Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Pakalpojumu garantijas - arī datu pārraidei

   

 

Vecie, labie telefona sakari mūsdienās strādā ļoti labi. Ja Vecmāmiņa zvana Junioram, - viņa droši zina, ka sazvanīs. Bet, kā klāsies Junioram, kurš mēdz azartiski sērfot Tīmeklī? Viņš vēlas tikpat drošus pakalpojumus, kādus saņem Vecmāmiņa. Alcatel ALMA Vision Assurance zina atbildi.

 

Visā pasaulē datu pakalpojumi attīstās sprādzienveidīgi, pateicoties Tīmeklim pielipušajam Junioram un viņa Tētim, kurš rīko starptautiskas biznesa tikšanās tieši no sava biroja. Tomēr šim sprādzienam ir sava cena - datu transporta un datu pakalpojumu sniedzējiem jālien vai no ādas ārā, lai bez aizķeršanās nodrošinātu pieaugošo datu plūsmu pārraidi un pakalpojumu sniegšanu. Telekomunikāciju nozarē to sauc par pakalpojumu nodrošinājuma garantijām, un tas ir kļuvis par vienu no galvenajiem operatoru rūpju objektiem.

Aplūkosim Juniora gadījumu. Pārnākot mājās no skolas, viņš vēlas pieslēgties Tīklam, lai ielādētu datorspēles. Viņš, saprotams, vēlas tās ielādēt ātri. Tomēr tas nozīmē, ka viņa IPS (interneta pakalpojumu sniedzējam) un/vai datu nesējam (data carrier) jāspēj piedāvāt lielu pārraides joslas platumu - vai, tēlaini izsakoties, tās resnās caurules, pa kurām dažādu IP tīklu starpā plūst milzīgas datu straumes. Pretējā gadījumā viss notiks tik lēni, ka vairāk atgādinās rāpošanu nekā sērfošanu, it īpaši slodzes maksimumstundās.

Juniora Tētis ir krietni prasīgāks. Viņš strādā lielā bankā, kura savu plaši izkaisīto filiāļu savienošanai izmanto virtuālo privāto tīklu VPN (Virtual Private Network). Caur VPN Tētis rīko videokonferences, kurās sanāk kopā bankas svarīgākās amatpersonas un svarīgākie klienti no visas pasaules. Nozīmīga darījuma daļa tiek kaldināta pie šī virtuālā sarunu galda. Tādējādi VPN pieejamība var ļoti lielā mērā veicināt vai arī izjaukt darījuma noslēgšanu.

Stājoties pretī problēmai

Gadījumos, kad uz kārts ir likts tik daudz, korporatīvie klienti - tādi kā Tēta banka - pieprasa no telekomunikāciju pakalpojumu piegādātājiem slēgt tā sauktos pakalpojumu līmeņa līgumus SLA (Service Level Agreement), kuri garantētu pilnīgi netraucētu pakalpojumu saņemšanu un piekļuvi nepieciešamajam pārraides joslas platumam. Lai mūsdienās uzvarētu cīņā par klientu, operatoriem jāpiedāvā šādi SLA un precīzi jāizpilda tajos fiksētās saistības. Tas nebūt nav viegls uzdevums!

Problēma ir apstāklī, ka garantētu pakalpojumu nodrošināšanai jāveic nevis viens, bet vesela rinda pasākumu. Tie ietver tīkla vadību un uzturēšanu, augstu pakalpojumu kvalitāti un paša tīkla izmantošanas optimizēšanu.

Stājoties pretī šai problēmai, Alcatel pirmais pasaulē ir izstrādājis integrētu risinājumu pakalpojumu nodrošinājuma garantēšanai ATM, SDH un IP datu pārraides tīklos, kā arī tīklu noslodzes projektēšanai (traffic engineering) MPLS tīklos. To sauc par ALMA Vision Assurance, kura balstās uz Alcatel ilgo pieredzi tradicionālajos tīklos un ekspertīzi datu pārraides pasaulē.

Patlaban citas kompānijas piedāvā produktus, kuri spēj tikt galā tikai ar ierobežotu pakalpojumu nodrošināšanas uzdevumu klāstu. Alcatel izvēlējās citu pieeju, kuru raksturo trešās puses piegādātāju produktu apvienošana integrēta risinājuma - pašlaik vienīgā tirgū - radīšanai.

SLA datu pārraidei

Ko tad īsti ietver pakalpojuma līmeņa līgums jeb SLA? Vienkārši izsakoties, - tas ir prasību saraksts attiecībā uz tiem pakalpojumiem, kurus operators apņemas izpildīt. Datu pārraides tīklu gadījumā saraksts var ietvert minimālo pieejamo joslas platumu tīkla noslodzes maksimumstundās, kopējo pakalpojuma piegādes pārtraukuma laiku, pakalpojuma piegādes pārtraukumu skaitu gada laikā, tīkla pieejamību u. c.

Piemēram, Tēta banka, kura ir liela apjoma datu patērētājs tieši tipiskajā biznesa aktivitātes periodā darba dienā, pieprasa SLA, kurš stingri garantētu joslas platumu 50 Mbit/s laika posmam no 8 līdz 20. Tajā pašā laikā Juniora interneta pakalpojumu sniedzējs, kurš piedāvā spēļu ielādi saviem jauneklīgajiem klientiem, vēlas līgumu ar nosacījumu, ka tīkla darbības pārtraukums nedrīkst pārsniegt 90 sekundes biežāk kā divas reizes gadā.

