Pakalpojumu garantijas - arī datu pārraidei
Vecie, labie telefona sakari mūsdienās strādā ļoti labi. Ja
Vecmāmiņa zvana Junioram, - viņa droši zina, ka sazvanīs. Bet, kā klāsies
Junioram, kurš mēdz azartiski sērfot Tīmeklī? Viņš vēlas tikpat drošus pakalpojumus,
kādus saņem Vecmāmiņa. Alcatel ALMA Vision Assurance zina atbildi.
Visā pasaulē datu pakalpojumi attīstās sprādzienveidīgi,
pateicoties Tīmeklim pielipušajam Junioram un viņa Tētim, kurš rīko
starptautiskas biznesa tikšanās tieši no sava biroja. Tomēr šim sprādzienam ir
sava cena - datu transporta un datu pakalpojumu sniedzējiem jālien vai no ādas
ārā, lai bez aizķeršanās nodrošinātu pieaugošo datu plūsmu pārraidi un
pakalpojumu sniegšanu. Telekomunikāciju nozarē to sauc par pakalpojumu nodrošinājuma
garantijām, un tas ir kļuvis par vienu no galvenajiem operatoru rūpju
objektiem.
Aplūkosim Juniora gadījumu. Pārnākot mājās no skolas, viņš vēlas
pieslēgties Tīklam, lai ielādētu datorspēles. Viņš, saprotams, vēlas tās
ielādēt ātri. Tomēr tas nozīmē, ka viņa IPS (interneta pakalpojumu sniedzējam)
un/vai datu nesējam (data carrier) jāspēj piedāvāt lielu pārraides joslas
platumu - vai, tēlaini izsakoties, tās resnās caurules, pa kurām dažādu IP
tīklu starpā plūst milzīgas datu straumes. Pretējā gadījumā viss notiks tik
lēni, ka vairāk atgādinās rāpošanu nekā sērfošanu, it īpaši slodzes
maksimumstundās.
Juniora Tētis ir krietni prasīgāks. Viņš strādā lielā bankā, kura
savu plaši izkaisīto filiāļu savienošanai izmanto virtuālo privāto tīklu VPN
(Virtual Private Network). Caur VPN Tētis rīko videokonferences, kurās sanāk
kopā bankas svarīgākās amatpersonas un svarīgākie klienti no visas pasaules.
Nozīmīga darījuma daļa tiek kaldināta pie šī virtuālā sarunu galda. Tādējādi
VPN pieejamība var ļoti lielā mērā veicināt vai arī izjaukt darījuma
noslēgšanu.
Stājoties pretī problēmai
Gadījumos, kad uz kārts ir likts tik daudz, korporatīvie klienti -
tādi kā Tēta banka - pieprasa no telekomunikāciju pakalpojumu piegādātājiem
slēgt tā sauktos pakalpojumu līmeņa līgumus SLA (Service Level Agreement), kuri
garantētu pilnīgi netraucētu pakalpojumu saņemšanu un piekļuvi nepieciešamajam
pārraides joslas platumam. Lai mūsdienās uzvarētu cīņā par klientu, operatoriem
jāpiedāvā šādi SLA un precīzi jāizpilda tajos fiksētās saistības. Tas nebūt nav
viegls uzdevums!
Problēma ir apstāklī, ka garantētu pakalpojumu nodrošināšanai
jāveic nevis viens, bet vesela rinda pasākumu. Tie ietver tīkla vadību un
uzturēšanu, augstu pakalpojumu kvalitāti un paša tīkla izmantošanas optimizēšanu.
Stājoties pretī šai problēmai, Alcatel pirmais pasaulē ir
izstrādājis integrētu risinājumu pakalpojumu nodrošinājuma garantēšanai ATM,
SDH un IP datu pārraides tīklos, kā arī tīklu noslodzes projektēšanai (traffic
engineering) MPLS tīklos. To sauc par ALMA Vision Assurance, kura balstās uz
Alcatel ilgo pieredzi tradicionālajos tīklos un ekspertīzi datu pārraides
pasaulē.
Patlaban citas kompānijas piedāvā produktus, kuri spēj tikt galā
tikai ar ierobežotu pakalpojumu nodrošināšanas uzdevumu klāstu. Alcatel
izvēlējās citu pieeju, kuru raksturo trešās puses piegādātāju produktu
apvienošana integrēta risinājuma - pašlaik vienīgā tirgū - radīšanai.
