LMT - drošs sabiedrotais m-biznesa vidē
Viena no būtiskākajām mobilo sakaru priekšrocībām ir iespēja sūtīt
un saņemt teksta paziņojumus jeb īsziņas - SMS (Short Message Service). Īsziņu
popularitāte aug ar katru dienu. Arī Latvija šajā ziņā nav izņēmums. Īsziņa var
saturēt tekstuālu informāciju, un tātad tās saturu teksta formātā ir iespējams
nosūtīt, saņemt, apstrādāt un atsūtīt atpakaļ apstrādes rezultātus. Proti,
īsziņas var izmantot, lai sniegtu pakalpojumus.
Uz īsziņām balstītos pakalpojumus var sadalīt šādās grupās:
mobilās izklaides jeb m-izklaides, informatīvie jeb m-info, mobilās datu
apstrādes jeb m-procesu, mobilās komercijas jeb m-komercijas pakalpojumi.
Kopš pērnā gada nogales LMT piedāvā juridiskām personām jaunu
pakalpojumu Īsziņu koda abonēšana, ar kura palīdzību iespējams sniegt LMT
klientiem uz īsziņām bāzētus mobilo telekomunikāciju pakalpojumus un pelnīt.
Pakalpojumu sniedzējiem tiek dota iespēja saņemt un sūtīt īsziņas, turklāt
viss, kas viņiem nepieciešams, ir pieslēgums internetam un attiecīgā
programmatūra.
LMT galvenās funkcijas, sniedzot uz īsziņām bāzētus pakalpojumus,
ir: īsziņu pārsūtīšana no pakalpojumu lietotāja pakalpojumu sniedzējam un
atpakaļ; samaksas iekasēšana no LMT klienta - pakalpojumu lietotāja; norēķini
ar pakalpojumu sniedzēju par saņemtajiem pakalpojumiem. Līdz ar to LMT faktiski
veic norēķinu funkciju pakalpojumu sniedzēja vārdā, ļaujot tam koncentrēties uz
savu ideju attīstīšanu un pieslīpēšanu konkrētajā tirgus situācijā. Papildus
tam LMT piedāvā elastīgu cenu izvēles mehānismu, ļaujot pakalpojumu sniedzējam
veidot vairākus servisus un ļaujot pašam noteikt, kuru no piedāvātajām cenām
katram pakalpojumam izvēlēties.
Lai gan operatoram ir svarīga loma mobilo pakalpojumu
nodrošināšanā, jāatceras, ka ir arī citi ieinteresētie, kuri kopā veido šo
pakalpojumu nodrošināšanas vidi. Galvenie elementi, kas veido mobilo
pakalpojumu nodrošināšanas vidi, ir:
* pakalpojumu lietotāji;
* pakalpojumu sniedzēji, kas izstrādā un nodrošina konkrētos
mobilos pakalpojumus;
* tīkla operatori (piemēram, LMT), kas nodrošina telekomunikāciju
tīkla infrastruktūru;
* mobilie ASP (Application Service Providers) jeb m-ASP, kas
nodrošina pakalpojumu darbības infrastruktūru;
* iekārtu ražotāji, kas piedāvā aparatūru mobilo pakalpojumu
izveidei un nodrošināšanai. Šai grupai var pieskaitīt gan mobilo telefonu, gan
komutācijas iekārtu, gan serveru ražotājus un citus;
* programmnodrošinājuma ražotāji, kas piedāvā nepieciešamās
programmas;
* investori, kas finansē pakalpojumu sniedzēju projektus.
Visi vides elementi ir
cieši saistīti, piemēram, tīkla operatoram jāpiedāvā pakalpojumu sniedzējam
elastīgi tarifikācijas nosacījumi, īss pieslēgšanās laiks pie operatora
infrastruktūras un kvalitāte, lai pakalpojumu sniedzējs varētu veiksmīgi konkurēt
tirgū un gūt peļņu.
