Wi-Fi telefons un internets operatīvi sakari produktivitātes paaugstināšanai uzņēmumā
WiFi telefons un internets operatīvi sakari
uzņēmumā produktivitātes paaugstināšanai
Pašlaik viens
no nozīmīgākajiem uzdevumiem, tiecoties nodrošināt un
paaugstināt konkurētspēju, ir atrast veidus, kā uzlabot
produktivitāti un servisa kvalitāti, vienlaikus nepaaugstinot
izmaksas. Komunikācijas efektivitāte, operativitāte un izmaksu
samazinājums ir būtisks faktors, kas daudziem uzņēmumiem ļauj
labāk apkalpot klientus un uzlabot biznesa rezultātus.
Kādas
vajadzības, tāds risinājums
Viens no veidiem, kā uzlabot
komunikācijas efektivitāti un līdz ar to darbības
rādītājus, ir padarīt to maksimāli mobilu. Saskaņā
ar jaunākajām tehnoloģijām uzņēmumu
vadītāji par darbinieku komunikācijas mobilitātes
modernizēšanu un nodrošināšanu vairs nedomā
tādās kategorijās, kā vai, bet kad. Taču,
lai izveidotu pārdomātu komunikācijas mobilitātes
risinājumu darbiniekiem, vispirms jāformulē, kādas ir
uzņēmuma primārās vajadzības. Sistēmas risinājumā
izmantojamās tehnoloģijas būs atkarīgas no tā, vai komunikācijas
mobilitāte uzņēmuma teritorijā galvenokārt
nepieciešama datu pārraidei, balss komunikācijai vai abiem
diviem.
Ja noteiktās uzņēmuma
ēkas vai biroja darbības teritorijās nepieciešams
nodrošināt galvenokārt bezvadu datu pārraidi, tad Wi-Fi
pārklājuma nodrošinājumam būs pietiekami ar interneta
piekļuves punktu izvietošanu attiecīgās uzņēmuma
zonās, piemēram, konferenču telpā, vestibilā,
uzgaidāmajā telpā, konkrētās darba vietās u. tml.
tajās būs pieejami arī bezvadu balss sakari. Taču, ja vajag
nodrošināt bezvadu balss sakarus visā teritorijā,
izmantojot Wi-Fi tehnoloģiju, būs jāveido bezvadu
interneta infrastruktūra, kas balstīta uz tā saucamo
pārslēgšanās sistēmas uzbūvi, izmantojot
attiecīgas iekārtas.
Datu pārraide, izmantojot interneta
piekļuves punktus un Wi-Fi tehnoloģiju, ir
pazīstamāks risinājums, tāpēc šoreiz tuvāk
apskatīsim balss komunikācijas risinājumus, prasības un
apsvērumus, ar ko jārēķinās, izmantojot bezvadu
tīklu un Wi-Fi, kā arī priekšrocības,
kādas iegūst uzņēmumi, ikdienā izmantojot
šīs savstarpējās komunikācijas sistēmas.
Wi-Fi un VoIP
integrācijas priekšrocības
Bezvadu telefonija ir pašlaik
pasaulē ļoti aktuāla tehnoloģija, kuru komunikācijas
nodrošināšanai savā tīklā izmanto arvien
vairāk uzņēmumu. Atrodoties Wi-Fi un VoIP integrācijas
krustpunktā, Wi-Fi telefonija savieno mobilitātes
priekšrocības ar IP tīkliem balss aplikāciju izmantošanai.
Tie uzņēmumi, kuri ikdienā jau lieto šos risinājumus,
ir pārliecinājušies par to ietekmi uz mobilitāti,
spēju operatīvi reaģēt uz ikdienas situācijām, attiecīgi
- produktivitāti un izmaksām.
Bezvadu
telefonija ir ļoti dinamiska industrija, kurā daudzi ražotāji
un piegādātāji pastāvīgi nāk klajā ar
inovācijām, strādājot un cīnoties ar standartiem un
industrijas pārstāvjiem. Izmantojot bezvadu telefoniju, to var integrēt
ar dažādu tekstu un paziņojumu izsūtīšanas
iespējām, izmantojot e-pastu un peidžeri, kā arī fiksēto
telefona sakaru un citām biznesa sistēmām.
Bezvadu telefonijas
izmantošanai, integrējot to ar citiem biznesa komunikācijā
svarīgiem risinājumiem, ir daudz variāciju atkarībā no
uzņēmuma vajadzībām, kā arī ir iespējas to
nodrošināt ļoti plašā teritorijā.