SLA datu pārraidei
Ko tad īsti ietver pakalpojuma līmeņa līgums jeb SLA? Vienkārši
izsakoties, - tas ir prasību saraksts attiecībā uz tiem pakalpojumiem, kurus
operators apņemas izpildīt. Datu pārraides tīklu gadījumā saraksts var ietvert
minimālo pieejamo joslas platumu tīkla noslodzes maksimumstundās, kopējo
pakalpojuma piegādes pārtraukuma laiku, pakalpojuma piegādes pārtraukumu skaitu
gada laikā, tīkla pieejamību u. c.
Piemēram, Tēta banka, kura ir liela apjoma datu patērētājs tieši
tipiskajā biznesa aktivitātes periodā darba dienā, pieprasa SLA, kurš stingri
garantētu joslas platumu 50 Mbit/s laika posmam no 8 līdz 20. Tajā pašā laikā
Juniora interneta pakalpojumu sniedzējs, kurš piedāvā spēļu ielādi saviem
jauneklīgajiem klientiem, vēlas līgumu ar nosacījumu, ka tīkla darbības
pārtraukums nedrīkst pārsniegt 90 sekundes biežāk kā divas reizes gadā.
Gatavs darbībai
Ņemot vērā, ka pakalpojumu ieviešanas ātrums tirgū ir viena no
galvenajām operatoriem risināmajām problēmām, lai saglabātu konkurētspēju,
Alcatel veidojis savu ALMA Vision Assurance kā gatavu no plaukta paņemamu
risinājumu. Tas nozīmē, ka tas ir gatavs lietošanai jau tāds, kāds tas ir. Tam
pat ir iebūvētas iepriekš modelētas funkcijas ar standarta uzstādījumiem. Tas
ļauj operatoram strauji izvērst jaunos risinājumus, pēc tam pakāpeniski laika
gaitā pielāgojot tos savām vajadzībām.
Papildus minētajam Alcatel izstrādājis šo risinājumu izmantošanai
dažādu piegādātāju un tehnoloģiju tīklos. Kādā veidā? Izmantojot CORBA
arhitektūru (nozares standarts), kopā ar iPlugs un iProxies, kuri spēj
sazināties ar cita tīkla elementiem. iPlug ir interfeiss starp ALMA Vision
Assurance un citu tīklu iekārtām. iProxy, kas ir dalītās arhitektūras
svarīgākais elements, uztver un apkopo informāciju par tīkla notikumiem,
trauksmes signāliem un veiktspēju.
Ātra un nekļūdīga LSP komutācijas trakta nodrošināšana
Cita starpā aizvien vairāk operatoru izmanto daudzprotokolu
iezīmju komutāciju MPLS (Multiple Protocol Label Switching), lai paātrinātu
datu pārraidi. Alcatel noslodzes projektēšanas (Traffic Engineering) risinājums
MPLS tīkliem, nodrošinot automatizētu trakta komutāciju, pamatojoties uz
paketes iezīmi LSP (Label Switched Path) no viena galapunkta līdz otram, ļauj
izvairīties no tīkla bloķēšanās, paaugstina tīkla resursu izmantošanas
efektivitāti un optimizē MPLS tīklu. Un tas viss paliek pilnīgi nemanāms
lietotājiem - Tētim un Junioram, kuriem pat prātā nenāk tīkla aizkulisēs
notiekošais.
ALMA Vision Assurance darbībā
Reālajā pasaulē ALMA Vision Assurance tieši atbilst operatoru
vajadzībām. Gan lielu, gan arī mazāku operatoru vajadzībām. Piemēram, Francijā
- liels LMDS (Local Multipoint Distribution System) operators lieto Alcatel
risinājumu, sava - dažādu piegādātāju uzbūvētā - tīkla monitoringam un
pakalpojumu kvalitātes mērījumiem. Operators piedāvā liela ātruma datu
pārraides, virtuālo privāto tīklu, balss pārraides VoIP pakalpojumus. Tīklu
raksturo ATM izmantošana maģistrālajam tīklam un LMDS - piekļuves tīklam.
ASV vairāki IP MPLS operatori izpilda pilotprojektus ar ALMA
Vision Assurance Traffic Engineering. Viņi maksimāli īsos termiņos biznesa
klientiem pieslēdz liela ātruma datu pārraides pakalpojumus un nodrošina tos.
