|
Vai VoIP ir tikai telefona sakari caur internetu?Pieslēguma autorizācijaLai sekmētu pieslēgšanos VoIP telefona tīklam, autorizāciju var īstenot, izmantojot personīgo identifikācijas numuru (PIN). Individuālās autorizācijas kodu var iekļaut VoIP sakaru datorprogrammatūrā PC telefoniem. Pašreizējās telefonu sistēmas, piemēram, PBX var kontrolēt operators. Lietotāja noteikšanaJa firma vai persona nolemj izmantot VoIP pakalpojumus, var piedāvāt ļoti interesantu pakalpojumu - paātrināto savienojumu. Tagad, ja vēlamies no viena tīkla punkta pieslēgties citam, ir jāzina telefona numurs. Šim nolūkam kalpo apjomīgas telefonu grāmatas. VoIP tehnoloģijas dod iespēju noteikt vajadzīgo abonentu tādā pašā veidā kā internetā. Atcerēties abonenta vārdu vai nosaukumu ir vieglāk nekā pagaru telefona numuru.
Lai integrētu esošās sistēmas (piemēram, PBX) vai caur VoIP vārteju pieslēgtus atsevišķus telefonus, tiek saglabāta arī attālināta adresāta izsaukšana pa parasto telefonu, uzgriežot telefona numurus. Tā kā VoIP pārraida citas (datu) formas informāciju, abonentu vārdi vai telefonu numuri tiek pārvērsti adrešu formātā, tas ir, IP adrešu veidā, ko IP tīkls spēj apstrādāt. Tāpēc kontroles/uzraudzības sistēmas (gatekeepers) apgādā ar pārveidošanas jeb DNS funkcijām. Gala lietotāja identifikācijas informācijas pārraide ir ļoti svarīga, lai vienkārši varētu apstrādāt individuālos zvanus. Ja būs redzams izsaucēja vārds, nevis telefona numurs, abonentam būs vieglāk ātri izšķirties, kā tālāk rīkoties ar ienākušo zvanu (skat. sadaļas Balss skrīnings vai Interneta zvana gaidīšana, SP 4`2000 ).
Balss pakalpojumi elektroniskai komercijai (@-commerce)VoIP tehnoloģijas piedāvā jaunu informācijas apmaiņas metodi @-komercijā. Straujā interneta ienākšana mājsaimniecībā un korporatīvajās sistēmās pārveido darījumu veikšanas stilu. Aktīva pāreja no parastā iepirkšanās veida uz pirkumiem internetā ir būtiska mūsdienu iezīme, kas drīz kļūs par profesionālās un personīgās dzīves neatņemamu sastāvdaļu.
Ja vēlamies iegādāties kaut ko internetā, ir tikai trīs izvēles:
* uzzināt par preci, izlasot aprakstus pievienotajos failos,
* nosūtīt elektroniskā pasta pieprasījumu pēc papildu informācijas,
* pārtraukt interneta pieslēgumu vai veikt parasto pieslēgumu papildu informācijas ieguvei.
VoIP telefonijas gadījumā abonents var vienlaikus atvērt interneta lapas un iegūt VoIP pieslēgumu klientu apkalpošanas centram, lai pieprasītu tūlītēju papildu informāciju. Šāda sakaru metode ļaus daudz ātrāk un precīzāk pieņemt lēmumus nekā iespējams mūsdienu apstākļos. Izmantojot PUSH pakalpojumu, klientu apkalpošanas centru operatori varēs pārvaldīt savas interneta mājas lapas pa telefonu un ļoti iedarbīgi prezentēt produktus un risinājumus.
Priekapmaksa par telefona pakalpojumiemis pakalpojums ir labi pazīstams no koplietoanas telefona tīkla taksofonu lietoanas un mobilās telefonijas. VoIP tehnoloģija ļauj to uzlabot attiecībā uz gala lietotāju. Kad parastā telefona maksas karte ir tuka, tuvākajā pārdoanas punktā jāiegādājas jauna. Ja izmantojam VoIP tehnoloģiju, savienojuma laikā darbojas priekapmaksas pakalpojums un lietotājam ir pieejama informācija par to, cik minūtes ir runāts un kāds ir atlikuais limits. Ja ir izmantots viss priekapmaksas limits vai runātāja apmaksātais laiks tuvojas beigām, ir iespēja internetā uzpildīt bāku un turpināt sakarus.
Vairumā gadījumu pieslēgums priekapmaksas pakalpojumam notiek, izmantojot interaktīvo audioprogrammu jeb funkciju, kad abonentu lūdz apstiprināt autorizāciju ar savu PIN kodu. Daos gadījumos, ja abonentam ir fiksēta IP adrese, pakalpojumi ir pieejami bez autorizācijas. ādi gadījumi ir iespējami tikai VoIP vārtejās, kas savstarpēji savieno BPX sistēmas. Vairumā gadījumu tomēr būs nepiecieams norādīt savu PIN kodu. Pakalpojumu priekapmaksa galvenokārt ir paredzēta abonentiem, kuri izmanto PC telefoniju vai IP telefonus.
Autora piezīme. Minētos pakalpojumus pilnībā nodroina Motorola IP balss tīklu kontroles komponenti. Papildu informācija iegūstama kompānijās Motorola Inc. & Netspeak Corp.
Martins NOVOTNIJS (Martin Novotny),
produktu mārketinga menederis
Centrālā un Austrumu Eiropa,
Motorola Prāgas birojs
Motorola Latvia
Rīgas birojs
Rīgā, Kaļķu ielā 15
Tālr. 7227285
Motorola Multiservisu tīklu produktu izplatītāji Latvijā
Elva-1
Rīgā, Robeu ielā 46
Tālr. 7065100
www.elva1.lv
BTG
Rīgā, Antonijas ielā 5
Tālr. 7332374
www.btg.org.lv
OptiCom
Rīgā, Rūpniecības ielā 5
Tālr. 7331878
www.opticom.lv
|
|