Pretī spēļu zelta rudenim
Juris 3Dman Perkons
Rudens no datorspēļu industrijas
viedokļa ir pārejas periods no vasaras miera uz Ziemassvētku
vājprātu. Kāda spēļu raža ir šoruden?
Trešās personas šaujamspēle Max Payne
Šoreiz
sākšu ar spēli, kuru tomēr sagaidījām, lai gan
daudzi šaubījās par to, vai šis dolgostrojs jebkad
ieraudzīs mūs no datoru ekrānu otras puses. Max Payne.
Trešās personas šaujamspēle par kādu nopietni
apvainotu policistu, kurš dodas atriebt un vienlaikus nokļūst savu ienaidnieku un bijušo
kolēģu krustugunīs. Spēle izceļas ar izteiksmīgu
grafiku, ko galvenokārt nodrošina augstas
izšķirtspējas fotogrāfiskas virsmu tekstūras, un ar
tā saucamo bullet time. Ja esat redzējuši megafilmu Matrix
(pareizi, kurš gan nav redzējis), tad jau apmēram
stādieties priekšā: no personāža viedokļa it
kā palēninās laiks, tādējādi dodot tam taktiskas
priekšrocības rīkoties ātrāk un precīzāk
nekā pretiniekiem.
Coolness faktors neapšaubāmi ir
augstā līmenī. Vēl atzinīgi jāvērtē
spēles sižeta stāsts zīmētu komiksu veidā starp
nemitīgajām šaudīšanās epizodēm. Tomēr,
kad pirmā mirkļa sajūsma ir pāri, spēli var sākt
vērtēt nedaudz kritiskāk: tā ir diezgan īsa, process
ir stipri vienveidīgs, un rodas domas, ka četru tās
veidošanas gadu laikā vajadzētu būt iznākušam kam
grandiozākam. Bet, ja salīdzinām ar ikdienas ierindas 3D
spēlēm, neapšaubāmi spožs un izcils eksemplārs.
Revolūcija uz Marsa - Red Faction
Kas
jauns klasiskajā pirmās personas skata šaujamgabalu (FPS)
klāstā? Vieni atgriežas pie vecajām vērtībām
(kā agrāk apskatītais Serious Sam), kamēr citi
iedibina jaunas vērtības un cenšas vēl plašāk
izplest FPS spēļu iespēju un daudzveidības robežas.
Red Faction. Par šo iepriekš
droši zinājām tikai divas lietas. Pirmkārt, tās veidotāji,
kompānija Volition, ir agrākie Freespace kosmisko
simulāciju autori, kas savukārt agrāk daļēji
strādājuši pie Descent
tuneļšaudīšanās sērijām. Ļoti neslikts
CV, vai ne? Otrkārt, bija zināms, ka šī būs pirmā
FPS spēle ar tā saucamo GeoMod grafikas dzinēju, kas ir
ērts un skanīgs saīsinājums frāzei ģeometrijas
modifikācija. Iedomājaties spēli, kurā varat sagraut
sienas tā vietā, lai ietu caur durvīm, spridzināt klintis,
aprokot nogruvumos pretiniekus un izveidot spēles vidē tādas
bedres, no kurām pats pēc tam nevarat vairs izrāpties.
Raksta
gatavošanas brīdi pieejamā Red Faction demo versija liek
domāt, ka arī šoreiz Volition puiši ir
zinājuši, ko dara. GeoMod pozitīvi atsvaidzina
spēli, un turklāt tā nav vienīgā RedFaction
labā īpašība. Piemēram, visai slavējams ir
pretinieku AI. Sižets raktuvju strādnieku sacelšanās uz
Marsa. Marsistiskā revolūcija, tā sacīt J. Vienlaikus gan jāatzīst, ka no grafikas viedokļa tā
laikam nebūs 2001. gada beigu viskrāšņākā spēle,
bet tas laikam ir kompromiss, lai datoriem pietiktu resursu visam kopumā.
Starp citu, ja runājam par tām Pūka bedrēm milzu lempjiem
tā tiešām var sanākt. Paši vien būsit
vainīgi: tāpat kā dzīvē nevajag darīt
acīmredzamas muļķības.
