Uzvaroša stratēģija Premium VPN pakalpojumu sniedzējiem
Winning Strategies for Delivering Premium
Pārejas
posmā uz pasauli ar pilnīgu IP dominanti mūsdienīgu, vienmēr tiešsaistē esošu,
uzņēmumu tehniskie direktori nereti sastopas ar mulsinošiem izaicinājumiem.
Jāizstrādā stratēģija vēl augstākas veiktspējas un vēl drošāku
lietojumprogrammu radīšanai jaunajai, konverģētajai videi, lai nodrošinātu
biznesa procesa nepārtrauktību un kontrolētu izmaksas. Apstākļos, kad jaunie
multivides pakalpojumi un pakalpojumi pēc pieprasījuma kļūst par moderna uzņēmuma procesu integrētu sastāvdaļu, jādomā, kā
stratēģiski pareizāk uzlabot biznesa efektivitāti un ātri reaģēt uz mainīgajām
tirgus prasībām. Šī jaunā vide liek pārcelt tehnoloģiju pārvaldes akcentu no
tīkla uz pakalpojumu orientācijas paradigmu. Tomēr tas nevis mazina, bet vēl
vairāk akcentē arī tīkla nozīmību, jo tīkla veiktspēja un pieejamība
konverģētā, jebkurā laikā pieejamā vidē ir tieši saistīta ar t.s. pieredzes
kvalitāti (QoE - Quality of Experience) un darbības
rezultātiem.
Stratēģija,
kas tieši paredzēta jaunajai tirgus dinamikai, pieprasa arī attiecīgus
multifunkcionālus plaša patēriņa tīkla pakalpojumus. Konverģējošā tīkla
operatori piedāvā pārvaldāmus Premium VPN pakalpojumus, uz kuru
bāzes papildus var veidot pievienotās vērtības pakalpojumus un lietojumus.
Premium
VPN pakalpojumu pamatiezīmes ir:
- vienmēr
pieejami, droši un elastīgi pakalpojumi;
- jebkura
Carrier Ethernet VPN 2. līmeņa un IP VPN 3. līmeņa pakalpojumu
kombinācija ar vienu (vai daudzām) piekļuves iespējām, lai pielāgotos uzņēmuma
vajadzībām;
- uz servisu
orientēta QoS, lai vienlaikus izpildītu dažādu lietojumu prasības;
- piekļuves
iespēja no jebkuras uzņēmuma vietas;
- visaptveroši end-to-end
pakalpojuma līmeņa līgumi (SLA), kuri garantē, ka viss, par ko ir
samaksāts, ir piegādāts;
- pilnīga
servisa pārvaldība ātrai bojājumu likvidēšanai, nodrošināšanai un
paziņošanai/atskaitēm;
- web
bāzes klientu portāls, kas ļauj uzņēmumam pārlūkot un kontrolēt
situāciju, arī izvēloties ārpakalpojumu biznesa modeli.
Ceļš uz
konverģenci
Fokusējoties
uz izmaksu kontroli, uzņēmumu tehniskie dienesti parasti izvēlas pārvaldāmos Premium
VPN pakalpojumus dažādu autonomu tīklu konverģencei. Šie VPN pakalpojumi ne
vien ietaupa 2545 % izmaksu salīdzinājumā ar nekonverģētiem tīklu
risinājumiem, bet arī ļauj iegūt papildu ietaupījumus. Piemēram, joslas platuma
palielinājums, ko panāk ar Ethernet piekļuves palīdzību VPN, nodrošina
serveru centralizāciju, tādējādi ietaupot gan kapitālieguldījumus (CAPEX), gan
darbības (OPEX) izmaksas.
Interneta
piekļuvi uzņēmumam var nodrošināt no viena vadības centra un arī no vairākām
vietām ar VPN palīdzību, lai izvairītos no dubultām interneta piekļuves
izmaksām. Drošības risinājumi, pārvaldība un administrēšana arī ir vienkāršāka,
līdz ar to samazinās arī nepieciešamība pēc tehnoloģiskā personāla. Tomēr
konverģence piedāvā ko vairāk nekā izmaksu ietaupījumu. Premium VPN nodrošina
vajadzīgo joslas platumu balss, video un datu apvienotajai komunikācijai un
jauna tipa klātbūtnes efekta pakalpojumiem (presence-based services).
