Nebeidzamie gaidīšanas svētki
Ne visu sagaidām tad, kad esam cerējuši, ne visas
ražas ir rudenī, un vispār dzīvē ne viss notiek
gluži tā, kā vēlamies
Ne visu sagaidām
tad, kad esam cerējuši, ne visas ražas ir rudenī, un
vispār dzīvē ne viss notiek gluži tā, kā
vēlamies. Morāle? Jāpriecājas par to, kas ir pašlaik
un šobrīd...
Viena no
svarīgākajām gada spēlēm
Šoreiz nelielajā PC
izklaižu pārskatā visu tik ļoti gaidītās
spēles: Unreal 2, Aquanox 2, Postal 2, iL-2:
Forgotten Battles, un vēl daudzas citas... netiks apskatītas. Tas
viss ir smuki pārcelts uz nākamo gadu. Kā jau ierasts,
mierinām sevi, ka tas tikai mums par labu, spēles būs
labākas un piepucētākas, bet nav tik traki, ir arī šobrīd
tīri labas jaunas rotaļlietas lieliem un maziem datordraugiem.
Viena no lielajām un traki
gaidītajām lietām, ko tomēr mums izdevās šogad
sagaidīt: tīkla kauju vide Unreal Tournament 2003.
Atšķirībā no kino datorspēļu turpinājumi
parasti ir labāki par oriģināliem. Tiek pielabotas
oriģinālos pieļautās idejiskās kļūdas, tiek
uzlabota grafika, vārdu sakot, viss iet uz augšu, spēle
evolucionē. Tādēļ arī sīkveli ir tik
ļoti gaidīti, cilvēks zina pirmo spēli un
fantāzijā izzīmē ainu, kādai, viņaprāt,
vajadzētu būt spēlei ar cipariņu 2 aiz nosaukuma. Bet
reizēm gadās, ka veidotāji netrāpa šajās
izsalkušo datorspēlmaņu iedomātajās ainās.
Negribu pārspīlēt ar šo nelielo vilšanās
noskaņu UT2003 raksturojumā, tomēr vismaz sākotnēji
spēle tika uzņemta dažādi.
Vīlušies bija tie, kas
gaidīja tīru vecā UT pārģērbšanu
glītākā tehnoloģiskā ietērpā. UT2003 ir
izmainījusies noskaņās, it kā netveramās niansēs,
ko varētu kopumā saukt par spēles auru. Ir pamats domāt, ka
veidotāji ir mēģinājuši apvienot neapvienojamo, pievilināt
spēlei gan vecos UT fanus, gan kaismīgos QuakeIII Arena
piekritējus, kas pārsvarā bijušas nesamierināmas
nometnes tieši šo it kā ļoti idejiski radniecīgo
spēļu dažādo auru dēļ.
Lai nu kā, UT2003 ir šeit uz
palikšanu, tā tik un tā ir viena no svarīgākajām
šā gada spēlēm, pie kam skaidrs, ka tās iegāde ir
ilglaicīgs ieguldījums, jūs to spēlējat paša
procesa pēc ar un pret citiem fanātiem Tīklā vai arī
ar datora vadītiem virtuāliem pretiniekiem, pie kam spēles
vaļējā arhitektūra dod ceļu gan privātu entuziastu,
gan pašu ražotāju nemitīgiem papildinājumiem un
modifikācijām (raksta sagatavošanas brīdī jau ir
baumas par tuvojošos oficiālo Bonus Pack 1). Grafikas un
speciālo efektu ziņā UT2003 šobrīd ir viena no
intensīvākajām spēlēm, jāatzīmē
arī līdz šim datorspēlēm neierastu pareizas fizikas
elementu izmantošana virtuālajā pasaulītē. Hm,
interesanti, varbūt Quake IV mēģinās
daļēji hameleonizēties uz vecā Unreal Tournament
noskaņas pusi?
Virtuālā
lubenīte NOLF2
Tīkla kaujas ir laba lieta, bet
gana ir to, kas ciena labu, interesantu vienspēlētāja
piedzīvojumu spēli, tādu, kurā ir gan daudz darbības,
gan labs sižets, visādi negaidīti pārsteigumi un
varbūt pat arī veselīgs humoriņš. Tādu nelielu
virtuālu lubenīti vai interaktīvu filmiņu ar jums
galvenajā lomā. Lūk, lielisks eksemplārs: No One Lives
Forever 2: A Spy in a H.A.R.M.S. way. Nez, vai būs vēl kāda
spēle ar garāku nosaukumu... Īsumā tautā saukta par
NOLF2, tā ir parodiski nenopietna pirmās personas skata spēle,
kas speciālo aģentu piedzīvojumus rāda Džeimsa Bonda
un Austina Pauersa filmu noskaņās. Jaunais LithTech grafikas
dzinējs lieliski ataino daiļo slepenās organizācijas UNITY
aģenti Keitu Ārčeri un apkārtējo vidi 60. gadu
stilā, taču spēle ir ne tikai skaista, tā patiesi aizrauj
ar sižetu, paralēli ar gaumīgo humoru rūpējoties, lai
neuzdzītu pārāk nopietnu vai nomācošu atmosfēru
notiekošajam.