Slavas dziesma MechCommander 2
Tagad
nedaudz par stratēģijām. Pareizi, agrāk gandrīz nemaz
neesmu rakstījis par šo žanru subjektīvo preferenču
dēļ, bet šoreiz īsta slavas dziesma kādai kauju
taktikas spēlei. MechCommander 2. Vecā labā BattleTech
pasaulīte, un no agrākajām MechWarrior kaujas robotu
pseidosimulācijām iemīļotie milzu staigājošie
ekzoskeletoni, taču šoreiz ar vērienīgāku skatu uz
visu.
Ārkārtīgi
glīti izveidotā 3D pasaulītē jums ir tas gods un
pienākums vadīt veselu Mehu grupu, rūpīgi
pārdomājot to rīcības taktiku, nosakot
pārvietošanās ceļus, izvēloties atbilstošās
situācijās kaujas mašīnas ar atbilstošām
īpašībām. Skats slīpi no augšas, kā jau
pieņemts stratēģijas spēlēs, lai iegūtu kaut cik
kopēju pārskatu par notiekošo, taču skatupunkts ir
ērti un operatīvi maināms pēc vajadzības. Acu gardumi
no vienas vietas smalki detalizēti robotu, citas tehnikas un
apkārtnes objektu 3D modeļi, apgaismojuma un ieroču pirotehnikas
efekti. Diezgan daudzveidīgas sižetiski saistītas misijas,
ērta vadāmība, interesantas taktisko variāciju
iespējas, piemēram, - sašaut visus cietokšņa perimetra
lielgabalus vai riskēt un ielauzties cietokšņa teritorijā
un pārņemt to vadību? Varbūt uzspridzināt kopējo
enerģijas ģeneratoru?
Jūsu
vadītā grupa būtībā ir algotņi, un resursi
šajā spēlē ir nauda. Pelniet, vāciet trofejas,
iegādājieties jaunu tehniku un papildspēkus. MechCommander 2
ir atkal viena no lieliskajām spēlēm, kas iznāk Microsoft
paspārnē. Tā jau ir, datorspēļu tirgū,
atšķirībā no operāciju sistēmu tirgus, konkurence
ir liela te nevar īpaši haltūrēt. Starp citu,
runājot par konkurenci, vēl vieglo stratēģisko
spēļu gribētājiem var ieteikt Z2: Steel Soldiers, ko
paši veidotāji klasificē kā arcade strategy.
Cienīgs papildinājums šaujamgabaliem
Vēl
par spēli, kura būtu jāpiemin jebkurā gadījumā
kaut vai tikai tās nosaukuma dēļ. From Dusk Till Dawn.
Jā, bija tāda gandrīz vai kulta filma, Kventina Tarantino
šedevrs. Un, ja reiz zināt filmu, tad varat nojaust, ka
analoģiska nosaukuma spēlei vajadzētu būt par vampīru
slaktēšanu. Tā arī ir, diemžēl sižets
nerisinās oriģinālās filmas vidē, bet ir izveidots
neliels sānsižets.
Šobrīd
pieejamā spēles demo versija ieceļ jūs kāda moderna
cietuma telpās, kur vampīri ir saveidojuši pilnīgu haosu.
Bet jums ir šaujamieroči, jums ir liesmumetējs un citas
cīņai pret mošķiem noderīgas lietiņas. Bet
ziniet, vampīri ir nejauki radījumi gan tāpēc, ka sūc
asinis un ēd cilvēkus, bet arī tāpēc, ka tos ir
diezgan sarežģīti nogalināt. Tos vai nu jāizvelk
saulesgaismā, vai jāaplej ar svētītu ūdeni, vai
jāiedur tiem tieši sirdī. Lai šo pēdējo
varētu precīzāk izdarīt trešās personas skata
šaujamspēlē, vairumam jūsu rīcībā esošo
ieroču ir glīts lāzerstara tēmeklis. Pēc
veiksmīga trāpījuma vampīrs izplēnē gaisā
kā nebijis.
Spēle
ir gana glīta (ja varam to attiecināt uz ķēmīgiem
vampīriem) un ir cienīgs trešās personas šaujamgabalu
papildinājums, vienīgi nevajadzēja tai šo pretenciozo
nosaukumu From Dusk Till Dawn. Tas eventuāli uzliek
pienākumu būt kam sevišķam, un arī potenciālie
spēlētāji var gaidīt ko īpaši labu, taču
tā nav. Ir laba spēle, taču korektāk būtu bijis to
nosaukt vienkārši Vampires Again vai kā
tamlīdzīgi.