Pats lielākais izaicinājums ir panākt, lai konverģences priekšrocības tiktu
sasniegtas, nepazeminot veiktspēju procesā, kad tīkli tiek pielāgoti jaunajiem
pakalpojumiem.
Premium
VPN pakalpojumiem IP tīkli ir vēl vairāk vajadzīgi nekā tiem VPN,
kuri tika izvērsti 20. un 21. gadsimta mijā. Tagad šo pakalpojumu pamats ir
apvienoto izmaksu priekšrocības, vienkāršība, caurspīdīgums un mērogojams Ethernet
joslas platums ar stabilu IP/MPLS kvalitāti un uzticamību.
Premium
VPN portfelī ietilpst trīs pamatpakalpojumi:
3. līmeņa IP-VPNs;
2. līmeņa Carrier
Ethernet VPN ar VPLS nodrošinājumu Metro Ethernet Forum (MEF)
E-LAN pakalpojums;
Virtuālais privātais
fiksētā tīkla pakalpojums (VPWS) pazīstams arī kā virtuālā nomātā līnija (VLL)
MEF e-līnijas pakalpojums.
2. un 3.
līmeņa VPN apvienotajos pakalpojumos
Fakts,
ka gan VPLS bāzes Carrier Ethernet VPN, gan IP VPN nodrošina
pakalpojumus no ikviena-ikvienam rosina uzdot jautājumu, vai pakalpojumu
portfeli iespējams vēl vairāk vienkāršot, piedāvājot tikai vienu no šiem
virtuālajiem privātajiem tīkliem. Tomēr Alcatel-Lucent un citu kompāniju
pētījumi apstiprina, ka šādu apvienoto pakalpojumu sniegšanai vajadzīgi abu
veidu tīkli, lai varētu apmierināt visdaudzveidīgākās biznesa klientu vēlmes.
Divi pamatkritēriji, kas nosaka VPLS bāzes Carrier Ethernet VPN izvēli,
ir:
- vēlme
saglabāt maršrutēšanas kontroli, kā tas notiek, izmantojot tradicionālos
pakalpojumus;
- nepieciešamība
operēt ar trafiku, kas nav bāzēts uz IP.
Tomēr
dažiem maziem un vidējiem uzņēmumiem neder neviens no šiem kritērijiem un
priekšroka tiek dota IP VPN. Turpretī citiem uzņēmumiem vajadzīgi gan Carrier
Ethernet VPN, gan IP VPN pakalpojumi. Alcatel-Lucent pētījumi par
ļoti lieliem uzņēmumiem atklāja, ka tie dod priekšroku Layer 2 Ethernet pakalpojumiem,
kuriem raksturīgs īpaši liels joslas platums starp korporatīvajiem centriem,
bet Layer 3 IP VPN pakalpojumi vajadzīgi, lai radītu savienojumu ar
daudzām mazām filiālēm, piemēram, veikaliem. Šie secinājumi apstiprina, ka
pakalpojumu sniedzējiem jāpiedāvā abi multipunktu pakalpojumu veidi, lai
pilnībā apmierinātu tirgus pieprasījumu.
QoS
pirmšķirīgai kvalitātei
Daudzveidīgās
lietojumprogrammas izmanto konverģēto koplietošanas tīklu, kurš katrai no tām
nodrošina atšķirīgu veiktspējas līmeni. Piemēram, VoIP un video nevar
lietot, ja vērojama tīkla aizkave (latentitāte) vai trīce, turpretī tādus
interaktīvos lietojumus kā SAP vai Citrix trīce neiespaido, bet ilgais
atbildes laiks bieži saistīts ar latentitāti, un tas ietekmē procesa kvalitāti.
Citas lietojumprogrammas, piemēram, e-pastu tīkla veiktspējas izmaiņas iespaido
mazāk.
