Integrēti IP risinājumi biznesam
Telekomunikāciju un datu
industrijas attīstība rāda, ka atsevišķa balss un datu tīklu pastāvēšana ir
tikai laika jautājums. Tagad, kad uzņēmumiem ir svarīgs ērts, vienkāršs un
daudzfunkcionāls tīkls biznesa darbības nodrošināšanai, arvien lielāku nozīmi
iegūst konverģēti balss un datu tīkli.
Lattelekom, apvienojot datu speciālistu kompetenci un ilggadējo
pieredzi telekomunikācijās, korporatīvajiem klientiem piedāvā vēl ērtākas un
vienkāršākas tradicionālās telekomunikācijas servisu izmantošanas iespējas kopā
ar tiem jaunajiem servisiem, kam par pamatu kalpo datu un balss tīkla saplūšana
- IP telefonijas biznesa risinājumu. Lai uzzinātu ko vairāk par biznesa līmeņa
IP telefonijas iespējām un priekšrocībām, SP uz sarunu aicināja Lattelekom
Pakalpojumu vadības nodaļas IP telefonijas biznesa risinājumu projektu vadītāju
Stellu STELIONI un programmu vadītāju Uldi KALĒJU.
Vienkārši un ērti
Uldis Kalējs uzskata, ka speciālistiem vairs nav nekādu šaubu par
vienota balss un datu pārraides tīkla izveides nepieciešamību. Tas, cik ilgi
vēl pastāvēs atsevišķi balss un datu tīkli, ir tikai laika jautājums.
Integrētie tīkli un vienota balss un datu pasaules vide neapšaubāmi pavērs
daudz plašākas iespējas jauniem
lietojumiem un pakalpojumiem. Nozīmīgākie pasaules telekomunikāciju uzņēmumi
jau tagad korporatīvajiem un biznesa klientiem piedāvā konverģētā vidē veidotus
pakalpojumus, radot pamatus nākamās paaudzes telekomunikācijām. Par līdzīgiem
risinājumiem domā arī Lattelekom speciālisti.
Lattelekom IP telefonijas biznesa risinājumu pakalpojumus piedāvās
jau nākamā gada sākumā. - Ir izveidots augsta līmeņa integrēts biznesa klases
risinājums, kas uzņēmējiem ļaus strādāt vēl ērtāk un vienkāršāk, tradicionālos telekomunikāciju pakalpojumus integrējot IP vidē, - stāsta U. Kalējs. IP
telefonijas biznesa risinājumu pamatvide ir Vienotais biznesa tīkls (IP VPN),
kas balstās uz Lattelekom kontrolētu privātu tīklu. Līdz ar pakalpojuma
piedāvājumu tirgū, Lattelekom klientiem būs iespēja izmēģināt šo biznesa
risinājumu arī speciāli izbūvētā demonstrāciju telpā, kur ikviens interesents
varēs pārliecināties par konverģēta tīkla priekšrocībām: ērto un vienkāršo
lietošanu un iespējām, ko spēj piedāvāt vienota balss un datu vide.
Soli pa solim
Lai gan telekomunikāciju operatoru aparatūras piegādātāji jau
šobrīd piedāvā tā sauktās nākamās paaudzes telekomunikāciju risinājumu (Next
Generation Telco) platformas jeb softswitch tehnoloģijas, tās vēl nav sevi
pierādījušas veiksmīgos komerciālos risinājumos. Tā kā jaunos risinājumus ir daudz vienkāršāk komerciāli un praktiski realizēt,
kā arī pārbaudīt mazjaudīgākās sistēmās (iestāžu centrālēs - PBX), tirgū tiek
piedāvātas hibrīdās PBX iekārtas, kas pielāgo iepriekšējās paaudzes sistēmas
darbībai arī IP vidē. Turpretī
Lattelekom izvēlētais ceļš balstās uz patiesas biznesa klases IP telefonijas
piedāvājumu korporatīvajiem klientiem, savu pakalpojumu nodrošināšanai
neizmantojot hibrīdos (PBX)
risinājumus.
