Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Alcatel pakalpojumu vadības centrs - atšķirīgs risinājums

   

Autors

 

 

Šobrīd jauni interneta piekļuves tīkli tiek veidoti tā, lai privātajiem un korporatīvajiem gala lietotājiem nodrošinātu attālinātas piekļuves iespēju e-pastam, informācijas grupām un www interneta pakalpojumiem, kā arī korporatīvajiem serveriem un specializētajiem (piemēram, banku vai spēļu) tīkliem. Ar VoIP parādīšanos interneta piekļuve (vai IP datu tīkls) var kļūt par reālu alternatīvu pašreizējiem komutētajiem balss tīkliem.

 

Elastīga pakalpojumu vadība

Pakalpojumu vadības sistēma ir būtisks aspekts iezvanpieejas pakalpojumu un it īpaši interneta piekļuves nodrošināšanai. Klientu līniju pievienošana internetam nav grūts uzdevums (piemēram, pastāvīga tarifa uzskaite), taču komerciālam interneta pakalpojumu  biznesam un peļņas ieguvei, piedāvājot paaugstinātas vērtības pakalpojumus, ir nepieciešams sarežģītāks papildu risinājums piekļuves serveru tīkla instalācijai.

Pakalpojumu vadībai jābūt elastīgai, gatavai ieviest jaunus pakalpojumus, kurus ļauj nodrošināt progresīvās IP tīklu tehnoloģijas. Piemēram, VoIP pakalpojumiem kļūstot aizvien nozīmīgākiem, rodas nepieciešamība piedāvāt IP iezvanpieejas un VoIP pakalpojumu integrētos risinājumus.

Uzņēmumam Alcatel ir novatoriska pieeja šaurjoslas iezvanpieejas tirgum:  būtiski ir nodrošināt operatorus ar līdzekļiem, kas dod iespēju veidot no konkurentiem atšķirīgu pakalpojumu piedāvājumu. Šaurjoslas iezvanpieejas tehnoloģijas attīstās vēl nepieredzētā ātrumā. Lai gūtu panākumus, piedāvājot jaunos pakalpojumus, operatoram jāspēj ieviest augsto tehnoloģiju sistēmas, saglabājot pašreizējo bāzi.

Tādēļ Alcatel  pakalpojumu vadības centrā SMC 5735 veido iezvanpieejas stratēģiju, kas piedāvā īpaši apjomīgas aparatūras iespējas. Šobrīd pakalpojumu vadības centrs (Service Management Center - SMC)  ir savietojams ar gandrīz visiem vadošajiem šaurjoslas iezvanpieejas tīklu piekļuves serveriem. Izmantojot pakalpojumu vadības centru, operators turpina lietot pašreizējo tīklu piekļuves serveri, tādējādi uzlabojot pakalpojumu piedāvājumus.

 

Alcatel pakalpojumu vadības platforma

Alcatel pakalpojumu vadības centrs SMC 5735 ir programmatūras sistēma, kas ļauj operatoriem un interneta pakalpojumu sniedzējiem darbināt, vadīt un komercializēt  izveidotās iezvanpieejas/VoIP platformas.

 

Pakalpojumu vadības centrs iezvanpieejas pakalpojumiem

Lai pievienotos  zonā esošajam tīklu piekļuves serverim, pakalpojumu vadības centrs izmanto standarta RADIUS protokolu. Tas dod operatoram iespēju izmantot infrastruktūru daudzveidīgu pakalpojumu piedāvāšanai, izveidojot virtuālos privātos tīklus. Ja abonents vēlas saņemt pakalpojumu, viņš uzsāk iezvanpieejas sesiju vienā no tīklu piekļuves serveriem, lietojot, piemēram, PPP darbību. Kad tīklu piekļuves serveris saņem darbības uzsākšanas pieprasījumu, tas sazinās ar pakalpojumu vadības centru, analizē lietotāja pieejas tiesības un izlemj, vai pieprasījumu var apmierināt vai tas jāatsaka. Izmantojot virtuālos privātos tīklus, pakalpojumu sniedzēju nodrošināšanai, un lietojot drošus iezvana protokolus, kā, piemēram, PPP, operators varēs sniegt drošus dažādu pakalpojumu piedāvātāju pakalpojumus no viena tīklu piekļuves servera un pakalpojumu vadības centra platformas.