Pakalpojumu
sniedzēji jau daudzus gadus piedāvā dažādus QoS līmeņus, lai īstenotu
atšķirīgas lietojumu prasības, bet šī adaptācija nav bijusi universāla. Daudzi uzņēmumi deva priekšroku viena QoS līmeņa ierobežojumam vai izmantoja
konkrētai vietai atbilstošu WAN paātrinājumu, lai palielinātu lokālo
veiktspēju.
Tomēr
VoIP masveida ieviešana uzņēmumos un aizvien lielāks ārpakalpojumu
apjoms ir divas tendences, kas limitē viena līmeņa QoS dzīvotspēju
biznesa risinājumos. Saskaņā ar Nemertes pētījumu datiem aptuveni
trešdaļa ASV organizāciju izmanto VoIP un plāno to ieviest pilnībā, bet
20 % to jau ir izdarījuši. Lai apmierinātu augošās VoIP un
videokonferenču prasības, 70 % uzņēmumu papildus citiem kvalitātes servisa
līmeņiem izjūt vajadzību pēc QoS līmeņa stratēģijas, kurā ietilpst
veiktspēja reālā laikā.
Vienkāršs
porta bāzes QoS nav pietiekams, lai apmierinātu uzņēmuma tīklu
konverģences prasības. Lai panāktu maksimālu elastīgumu, pakalpojuma sniedzējam
būtu
jāatbalsta SLA lietojumi, kas apmierinātu daudzveidīgus pakalpojumus (piemēram,
kombinēto Carrier Ethernet VPN vai IP-VPN, E-Line vai
interneta piekļuvi) ar parastās piekļuves palīdzību, bet ar dažādiem QoS
līmeņiem katram pakalpojumam. Pretstatā tādiem maršrutētājiem, kas paredzēti
uzņēmumiem vai tikai interneta lietojumiem, pakalpojumu maršrutētāji, kas
atbalsta visus šos pakalpojumus plus QoS ar noteiktu hierarhiju (H-QoS),
ievēro šo prasību un dod pakalpojumu sniedzējiem iespēju pielāgot tīkla
veiktspēju konkrētiem lietojumiem.
Modernizēta
darbība un ekspluatācija
Pārvaldīt
VPN pakalpojumu portfeli ir sarežģīti. Pakalpojumu sniedzējiem vajadzīgs
progresīvāks risinājums nekā parastā fiziskā līmeņa pārvaldes funkcijas, kādas
iepriekš piedāvāja tradicionālās pārvaldes sistēmas. Progresīvam IP pārvaldes
risinājumam jābūt kam vairāk nekā daudzu mazu risinājumu apvienojumam, kas
tikai palielinātu izmaksas un pagarinātu izstrādes laiku. Lai rezultāts būtu
efektīvs, pakalpojuma sniedzējiem jārada tādas pārvaldes sistēmas, kas
nodrošina ne tikai efektīvu elementu, tīkla un pakalpojumu (bojājumu,
konfigurācijas, norēķinu, veiktspējas, drošības) kontroli, bet arī korelāciju
starp pārvaldes līmeņiem.
Servisa
portāli
Uzņēmumi
atbalsta iespēju nodot tīkla darbības ārpakalpojumu sniedzējiem, bet
tehnoloģiju menedžeri nevēlas pilnībā atteikties no tīkla veiktspējas kontroles
un uzraudzības. Tādos gadījumos noderētu portāls, kas pārrauga vai iesaka
izmaiņas VPN servisā. Web bāzes klientu apkalpošanas portāli, kas
atbilst šīm prasībām, varētu viest vajadzīgās pārmaiņas. Alcatel-Lucent
2006. gada pārskatā lasāms, ka 61 % lielo uzņēmumu ir piekļuve pakalpojumu
portālam, bet tikai 25 % tehnoloģiju menedžeri norādījuši, ka ir apmierināti ar
portāla kontroles funkcijām.
Tāpēc
efektīva pakalpojumu portāla pamatelementiem vajadzētu būt šādiem:
- cieša
uzraudzība un lietotāja ziņojumi par pakalpojuma, lietojuma, lokācijas vai
QoS līmeni, lai novērtētu attiecīgā brīža veiktspēju un turpmākās
vajadzības;
- SLA
veiktspējas ieraksts;
- bojājuma
vietas noteikšana un uzraudzība;
- elastīga
joslas platuma maiņas piešķiršana pakalpojumam vai QoS līmenim,
atbildot uz ad-hoc pieprasījumiem;
- elastīgi
norēķini;
- pakalpojuma
pasūtījuma ievadīšana un ieraksts.