Paradīze zemes virsū?
Atļaujiet
man pajautāt: kā jums, cienījamie datorspēlmaņi,
patīk nebeidzamās Tomb Raider spēļu sērijas?
Hei! Kur tikko meta o sapuvušo tomātu? Bet, ja nopietni,
tas jau vairs pat nebija smieklīgi, visas šīs vāji cita no
citas atšķiramās Laras Kroftas pielūdzējiem
paredzētās spēles. Tomēr, ja atceramies, savā
laikā pirmā Tomb Raider spēle bija pietiekoši
revolucionāra, ar pilnībā telpisko pasaulīti,
trešās personas skatu un Indiana Jones filmu stilā
ieturēto atmosfēru.
Vai
tiešām spēles veidotāji neatgriezeniski ieslīguši
nebeidzamā cash-in klonu štancēšanā?
Izrādās, ka ne gluži. Core Design grupa Eidos
Interactive paspārnē ir uzveidojusi interesantu projektu. Project
Eden. Paradīze zemes virsū? Nosaukuma pamatojums no demo
versijas nekļuva īpaši skaidrs, bet spēlē
atveidotā Zemes nākotne maz atgādina Paradīzi.
Milzīgās pārapdzīvotības dēļ
nākotnē Zeme apaug ar daudzu kilometru biezu megapilsētu, ar
bezgalīgiem būvju labirintiem un komunikāciju
džungļiem. Augšpusē, joprojām redzot īstu
saulesgaismu, dzīvo sabiedrības elite. Bet tur, lejā
Bez
komentāriem.
Diemžēl
tur, lejā, ir jādodas arī tiem, kas atbild par
augšpilsētas darbību un drošību. Remonti,
pārbūves, pamatu nostiprināšana tālākai
vertikālajai celtniecībai un visplašākais spektrs citu
problēmu: no kanalizācijas aizsērējumiem līdz
ķīlnieku atbrīvošanai no teroristiem. Šim nolūkam
izveidota speciāla brigāde, kuras sastāvā ir četri
pārdabiski spējīgi, bet vienlaikus arī šauri
specializēti aģenti. Jūs tad arī vadāt šos
personāžus šīs pilsētas betona un tērauda
mudžeklī, izmantojot atbilstošos brīžos kādu no
komandas locekļu speciālajām iemaņām, kopumā
risinot tādu kā milzīga izmēra loģisko puzli. Protams,
brīžiem neaizmirstot par vienkāršu action, jo
visādu klaji nedraudzīgu elementu šajā paradīzes
pagrabā netrūkst. Izskatās, ka spēlē viss ir
izdarīts pareizi. Svaigs spēles stils, ļoti pievilcīga
grafika, parocīga galveno varoņu vadība no 3. vai 1. personas
skata un citas, tikai šai spēlei piemītošas nianses
atļaušos cerēt, ka pilnajā versijā tas ļaus Project
Eden kļūt par vienu no rudens spožākajām
spēlēm.
Jā,
bet noteikti vajadzētu visu to, un vēl noteikti daudzas citas
šoreiz nepieminētās spēles pagūt uzspēlēt
tieši tagad, rudenī. Jo var gadīties, ka gada beigās
šogad būs daudz kā īpaša, kas aizēnos
bijušo. Varbūt tiešām beidzot iznāks Duke Nukem
Forever?? Vai pat varbūt Unreal 2??! Vai Return To Castle
Wolfenstein? Iedomājāties? Man jau tagad sirds stājas. Un
diezgan droši, ka iznāks visādas tur Allied Assault, Soldier
Of Fortune 2, Aquanox, Alien vs. Predator 2 un citas labas
lietas. Un vēl mums būs iespēja paskatīties, kā
kopējo elektronisko izklaižu tirgu ietekmēs veselas divas
jaunās un daudzsološās spēļu konsoles: Microsoft
X-Box un Nintendo GameCube. Vai es jau agrāk esmu teicis, ka
mēs dzīvojam ļoti interesantā laikā? Es saku to
vēlreiz.
http://www.maxpayne.com
http://www.remedy.fi/
http://www.volition-inc.com/
http://www.redfaction.com/
http://www.mechcommander2.com/
http://www.zsteelsoldiers.com/
http://www.eidosinteractive.com/
Juris 3Dman PĒRKONS
juris@baltforms.lv
Rudens no datorspēļu industrijas
viedokļa ir pārejas periods no vasaras miera uz Ziemassvētku
vājprātu. Kāda spēļu raža ir šoruden?
