Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Interaktīvā saruna ar SP lasītāju

   

Liels paldies visiem atsaucīgajiem cilvēkiem, kuri aizpildīja Sakaru Pasaules mājas lapā publicēto aptaujas anketu

 

Liels paldies visiem atsaucīgajiem cilvēkiem, kuri aizpildīja Sakaru Pasaules mājas lapā publicēto aptaujas anketu. To pavisam bija 930. Neskaitījām vienīgi tās, kuras bija ļoti pavirši un nepilnīgi aizpildītas (arī tādu bija vesels birums). Ik rītus, atverot, Outlook Express programmu, ekrāns pieskrēja pilns ar jauniem sūtījumiem, un tā tas turpinājās vairāk nekā mēnesi. Taisnību sakot, nemaz tā īsti nebijām cerējuši saņemt tik daudz e-pastu ar atzīmi Anketa!!!, jo rēķinājāmies ar cilvēku iedzimto slinkumu. Tomēr mums par lielu prieku un gandarījumu šī akcija vēlreiz apstiprināja, ka pastāvīgie interneta lietotāji (kādi, bez šaubām, bija anketas aizpildītāji) nu gan nav nekādi sliņķi. Šķiet, ja būtu tāda iespēja darba vai studiju vietā 24 stundas diennaktī veselu mēnesi no vietas (par brīvu!!!) rakāties, ķidāties, bradāt, azartot, iepirkties un ārdīties internetā, gandrīz vai visi mūsējie to noteikti darītu. Ja nu vienīgi diennakti būtu jāpagarina par pāris stundām. Ak, jā, - derētu izgudrot arī paņēmienu, kā virtuāli nosnausties un radīt sāta sajūtu internetā, lai tādu nieku dēļ kā ēšana un gulēšana nebūtu jāatraujas no daudz patīkamākām nodarbēm...

 Bet nu - par SP aptaujas rezultātiem, kuri deva mums iespēju ieraudzīt pašiem sevi un lasītāju gluži citādā gaismā. Katrā ziņā varētu teikt, ka šī tiešām bija tāda kā interaktīva saruna, jo, lasot atbildes, nereti šķita, ka esam seni paziņas un itin labi saprotam cits citu. Lūk, vidējais aritmētiskais aptaujas dalībnieku portrets:

· 59,9 % vīriešu un 40,1 % sieviešu;

· divas lielākās vecuma grupas - no 19 līdz 25 gadiem (41,8 %) un no 26 līdz 40 gadiem (32,2 %). Tālāk seko skolēni no 10 līdz 18 gadiem (13,3 %) un cilvēki virs 40 gadiem - 12,5 %;

· komunikāciju, interneta un IT nozarē strādā 34,2 % aptaujas dalībnieku, bet cieši viņiem pa pēdām seko tie, kuriem darbā ir daudz moderno komunikāciju (28,1 %) un arī tie, kuri par tām interesējas (26,9 %). Daudzi no tiem, kuri atzīmējuši sadaļu cits variants ir skolēni, studenti, skolotāji, pasniedzēji, datoru operatori. Gadās arī pa kādam web masteram, drošības dienesta darbiniekam, mūziķim, mājsaimniecei un pat bezdarbniecei;

· lielākā daļa (48,3 %) dzīvo Rīgā, bet arī citās Latvijas pilsētās dzīvojošo nav mazums (41,6 %). 9,4 % ir no lauku pagastiem, bet 0,4 % pat nedzīvo Latvijā;

· nepārskaitot visu aptaujas dalībnieku nosaukto moderno sakaru līdzekļu sadalījumu procentos, nosauksim tikai piecus visvairāk lietotos: Windows (97,6 %), Word (96,8 %), Excel (91,6 %), un tikai pēc tam - telefons (80,7 %) un mobilais telefons (74,5 %). Protams, vairums dalībnieku aizpildījuši vairākas ailes.

Lielākā daļa aptaujas dalībnieku informāciju par modernajām tehnoloģijām iegūst internetā (90,6 %) un žurnālos (71,0 %), to skaitā Sakaru Pasaulē (65,1%). Tālāk seko televīzija (64,4 %), avīzes (60,5 %) un radio (36,1 %).