Lai uzskatāmāk demonstrētu
uz īsziņām bāzēto pakalpojumu iespējas, daži piemēri pakalpojumiem, kurus to
sniedzējs var piedāvāt mobilo telefonu lietotājiem.1
* Logo un melodijas mobilajiem telefoniem. Šos pakalpojumus var uzskatīt
par fenomenu mobilo pakalpojumu jomā, jo to popularitāte pārsniegusi jebkuras
prognozes.
* Telebalsošana ar īsziņu palīdzību un TV čati. Šie pakalpojumi
arī Latvijā nav sveši, un tos piedāvā vairāki televīzijas kanāli.
* Mobilās spēles. Šajā kategorijā ietilpst ļoti plašs pakalpojumu
loks. Tās var būt gan prāta spēles, gan konkursi.
* Informācijas pieprasīšana ar īsziņas palīdzību, piemēram,
mobilās uzziņas, mobilās vārdnīcas, tūrisma informācija par noteiktu vietu
Latvijā.
* Reklāmas īsziņu sūtīšana. Tiem lietotājiem, kas vēlas šādu
pakalpojumu saņemt, var piesūtīt reklāmas īsziņas, piemēram, par cenu atlaidēm
- kādām precēm un kuros veikalos patlaban tiek piedāvātas. Turklāt, izmantojot
LMT piedāvāto risinājumu, ir iespējams par katru saņemto reklāmas īsziņu
piešķirt mobilā telefona lietotājam bezmaksas minūtes LMT tīklā.
* Īsziņu pakalpojumu kods uzņēmumu iekšējām vajadzībām. Izmantojot
pakalpojumu Īsziņu pakalpojumu koda abonēšana, uzņēmumiem ar īsziņu palīdzību
ir iespējams optimizēt un vadīt uzņēmuma iekšējos procesus.
Jautājumus un/vai sadarbības pieteikumus var sūtīt uz e-pasta
adresi: ps@lmt.lv
www.lmt.lv
Viena no būtiskākajām mobilo sakaru priekšrocībām ir iespēja sūtīt
un saņemt teksta paziņojumus jeb īsziņas - SMS (Short Message Service). Īsziņu
popularitāte aug ar katru dienu. Arī Latvija šajā ziņā nav izņēmums. Īsziņa var
saturēt tekstuālu informāciju, un tātad tās saturu teksta formātā ir iespējams
nosūtīt, saņemt, apstrādāt un atsūtīt atpakaļ apstrādes rezultātus. Proti,
īsziņas var izmantot, lai sniegtu pakalpojumus.
Uz īsziņām balstītos pakalpojumus var sadalīt šādās grupās:
mobilās izklaides jeb m-izklaides, informatīvie jeb m-info, mobilās datu
apstrādes jeb m-procesu, mobilās komercijas jeb m-komercijas pakalpojumi.
Kopš pērnā gada nogales LMT piedāvā juridiskām personām jaunu
pakalpojumu Īsziņu koda abonēšana, ar kura palīdzību iespējams sniegt LMT
klientiem uz īsziņām bāzētus mobilo telekomunikāciju pakalpojumus un pelnīt.
Pakalpojumu sniedzējiem tiek dota iespēja saņemt un sūtīt īsziņas, turklāt
viss, kas viņiem nepieciešams, ir pieslēgums internetam un attiecīgā
programmatūra.
LMT galvenās funkcijas, sniedzot uz īsziņām bāzētus pakalpojumus,
ir: īsziņu pārsūtīšana no pakalpojumu lietotāja pakalpojumu sniedzējam un
atpakaļ; samaksas iekasēšana no LMT klienta - pakalpojumu lietotāja; norēķini
ar pakalpojumu sniedzēju par saņemtajiem pakalpojumiem. Līdz ar to LMT faktiski
veic norēķinu funkciju pakalpojumu sniedzēja vārdā, ļaujot tam koncentrēties uz
savu ideju attīstīšanu un pieslīpēšanu konkrētajā tirgus situācijā. Papildus
tam LMT piedāvā elastīgu cenu izvēles mehānismu, ļaujot pakalpojumu sniedzējam
veidot vairākus servisus un ļaujot pašam noteikt, kuru no piedāvātajām cenām
katram pakalpojumam izvēlēties.