Bezvadu telefonijas izmantošana
ietaupa komunikācijas izmaksas, jo tā vietā, lai maksātu
par fiksētā un mobilā tīkla telefona sarunām,
darbiniekiem sazinoties uzņēmuma teritorijā, balss sakariem tiek
izmantots bezvadu interneta tīkls. Bezvadu telefonijas
nodrošināšanai vajadzīgs vienreizējs ieguldījums,
iegādājoties Wi-Fi telefonus un iekārtas bezvadu
tīkla izveidošanai.
Vairāk klientu
un pasūtījumu, labāka darba organizācija
Pirms apskatīt iespējamo risinājumu
tehnoloģiju izvēli bezvadu tīkla uzbūvē balss sakaru
nodrošināšanai visā uzņēmuma teritorijā,
apskatīsim dažus piemērus ieguvumiem dažādu nozaru
uzņēmumu darbībā.
Piemēram, dažādu
pakalpojumu sniedzēji cīnās par klientu piesaisti, par
galvenajiem konkurences instrumentiem izmantojot attieksmi pret klientu, kas
viņam liek justies īpašam, un augstas kvalitātes servisu.
Vai tas ir veikals, viesnīcu ķēde, vai finanšu pakalpojumu
operācijas, klientu serviss ir galvenā iespēja, kā
atšķirties no konkurentiem un stiprināt klientu lojalitāti.
Atbildot uz klienta zvanu līdz ar pirmo zvanu, var izšķirt
konkrēta darījuma likteni un paaugstināt pārdošanas
apjomus, nostiprināt labas attiecības ar klientiem un
nodrošināt atkārtotu darījumu norisi, kā arī
ilgtermiņa sadarbības izveidošanos.
Operatīvi sakari ir
izšķiroši arī, lai klientam laikā piegādātu
preci, efektīvi organizētu loģistiku, to skaitā
izejmateriālu piegādei un ražošanas pasūtījumu
izpildei, uzņēmumu iekšējā darba efektīvu
organizāciju vienmēr sasniedzot vajadzīgo darbinieku bez
aizķeršanās, dodot, koriģējot vai apspriežot
darba uzdevumu un tādējādi nodrošinot maksimāli
produktīvu darba laika izmantošanu un uzlabojot biznesa
rezultātus.
Svarīgs ne
tikai pārklājums, bet arī sistēmas kapacitāte
Bezvadu interneta
tīkla izvietošanas risinājuma plānošanā datu un
balss pārraidei ir svarīgs ne tikai pārklājums un datu
plūsmas ātrums, bet arī kopējā sistēmas
kapacitāte, tāpēc sistēmas plānošanā un
iekārtu izvēlē ieteicams konsultēties ar
speciālistiem.
Wi-Fi
tīklos kapacitāte galvenokārt ir plānota,
orientējoties uz datu pārraidi, taču, sistēmas
kapacitātei, kuras uzdevums ir nodrošināt augstas
kvalitātes balss pārraidi tīklā, ir citas - augstākas -
prasības. Tāpēc kapacitātes plānošanas
apsvērumiem jābūt IT profesionāļu lēmumu
pamatā, izvēloties Wi-Fi radiofrekvenču tehnoloģijas
(RF) konkrēta tīkla uzbūvei.
Būtiski,
ka bezvadu interneta tīkls, kas nodrošina Wi-Fi balss sakarus,
nodrošina arī datu pārraides iespējas jebkurā
tīkla vietā. Tas savukārt ir ērti tiem, kam ikdienas darba
instruments ir portatīvais vai plaukstas dators. Abu šo rīku - Wi-Fi
telefona un portatīvā datora - efektīva izmantošana
ļauj darbiniekiem būt elastīgiem, veicot savus pienākumus.
Papildus tam Wi-Fi
telefonijas priekšrocības var izmantot ne tikai uzņēmuma
teritorijā, bet arī atrodoties ārpus tā darbinieks var
izmantot savu fiksētā telefona numuru jebkurā pasaules
vietās, kur pieejams internets, par interneta izmaksu cenu.