ALMA Vision Assurance pierāda savu vērtību reālos apstākļos. Tētim
un Junioram dzīve ir kļuvusi vieglāka. Vecmāmiņa to pavisam noteikti
atbalstītu.
Kas ir ALMA Vision Assurance
Alcatel ALMA Vision Assurance ir integrēts, no plaukta nopērkams
risinājums, kas sniedz pakalpojumu garantijas nodrošinājumu un vienotu tīkla
vadību jebkura veida datu pārraides tīklam. Tas ir dažādu piegādātāju, dažādu
tehnoloģiju videi piemērots risinājums, kurš izstrādāts MPLS tīkliem un arī
tiem, kuros izmanto IP, ATM un SDH. Svarīgāko funkciju skaitā ietilpst:
* Pakalpojumu līmeņu vadība
* Pakalpojumu kvalitātes QoS monitorings
* Klienta/pakalpojuma kolīzijas analīze
* SLA vadība
* Veiktspējas vadība
* Datu savākšana un apkopošana
* Atskaišu ģenerēšana
* Intelektuāla bojājumu un kļūdu apstrāde
* Trauksmes/notikumu signālu korelācijas analīze
* Topoloģijas/kļūdu aplūkošana
* Problēmu vadība
* Klientu sūdzību apstrāde
* Traucējumu marķēšana (ticketing)
* Konfigurācijas vadība
* Automātiska tīklu meklēšana
* Tīkla un pakalpojumu inventarizācija
* iProxy/iPlug vadība
* Tīkla elementu interfeisu vadība
* Ātra SNMP (Simple Network Management Protocol un citu
iepriekšējo sistēmu integrācija
* Noslodzes projektēšana
* LSP nodrošināšana tiešsaistes režīmā
* Optimizācija un slodzes izlīdzināšana
Alcatel Baltics
NSD birojs
Stārķu ielā 9
Rīgā, LV-1084
Tālr. 8085200
Fakss 7085205
e-pasts: info@alcatel.lv
SERVICE ASSURANCE - FOR DATA
\\Brigita\c\My Documents\SP'1-2002\sp1-16alcatelG.doc
Alcatel Baltics Page
4 of 5
Vecie, labie telefona sakari mūsdienās strādā ļoti labi. Ja
Vecmāmiņa zvana Junioram, - viņa droši zina, ka sazvanīs. Bet, kā klāsies
Junioram, kurš mēdz azartiski sērfot Tīmeklī? Viņš vēlas tikpat drošus pakalpojumus,
kādus saņem Vecmāmiņa. Alcatel ALMA Vision Assurance zina atbildi.
Visā pasaulē datu pakalpojumi attīstās sprādzienveidīgi,
pateicoties Tīmeklim pielipušajam Junioram un viņa Tētim, kurš rīko
starptautiskas biznesa tikšanās tieši no sava biroja. Tomēr šim sprādzienam ir
sava cena - datu transporta un datu pakalpojumu sniedzējiem jālien vai no ādas
ārā, lai bez aizķeršanās nodrošinātu pieaugošo datu plūsmu pārraidi un
pakalpojumu sniegšanu. Telekomunikāciju nozarē to sauc par pakalpojumu nodrošinājuma
garantijām, un tas ir kļuvis par vienu no galvenajiem operatoru rūpju
objektiem.
Aplūkosim Juniora gadījumu. Pārnākot mājās no skolas, viņš vēlas
pieslēgties Tīklam, lai ielādētu datorspēles. Viņš, saprotams, vēlas tās
ielādēt ātri. Tomēr tas nozīmē, ka viņa IPS (interneta pakalpojumu sniedzējam)
un/vai datu nesējam (data carrier) jāspēj piedāvāt lielu pārraides joslas
platumu - vai, tēlaini izsakoties, tās resnās caurules, pa kurām dažādu IP
tīklu starpā plūst milzīgas datu straumes. Pretējā gadījumā viss notiks tik
lēni, ka vairāk atgādinās rāpošanu nekā sērfošanu, it īpaši slodzes
maksimumstundās.
Juniora Tētis ir krietni prasīgāks. Viņš strādā lielā bankā, kura
savu plaši izkaisīto filiāļu savienošanai izmanto virtuālo privāto tīklu VPN
(Virtual Private Network). Caur VPN Tētis rīko videokonferences, kurās sanāk
kopā bankas svarīgākās amatpersonas un svarīgākie klienti no visas pasaules.