Viens piegādātājs
S. Stelione stāsta, ka līdz ar IP telefonijas biznesa risinājumu
izvēli, klients iegūst vēl papildu labumu -
kontaktpunktu problēmas novēršanai. - Tas nozīmē, ka tad, ja gadās
bojājums, klientam nav jālauza galva, pie kura no piegādātājiem (balss
pakalpojumu vai datu pārraides pakalpojuma sniedzēja) īsti ir jāgriežas.
Lattelekom integrētā risinājuma apkalpošana būs viena piegādātāja pārziņā, kas
klientam nodrošinās daudz operatīvāku
problēmu risinājumu. Tā kompetencē būs gan balss, gan datu pakalpojumu
sniegšana, klienta tīkla uzturēšana, kā arī iekārtu serviss. Tas ir būtisks pavērsiens korporatīvo klientu
apkalpošanā, jo tiks nodrošināta daudz operatīvāka un kompleksāka bojājumu
novēršana un tīkla apkalpošana.
Zaļā gaisma
Šobrīd Latvijā plašai auditorijai paredzētus IP telefonijas
pakalpojumus pārsvarā saista tikai ar lētām tālsarunām. S. Stelione uzsver, ka
klientiem ir jāizskaidro būtiskā atšķirība starp tradicionālo viedokli par IP
telefoniju un IP telefonijas biznesa risinājumiem: lēto tālsarunu gadījumā
klientam tiek nodrošināts tikai transports balss pārraidei IP vidē bez jebkādas
kvalitātes garantijas un pakalpojuma
nodrošināšanai tiek izmantotas salīdzinoši mazinteliģentas iekārtas.
Savukārt biznesa risinājumā ir izstrādāts integrēts risinājums, kas klientiem paver
plašas attīstības perspektīvas, nodrošinot visaugstākās kvalitātes prasības. IP
telefonijas biznesa risinājumi - tā ir zaļā gaisma uzņēmējiem ceļā uz nākotnes
telekomunikācijām.
Iveta UTKINA
Telekomunikāciju un datu
industrijas attīstība rāda, ka atsevišķa balss un datu tīklu pastāvēšana ir
tikai laika jautājums. Tagad, kad uzņēmumiem ir svarīgs ērts, vienkāršs un
daudzfunkcionāls tīkls biznesa darbības nodrošināšanai, arvien lielāku nozīmi
iegūst konverģēti balss un datu tīkli.
Lattelekom, apvienojot datu speciālistu kompetenci un ilggadējo
pieredzi telekomunikācijās, korporatīvajiem klientiem piedāvā vēl ērtākas un
vienkāršākas tradicionālās telekomunikācijas servisu izmantošanas iespējas kopā
ar tiem jaunajiem servisiem, kam par pamatu kalpo datu un balss tīkla saplūšana
- IP telefonijas biznesa risinājumu. Lai uzzinātu ko vairāk par biznesa līmeņa
IP telefonijas iespējām un priekšrocībām, SP uz sarunu aicināja Lattelekom
Pakalpojumu vadības nodaļas IP telefonijas biznesa risinājumu projektu vadītāju
Stellu STELIONI un programmu vadītāju Uldi KALĒJU.
Vienkārši un ērti
Uldis Kalējs uzskata, ka speciālistiem vairs nav nekādu šaubu par
vienota balss un datu pārraides tīkla izveides nepieciešamību. Tas, cik ilgi
vēl pastāvēs atsevišķi balss un datu tīkli, ir tikai laika jautājums.
Integrētie tīkli un vienota balss un datu pasaules vide neapšaubāmi pavērs
daudz plašākas iespējas jauniem
lietojumiem un pakalpojumiem. Nozīmīgākie pasaules telekomunikāciju uzņēmumi
jau tagad korporatīvajiem un biznesa klientiem piedāvā konverģētā vidē veidotus
pakalpojumus, radot pamatus nākamās paaudzes telekomunikācijām. Par līdzīgiem
risinājumiem domā arī Lattelekom speciālisti.