Šīs
klienta portāla īpašības ļauj uzņēmumam nodot servisu ārpakalpojumos, tomēr
paturot tik lielu kontroli, kāda tam vajadzīga. Ideālā gadījumā pakalpojumu
portāls ļauj tehnoloģiju menedžeriem tikt vaļā no konkrētu vietu veiktspējas
ziņojumu lietojumiem. Rezultātā CAPEX un OPEX ietaupījumi attaisno maksu par Premium
portāla risinājumu.
Alcatel-Lucent
piedāvā efektīvus Premium VPN risinājumus
Alcatel-Lucent
ir līderis Premium VPN risinājumu piegādē, to skaitā Premium IP-VPN,
Carrier Ethernet VPN uz VPLS bāzes un virtuālie privātie fiksētā tīkla
pakalpojumi (Virtual Private Wire Services), kuri lieliski atbilst gan
pašreizējo, gan nākotnes uzņēmumu un pakalpojumu sniedzēju augstākajām
prasībām. Premium VPN ir Alcatel-Lucent Managed Networking Service
risinājuma pamatelementi. Alcatel-Lucent pakalpojumu
maršrutēšanas portfelī ietilpst 7750 Service Router (SR), 7710 SR,
7450 Ethernet Service Switch/Router (ESS) un 5620 Service Aware
Manager (SAM), kas papildināti ar visaptverošu piekļuves piedāvājumu un
profesionāliem pakalpojumiem. Šī iespēju kombinācija ļauj savā kategorijā
labākajiem pakalpojumiem nodrošināt augstu profesionālo kvalitāti un
pakalpojumu nepārtrauktību uzņēmumiem, kas strādā pastāvīgas tiešsaistes darbības
režīmā.
Sagatavots
pēc Alcatel-Lucent
Enriching
Communications materiāliem
Alcatel-Lucent
Baltics SIA
Alojas
ielā 6, Rīgā LV-1013
Tālr.
67085200
Fakss
6708 5205
www.alcatel-lucent.com
Pārejas posmā uz pasauli ar pilnīgu IP dominanti mūsdienīgu, vienmēr tiešsaistē esošu, uzņēmumu tehniskie direktori nereti sastopas ar mulsinošiem izaicinājumiem. Jāizstrādā stratēģija vēl augstākas veiktspējas un vēl drošāku lietojumprogrammu radīšanai jaunajai, konverģētajai videi, lai nodrošinātu biznesa procesa nepārtrauktību un kontrolētu izmaksas. Apstākļos, kad jaunie multivides pakalpojumi un pakalpojumi pēc pieprasījuma kļūst par moderna uzņēmuma procesu integrētu sastāvdaļu, jādomā, kā stratēģiski pareizāk uzlabot biznesa efektivitāti un ātri reaģēt uz mainīgajām tirgus prasībām. Šī jaunā vide liek pārcelt tehnoloģiju pārvaldes akcentu no tīkla uz pakalpojumu orientācijas paradigmu. Tomēr tas nevis mazina, bet vēl vairāk akcentē arī tīkla nozīmību, jo tīkla veiktspēja un pieejamība konverģētā, jebkurā laikā pieejamā vidē ir tieši saistīta ar t.s. pieredzes kvalitāti (QoE - Quality of Experience) un darbības rezultātiem.
Stratēģija, kas tieši paredzēta jaunajai tirgus dinamikai, pieprasa arī attiecīgus multifunkcionālus plaša patēriņa tīkla pakalpojumus. Konverģējošā tīkla operatori piedāvā pārvaldāmus Premium VPN pakalpojumus, uz kuru bāzes papildus var veidot pievienotās vērtības pakalpojumus un lietojumus.