Wi-Fi
radiofrekvenču tehnoloģiju izvēle
Daudzi
ražotāji piedāvā Wi-Fi sertificētus produktus,
kuri darbojas, izmantojot vienu no trim dažādām RF
tehnoloģijām. Šie trīs varianti ir atvasināti no
standartiem, kurus ir izveidojusi un ratificējusi Elektrības un
elektronikas inženieru institūta (Institute of Electrical and
Electronics Engineers (IEEE)) 802.11 bezvadu lokālo tīklu
standartu izstrādes darba grupa. Wi-Fi savienība, bezpeļņas
industrijas asociācija, pēc tam izveidoja savstarpējās
sadarbības spējas testa programmas katrai no šīm
tehnoloģijām. Tieši WFA testi un Wi-Fi
sertifikācijas process nodrošina spēju savstarpēji
sadarboties bezvadu LAN produktiem, nevis pats 802.11 standarts. Tomēr,
lai gan Wi-Fi tehnoloģija ir uzlabota, uzņēmumiem
pašiem jāpārliecinās, ka produkti, kurus tie izvieto
savā tīklā, ir izgājuši savstarpējās
sadarbošanās spējas sertifikāciju WFA.
Lielākā
daļa līdz šim pasaulē izvietoto Wi-Fi iekārtu
ir balstītas uz 802.11b standartu. Salīdzinoši nesen tika
ieviesti produkti, kas darbojas, balstoties uz 802.11g standartu, un tie jau ir
atzinīgi novērtēti, pateicoties augstam datu pārraides
ātrumam pa gaisu (54 megabiti sekundē) un iespējai savietot
šīs iekārtas ar sistēmā jau esošajiem 802.11b
produktiem. 802.11a standarts, kas nodrošina to pašu datu pārraides
plūsmas ātrumu kā 802.11g, bet neļauj to savietot
vienā sistēmā un nesadarbojas savstarpēji ar 802.11b/g iekārtām,
tāpēc, ka tas darbojas 5 GHz frekvences diapazonā, tika
iecienīts un piedzīvoja izaugsmi tā izmantošanā
uzņēmumos, kuriem bija nepieciešams plašs apraides
frekvenču diapazons.
Paaugstinātas
kapacitātes nodrošināšanai bezvadu interneta
tīklā balss pārraidei nepieciešams vairāk kanālu,
kuri nepārklājas, nekā tad, ja tīklā tiek
pārraidīti tikai dati. 802.11b un 802.11g spēj
nodrošināt tikai trīs kanālus, kuri nepārklājas,
savukārt 802.11a līdz pat 23. Tādējādi 802.11a ir
vispiemērotākā tehnoloģija, kas pašlaik pieejama, lai
nodrošinātu augstas kvalitātes balss pārraides
aplikāciju darbību vidē, kur ir liels lietotāju
blīvums.
Gatis PABĒRZS,
EET RĪGA valdes priekšsēdētājs
gatis@eet.lv
Pašlaik viens no nozīmīgākajiem uzdevumiem, tiecoties nodrošināt un paaugstināt konkurētspēju, ir atrast veidus, kā uzlabot produktivitāti un servisa kvalitāti, vienlaikus nepaaugstinot izmaksas. Komunikācijas efektivitāte, operativitāte un izmaksu samazinājums ir būtisks faktors, kas daudziem uzņēmumiem ļauj labāk apkalpot klientus un uzlabot biznesa rezultātus.
Kādas vajadzības, tāds risinājums
Viens no veidiem, kā uzlabot komunikācijas efektivitāti un līdz ar to darbības rādītājus, ir padarīt to maksimāli mobilu. Saskaņā ar jaunākajām tehnoloģijām uzņēmumu vadītāji par darbinieku komunikācijas mobilitātes modernizēšanu un nodrošināšanu vairs nedomā tādās kategorijās, kā vai, bet kad. Taču, lai izveidotu pārdomātu komunikācijas mobilitātes risinājumu darbiniekiem, vispirms jāformulē, kādas ir uzņēmuma primārās vajadzības. Sistēmas risinājumā izmantojamās tehnoloģijas būs atkarīgas no tā, vai komunikācijas mobilitāte uzņēmuma teritorijā galvenokārt nepieciešama datu pārraidei, balss komunikācijai vai abiem diviem.
Ja noteiktās uzņēmuma ēkas vai biroja darbības teritorijās nepieciešams nodrošināt galvenokārt bezvadu datu pārraidi, tad Wi-Fi pārklājuma nodrošinājumam būs pietiekami ar interneta piekļuves punktu izvietošanu attiecīgās uzņēmuma zonās, piemēram, konferenču telpā, vestibilā, uzgaidāmajā telpā, konkrētās darba vietās u. tml. tajās būs pieejami arī bezvadu balss sakari. Taču, ja vajag nodrošināt bezvadu balss sakarus visā teritorijā, izmantojot Wi-Fi tehnoloģiju, būs jāveido bezvadu interneta infrastruktūra, kas balstīta uz tā saucamo pārslēgšanās sistēmas uzbūvi, izmantojot attiecīgas iekārtas.
