mobilo sakaru pakalpojumiem. Turklāt varu nodalīt darba un personīgo
vidi: pēc darba pabeigšanas, ja vēlos, varu izslēgt šo
funkciju, līdz ar to mans mobilais tālrunis pārstāj
zvanīt,
skaidro T. Mačernis.
Vairākiem uzņēmumiem, kuriem ir jāapkalpo
klienti, īpaši svarīgi apkopot informāciju par zvaniem
cik zvaniem atbildēts, cik nav atbildēts, cik ilga bijusi saruna. IP
telefonijas sistēmai ar papildu programmatūru ir tāda funkcija
vēl viena šīs sistēmas priekšrocība
salīdzinājumā ar bezmaksas sarunām internetā.
SIA iPro kompānijas Avaya oficiālais
pārstāve Latvijā. Zvaniet mums pa tālruni 7096721. Mēs
labprāt iepazīstinām ar IP telefonijas risinājumiem,
kā arī sniedzam konsultācijas.
SIA iPro
Tālrunis: 800 IPRO, 709 6721
info@ipro.lv
www.ipro.lv
Pagājušajā vasarā katram trešajam planētas iedzīvotājam bija iespēja atklāt starptautisko IKT uzņēmumu Avaya, kurš bija izstrādājis lielāko pagaidu komunikācijas sistēmu pasaules futbola čempionātam. Unikālais projekts, kuram šobrīd pasaulē nav analogu, atstāja iespaidu pat uz pieredzējušajiem informācijas tehnoloģiju speciālistiem.
No fanfaru skaņām
Mūsdienīgie risinājumi, kurus Avaya demonstrēja pasaules futbola čempionātā Vācijā, uzņēmuma klientu ikdienas dzīvē ienāk mazliet citādi. Un, protams, ne tik koncentrētā veidā. Čempionāta komunikācijas sistēmā tika izmantotas vairākas jaunas tehnoloģijas, kuras ikdienas lietotājus gaida tikai nākotnē. Taču tests ar milzīgām informācijas plūsmām parādīja, ka perspektīvās tehnoloģijas ir drošas un stabilas.
Ieskatīsimies dziļāk pasaules futbola čempionāta tehniskajā risinājumā, kuru nodrošināja Avaya. Uzņēmumam bija uzticēts viens no atbildīgākajiem uzdevumiem izstrādāt komunikācijas sistēmu, kas nodrošinātu nevainojamu, ātru un gandrīz neierobežota apjoma informācijas apmaiņu. Vairākām ierīcēm, kas tika saslēgtas sarežģītā infrastruktūrā, bija jāapmierina stingras datu pārraides ātruma, kvalitātes un drošības prasības. Informācijas plūsma bija iespaidīga vairāk nekā 21,1 terabaits datu, gandrīz 400 000 IP balss savienojumu.
Turklāt Avaya sistēma darbojās ar 99,999 procentu noturību, un nekādi traucējumi sacensību laikā netika fiksēti. Vērā ņemams ir arī šīs unikālās sistēmas īsais uzstādīšanas laiks tikai viens mēnesis.
ikdienā
Čempionāta laikā Avaya pierādīja, ka prot savaldīt milzīgas informācijas plūsmas, taču darbs nebeidzas arī tad, kad apklust fanfaru skaņas. Uzņēmumu ikdienas vajadzībām droši risinājumi ir tikpat nepieciešami. Viens no tādiem IP telefonija.
Vēl pirms dažiem gadiem tikai nozares speciālisti zināja, kas ir IP telefonija, bet vairums nejauši aptaujāto būtu vien neziņā raustījuši plecus. Taču tehnoloģiju pasaule tik strauji attīstās, ka tagad IP telefoniju vairs neuztveram kā nesasniedzami dārgu tehnoloģiju. IP telefonija ir pieejama visiem, pārliecināti apgalvo Avaya pārstāvniecības vadītājs Baltijas valstīs Tomass Mačernis. Viņa vārdus tēlaini ilustrē skaitļi. Šobrīd puse no visām telefona instalācijām tiek izpildītas, izmantojot IP. Pirms četriem gadiem Baltijā tādu projektu nebija vispār. Pasaules mērogā IP telefonija veido aptuveni 66 procentus no jaunajām sistēmām.