Gatavs darbībai

Ņemot vērā, ka pakalpojumu ieviešanas ātrums tirgū ir viena no galvenajām operatoriem risināmajām problēmām, lai saglabātu konkurētspēju, Alcatel veidojis savu ALMA Vision Assurance kā gatavu no plaukta paņemamu risinājumu. Tas nozīmē, ka tas ir gatavs lietošanai jau tāds, kāds tas ir. Tam pat ir iebūvētas iepriekš modelētas funkcijas ar standarta uzstādījumiem. Tas ļauj operatoram strauji izvērst jaunos risinājumus, pēc tam pakāpeniski laika gaitā pielāgojot tos savām vajadzībām.

Papildus minētajam Alcatel izstrādājis šo risinājumu izmantošanai dažādu piegādātāju un tehnoloģiju tīklos. Kādā veidā? Izmantojot CORBA arhitektūru (nozares standarts), kopā ar iPlugs un iProxies, kuri spēj sazināties ar cita tīkla elementiem. iPlug ir interfeiss starp ALMA Vision Assurance un citu tīklu iekārtām. iProxy, kas ir dalītās arhitektūras svarīgākais elements, uztver un apkopo informāciju par tīkla notikumiem, trauksmes signāliem un veiktspēju.

Ātra un nekļūdīga LSP komutācijas trakta nodrošināšana

Cita starpā aizvien vairāk operatoru izmanto daudzprotokolu iezīmju komutāciju MPLS (Multiple Protocol Label Switching), lai paātrinātu datu pārraidi. Alcatel noslodzes projektēšanas (Traffic Engineering) risinājums MPLS tīkliem, nodrošinot automatizētu trakta komutāciju, pamatojoties uz paketes iezīmi LSP (Label Switched Path) no viena galapunkta līdz otram, ļauj izvairīties no tīkla bloķēšanās, paaugstina tīkla resursu izmantošanas efektivitāti un optimizē MPLS tīklu. Un tas viss paliek pilnīgi nemanāms lietotājiem - Tētim un Junioram, kuriem pat prātā nenāk tīkla aizkulisēs notiekošais.

ALMA Vision Assurance darbībā

Reālajā pasaulē ALMA Vision Assurance tieši atbilst operatoru vajadzībām. Gan lielu, gan arī mazāku operatoru vajadzībām. Piemēram, Francijā - liels LMDS (Local Multipoint Distribution System) operators lieto Alcatel risinājumu, sava - dažādu piegādātāju uzbūvētā - tīkla monitoringam un pakalpojumu kvalitātes mērījumiem. Operators piedāvā liela ātruma datu pārraides, virtuālo privāto tīklu, balss pārraides VoIP pakalpojumus. Tīklu raksturo ATM izmantošana maģistrālajam tīklam un LMDS - piekļuves tīklam.

ASV vairāki IP MPLS operatori izpilda pilotprojektus ar ALMA Vision Assurance Traffic Engineering. Viņi maksimāli īsos termiņos biznesa klientiem pieslēdz liela ātruma datu pārraides pakalpojumus un nodrošina tos.

ALMA Vision Assurance pierāda savu vērtību reālos apstākļos. Tētim un Junioram dzīve ir kļuvusi vieglāka. Vecmāmiņa to pavisam noteikti atbalstītu.

Kas ir ALMA Vision Assurance

Alcatel ALMA Vision Assurance ir integrēts, no plaukta nopērkams risinājums, kas sniedz pakalpojumu garantijas nodrošinājumu un vienotu tīkla vadību jebkura veida datu pārraides tīklam. Tas ir dažādu piegādātāju, dažādu tehnoloģiju videi piemērots risinājums, kurš izstrādāts MPLS tīkliem un arī tiem, kuros izmanto IP, ATM un SDH. Svarīgāko funkciju skaitā ietilpst:

* Pakalpojumu līmeņu vadība

* Pakalpojumu kvalitātes QoS monitorings

* Klienta/pakalpojuma kolīzijas analīze

* SLA vadība

* Veiktspējas vadība

* Datu savākšana un apkopošana

* Atskaišu ģenerēšana

* Intelektuāla bojājumu un kļūdu apstrāde

* Trauksmes/notikumu signālu korelācijas analīze

* Topoloģijas/kļūdu aplūkošana

* Problēmu vadība

* Klientu sūdzību apstrāde

* Traucējumu marķēšana (ticketing)

* Konfigurācijas vadība

* Automātiska tīklu meklēšana

* Tīkla un pakalpojumu inventarizācija

* iProxy/iPlug vadība

* Tīkla elementu interfeisu vadība

* Ātra SNMP (Simple Network Management Protocol un citu iepriekšējo sistēmu integrācija

* Noslodzes projektēšana

* LSP nodrošināšana tiešsaistes režīmā

* Optimizācija un slodzes izlīdzināšana

 

Alcatel Baltics

NSD birojs

Stārķu ielā 9

Rīgā, LV-1084

Tālr. 8085200

Fakss 7085205

e-pasts: info@alcatel.lv

 

 

SERVICE ASSURANCE - FOR DATA

\\Brigita\c\My Documents\SP'1-2002\sp1-16alcatelG.doc

 

 

Alcatel Baltics          Page 4 of 5

 

 

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001