Pakalpojumu vadības centrā ietilpst pilns funkcionālo moduļu komplekts, kas ļauj operatoram veikt visas nepieciešamās funkcijas pakalpojumu sniegšanā un komercializēšanā. Pakalpojumu vadības centrs nodrošina šādas funkcijas:

·     lietotāju vadība (autentifikācija, autorizācija un aprēķināšana); 

·     operators (daļēji arī pakalpojumu nodrošinātājs) var noteikt pakalpojuma parametrus līdzīgā veidā;

·     pakalpojuma izvēle. Pastāv pieci kritēriji, lai noteiktu pakalpojumu, kam iezvana lietotājs vēlas piekļūt. Tie ir: lietotāja identifikācija, kur ietilpst lietotāja  un domēna vārds, tīklu piekļuves servera identifikācija, POP identifikācija, izsauktā telefona numurs, izsaucošais telefona numurs;

·     Proxy serveris attālinātai piekļuvei AAA serverim;

·     tīklu piekļuves servera vadība;

·     tīkla operators izmanto klienta datoru kā grafisko lietotāja interfeisu piekļuves tīkla un Pakalpojumu vadības centra datu bāzes piekļuves nodrošināšanai;

·     aprēķināšanas, uzskaites un norēķinu tehnoloģiskais modulis;

·     statistiskie moduļi ļauj analizēt katra virtuālā privātā tīkla portu izmantošanu;

·     pakalpojumu vadības centrā ietilpst iebūvētā H.323 VoIP komutācijas funkcija;

·     pakalpojumu vadības centra integrēšana ar Alcatel signalizācijas vārteju un intelektuālo tīklu platformu nodrošina pārejas pakalpojumus starp IP vadības protokoliem un attiecīgās signalizācijas sistēmas Nr.7 protokoliem.

 

Darbības režīmi

Pakalpojumu vadības centrs ļauj tīkla operatoram darboties trijos režīmos:

·     tīkla operators var būt interneta pakalpojumu sniedzējs. Pakalpojumu vadības centrs darbojas kā pilnvērtīgs AAA serveris;

·     autentifikācija: identificē lietotāju pēc paroles, izsaucošā numura utt.;

·     autorizācija: ļauj lietotājam ieiet dažādos pakalpojumu klases vai kvalitātes līmeņos;

·     aprēķināšana: veic uzskaiti un aprēķinu funkciju gala lietotājiem, klientiem (interneta pakalpojumu sniedzējam un uzņēmumiem) un citiem operatoriem (piemēram, mobilā vidē);

·     tīkla operators var būt telekomunikāciju kompānija, kas ievieš virtuālos privātos tīklus konkrētiem klientiem (interneta pakalpojumu sniedzējiem vai uzņēmumiem), t.i., virtuālajos tīklos darbojas speciāli pakalpojumi vienā noteiktā fiziskā tīklā. Operators var ļaut virtuālo privāto tīklu operatoriem veikt AAA funkcijas operatora pakalpojumu vadības centrā. Šādi virtuālo privāto tīklu operatori var attālināti piekļūt pakalpojumu vadības centram un saņemt  tur virtuālā privātā tīkla pārskatu, t.i., paši vadīt savus lietotājus un  pakalpojumus;

·     tīkla operators var darboties arī kā interneta piekļuves nodrošinātājs un  nosūtīt trafiku klientiem (interneta pakalpojumu sniedzējiem vai uzņēmumiem).

 

Augsta līmeņa arhitektūra

Pakalpojumu vadības centra SMC 5735 platformas pamatā ir klienta-servera arhitektūra ar centrālo datu bāzi un modernām pakalpojumu vadības ierīcēm, kurās ietilpst pārbaudītu standartu programmatūra.

