Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Ātrā, ērtā, drošā ibanka — par brīvu

   

Piepildot klientu vēlmi darboties ar savu kontu internetā, a/s Unibanka pērnā gada nogalē radīja jaunu pakalpojumu — ibanku. Par virtuālo norēķinu iespējām stāsta a/s Unibanka Mārketinga un produktu pārvaldes vadītājs Valters Kaže.
   

Piepildot klientu vēlmi darboties ar savu kontu internetā, a/s Unibanka pērnā gada nogalē radīja jaunu pakalpojumu — ibanku. Par virtuālo norēķinu iespējām stāsta a/s Unibanka Mārketinga un produktu pārvaldes vadītājs Valters Kaže.
Kādas ir iespējas elektroniski veikt bankas norēķinus?
Šobrīd Unibanka piedāvā klientiem pakalpojumu saņemšanai trīs dažādus elektroniskos pieejas kanālus: telefonbanka — 24 stundas diennaktī un 7 dienas nedēļā strādājoša automātiska sistēma, ar kuras palīdzību klients var vadīt savus kontus un veikt iepriekš definētus maksājumus; ibanka ir jauns produkts — web bāzēts interneta bankas risinājums; telebanka — uzņēmumiem piemērots, ar grāmatvedības programmām savietojams risinājums,kas ļauj vadīt kontu ar datora palīdzību, izmantojot iezvanpieeju vai interneta pieslēgumu.
Detalizētāku informāciju par katru no šiem pieejas kanāliem var iegūt Unibankas filiālēs, kā arī mūsu mājas lapā www.unibanka.lv

Ko iespējams paveikt ar ibankas palīdzību?
24 stundas diennaktī var: uzzināt sava konta atlikumu; apmaksāt rēķinus, veikt gan vietējos, gan starptautiskos maksājumus; saņemt kontu pārskatus; iegūt informāciju par Unibankas un Latvijas Bankas valūtas maiņas kursiem; noskaidrot maksājuma uzdevumu statusu; veidot un izmantot maksājuma uzdevumu paraugus jaunu dokumentu aizpildīšanai.
Ibankas lietotājam ir iespēja pārvaldīt jebkuru savu kontu, t. sk. maksājumu karšu, visās valūtās jebkurā Unibankas filiālē visā Latvijā. Turklāt klients neko nemaksā par ibankas lietošanu, bet pārskaitījumu un citu operāciju komisijas maksas ir tādas pašas kā parastajās bankas filiālēs — tās aprēķina saskaņā ar Vienoto pakalpojumu cenrādi. Tātad ibankas lietotājs iegūst ērtības, turklāt — par baltu velti.
Kas vajadzīgs, lai varētu izmantot ibanku?
Ja ir pieejams dators ar interneta pieslēgumu, atliek tikai iesniegt aizpildītu pieteikuma veidlapu tajā filiālē, kurā jums ir atvērts norēķinu konts vai piereģistrēta maksājumu karte. Turpat var iepazīties arī ar ibankas līguma noteikumiem. Šobrīd ibankas sistēma pieejama latviešu un angļu valodā. Jums tiks piešķirts lietotāja vārds, sākotnējā parole, bez maksas izsniegtas kodu kartes maksājumu apstiprināšanai, kā arī ibankas lietotāja rokasgrāmata.Jebkuras neskaidrības kliedēs informācija pa bezmaksas tālruni 8008009.

Vai norēķini internetā ir droši? Pret nepiederošu personu pieeju informācija ir aizsargāta ar daudzpakāpju drošības sistēmu. Pieslēdzoties ibankai, ir jāievada lietotāja vārds (kas nebūt nav viegli atminams, jo ir speciāli ģenerēts), parole (to lietotājs var brīvi mainīt tik bieži, cik vien vēlas) un astoņu simbolu pieejas kods. Gadījumos, ja viens no šiem trim parametriem tiek nepareizi ievadīts trīs reizes pēc kārtas, pieeja sistēmai uz laiku tiek bloķēta.
Visa informācija tiek nosūtīta tikai šifrētā veidā. Turklāt katram ibankas lietotājam tiek izsniegtas īpašas kodu kartes ar unikāliem pieejas un maksājumu uzdevumu apstiprināšanas kodiem, katrs sastāv no sešiem simboliem. Arīkatrai kodu kartei ir īpašs numurs. Visi kodi uz kartes ir aizkrāsoti gluži kā momentloterijas biļetes, un krāsas aizsargkārta tiek noskrāpēta tikai tad, kad grasāties veikt kādu darbību ar ibanku. Izsniedzot ibankas lietotājam karti, gan konta pieejas kodu, kad visus pārējos lauciņus sedz krāsas aizsargkārta, līdz ar to tos neredz pat tas Unibankas darbinieks, kas izsniedz karti. Vienīgais, ko zina šis bankas darbinieks un ko fiksē, — ka konkrētais klients saņēmis kodu karti ar attiecīgo numuru. Ja lietotājs ibankas sistēmā 10 minūtes pavada bezdarbībā, sesija automātiski tiek slēgta.

Bet, ja nu aizmirstu savu paroli? Paroli aizmirst nebūtu labi, taču, ja tā gadījies, sistēmu iespējams atbloķēt. Lai to izdarītu, jāpiezvana bankas tehniskās palīdzības dienestam. Pirms atbloķēšanas gan tiks pārbaudīta lietotāja identitāte.

Cik liela ir klientu interese par ibanku? Pirmā mēneša laikā pieteicās vairāk nekā 1500 ibankas lietotāju. Ceru, ka šāda tendence saglabāsies visa gada garumā, jo vairāk tādēļ, ka šogad Latvijā interneta lietotāju daudzums dubultosies. Paredzu, ka gada laikā būs 20 000 ibankas lietotāju.

Vai domājat paplašināt ibankas iespējas? Tuvākā laika plāni saistās ar iespēju klientam veikt debeta un pastāvīgā maksājuma groza veidošanu savā sistēmā, kā arī ar iespēju veikt žiro maksājumus un operācijas ar vērtspapīru kontiem. Nākotnē ibankā varētu pat saņemt vienkāršākos kredītus.

Maija CĀLĪTE
 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001