Trešās personas šaujamspēle Max Payne
Šoreiz
sākšu ar spēli, kuru tomēr sagaidījām, lai gan
daudzi šaubījās par to, vai šis dolgostrojs jebkad
ieraudzīs mūs no datoru ekrānu otras puses. Max Payne.
Trešās personas šaujamspēle par kādu nopietni
apvainotu policistu, kurš dodas atriebt un vienlaikus nokļūst savu ienaidnieku un bijušo
kolēģu krustugunīs. Spēle izceļas ar izteiksmīgu
grafiku, ko galvenokārt nodrošina augstas
izšķirtspējas fotogrāfiskas virsmu tekstūras, un ar
tā saucamo bullet time. Ja esat redzējuši megafilmu Matrix
(pareizi, kurš gan nav redzējis), tad jau apmēram
stādieties priekšā: no personāža viedokļa it
kā palēninās laiks, tādējādi dodot tam taktiskas
priekšrocības rīkoties ātrāk un precīzāk
nekā pretiniekiem.
Coolness faktors neapšaubāmi ir
augstā līmenī. Vēl atzinīgi jāvērtē
spēles sižeta stāsts zīmētu komiksu veidā starp
nemitīgajām šaudīšanās epizodēm. Tomēr,
kad pirmā mirkļa sajūsma ir pāri, spēli var sākt
vērtēt nedaudz kritiskāk: tā ir diezgan īsa, process
ir stipri vienveidīgs, un rodas domas, ka četru tās
veidošanas gadu laikā vajadzētu būt iznākušam kam
grandiozākam. Bet, ja salīdzinām ar ikdienas ierindas 3D
spēlēm, neapšaubāmi spožs un izcils eksemplārs.
Revolūcija uz Marsa - Red Faction
Kas
jauns klasiskajā pirmās personas skata šaujamgabalu (FPS)
klāstā? Vieni atgriežas pie vecajām vērtībām
(kā agrāk apskatītais Serious Sam), kamēr citi
iedibina jaunas vērtības un cenšas vēl plašāk
izplest FPS spēļu iespēju un daudzveidības robežas.
Red Faction. Par šo iepriekš
droši zinājām tikai divas lietas. Pirmkārt, tās veidotāji,
kompānija Volition, ir agrākie Freespace kosmisko
simulāciju autori, kas savukārt agrāk daļēji
strādājuši pie Descent
tuneļšaudīšanās sērijām. Ļoti neslikts
CV, vai ne? Otrkārt, bija zināms, ka šī būs pirmā
FPS spēle ar tā saucamo GeoMod grafikas dzinēju, kas ir
ērts un skanīgs saīsinājums frāzei ģeometrijas
modifikācija. Iedomājaties spēli, kurā varat sagraut
sienas tā vietā, lai ietu caur durvīm, spridzināt klintis,
aprokot nogruvumos pretiniekus un izveidot spēles vidē tādas
bedres, no kurām pats pēc tam nevarat vairs izrāpties.
Raksta
gatavošanas brīdi pieejamā Red Faction demo versija liek
domāt, ka arī šoreiz Volition puiši ir
zinājuši, ko dara. GeoMod pozitīvi atsvaidzina
spēli, un turklāt tā nav vienīgā RedFaction
labā īpašība. Piemēram, visai slavējams ir
pretinieku AI. Sižets raktuvju strādnieku sacelšanās uz
Marsa. Marsistiskā revolūcija, tā sacīt J. Vienlaikus gan jāatzīst, ka no grafikas viedokļa tā
laikam nebūs 2001. gada beigu viskrāšņākā spēle,
bet tas laikam ir kompromiss, lai datoriem pietiktu resursu visam kopumā.
Starp citu, ja runājam par tām Pūka bedrēm milzu lempjiem
tā tiešām var sanākt. Paši vien būsit
vainīgi: tāpat kā dzīvē nevajag darīt
acīmredzamas muļķības.