RDBMS datu bāze ir unikāls visu datu avots, kurā ietilpst seši galvenie datu tipi:

·     abonentu pārskati;

·     pakalpojumu pārskati;

·     tīkla konfigurācijas pārskati;

·     uzskaites pārskati;

·     statistikas pārskati;

·     vispārējie atbalsta dati.

Pakalpojumu vadības centrs piedāvā lietotājam draudzīgu grafisko lietotāja interfeisu, atvieglojot abonentu un jauno pakalpojumu reģistrāciju, virtuālo privāto tīklu būvēšanu, modificēšanu un uzskaites veikšanu.

 

Iezvanpieejas pakalpojumu vadība

 Iezvanpieejas pakalpojumi šobrīd ir populārākie no tiem, kurus piedāvā pakalpojumu vadības centrs. Tas nodrošina interfeisu ar gandrīz visiem populārākajiem šaurjoslas  tīklu piekļuves serveriem, izmantojot dažādas RADIUS vārdnīcas un atbalsta sniedzēja specifisko atribūtiku. Izmantojot Alcatel 7410 AS,  Alcatel var piedāvāt augsti integrētu telekomunikāciju klases risinājumu tīklu piekļuves serveriem. Šāda tīklu piekļuves servera universālais lietojums nodrošina šaurjoslas iezvanpieejas pakalpojumus, platjoslas iezvanpieeju un VoIP vārtejas pakalpojumus no vienas aparatūras platformas.

Izmantojot pakalpojumu vadības centru SMC un tīklu piekļuves serveri 7410 NAS, Alcatel nodrošina visaugstākās klases pakalpojumu vadību vienlaikus ar visaugstākās blīvuma pakāpes tīklu piekļuves serveri. 

Alcatel ir attīstījis radošu pieeju šaurjoslas iezvanpieejas tirgum. No Alcatel viedokļa būtiski ir nodrošināt operatorus ar ierīcēm, kas ļauj viņiem atšķirties no konkurentiem. Šaurjoslas iezvanpieejas tehnoloģija attīstās  vēl nepieredzētā tempā. Alcatel uzskata, ka, lai gūtu panākumus, piedāvājot jaunos pakalpojumus, operatoram jāspēj ieviest augstas klases tehnoloģiju sistēmas, saglabājot jau uzstādītās. 

Tādēļ Alcatel veido savu īpašo pakalpojumu vadības centra 5735 SMC stratēģiju, kas piedāvā izcilas aparatūras līmenošanas iespējas. Sadarbojoties ar Alcatel, operators joprojām var izmantot pašreizējās tīklu piekļuves serveru vārtejas, uzlabot pakalpojumu piedāvājumu ar  pakalpojumu vadības centru 5735 SMC un ieviest 7410 AS tajos komutācijas punktos (POP), kur gan šaurjoslas iezvanpieejai, gan VoIP nepieciešama augsta blīvuma pakāpe. Jaunie operatori var sākt ar Alcatel elastīgas konfigurācijas integrēto iezvanpieejas/VoIP platformu, kas paplašināsies reizē ar viņu biznesu. Tādējādi Alcatel piedāvā klientiem unikālu iespēju izmantot visus pilnā risinājuma komponentus, kas nodrošina papildu savstarpējo sadarbību starp SMC un NAS/VoIP vārteju, dodot telekomunikāciju operatoriem un interneta pakalpojumu sniedzējiem  iespēju nodrošināt vajadzīgajos komutācijas punktos vislielāko modemu blīvumu uz kvadrātmetru. Alcatel ir apņēmies attīstīt šos pilnībā integrētos risinājumus, piedāvājot savstarpēju sadarbības iespēju visām pašreizējām iekārtām un konfigurācijām.

 

 

Alcatel Baltics

NSD birojs

Stārķu ielā 9

Rīgā, LV-1084

Tālr. 7085200

Fakss 7085205

e-pasts: info@alcatel.lv

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001