Datu pārraide, izmantojot interneta piekļuves punktus un Wi-Fi tehnoloģiju, ir pazīstamāks risinājums, tāpēc šoreiz tuvāk apskatīsim balss komunikācijas risinājumus, prasības un apsvērumus, ar ko jārēķinās, izmantojot bezvadu tīklu un Wi-Fi, kā arī priekšrocības, kādas iegūst uzņēmumi, ikdienā izmantojot šīs savstarpējās komunikācijas sistēmas.
Wi-Fi un VoIP integrācijas priekšrocības
Bezvadu telefonija ir pašlaik pasaulē ļoti aktuāla tehnoloģija, kuru komunikācijas nodrošināšanai savā tīklā izmanto arvien vairāk uzņēmumu. Atrodoties Wi-Fi un VoIP integrācijas krustpunktā, Wi-Fi telefonija savieno mobilitātes priekšrocības ar IP tīkliem balss aplikāciju izmantošanai. Tie uzņēmumi, kuri ikdienā jau lieto šos risinājumus, ir pārliecinājušies par to ietekmi uz mobilitāti, spēju operatīvi reaģēt uz ikdienas situācijām, attiecīgi - produktivitāti un izmaksām.
Bezvadu telefonija ir ļoti dinamiska industrija, kurā daudzi ražotāji un piegādātāji pastāvīgi nāk klajā ar inovācijām, strādājot un cīnoties ar standartiem un industrijas pārstāvjiem. Izmantojot bezvadu telefoniju, to var integrēt ar dažādu tekstu un paziņojumu izsūtīšanas iespējām, izmantojot e-pastu un peidžeri, kā arī fiksēto telefona sakaru un citām biznesa sistēmām.
Bezvadu telefonijas izmantošanai, integrējot to ar citiem biznesa komunikācijā svarīgiem risinājumiem, ir daudz variāciju atkarībā no uzņēmuma vajadzībām, kā arī ir iespējas to nodrošināt ļoti plašā teritorijā.
Bezvadu telefonijas izmantošana ietaupa komunikācijas izmaksas, jo tā vietā, lai maksātu par fiksētā un mobilā tīkla telefona sarunām, darbiniekiem sazinoties uzņēmuma teritorijā, balss sakariem tiek izmantots bezvadu interneta tīkls. Bezvadu telefonijas nodrošināšanai vajadzīgs vienreizējs ieguldījums, iegādājoties Wi-Fi telefonus un iekārtas bezvadu tīkla izveidošanai.
Vairāk klientu un pasūtījumu, labāka darba organizācija
Pirms apskatīt iespējamo risinājumu tehnoloģiju izvēli bezvadu tīkla uzbūvē balss sakaru nodrošināšanai visā uzņēmuma teritorijā, apskatīsim dažus piemērus ieguvumiem dažādu nozaru uzņēmumu darbībā.
Piemēram, dažādu pakalpojumu sniedzēji cīnās par klientu piesaisti, par galvenajiem konkurences instrumentiem izmantojot attieksmi pret klientu, kas viņam liek justies īpašam, un augstas kvalitātes servisu. Vai tas ir veikals, viesnīcu ķēde, vai finanšu pakalpojumu operācijas, klientu serviss ir galvenā iespēja, kā atšķirties no konkurentiem un stiprināt klientu lojalitāti. Atbildot uz klienta zvanu līdz ar pirmo zvanu, var izšķirt konkrēta darījuma likteni un paaugstināt pārdošanas apjomus, nostiprināt labas attiecības ar klientiem un nodrošināt atkārtotu darījumu norisi, kā arī ilgtermiņa sadarbības izveidošanos.
Operatīvi sakari ir izšķiroši arī, lai klientam laikā piegādātu preci, efektīvi organizētu loģistiku, to skaitā izejmateriālu piegādei un ražošanas pasūtījumu izpildei, uzņēmumu iekšējā darba efektīvu organizāciju vienmēr sasniedzot vajadzīgo darbinieku bez aizķeršanās, dodot, koriģējot vai apspriežot darba uzdevumu un tādējādi nodrošinot maksimāli produktīvu darba laika izmantošanu un uzlabojot biznesa rezultātus.