Slavas dziesma MechCommander 2
Tagad
nedaudz par stratēģijām. Pareizi, agrāk gandrīz nemaz
neesmu rakstījis par šo žanru subjektīvo preferenču
dēļ, bet šoreiz īsta slavas dziesma kādai kauju
taktikas spēlei. MechCommander 2. Vecā labā BattleTech
pasaulīte, un no agrākajām MechWarrior kaujas robotu
pseidosimulācijām iemīļotie milzu staigājošie
ekzoskeletoni, taču šoreiz ar vērienīgāku skatu uz
visu.
Ārkārtīgi
glīti izveidotā 3D pasaulītē jums ir tas gods un
pienākums vadīt veselu Mehu grupu, rūpīgi
pārdomājot to rīcības taktiku, nosakot
pārvietošanās ceļus, izvēloties atbilstošās
situācijās kaujas mašīnas ar atbilstošām
īpašībām. Skats slīpi no augšas, kā jau
pieņemts stratēģijas spēlēs, lai iegūtu kaut cik
kopēju pārskatu par notiekošo, taču skatupunkts ir
ērti un operatīvi maināms pēc vajadzības. Acu gardumi
no vienas vietas smalki detalizēti robotu, citas tehnikas un
apkārtnes objektu 3D modeļi, apgaismojuma un ieroču pirotehnikas
efekti. Diezgan daudzveidīgas sižetiski saistītas misijas,
ērta vadāmība, interesantas taktisko variāciju
iespējas, piemēram, - sašaut visus cietokšņa perimetra
lielgabalus vai riskēt un ielauzties cietokšņa teritorijā
un pārņemt to vadību? Varbūt uzspridzināt kopējo
enerģijas ģeneratoru?
Jūsu
vadītā grupa būtībā ir algotņi, un resursi
šajā spēlē ir nauda. Pelniet, vāciet trofejas,
iegādājieties jaunu tehniku un papildspēkus. MechCommander 2
ir atkal viena no lieliskajām spēlēm, kas iznāk Microsoft
paspārnē. Tā jau ir, datorspēļu tirgū,
atšķirībā no operāciju sistēmu tirgus, konkurence
ir liela te nevar īpaši haltūrēt. Starp citu,
runājot par konkurenci, vēl vieglo stratēģisko
spēļu gribētājiem var ieteikt Z2: Steel Soldiers, ko
paši veidotāji klasificē kā arcade strategy.
Cienīgs papildinājums šaujamgabaliem
Vēl
par spēli, kura būtu jāpiemin jebkurā gadījumā
kaut vai tikai tās nosaukuma dēļ. From Dusk Till Dawn.
Jā, bija tāda gandrīz vai kulta filma, Kventina Tarantino
šedevrs. Un, ja reiz zināt filmu, tad varat nojaust, ka
analoģiska nosaukuma spēlei vajadzētu būt par vampīru
slaktēšanu. Tā arī ir, diemžēl sižets
nerisinās oriģinālās filmas vidē, bet ir izveidots
neliels sānsižets.
Šobrīd
pieejamā spēles demo versija ieceļ jūs kāda moderna
cietuma telpās, kur vampīri ir saveidojuši pilnīgu haosu.
Bet jums ir šaujamieroči, jums ir liesmumetējs un citas
cīņai pret mošķiem noderīgas lietiņas. Bet
ziniet, vampīri ir nejauki radījumi gan tāpēc, ka sūc
asinis un ēd cilvēkus, bet arī tāpēc, ka tos ir
diezgan sarežģīti nogalināt. Tos vai nu jāizvelk
saulesgaismā, vai jāaplej ar svētītu ūdeni, vai
jāiedur tiem tieši sirdī. Lai šo pēdējo
varētu precīzāk izdarīt trešās personas skata
šaujamspēlē, vairumam jūsu rīcībā esošo
ieroču ir glīts lāzerstara tēmeklis. Pēc
veiksmīga trāpījuma vampīrs izplēnē gaisā
kā nebijis.
Spēle
ir gana glīta (ja varam to attiecināt uz ķēmīgiem
vampīriem) un ir cienīgs trešās personas šaujamgabalu
papildinājums, vienīgi nevajadzēja tai šo pretenciozo
nosaukumu From Dusk Till Dawn. Tas eventuāli uzliek
pienākumu būt kam sevišķam, un arī potenciālie
spēlētāji var gaidīt ko īpaši labu, taču
tā nav. Ir laba spēle, taču korektāk būtu bijis to
nosaukt vienkārši Vampires Again vai kā
tamlīdzīgi.