Baltija pēc IP telefonijas uzstādīšanas
apjoma gan atpaliek no pasaules līmeņa, bet lūzumpunktu jau esam
pārvarējuši, saka
T. Mačernis.
Ņemot vērā to, ka IP tehnoloģijas attīstās īpaši strauji, pēc T. Mačerņa teiktā, ir prognozējama dabīga tradicionālās telefonijas migrācija uz IP telefoniju. Tas varētu notikt jau pēc dažiem gadiem.
Skaidrības labad IP telefoniju vajadzētu nodalīt no bezmaksas sarunām internetā (piemēram, Skype). Abu šo komunikācijas sistēmu darbības princips ir vienāds balss tiek pārveidota digitālajā signālā un sūtīta datu pārraides tīklā paketēs. Taču uzņēmumiem interneta sarunas nav piemērotas lai arī tās ir bez maksas, tās nepalīdz darba efektivitātes uzlabošanā, jo sistēmas iespējas ir diezgan ierobežotas.
Pasaules līderis un
tā pozīcijas Baltijā
IP telekomunikācijas sistēmu, kontaktu centru programmatūras pakalpojumu un piemērojamo programmu līderim ASV uzņēmumam Avaya ir iespaidīgs klientu saraksts. Vairāk nekā 90 procentus tā klientu var atrast slavenajā veiksmīgāko sabiedrību sarakstā Fortune 500. Avaya risinājumus izmanto arī ASV valdība.
Uzņēmumā Avaya ir aptuveni 25 000 darbinieku un miljons klientu. Kompānija paplašinās ar biznesa partneru atbalstu, un pasaulē tādu ir vairāk par 2500.
Šobrīd Baltijas valstīs ir 600 klientu un, līdzīgi kā citur, nodibināta cieša sadarbība ar vietējiem partneriem.
Kompānijas Avaya mērķis ir nodrošināt oficiālajiem pārstāvjiem augstu profesionalitāti, tādēļ Avaya sistemātiski rīko apmācības speciālistiem savos mācību centros, kur viņi var iepazīties ar jaunumiem un pilnveidot zināšanas.
Pienācis laiks uzdrošināties!
Protams, nelieliem un vidējiem uzņēmumiem nav vajadzīgas tik sarežģītas tehnoloģijas, kādas Avaya izmantoja pasaules futbola čempionātā. Speciāli viņu vajadzībām Avaya ir izstrādājusi citu komunikāciju sistēmu: IP office. Starp citu, tai nav analogu pasaulē, tai piemīt drošas datu pārraidīšanas, telefonijas funkcijas un plašs programmatūras spektrs, piemēram, kontaktu centru programmas, balss ierakstīšana, automatizēta zvanu pārvaldīšana (IVR), balss un video konferences u. tml.
IP sistēma ir pieejama visiem pat uzņēmumiem, kuros strādā desmit vai piecpadsmit darbinieku.
Lai gan IP telefonijas sistēmas joprojām ir mazliet dārgākas par tradicionālajām, taču vēl pirms dažiem gadiem cenu starpība bija mērāma reizēs, bet tagad procentos. Salīdzinot ar izmaksām, kas ir nepieciešamas uzņēmuma datorsistēmu uzstādīšanai, IP telefonijai ir jāvelta tikai 10−15 procenti no šiem ieguldījumiem, saka T. Mačernis.