Nozīmīga darījuma daļa tiek kaldināta pie šī virtuālā sarunu galda. Tādējādi
VPN pieejamība var ļoti lielā mērā veicināt vai arī izjaukt darījuma
noslēgšanu.
Stājoties pretī problēmai
Gadījumos, kad uz kārts ir likts tik daudz, korporatīvie klienti -
tādi kā Tēta banka - pieprasa no telekomunikāciju pakalpojumu piegādātājiem
slēgt tā sauktos pakalpojumu līmeņa līgumus SLA (Service Level Agreement), kuri
garantētu pilnīgi netraucētu pakalpojumu saņemšanu un piekļuvi nepieciešamajam
pārraides joslas platumam. Lai mūsdienās uzvarētu cīņā par klientu, operatoriem
jāpiedāvā šādi SLA un precīzi jāizpilda tajos fiksētās saistības. Tas nebūt nav
viegls uzdevums!
Problēma ir apstāklī, ka garantētu pakalpojumu nodrošināšanai
jāveic nevis viens, bet vesela rinda pasākumu. Tie ietver tīkla vadību un
uzturēšanu, augstu pakalpojumu kvalitāti un paša tīkla izmantošanas optimizēšanu.
Stājoties pretī šai problēmai, Alcatel pirmais pasaulē ir
izstrādājis integrētu risinājumu pakalpojumu nodrošinājuma garantēšanai ATM,
SDH un IP datu pārraides tīklos, kā arī tīklu noslodzes projektēšanai (traffic
engineering) MPLS tīklos. To sauc par ALMA Vision Assurance, kura balstās uz
Alcatel ilgo pieredzi tradicionālajos tīklos un ekspertīzi datu pārraides
pasaulē.
Patlaban citas kompānijas piedāvā produktus, kuri spēj tikt galā
tikai ar ierobežotu pakalpojumu nodrošināšanas uzdevumu klāstu. Alcatel
izvēlējās citu pieeju, kuru raksturo trešās puses piegādātāju produktu
apvienošana integrēta risinājuma - pašlaik vienīgā tirgū - radīšanai.
SLA datu pārraidei
Ko tad īsti ietver pakalpojuma līmeņa līgums jeb SLA? Vienkārši
izsakoties, - tas ir prasību saraksts attiecībā uz tiem pakalpojumiem, kurus
operators apņemas izpildīt. Datu pārraides tīklu gadījumā saraksts var ietvert
minimālo pieejamo joslas platumu tīkla noslodzes maksimumstundās, kopējo
pakalpojuma piegādes pārtraukuma laiku, pakalpojuma piegādes pārtraukumu skaitu
gada laikā, tīkla pieejamību u. c.
Piemēram, Tēta banka, kura ir liela apjoma datu patērētājs tieši
tipiskajā biznesa aktivitātes periodā darba dienā, pieprasa SLA, kurš stingri
garantētu joslas platumu 50 Mbit/s laika posmam no 8 līdz 20. Tajā pašā laikā
Juniora interneta pakalpojumu sniedzējs, kurš piedāvā spēļu ielādi saviem
jauneklīgajiem klientiem, vēlas līgumu ar nosacījumu, ka tīkla darbības
pārtraukums nedrīkst pārsniegt 90 sekundes biežāk kā divas reizes gadā.
Gatavs darbībai
Ņemot vērā, ka pakalpojumu ieviešanas ātrums tirgū ir viena no
galvenajām operatoriem risināmajām problēmām, lai saglabātu konkurētspēju,
Alcatel veidojis savu ALMA Vision Assurance kā gatavu no plaukta paņemamu
risinājumu. Tas nozīmē, ka tas ir gatavs lietošanai jau tāds, kāds tas ir. Tam
pat ir iebūvētas iepriekš modelētas funkcijas ar standarta uzstādījumiem. Tas
ļauj operatoram strauji izvērst jaunos risinājumus, pēc tam pakāpeniski laika
gaitā pielāgojot tos savām vajadzībām.