Lattelekom IP telefonijas biznesa risinājumu pakalpojumus piedāvās
jau nākamā gada sākumā. - Ir izveidots augsta līmeņa integrēts biznesa klases
risinājums, kas uzņēmējiem ļaus strādāt vēl ērtāk un vienkāršāk, tradicionālos telekomunikāciju pakalpojumus integrējot IP vidē, - stāsta U. Kalējs. IP
telefonijas biznesa risinājumu pamatvide ir Vienotais biznesa tīkls (IP VPN),
kas balstās uz Lattelekom kontrolētu privātu tīklu. Līdz ar pakalpojuma
piedāvājumu tirgū, Lattelekom klientiem būs iespēja izmēģināt šo biznesa
risinājumu arī speciāli izbūvētā demonstrāciju telpā, kur ikviens interesents
varēs pārliecināties par konverģēta tīkla priekšrocībām: ērto un vienkāršo
lietošanu un iespējām, ko spēj piedāvāt vienota balss un datu vide.
Soli pa solim
Lai gan telekomunikāciju operatoru aparatūras piegādātāji jau
šobrīd piedāvā tā sauktās nākamās paaudzes telekomunikāciju risinājumu (Next
Generation Telco) platformas jeb softswitch tehnoloģijas, tās vēl nav sevi
pierādījušas veiksmīgos komerciālos risinājumos. Tā kā jaunos risinājumus ir daudz vienkāršāk komerciāli un praktiski realizēt,
kā arī pārbaudīt mazjaudīgākās sistēmās (iestāžu centrālēs - PBX), tirgū tiek
piedāvātas hibrīdās PBX iekārtas, kas pielāgo iepriekšējās paaudzes sistēmas
darbībai arī IP vidē. Turpretī
Lattelekom izvēlētais ceļš balstās uz patiesas biznesa klases IP telefonijas
piedāvājumu korporatīvajiem klientiem, savu pakalpojumu nodrošināšanai
neizmantojot hibrīdos (PBX)
risinājumus.
Viens piegādātājs
S. Stelione stāsta, ka līdz ar IP telefonijas biznesa risinājumu
izvēli, klients iegūst vēl papildu labumu -
kontaktpunktu problēmas novēršanai. - Tas nozīmē, ka tad, ja gadās
bojājums, klientam nav jālauza galva, pie kura no piegādātājiem (balss
pakalpojumu vai datu pārraides pakalpojuma sniedzēja) īsti ir jāgriežas.
Lattelekom integrētā risinājuma apkalpošana būs viena piegādātāja pārziņā, kas
klientam nodrošinās daudz operatīvāku
problēmu risinājumu. Tā kompetencē būs gan balss, gan datu pakalpojumu
sniegšana, klienta tīkla uzturēšana, kā arī iekārtu serviss. Tas ir būtisks pavērsiens korporatīvo klientu
apkalpošanā, jo tiks nodrošināta daudz operatīvāka un kompleksāka bojājumu
novēršana un tīkla apkalpošana.
Zaļā gaisma
Šobrīd Latvijā plašai auditorijai paredzētus IP telefonijas
pakalpojumus pārsvarā saista tikai ar lētām tālsarunām. S. Stelione uzsver, ka
klientiem ir jāizskaidro būtiskā atšķirība starp tradicionālo viedokli par IP
telefoniju un IP telefonijas biznesa risinājumiem: lēto tālsarunu gadījumā
klientam tiek nodrošināts tikai transports balss pārraidei IP vidē bez jebkādas
kvalitātes garantijas un pakalpojuma
nodrošināšanai tiek izmantotas salīdzinoši mazinteliģentas iekārtas.
Savukārt biznesa risinājumā ir izstrādāts integrēts risinājums, kas klientiem paver
plašas attīstības perspektīvas, nodrošinot visaugstākās kvalitātes prasības. IP
telefonijas biznesa risinājumi - tā ir zaļā gaisma uzņēmējiem ceļā uz nākotnes
telekomunikācijām.
Iveta UTKINA