Zīmīgi, ka IP telefoniju izvēlas aizvien mazāki uzņēmumi. IP telefona centrāles tagad iegādājas arī uzņēmumi, kuriem ir līdz desmit lietotāju. Pirmkārt, tāpēc, ka investīciju atdeve atspoguļojas zemākos telefona sarunu tarifos. Otrkārt, programmatūra, kura instalēta IP telefonijas stacijai vai lietotāja datoram, palīdz efektīvāk pārvaldīt zvanu plūsmu un kontrolēt attiecības ar klientiem.
Telekonferences
ļauj ietaupīt laiku
Uzņēmumiem, kuriem ir filiāles citās pilsētās vai citās valstīs, balss telekonferences ir neaizvietojamas. Kāpēc būtu jābrauc uz Liepāju vai jālido uz Briseli, ja ir iespējams piezvanīt uz vienu telefona numuru, apvienoties konferencē un vadīt sarunas, nepieceļoties no darbagalda? Cik no izdevumiem degvielai vai lidmašīnas biļetēm tiek ietaupīts, aprēķināt nav grūti. Taču galvenais ietaupītas resurss ir laiks, kas kļūst arvien dārgāks.
Telekonferences laikā var apmainīties ar dokumentiem, rīkot prezentācijas. Šāda komunikācijas forma ir lieliski piemērota tālmācībām. Mēs katru dienu tiekamies tādās konferencēs, jo mūsu kompānijas darbinieki atrodas visā pasaulē, stāsta T. Mačernis.
Uzņēmumā tiek ierīkots neliels telekoms
telefona centrāle, kas veic telefona funkcijas.
Atsevišķas kabeļu sistēmas telefona un datora
šajā gadījumā vairs nav vajadzīgas. IP telefons tiek
pieslēgts tieši tāpat kā dators datortīklā. Uz
IP telefonijas pamata ir daudz vienkāršāk veikt integrāciju
ar citām programmām.
Tā kā par internetu maksājam fiksētu maksu neatkarīgi no tā, kādi dati tiek pārraidīti, tas nozīmē, ka nav jāmaksā par balss pārraidi. Sistēma ļauj veidot īsos numurus, kuri savieno ar abonentu jebkurā pasaules malā. IP telefona aparāts gan ir dārgāks par parasto, taču ievērojami funkcionālāks tam piemīt tikpat daudz funkciju kā mobilā tālruņa aparātam. Aparātu iespējams aizstāt ar datoru, kuram ir instalēta sarunu programma.
IP telefonijas sistēma ļauj izmantot vienotu telefona
numuru. Es visbiežāk uz zvaniem atbildu no mobilā
tālruņa, kaut gan jūs zvanāt uz fiksētā telefona
numuru. Centrāle uzreiz novirza zvanu uz abiem telefoniem, bet es atbildu
no tā, no kura tajā brīdi man ir ērtāk. Man ir
svarīgi neatbildēti zvani. Varu sarunu sākt ar mobilo
tālruni, atgriezties kabinetā, nospiest pogu un runāt pa
fiksēto telefonu. Tādā veidā ietaupu daļu no maksas
par mobilo sakaru pakalpojumiem. Turklāt varu nodalīt darba un personīgo
vidi: pēc darba pabeigšanas, ja vēlos, varu izslēgt šo
funkciju, līdz ar to mans mobilais tālrunis pārstāj
zvanīt,
skaidro T. Mačernis.
Vairākiem uzņēmumiem, kuriem ir jāapkalpo klienti, īpaši svarīgi apkopot informāciju par zvaniem cik zvaniem atbildēts, cik nav atbildēts, cik ilga bijusi saruna. IP telefonijas sistēmai ar papildu programmatūru ir tāda funkcija vēl viena šīs sistēmas priekšrocība salīdzinājumā ar bezmaksas sarunām internetā.
SIA iPro kompānijas Avaya oficiālais pārstāve Latvijā. Zvaniet mums pa tālruni 7096721. Mēs labprāt iepazīstinām ar IP telefonijas risinājumiem, kā arī sniedzam konsultācijas.
SIA iPro
Tālrunis: 800 IPRO, 709 6721
info@ipro.lv
www.ipro.lv