Svarīgs ne tikai pārklājums, bet arī sistēmas kapacitāte
Bezvadu interneta tīkla izvietošanas risinājuma plānošanā datu un balss pārraidei ir svarīgs ne tikai pārklājums un datu plūsmas ātrums, bet arī kopējā sistēmas kapacitāte, tāpēc sistēmas plānošanā un iekārtu izvēlē ieteicams konsultēties ar speciālistiem.
Wi-Fi tīklos kapacitāte galvenokārt ir plānota, orientējoties uz datu pārraidi, taču, sistēmas kapacitātei, kuras uzdevums ir nodrošināt augstas kvalitātes balss pārraidi tīklā, ir citas - augstākas - prasības. Tāpēc kapacitātes plānošanas apsvērumiem jābūt IT profesionāļu lēmumu pamatā, izvēloties Wi-Fi radiofrekvenču tehnoloģijas (RF) konkrēta tīkla uzbūvei.
Būtiski, ka bezvadu interneta tīkls, kas nodrošina Wi-Fi balss sakarus, nodrošina arī datu pārraides iespējas jebkurā tīkla vietā. Tas savukārt ir ērti tiem, kam ikdienas darba instruments ir portatīvais vai plaukstas dators. Abu šo rīku - Wi-Fi telefona un portatīvā datora - efektīva izmantošana ļauj darbiniekiem būt elastīgiem, veicot savus pienākumus.
Papildus tam Wi-Fi telefonijas priekšrocības var izmantot ne tikai uzņēmuma teritorijā, bet arī atrodoties ārpus tā darbinieks var izmantot savu fiksētā telefona numuru jebkurā pasaules vietās, kur pieejams internets, par interneta izmaksu cenu.
Wi-Fi radiofrekvenču tehnoloģiju izvēle
Daudzi ražotāji piedāvā Wi-Fi sertificētus produktus, kuri darbojas, izmantojot vienu no trim dažādām RF tehnoloģijām. Šie trīs varianti ir atvasināti no standartiem, kurus ir izveidojusi un ratificējusi Elektrības un elektronikas inženieru institūta (Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)) 802.11 bezvadu lokālo tīklu standartu izstrādes darba grupa. Wi-Fi savienība, bezpeļņas industrijas asociācija, pēc tam izveidoja savstarpējās sadarbības spējas testa programmas katrai no šīm tehnoloģijām. Tieši WFA testi un Wi-Fi sertifikācijas process nodrošina spēju savstarpēji sadarboties bezvadu LAN produktiem, nevis pats 802.11 standarts. Tomēr, lai gan Wi-Fi tehnoloģija ir uzlabota, uzņēmumiem pašiem jāpārliecinās, ka produkti, kurus tie izvieto savā tīklā, ir izgājuši savstarpējās sadarbošanās spējas sertifikāciju WFA.
Lielākā daļa līdz šim pasaulē izvietoto Wi-Fi iekārtu ir balstītas uz 802.11b standartu. Salīdzinoši nesen tika ieviesti produkti, kas darbojas, balstoties uz 802.11g standartu, un tie jau ir atzinīgi novērtēti, pateicoties augstam datu pārraides ātrumam pa gaisu (54 megabiti sekundē) un iespējai savietot šīs iekārtas ar sistēmā jau esošajiem 802.11b produktiem. 802.11a standarts, kas nodrošina to pašu datu pārraides plūsmas ātrumu kā 802.11g, bet neļauj to savietot vienā sistēmā un nesadarbojas savstarpēji ar 802.11b/g iekārtām, tāpēc, ka tas darbojas 5 GHz frekvences diapazonā, tika iecienīts un piedzīvoja izaugsmi tā izmantošanā uzņēmumos, kuriem bija nepieciešams plašs apraides frekvenču diapazons.
Paaugstinātas kapacitātes nodrošināšanai bezvadu interneta tīklā balss pārraidei nepieciešams vairāk kanālu, kuri nepārklājas, nekā tad, ja tīklā tiek pārraidīti tikai dati. 802.11b un 802.11g spēj nodrošināt tikai trīs kanālus, kuri nepārklājas, savukārt 802.11a līdz pat 23. Tādējādi 802.11a ir vispiemērotākā tehnoloģija, kas pašlaik pieejama, lai nodrošinātu augstas kvalitātes balss pārraides aplikāciju darbību vidē, kur ir liels lietotāju blīvums.
Gatis PABĒRZS, EET RĪGA valdes priekšsēdētājs
gatis@eet.lv