Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Microlink - Baltijas IT profesionāļi

   

MicroLink

 

Baltijas valstu lielākā informācijas tehnoloģiju koncerna MicroLink kopējais apgrozījums pagājušajā gadā pārsniedza 35 miljonus latu, Baltijas valstīs kopumā nodarbināti vairāk nekā 640 strādājošo. MicroLink grupas uzņēmumi ir strukturēti biznesa jomās pēc to darbības virziena, lai palīdzētu klientiem, kuru skaits nemitīgi pieaug, labāk orientēties uzņēmuma piedāvātajos pakalpojumos.

 

Microlink vēsture Latvijā

1999. gada novembrī uzņēmējsabiedrība MicroLink pārcēla visas ar Baltijas internetu saistītās struktūras uz jaunu holdinga uzņēmējsabiedrību un tādējādi izveidoja jaunu firmas zīmi – Delfi Internet. 1999. gada otrajā pusē MicroLink intensīvi paplašināja aktivitātes Latvijas IT pakalpojumu jomā, un šo aktivitāšu kulminācija bija decembrī notikusī divu nozīmīgāko Latvijas spēlētāju pārpirkšana un MicroLink dominējošā stāvokļa nostiprināšana Latvijas tirgū. 2000. gada janvārī oficiāli apstiprinātā MicroLink apvienošanās ar lielāko sistēmu integratoru Baltijas reģionā - Fortech – uzskatāma par lielāko līdz šim pieredzēto darījumu Baltijas IT sektorā. MicroLink piedāvāto IT pakalpojumu sortiments tika pilnveidots, iegādājoties akciju kontrolpaketi VAR – Latvijas vadošajā IT uzņēmējsabiedrībā ar plaši pazīstamu IT firmas zīmi.

Ienākšana Latvijas IT pakalpojumu tirgū ļāva MicroLink kļūt par reģiona mēroga uzņēmējsabiedrību ar patiesi internacionālu kultūru. 2000. gada vasarā pēc intensīvām tirgvedības un reklāmas aktivitātēm MicroLink atzina par nepieciešamu precizēt struktūru un pārveidot to uz funkcionālā menedžmenta principa bāzes. 2000./2001. finanšu gadā MicroLink sadalīja aktivitātes šādās piecās darījumdarbības zonās: sistēmu nodaļa, datoru un pakalpojumu nodaļa, datu nodaļa, jauno mediju nodaļa un bezvadu platjoslas aprīkojuma nodaļa.

 

Datu pārraides tīklu pakalpojumi

A/s MicroLink Data NW nodaļa nodrošina datu pārraides tīkla infrastruktūras izveidošanu un uzturēšanu gan Latvijā, gan arī visā Baltijas reģionā. Sniegto pakalpojumu klāsts aptver nozares, kas ir saistītas ar uzņēmuma datu pārraides tīkla izbūvi, tā piekļuvi internetam, filiāļu savstarpēju savienošanu. Viena no galvenajām priekšrocībām ir vienotā Baltijas datu pārraides tīkla infrastruktūra, ar kuras palīdzību varam nodrošināt savienojumus ne tikai Latvijas teritorijā, bet arī savienot vienotā tīklā uzņēmumu, kura struktūrvienības atrodas Baltijas reģionā. Papildus šiem pakalpojumiem varam nodrošināt uzņēmumiem arī VOIP (Voice over IP) pakalpojumus, kas ļauj ekonomēt līdzekļus, neizmantojot publisko tālruņa tīklu, lai operatīvi sazinātos ar kādu no uzņēmuma filiālēm vai struktūrvienībām.

Lai garantētu pārraidīto datu drošību, viens no mūsu pamatpakalpojumiem ir VPN (Virtual Private Network), ar kura palīdzību var droši pārraidīt datus starp filiālēm vai struktūrvienībām, izmantojot internetu. Modernās informācijas kodēšanas tehnoloģijas garantē pilnīgu informācijas drošību pret pārtveršanu vai nesankcionētu nolasīšanu.

MicroLink Data komunikāciju centrs ir viena no labākajām vietām Rīgā, kur ir pieejami praktiski visi iespējamie komunikāciju pakalpojumi - gan tie, ko nodrošina Lattelekom, gan arī citu tīklu operatoru pakalpojumi. A/s Microlink Data rīcībā ir augsti kvalificēti speciālisti, kuriem ir pieredze tīklu izveidošanā un apkalpošanā.

Tehniskie speciālisti dežurē 24 stundas diennaktī un jebkurā laikā ir gatavi novērst bojājumu vai izbraukt uz bojājuma vietu, ja to nevar novērst no biroja. Tehniskie speciālisti ir sagatavoti darbam ar dažādām datu pārraides aparatūrām un veidiem, bezvadu (point–to–point un point–to–multipoint) un zemes (nomātās līnijas, optika, Ethernet kabeļi).