Premium VPN pakalpojumu pamatiezīmes ir:
- vienmēr pieejami, droši un elastīgi pakalpojumi;
- jebkura Carrier Ethernet VPN 2. līmeņa un IP VPN 3. līmeņa pakalpojumu kombinācija ar vienu (vai daudzām) piekļuves iespējām, lai pielāgotos uzņēmuma vajadzībām;
- uz servisu orientēta QoS, lai vienlaikus izpildītu dažādu lietojumu prasības;
- piekļuves iespēja no jebkuras uzņēmuma vietas;
- visaptveroši end-to-end pakalpojuma līmeņa līgumi (SLA), kuri garantē, ka viss, par ko ir samaksāts, ir piegādāts;
- pilnīga servisa pārvaldība ātrai bojājumu likvidēšanai, nodrošināšanai un paziņošanai/atskaitēm;
- web bāzes klientu portāls, kas ļauj uzņēmumam pārlūkot un kontrolēt situāciju, arī izvēloties ārpakalpojumu biznesa modeli.
Ceļš uz konverģenci
Fokusējoties uz izmaksu kontroli, uzņēmumu tehniskie dienesti parasti izvēlas pārvaldāmos Premium VPN pakalpojumus dažādu autonomu tīklu konverģencei. Šie VPN pakalpojumi ne vien ietaupa 2545 % izmaksu salīdzinājumā ar nekonverģētiem tīklu risinājumiem, bet arī ļauj iegūt papildu ietaupījumus. Piemēram, joslas platuma palielinājums, ko panāk ar Ethernet piekļuves palīdzību VPN, nodrošina serveru centralizāciju, tādējādi ietaupot gan kapitālieguldījumus (CAPEX), gan darbības (OPEX) izmaksas.
Interneta piekļuvi uzņēmumam var nodrošināt no viena vadības centra un arī no vairākām vietām ar VPN palīdzību, lai izvairītos no dubultām interneta piekļuves izmaksām. Drošības risinājumi, pārvaldība un administrēšana arī ir vienkāršāka, līdz ar to samazinās arī nepieciešamība pēc tehnoloģiskā personāla. Tomēr konverģence piedāvā ko vairāk nekā izmaksu ietaupījumu. Premium VPN nodrošina vajadzīgo joslas platumu balss, video un datu apvienotajai komunikācijai un jauna tipa klātbūtnes efekta pakalpojumiem (presence-based services). Pats lielākais izaicinājums ir panākt, lai konverģences priekšrocības tiktu sasniegtas, nepazeminot veiktspēju procesā, kad tīkli tiek pielāgoti jaunajiem pakalpojumiem.
Premium VPN pakalpojumiem IP tīkli ir vēl vairāk vajadzīgi nekā tiem VPN, kuri tika izvērsti 20. un 21. gadsimta mijā. Tagad šo pakalpojumu pamats ir apvienoto izmaksu priekšrocības, vienkāršība, caurspīdīgums un mērogojams Ethernet joslas platums ar stabilu IP/MPLS kvalitāti un uzticamību.
Premium VPN portfelī ietilpst trīs pamatpakalpojumi:
3. līmeņa IP-VPNs;
2. līmeņa Carrier Ethernet VPN ar VPLS nodrošinājumu Metro Ethernet Forum (MEF) E-LAN pakalpojums;
Virtuālais privātais fiksētā tīkla pakalpojums (VPWS) pazīstams arī kā virtuālā nomātā līnija (VLL) MEF e-līnijas pakalpojums.
2. un 3. līmeņa VPN apvienotajos pakalpojumos
Fakts, ka gan VPLS bāzes Carrier Ethernet VPN, gan IP VPN nodrošina pakalpojumus no ikviena-ikvienam rosina uzdot jautājumu, vai pakalpojumu portfeli iespējams vēl vairāk vienkāršot, piedāvājot tikai vienu no šiem virtuālajiem privātajiem tīkliem. Tomēr Alcatel-Lucent un citu kompāniju pētījumi apstiprina, ka šādu apvienoto pakalpojumu sniegšanai vajadzīgi abu veidu tīkli, lai varētu apmierināt visdaudzveidīgākās biznesa klientu vēlmes. Divi pamatkritēriji, kas nosaka VPLS bāzes Carrier Ethernet VPN izvēli, ir:
- vēlme saglabāt maršrutēšanas kontroli, kā tas notiek, izmantojot tradicionālos pakalpojumus;
- nepieciešamība operēt ar trafiku, kas nav bāzēts uz IP.
