Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

LMT - drošs sabiedrotais m-biznesa vidē

   

 

Viena no būtiskākajām mobilo sakaru priekšrocībām ir iespēja sūtīt un saņemt teksta paziņojumus jeb īsziņas - SMS (Short Message Service). Īsziņu popularitāte aug ar katru dienu. Arī Latvija šajā ziņā nav izņēmums. Īsziņa var saturēt tekstuālu informāciju, un tātad tās saturu teksta formātā ir iespējams nosūtīt, saņemt, apstrādāt un atsūtīt atpakaļ apstrādes rezultātus. Proti, īsziņas var izmantot, lai sniegtu pakalpojumus.

 

Uz īsziņām balstītos pakalpojumus var sadalīt šādās grupās: mobilās izklaides jeb m-izklaides, informatīvie jeb m-info, mobilās datu apstrādes jeb m-procesu, mobilās komercijas jeb m-komercijas pakalpojumi.

Kopš pērnā gada nogales LMT piedāvā juridiskām personām jaunu pakalpojumu Īsziņu koda abonēšana, ar kura palīdzību iespējams sniegt LMT klientiem uz īsziņām bāzētus mobilo telekomunikāciju pakalpojumus un pelnīt. Pakalpojumu sniedzējiem tiek dota iespēja saņemt un sūtīt īsziņas, turklāt viss, kas viņiem nepieciešams, ir pieslēgums internetam un attiecīgā programmatūra.

LMT galvenās funkcijas, sniedzot uz īsziņām bāzētus pakalpojumus, ir: īsziņu pārsūtīšana no pakalpojumu lietotāja pakalpojumu sniedzējam un atpakaļ; samaksas iekasēšana no LMT klienta - pakalpojumu lietotāja; norēķini ar pakalpojumu sniedzēju par saņemtajiem pakalpojumiem. Līdz ar to LMT faktiski veic norēķinu funkciju pakalpojumu sniedzēja vārdā, ļaujot tam koncentrēties uz savu ideju attīstīšanu un pieslīpēšanu konkrētajā tirgus situācijā. Papildus tam LMT piedāvā elastīgu cenu izvēles mehānismu, ļaujot pakalpojumu sniedzējam veidot vairākus servisus un ļaujot pašam noteikt, kuru no piedāvātajām cenām katram pakalpojumam izvēlēties.

Lai gan operatoram ir svarīga loma mobilo pakalpojumu nodrošināšanā, jāatceras, ka ir arī citi ieinteresētie, kuri kopā veido šo pakalpojumu nodrošināšanas vidi. Galvenie elementi, kas veido mobilo pakalpojumu nodrošināšanas vidi, ir:

* pakalpojumu lietotāji;

* pakalpojumu sniedzēji, kas izstrādā un nodrošina konkrētos mobilos pakalpojumus;

* tīkla operatori (piemēram, LMT), kas nodrošina telekomunikāciju tīkla infrastruktūru;

* mobilie ASP (Application Service Providers) jeb m-ASP, kas nodrošina pakalpojumu darbības infrastruktūru;

* iekārtu ražotāji, kas piedāvā aparatūru mobilo pakalpojumu izveidei un nodrošināšanai. Šai grupai var pieskaitīt gan mobilo telefonu, gan komutācijas iekārtu, gan serveru ražotājus un citus;

* programmnodrošinājuma ražotāji, kas piedāvā nepieciešamās programmas;

* investori, kas finansē pakalpojumu sniedzēju projektus.

 Visi vides elementi ir cieši saistīti, piemēram, tīkla operatoram jāpiedāvā pakalpojumu sniedzējam elastīgi tarifikācijas nosacījumi, īss pieslēgšanās laiks pie operatora infrastruktūras un kvalitāte, lai pakalpojumu sniedzējs varētu veiksmīgi konkurēt tirgū un gūt peļņu.

 Lai uzskatāmāk demonstrētu uz īsziņām bāzēto pakalpojumu iespējas, daži piemēri pakalpojumiem, kurus to sniedzējs var piedāvāt mobilo telefonu lietotājiem.1

 

* Logo un melodijas mobilajiem telefoniem. Šos pakalpojumus var uzskatīt par fenomenu mobilo pakalpojumu jomā, jo to popularitāte pārsniegusi jebkuras prognozes.

* Telebalsošana ar īsziņu palīdzību un TV čati. Šie pakalpojumi arī Latvijā nav sveši, un tos piedāvā vairāki televīzijas kanāli.      

* Mobilās spēles. Šajā kategorijā ietilpst ļoti plašs pakalpojumu loks. Tās var būt gan prāta spēles, gan konkursi.

* Informācijas pieprasīšana ar īsziņas palīdzību, piemēram, mobilās uzziņas, mobilās vārdnīcas, tūrisma informācija par noteiktu vietu Latvijā.

* Reklāmas īsziņu sūtīšana. Tiem lietotājiem, kas vēlas šādu pakalpojumu saņemt, var piesūtīt reklāmas īsziņas, piemēram, par cenu atlaidēm - kādām precēm un kuros veikalos patlaban tiek piedāvātas. Turklāt, izmantojot LMT piedāvāto risinājumu, ir iespējams par katru saņemto reklāmas īsziņu piešķirt mobilā telefona lietotājam bezmaksas minūtes LMT tīklā.

* Īsziņu pakalpojumu kods uzņēmumu iekšējām vajadzībām. Izmantojot pakalpojumu Īsziņu pakalpojumu koda abonēšana, uzņēmumiem ar īsziņu palīdzību ir iespējams optimizēt un vadīt uzņēmuma iekšējos procesus.

 

Jautājumus un/vai sadarbības pieteikumus var sūtīt uz e-pasta adresi: ps@lmt.lv

 

www.lmt.lv

 

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001