 

Datu centra pakalpojumi

Datu Centrs sniedz šādus pakalpojumus: serveru izvietošana, serveru resursu noma, administratora pakalpojumi, datu glabāšana.

Serveru izvietošana pamatā ietver klientu tehnikas ievietošanu speciālās statnēs, ka arī pieslēgšanu pie tīkla. Pēc klienta vēlmēm tiek nodrošināti arī administratora un rezerves kopēšanas pakalpojumi – tas, kas nepieciešams, lai informācija tiktu saglabāta un būtu pēc pieprasījuma pieejama pašam klientam, kā arī citām sistēmām, ar kurām tās strādā.

Līdzīgs pakalpojums ir servera resursu noma – tiek nodrošināti klientam nepieciešami resursi gadījumā, kad pašam klientam nav atbilstošas tehnikas. Šeit ir pieejama līdzīga pakalpojumu pakete - gan administrēšana, gan rezerves kopēšana.

Pašlaik tiek veidots datu glabāšanas pakalpojums, kas būs pieejams jau tuvākos mēnešos. Tas ir paredzēts klientiem, kuriem lielus datu apjomus, tos neapstrādājot, nepieciešams glabāt drošā vietā, lai tie būtu pieejami jebkurā laikā.

Administrēšanas pakalpojums, ko piedāvā Datu centrs, aptver ne tikai paša centra, bet arī klienta tehniku. Uzņēmums piedāvā kvalificētu speciālistu pakalpojumus praktiski visu izplatītāko platformu un sistēmu administrēšanai – HP Unix, Sun Solaris, Linux, Windows NT/2000, Oracle, MS SQL, MS Exchange un citu.

Datu centra pakalpojumi ieguvuši lielu popularitāti, jo sava informācijas centra izveidei vajag lielus finansiālus ieguldījumus, ko ne katrs uzņēmums var atļauties. Datu centrā tiek nodrošināts temperatūras un mitruma režīms, pieejas kontrole, garantēta elektrobarošana (ir gan dīzeļģenerators, ka nodrošina elektrību ilgstošu bojājumu gadījumā, gan UPS sistēmas, kas nodrošina elektrodarbību īslaicīgu tīkla darbības traucējumu laikā). Speciālisti no Monitoringa un klientu attiecību departamenta nepārtraukti uzrauga sistēmas un nepieciešamības gadījumā atjauno pamatdarbības sistēmu darbību.

Mazām firmām Datu centrs piedāvā pamatpakalpojumu paketi, kuras cena ir no 100 līdz 200 latiem mēnesī. Ir iespējama arī lielu, sarežģītu, augstas pieejamības risinājumu izveide un uzturēšana, kas maksā jau krietni dārgāk - vairākus tūkstošus mēnesī.

Centrālo sistēmu departamentam ir izveidojusies veiksmīga sadarbība ar citām MicroLink struktūrām, kas ir devusi pirmos augļus:

A/s Microlink Data sadarbībā ar SIA Microlink Systems ir uzvarējusi bezpeļņas organizācijas valsts akciju sabiedrības Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūra konkursā par informācijas tehnoloģiju infrastruktūras uzturēšanu veselības aprūpes vadības informācijas sistēmas izveides projekta realizācijai.

 

 

Monitorings un klientu attiecības

Monitoringa un klientu attiecību departaments uzrauga gan centrālo, gan MicroLink Data un pārējās struktūras (Datu centru, resursu monitoringu, tīkla resursu monitoringu u. c.). Tas ir palīdzības dienests, kur tiek risinātas klientu problēmas un sniegtas atbildes uz viņu jautājumiem. Tas nodrošina pakalpojumu piegādi saskaņā ar kvalitātes kritērijiem, kas noteikti līgumā starp klientu un izpildītāju. Lai šīs funkcijas nedublētos katrā uzņēmumā atsevišķi, Monitoring and Customer Relations tās pašās darbības veiks arī citām Microlink struktūrām Latvijā, piemēram, SIA Microlink Systems . Tas ir šīs struktūrvienības galvenais uzdevums.

 

Nākotnes plāni

Paredzēts izveidot vēl vienu datu centru, lai nodrošinātu vēl lielāku sistēmas darbības drošību, klienta datu spoguļošanu starp divām dažādām vietām - lai gadījumā, ja kaut kas notiek ar vienu objektu (kaut kāda iemesla dēļ pazūd komunikācijas), sistēma tomēr funkcionētu. A/s Microlink Data nemitīgi paaugstina speciālistu kvalifikāciju dažādos semināros un mācību kursos, kā arī kārtojot sertifikācijas eksāmenus.

 

Valdis STOKENBERGS

 

 

 

A/s Microlink Data

Elijas ielā 17, Rīgā, LV 1050

Tālr. 7777777

www.microlink.lv

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001