Tomēr dažiem maziem un vidējiem uzņēmumiem neder neviens no šiem kritērijiem un priekšroka tiek dota IP VPN. Turpretī citiem uzņēmumiem vajadzīgi gan Carrier Ethernet VPN, gan IP VPN pakalpojumi. Alcatel-Lucent pētījumi par ļoti lieliem uzņēmumiem atklāja, ka tie dod priekšroku Layer 2 Ethernet pakalpojumiem, kuriem raksturīgs īpaši liels joslas platums starp korporatīvajiem centriem, bet Layer 3 IP VPN pakalpojumi vajadzīgi, lai radītu savienojumu ar daudzām mazām filiālēm, piemēram, veikaliem. Šie secinājumi apstiprina, ka pakalpojumu sniedzējiem jāpiedāvā abi multipunktu pakalpojumu veidi, lai pilnībā apmierinātu tirgus pieprasījumu.
QoS pirmšķirīgai kvalitātei
Daudzveidīgās lietojumprogrammas izmanto konverģēto koplietošanas tīklu, kurš katrai no tām nodrošina atšķirīgu veiktspējas līmeni. Piemēram, VoIP un video nevar lietot, ja vērojama tīkla aizkave (latentitāte) vai trīce, turpretī tādus interaktīvos lietojumus kā SAP vai Citrix trīce neiespaido, bet ilgais atbildes laiks bieži saistīts ar latentitāti, un tas ietekmē procesa kvalitāti. Citas lietojumprogrammas, piemēram, e-pastu tīkla veiktspējas izmaiņas iespaido mazāk.
Pakalpojumu sniedzēji jau daudzus gadus piedāvā dažādus QoS līmeņus, lai īstenotu atšķirīgas lietojumu prasības, bet šī adaptācija nav bijusi universāla. Daudzi uzņēmumi deva priekšroku viena QoS līmeņa ierobežojumam vai izmantoja konkrētai vietai atbilstošu WAN paātrinājumu, lai palielinātu lokālo veiktspēju.
Tomēr VoIP masveida ieviešana uzņēmumos un aizvien lielāks ārpakalpojumu apjoms ir divas tendences, kas limitē viena līmeņa QoS dzīvotspēju biznesa risinājumos. Saskaņā ar Nemertes pētījumu datiem aptuveni trešdaļa ASV organizāciju izmanto VoIP un plāno to ieviest pilnībā, bet 20 % to jau ir izdarījuši. Lai apmierinātu augošās VoIP un videokonferenču prasības, 70 % uzņēmumu papildus citiem kvalitātes servisa līmeņiem izjūt vajadzību pēc QoS līmeņa stratēģijas, kurā ietilpst veiktspēja reālā laikā.
Vienkāršs porta bāzes QoS nav pietiekams, lai apmierinātu uzņēmuma tīklu konverģences prasības. Lai panāktu maksimālu elastīgumu, pakalpojuma sniedzējam
būtu jāatbalsta SLA lietojumi, kas apmierinātu daudzveidīgus pakalpojumus (piemēram, kombinēto Carrier Ethernet VPN vai IP-VPN, E-Line vai interneta piekļuvi) ar parastās piekļuves palīdzību, bet ar dažādiem QoS līmeņiem katram pakalpojumam. Pretstatā tādiem maršrutētājiem, kas paredzēti uzņēmumiem vai tikai interneta lietojumiem, pakalpojumu maršrutētāji, kas atbalsta visus šos pakalpojumus plus QoS ar noteiktu hierarhiju (H-QoS), ievēro šo prasību un dod pakalpojumu sniedzējiem iespēju pielāgot tīkla veiktspēju konkrētiem lietojumiem.