Par Sakaru Pasauli visvairāk cilvēku savulaik uzzinājuši no SP reklāmas (24,2 %), daudziem to ieteikuši vai iedevuši kolēģi vai paziņas (18,5 %), citi ieraudzījuši kioskā (15,0 %) un vēl citi par to uzzinājuši nejauši (17,8 %). Tiesa, starp atbildētājiem ir arī tādi, kas iepriekš par SP nezināja, bet tagad jau viņi par tādiem vairs nav uzskatāmi, jo Sakaru Pasaules mājas lapa atvērta, anketa aizpildīta un, šķiet, būtu visai dīvaini, ja viņiem nerastos vēlme uzklikšķināt uz kāda no SP vākiem, lai uzzinātu ko vairāk.

Jau agrāk mums bija tāda informācija, ka uzņēmums vai iestāde pasūta tikai dažus vai pat vienu Sakaru Pasaules eksemplāru, kuru izlasa visi, kas vien vēlas. Šī aptauja pilnīgi oficiāli apstiprina šo versiju, jo daudzi uz jautājumu cik cilvēku bez jums vēl izlasa SP, atbild vairāk nekā divi (42,7 %), viens (19,3 %), divi (13,5 %) un tikai 3,2 % dod atbildi neviens. Gluži loģiski būtu šādu tendenci attiecināt uz lielāko daļu mūsu lasītāju, un tas nozīmē, ka, pat ņemot par izejas punktu vismazāko papildlasītāju skaitu, iznāk, ka SP lasa nevis 5000, bet vismaz 10 000 cilvēku!!!

Lasītāji visai atzinīgi novērtē arī SP saturu, atzīstot to par lietderīgu (34,1 %), interesantu un daudzveidīgu (20,0 %), informatīvi bagātu (15,2 %). 11,8 % svarīga šķiet laba, izvērsta tehniskā reklāma. Tikai 4,9 % žurnāls šķiet pārāk specifisks un grūti uztverams.

Šī aptauja ir lielisks pierādījums žurnāla lietderībai, jo 34,9 % lasītāju tas dažreiz rosinājis pirkt SP aprakstītos produktus vai izmantot pakalpojumus, bet 7,9 % to SP iespaidā dara pat visai bieži, savukārt 19,2 % to apzināti darījuši vienu reizi. Tiesa, 31,8 % pagaidām vēl nav praktiski izmantojuši SP informāciju, bet jāņem vērā, ka lielākā daļa no tiem pirms anketas aizpildīšanas žurnālu vispār nebija lasījuši.

Lasītāji atzinīgi vērtē SP autorus, lai gan lielākā daļa nenosauc konkrētus vārdus. Starp nosauktajiem visvairāk minēts Arnolds Vītols, Gunta Kļaviņa, Henriks Zeiļaks, Raimonds Kreicbergs, Andis Plakans, Guntars Grīnums, Jāzeps Ločmelis, Elmārs Rudzītis, Egīls Zomerfelds, Kārlis Bogens, Rita Zālīte, Juris Pērkons.

Liels paldies visiem, kas veltīja laiku un bija gana pacietīgi, lai aizpildītu apjomīgo anketu, jo tas noteikti bija to vērts. Mēs noteikti centīsimies ņemt vērā jūsu ieteikumus un vēlējumus, lai gan starp tiem ir tādi, kurus šobrīd dažādu iemeslu dēļ nav iespējams realizēt. Tomēr redakcijas komandai pats galvenais ieguvums ir - zināt, ko domā mūsu lasītājs.

Un visbeidzot, pats svarīgākais, – mēs, protams, neesam aizmirsuši savu solījumu dāvināt abonentu katram piektajam anketas aizpildītājam. Tas nozīmē, ka tie, kuri ir piektie, saņems visus trīs atlikušos šā gada žurnālus savās pastkastītēs.

 

Paldies par uzticību! Uz saredzēšanos, uz salasīšanos, uz satīmekļošanos!

 

Jūsu SP komanda

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001