Lai gan operatoram ir svarīga loma mobilo pakalpojumu
nodrošināšanā, jāatceras, ka ir arī citi ieinteresētie, kuri kopā veido šo
pakalpojumu nodrošināšanas vidi. Galvenie elementi, kas veido mobilo
pakalpojumu nodrošināšanas vidi, ir:
* pakalpojumu lietotāji;
* pakalpojumu sniedzēji, kas izstrādā un nodrošina konkrētos
mobilos pakalpojumus;
* tīkla operatori (piemēram, LMT), kas nodrošina telekomunikāciju
tīkla infrastruktūru;
* mobilie ASP (Application Service Providers) jeb m-ASP, kas
nodrošina pakalpojumu darbības infrastruktūru;
* iekārtu ražotāji, kas piedāvā aparatūru mobilo pakalpojumu
izveidei un nodrošināšanai. Šai grupai var pieskaitīt gan mobilo telefonu, gan
komutācijas iekārtu, gan serveru ražotājus un citus;
* programmnodrošinājuma ražotāji, kas piedāvā nepieciešamās
programmas;
* investori, kas finansē pakalpojumu sniedzēju projektus.
Visi vides elementi ir
cieši saistīti, piemēram, tīkla operatoram jāpiedāvā pakalpojumu sniedzējam
elastīgi tarifikācijas nosacījumi, īss pieslēgšanās laiks pie operatora
infrastruktūras un kvalitāte, lai pakalpojumu sniedzējs varētu veiksmīgi konkurēt
tirgū un gūt peļņu.
Lai uzskatāmāk demonstrētu
uz īsziņām bāzēto pakalpojumu iespējas, daži piemēri pakalpojumiem, kurus to
sniedzējs var piedāvāt mobilo telefonu lietotājiem.1
* Logo un melodijas mobilajiem telefoniem. Šos pakalpojumus var uzskatīt
par fenomenu mobilo pakalpojumu jomā, jo to popularitāte pārsniegusi jebkuras
prognozes.
* Telebalsošana ar īsziņu palīdzību un TV čati. Šie pakalpojumi
arī Latvijā nav sveši, un tos piedāvā vairāki televīzijas kanāli.
* Mobilās spēles. Šajā kategorijā ietilpst ļoti plašs pakalpojumu
loks. Tās var būt gan prāta spēles, gan konkursi.
* Informācijas pieprasīšana ar īsziņas palīdzību, piemēram,
mobilās uzziņas, mobilās vārdnīcas, tūrisma informācija par noteiktu vietu
Latvijā.
* Reklāmas īsziņu sūtīšana. Tiem lietotājiem, kas vēlas šādu
pakalpojumu saņemt, var piesūtīt reklāmas īsziņas, piemēram, par cenu atlaidēm
- kādām precēm un kuros veikalos patlaban tiek piedāvātas. Turklāt, izmantojot
LMT piedāvāto risinājumu, ir iespējams par katru saņemto reklāmas īsziņu
piešķirt mobilā telefona lietotājam bezmaksas minūtes LMT tīklā.
* Īsziņu pakalpojumu kods uzņēmumu iekšējām vajadzībām. Izmantojot
pakalpojumu Īsziņu pakalpojumu koda abonēšana, uzņēmumiem ar īsziņu palīdzību
ir iespējams optimizēt un vadīt uzņēmuma iekšējos procesus.
Jautājumus un/vai sadarbības pieteikumus var sūtīt uz e-pasta
adresi: ps@lmt.lv
www.lmt.lv