Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Telering - moderns veikalu tīkls

   

Autors

 

Lattelekom SIA meitas uzņēmums Lattelekom Sakaru Sistēmas SIA dibināts pirms gada. Līdz šim tā darbība vairāk bija saistīta ar visdažādāko telekomunikāciju iekārtu pārdošanu biznesa klientiem. Kopš jūlija sācies gluži jauns uzņēmuma attīstības posms, - atvērts pirmais Telering veikals Rīgā un triju gadu laikā šo tīklu plānots paplašināt līdz aptuveni 20 veikaliem dažādās Latvijas pilsētās. Par jauno veikalu tīklu SP stāsta uzņēmuma Lattelekom Sakaru sistēmas direktore Zaiga OBORENKO.

 

Koncepcija

Pati Telering koncepcija, kā arī nosaukums nāk no Sonera meitas uzņēmuma Somijā, kur plaša veikalu un dīleru  ķēde darbojas jau desmit gadu. Šis uzņēmums ir Sakaru sistēmas sadarbības partneris. Visi Telering veikali būs  identiski. Atšķirības varētu būt vienīgi niansēs, bet rokraksts un modernais, ērtais dizains ir līdzīgs. To pieprasa arī Telering tirgus veidols (brand), lai klienti varētu šos veikalus atpazīt. 

Pirmo Telering veikalu Rīgā atvēra 5. jūlijā, Elizabetes ielā 18, bet drīz pēc tam darbu sāka arī Jūrmalas (Majoros, Lienes ielā 16/18) un  otrs Rīgas (Brīvības ielā 33) veikals. Uzņēmumam Lattelekom Sakaru sistēmas mazumtirdzniecība ir jauns darbības virziens, tā ir iespēja strādāt ar privāto klientu segmentu, paplašināt produktu un pakalpojumu piedāvājumu klāstu un apjomu. Atbilstoši Telering koncepcijai veikala izvietojums klientam ir ērts un uzskatāms, skaidri nodalītas dažādu produktu un pakalpojumu tirdzniecības daļas, lai klients neapjuktu un ātri varētu atrast nepieciešamo. Turklāt preces ir iespējams ne vien aplūkot un aptaustīt, bet arī izmēģināt un saņemt kompetentas konsultācijas. Svarīgi, ka visos Telering veikalos vienkopus pieejams visplašākais iekārtu klāsts - no fiksētajiem un mobilajiem telefoniem līdz datoriem, printeriem, faksa aparātiem. Līdzās plaši pazīstamām preču zīmēm (Nokia, Siemens, Ericsson, Panasonic, IBM, Compaq, Hewlett Packard, Canon u.c.) redzama arī beļģu, vācu, indiešu un  VEF produkcija, lai klientiem būtu pēc iespējas plašākas modeļu un cenas izvēles iespējas.

Ļoti būtiska Telering veikalu iezīme ir iespēja tur  nopirkt ne vien iekārtas, bet arī divu telekomunikāciju operatoru Lattelekom un Latvijas Mobilā telefona  pakalpojumus, par kuriem, protams, var saņemt arī konsultācijas. Daļa Telering veikalu tiks atvērti bijušo Lattelekom Klientu apkalpošanas centru vietās, jo cilvēki ir pieraduši pie pazīstamām vietām un vēlas arī turpmāk tur saņemt pierastos pakalpojumus.

 

Kas interesē klientu

Elizabetes ielas Telering veikalā visvairāk ir pirkti radio telefoni Siemens Gigaset 100, mobilie telefoni - Nokia 3310 un  Siemens M35, O-kartes, mobilo telefonu aksesuāri, arī LMT pieslēgumi, datoru monitori, faksa aparāti. Savukārt Jūrmalas Telering veikalā labi pērk Lattelekom pakalpojumus, jo šis veikals atrodas tieši Klientu apkalpošanas centra vietā. Arī Liepājas un Ventspils veikali, kurus plānots atvērt 1. novembrī,  atradīsies bijušo KAC vietā.  Bez šiem pieciem veikaliem šogad iecerēts īrēt telpas arī lielajos tirdzniecības centros.

Telering veikalos var izmēģināt un nopirkt arī visus Apollo pakalpojumus, Mājas DSL, Ultra DSL u.c. 

 

Kompetenti darbinieki

 Uzņēmumā Lattelekom Sakaru sistēmas (kopā ar Telering) strādā 29 profesionāli cilvēki, kuriem var droši uzticēties un kuri labi pārzina savu darbu. Cilvēki ir dažādi, atšķirīga ir viņu pieredze, tāpēc ir iespēja dalīties  zināšanās un mācīties vienam no otra.  Veikalu pārdevēji ir jauni cilvēki, kuri ir motivēti strādāt ar klientiem, dara to profesionāli un talantīgi. Šī ir joma, kur pārsvarā uzticas jauniem un kompetentiem cilvēkiem.

Īpaša uzmanība tika pievērsta darbinieku apmācībai. Mēneša laikā dažādu pakalpojumu un produktu ražotāji sniedza savas konsultācijas, tika apgūta arī Somijas pieredze.  

Spriežot pēc pirmo divu mēnešu rezultātiem, Telering veikali gluži tāpat kā ikviens jaunums tiek uztverti piesardzīgi, bet ar aizvien pieaugošu interesi. Galvenais, lai klients, ienācis veikalā, sajustu, ka šī nav tradicionāla iepirkšanās vieta, kuras plašums un lielais preču klāsts sasaista un liek justies nebrīvi. Te ikviens klients ir gaidīts un var justies kā savējais pat tad, ja iepirkšanos atliek uz nākamo reizi.

 

Gunta KĻAVIŅA

 

 

 

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001