Papildus minētajam Alcatel izstrādājis šo risinājumu izmantošanai
dažādu piegādātāju un tehnoloģiju tīklos. Kādā veidā? Izmantojot CORBA
arhitektūru (nozares standarts), kopā ar iPlugs un iProxies, kuri spēj
sazināties ar cita tīkla elementiem. iPlug ir interfeiss starp ALMA Vision
Assurance un citu tīklu iekārtām. iProxy, kas ir dalītās arhitektūras
svarīgākais elements, uztver un apkopo informāciju par tīkla notikumiem,
trauksmes signāliem un veiktspēju.
Ātra un nekļūdīga LSP komutācijas trakta nodrošināšana
Cita starpā aizvien vairāk operatoru izmanto daudzprotokolu
iezīmju komutāciju MPLS (Multiple Protocol Label Switching), lai paātrinātu
datu pārraidi. Alcatel noslodzes projektēšanas (Traffic Engineering) risinājums
MPLS tīkliem, nodrošinot automatizētu trakta komutāciju, pamatojoties uz
paketes iezīmi LSP (Label Switched Path) no viena galapunkta līdz otram, ļauj
izvairīties no tīkla bloķēšanās, paaugstina tīkla resursu izmantošanas
efektivitāti un optimizē MPLS tīklu. Un tas viss paliek pilnīgi nemanāms
lietotājiem - Tētim un Junioram, kuriem pat prātā nenāk tīkla aizkulisēs
notiekošais.
ALMA Vision Assurance darbībā
Reālajā pasaulē ALMA Vision Assurance tieši atbilst operatoru
vajadzībām. Gan lielu, gan arī mazāku operatoru vajadzībām. Piemēram, Francijā
- liels LMDS (Local Multipoint Distribution System) operators lieto Alcatel
risinājumu, sava - dažādu piegādātāju uzbūvētā - tīkla monitoringam un
pakalpojumu kvalitātes mērījumiem. Operators piedāvā liela ātruma datu
pārraides, virtuālo privāto tīklu, balss pārraides VoIP pakalpojumus. Tīklu
raksturo ATM izmantošana maģistrālajam tīklam un LMDS - piekļuves tīklam.
ASV vairāki IP MPLS operatori izpilda pilotprojektus ar ALMA
Vision Assurance Traffic Engineering. Viņi maksimāli īsos termiņos biznesa
klientiem pieslēdz liela ātruma datu pārraides pakalpojumus un nodrošina tos.
ALMA Vision Assurance pierāda savu vērtību reālos apstākļos. Tētim
un Junioram dzīve ir kļuvusi vieglāka. Vecmāmiņa to pavisam noteikti
atbalstītu.
Kas ir ALMA Vision Assurance
Alcatel ALMA Vision Assurance ir integrēts, no plaukta nopērkams
risinājums, kas sniedz pakalpojumu garantijas nodrošinājumu un vienotu tīkla
vadību jebkura veida datu pārraides tīklam. Tas ir dažādu piegādātāju, dažādu
tehnoloģiju videi piemērots risinājums, kurš izstrādāts MPLS tīkliem un arī
tiem, kuros izmanto IP, ATM un SDH. Svarīgāko funkciju skaitā ietilpst:
* Pakalpojumu līmeņu vadība
* Pakalpojumu kvalitātes QoS monitorings
* Klienta/pakalpojuma kolīzijas analīze
* SLA vadība
* Veiktspējas vadība
* Datu savākšana un apkopošana
* Atskaišu ģenerēšana
* Intelektuāla bojājumu un kļūdu apstrāde
* Trauksmes/notikumu signālu korelācijas analīze
* Topoloģijas/kļūdu aplūkošana
* Problēmu vadība
* Klientu sūdzību apstrāde
* Traucējumu marķēšana (ticketing)
* Konfigurācijas vadība
* Automātiska tīklu meklēšana
* Tīkla un pakalpojumu inventarizācija
* iProxy/iPlug vadība
* Tīkla elementu interfeisu vadība
* Ātra SNMP (Simple Network Management Protocol un citu
iepriekšējo sistēmu integrācija
* Noslodzes projektēšana
* LSP nodrošināšana tiešsaistes režīmā
* Optimizācija un slodzes izlīdzināšana
Alcatel Baltics
NSD birojs
Stārķu ielā 9
Rīgā, LV-1084
Tālr. 8085200
Fakss 7085205
e-pasts: info@alcatel.lv
SERVICE ASSURANCE - FOR DATA
\\Brigita\c\My Documents\SP'1-2002\sp1-16alcatelG.doc
Alcatel Baltics Page
4 of 5