Paradīze zemes virsū?
Atļaujiet
man pajautāt: kā jums, cienījamie datorspēlmaņi,
patīk nebeidzamās Tomb Raider spēļu sērijas?
Hei! Kur tikko meta o sapuvušo tomātu? Bet, ja nopietni,
tas jau vairs pat nebija smieklīgi, visas šīs vāji cita no
citas atšķiramās Laras Kroftas pielūdzējiem
paredzētās spēles. Tomēr, ja atceramies, savā
laikā pirmā Tomb Raider spēle bija pietiekoši
revolucionāra, ar pilnībā telpisko pasaulīti,
trešās personas skatu un Indiana Jones filmu stilā
ieturēto atmosfēru.
Vai
tiešām spēles veidotāji neatgriezeniski ieslīguši
nebeidzamā cash-in klonu štancēšanā?
Izrādās, ka ne gluži. Core Design grupa Eidos
Interactive paspārnē ir uzveidojusi interesantu projektu. Project
Eden. Paradīze zemes virsū? Nosaukuma pamatojums no demo
versijas nekļuva īpaši skaidrs, bet spēlē
atveidotā Zemes nākotne maz atgādina Paradīzi.
Milzīgās pārapdzīvotības dēļ
nākotnē Zeme apaug ar daudzu kilometru biezu megapilsētu, ar
bezgalīgiem būvju labirintiem un komunikāciju
džungļiem. Augšpusē, joprojām redzot īstu
saulesgaismu, dzīvo sabiedrības elite. Bet tur, lejā
Bez
komentāriem.
Diemžēl
tur, lejā, ir jādodas arī tiem, kas atbild par
augšpilsētas darbību un drošību. Remonti,
pārbūves, pamatu nostiprināšana tālākai
vertikālajai celtniecībai un visplašākais spektrs citu
problēmu: no kanalizācijas aizsērējumiem līdz
ķīlnieku atbrīvošanai no teroristiem. Šim nolūkam
izveidota speciāla brigāde, kuras sastāvā ir četri
pārdabiski spējīgi, bet vienlaikus arī šauri
specializēti aģenti. Jūs tad arī vadāt šos
personāžus šīs pilsētas betona un tērauda
mudžeklī, izmantojot atbilstošos brīžos kādu no
komandas locekļu speciālajām iemaņām, kopumā
risinot tādu kā milzīga izmēra loģisko puzli. Protams,
brīžiem neaizmirstot par vienkāršu action, jo
visādu klaji nedraudzīgu elementu šajā paradīzes
pagrabā netrūkst. Izskatās, ka spēlē viss ir
izdarīts pareizi. Svaigs spēles stils, ļoti pievilcīga
grafika, parocīga galveno varoņu vadība no 3. vai 1. personas
skata un citas, tikai šai spēlei piemītošas nianses
atļaušos cerēt, ka pilnajā versijā tas ļaus Project
Eden kļūt par vienu no rudens spožākajām
spēlēm.
Jā,
bet noteikti vajadzētu visu to, un vēl noteikti daudzas citas
šoreiz nepieminētās spēles pagūt uzspēlēt
tieši tagad, rudenī. Jo var gadīties, ka gada beigās
šogad būs daudz kā īpaša, kas aizēnos
bijušo. Varbūt tiešām beidzot iznāks Duke Nukem
Forever?? Vai pat varbūt Unreal 2??! Vai Return To Castle
Wolfenstein? Iedomājāties? Man jau tagad sirds stājas. Un
diezgan droši, ka iznāks visādas tur Allied Assault, Soldier
Of Fortune 2, Aquanox, Alien vs. Predator 2 un citas labas
lietas. Un vēl mums būs iespēja paskatīties, kā
kopējo elektronisko izklaižu tirgu ietekmēs veselas divas
jaunās un daudzsološās spēļu konsoles: Microsoft
X-Box un Nintendo GameCube. Vai es jau agrāk esmu teicis, ka
mēs dzīvojam ļoti interesantā laikā? Es saku to
vēlreiz.
http://www.maxpayne.com
http://www.remedy.fi/
http://www.volition-inc.com/
http://www.redfaction.com/
http://www.mechcommander2.com/
http://www.zsteelsoldiers.com/
http://www.eidosinteractive.com/
Juris 3Dman PĒRKONS
juris@baltforms.lv