Modernizēta darbība un ekspluatācija
Pārvaldīt VPN pakalpojumu portfeli ir sarežģīti. Pakalpojumu sniedzējiem vajadzīgs progresīvāks risinājums nekā parastā fiziskā līmeņa pārvaldes funkcijas, kādas iepriekš piedāvāja tradicionālās pārvaldes sistēmas. Progresīvam IP pārvaldes risinājumam jābūt kam vairāk nekā daudzu mazu risinājumu apvienojumam, kas tikai palielinātu izmaksas un pagarinātu izstrādes laiku. Lai rezultāts būtu efektīvs, pakalpojuma sniedzējiem jārada tādas pārvaldes sistēmas, kas nodrošina ne tikai efektīvu elementu, tīkla un pakalpojumu (bojājumu, konfigurācijas, norēķinu, veiktspējas, drošības) kontroli, bet arī korelāciju starp pārvaldes līmeņiem.
Servisa portāli
Uzņēmumi atbalsta iespēju nodot tīkla darbības ārpakalpojumu sniedzējiem, bet tehnoloģiju menedžeri nevēlas pilnībā atteikties no tīkla veiktspējas kontroles un uzraudzības. Tādos gadījumos noderētu portāls, kas pārrauga vai iesaka izmaiņas VPN servisā. Web bāzes klientu apkalpošanas portāli, kas atbilst šīm prasībām, varētu viest vajadzīgās pārmaiņas. Alcatel-Lucent 2006. gada pārskatā lasāms, ka 61 % lielo uzņēmumu ir piekļuve pakalpojumu portālam, bet tikai 25 % tehnoloģiju menedžeri norādījuši, ka ir apmierināti ar portāla kontroles funkcijām.
Tāpēc efektīva pakalpojumu portāla pamatelementiem vajadzētu būt šādiem:
- cieša uzraudzība un lietotāja ziņojumi par pakalpojuma, lietojuma, lokācijas vai QoS līmeni, lai novērtētu attiecīgā brīža veiktspēju un turpmākās vajadzības;
- SLA veiktspējas ieraksts;
- bojājuma vietas noteikšana un uzraudzība;
- elastīga joslas platuma maiņas piešķiršana pakalpojumam vai QoS līmenim, atbildot uz ad-hoc pieprasījumiem;
- elastīgi norēķini;
- pakalpojuma pasūtījuma ievadīšana un ieraksts.
Šīs klienta portāla īpašības ļauj uzņēmumam nodot servisu ārpakalpojumos, tomēr paturot tik lielu kontroli, kāda tam vajadzīga. Ideālā gadījumā pakalpojumu portāls ļauj tehnoloģiju menedžeriem tikt vaļā no konkrētu vietu veiktspējas ziņojumu lietojumiem. Rezultātā CAPEX un OPEX ietaupījumi attaisno maksu par Premium portāla risinājumu.
Alcatel-Lucent piedāvā efektīvus Premium VPN risinājumus
Alcatel-Lucent ir līderis Premium VPN risinājumu piegādē, to skaitā Premium IP-VPN, Carrier Ethernet VPN uz VPLS bāzes un virtuālie privātie fiksētā tīkla pakalpojumi (Virtual Private Wire Services), kuri lieliski atbilst gan pašreizējo, gan nākotnes uzņēmumu un pakalpojumu sniedzēju augstākajām prasībām. Premium VPN ir Alcatel-Lucent Managed Networking Service risinājuma pamatelementi. Alcatel-Lucent pakalpojumu maršrutēšanas portfelī ietilpst 7750 Service Router (SR), 7710 SR, 7450 Ethernet Service Switch/Router (ESS) un 5620 Service Aware Manager (SAM), kas papildināti ar visaptverošu piekļuves piedāvājumu un profesionāliem pakalpojumiem. Šī iespēju kombinācija ļauj savā kategorijā labākajiem pakalpojumiem nodrošināt augstu profesionālo kvalitāti un pakalpojumu nepārtrauktību uzņēmumiem, kas strādā pastāvīgas tiešsaistes darbības režīmā.
Sagatavots pēc Alcatel-Lucent
Enriching Communications materiāliem
Alcatel-Lucent Baltics SIA
Alojas ielā 6, Rīgā LV-1013
Tālr. 67085200
Fakss 6708 5205
www.alcatel-lucent.com