Paralēli tādām
nopietnām un klasiskām lietām kā pistolēm,
automātiem un arbaletiem šeit varēsit niekoties arī ar
pūdernīcā noslēptu atkodēšanas iekārtu, varēsit
no šķiltavām un dezodoranta pagatavot ekselentu metināmo
aparātu un būs arī citas lietas, kas turpmāk liks jums
citādākām acīm skatīties uz sieviešu
rokassomiņu saturu. NOLF2 labā īpašība ir arī
atklātas darbības un šaudīšanās
sabalansētība ar slapstīšanos un augstu
interaktivitāti ar apkārtējo vidi. Nenēsājaties pa
galvu pa kaklu, šaudīdamies pa spēles līmeņiem (lai
gan arī tāda pieeja ir iespējama). Pirmkārt, jūs
sacelsit kājās visu pagastu, otrkārt, paskriesit garām
interesantām lietām un, treškārt, palaidīsit
garām izdevību noklausīties slikto personāžu dialogus,
tādus kā: - Vai iesim šovakar iepirkties? Nē, nevaru, man
jādodas uz slepkavību u. tml. J.
Vilšanās un
prieks
Turpinot par ļoti
gaidītām spēlēm, pieminēšu arī kādu
reālu vilšanos, jauno braucamgabalu Need For Speed: Hot Pursuit 2.
Nu jau pavecā NFS: Porsche joprojām ir un paliek viena no
spilgtākajām autospēlēm PC platformai. Protams, ir arī
lieliskas, bet nedaudz žanriski specifiskas auto simulācijas -
tādas kā Grand Prix 4 Formula1 faniem un Colin McRae
Rally 2 rallija krūmu un dubļu braucējiem, taču NFS:
Porsche ir, tā sacīt, visai ģimenei: glīta,
kvalitatīva un pat interesanta no Porsche auto vēstures
viedokļa. Diemžēl jaunais NFS: HP2 ir vienkārši
arkādisks braucamgabals ar policijas pakaļdzīšanos.
Spēle iznāca arī uz visām iespējamām
spēļu konsolēm, un tām tā arī ir vairāk
piemērota. Vairumam PC lietotāju tā šķitīs par
prastu, lai gan izskatās tīri tā nekas. Nu ko, šajā
žanrā gaidīšanas svētki turpinās, gaidam Colin
McRae Rally 3 un vēl ko lielu un skaistu.
Savukārt iepriecināja
kādas citas spēles turpinājums. Precīzi pirms gada
negaidīti parādījās diezgan sakarīgs
papildinājums soldier sim, kareivju simulāciju saimei Deadly
Dozen, kas atgādināja atvieglotu Hidden & Dangerous:
tur tāpat vairāku cilvēku specgrupa Otrā pasaules kara
karstajās vietās risina īpašus uzdevumus šo to
paspridzina, nošauj pa kādam sliktajam, vārdu sakot,
sakārto situāciju mūsējiem vēlamā veidā.
Turpinājums Deadly Dozen: Pacific Theater ir manāmi
pieņēmies prātā un skaistumā, un šoreiz
pārmaiņas pēc pārmācīti tiek japāņi,
nevis vācieši. Tas labi, citādi vācu ļaudis
mūsdienās jau noteikti ir krietni sapīkuši, ka tikai viņus
nepārtraukti slaktē visādās WWII spēlēs.
Spēle ļauj operatīvi
iemiesoties katrā no grupas cilvēkiem, tādējādi
piešķirot īpašu nozīmi frāzei just biedra plecu,
jo kā nekā tas pirms mirkļa vēl bija jūsējais.
Par laimi, tomēr pilnīgi viss nav jādara pašam, jūsu
cīņubiedri arī datorvadītā režīmā
uzvedas gluži sakarīgi, pie kam varat tiem dot arī
rīcību ievirzošas, vienkāršas komandas - Sekot man!
vai Šaut uz nebēdu, respektīvi, uz japāņiem J.
Īpašais pluss ir līdzsvars starp realitātes simulāciju
un spēlētprieku; DD2 būs pa prātam tiem, kam slinkums
ķēpāties ar Ghost Recon, Operation Flashpoint un
citām kareivju simulācijām, kas sevi pasniedz ļoti
nopietni. DD2 pseidorealitātes noskaņu piešķir ticami
veidota apkārtējā vide, autentiski kara laika ieroči un
reālisms kareivju uzvedībā (nogurums un nekādas kveiciskas
lēkāšanas), bet, no otras puses, spēle ir relatīvi
viegli spēlējama un aizraujoša. Žēl gan, ka tajā
nav Godzillas un arī japāņu geišas nekur nemana, bet nevar
jau laikam visu uzreiz gribēt... J
Jūrmalnieki gaida
desantu
Turpinot par ne pārāk
nopietniem virtuāliem kariņiem, gribētu norādīt uz spēli,
kura noteikti ir pelnījusi lielāku publicitāti nekā tā
diemžēl gūst. Operation Tiger Hunt ir
apmēram par to, cik grūta dzīve varētu būt mūsu
jūrmalas grezno vasarnīcu un māju īpašniekiem, ja
sāktos karš, piemēram, ar Zviedriju (nu, mazums kas gadās,
varbūt mūsu kārtējais prāmis ne tur iebrauc vai kas
tamlīdzīgs...J). Notiek sekojošais: gaidot desanta
izsēšanos no jūras, piekrastes māju pagalmos ierīko
ierakumus, nocietinājumus, izvieto lielgabalus, mājās izmitina
snaiperus un novērotājus, bet šķūnīšos noslēpj
tankus. Motorizētais iebrucēju desants pēc
izsēšanās jūras krastā to visu smuki sašauj,
sagrauj un uzsper gaisā. Nu labi, es zinu, ka mums nav ne tanku, ne
lielgabalu, arī spēle īstenībā ir par Sabiedroto
karaspēka aktivitātēm Otrā pasaules kara laikā
pēc izsēšanās Normandijas krastā. Ļoti glīta
action spēle ar uzsvaru uz tankiem, stipri arkādiska,
tomēr ar neizbēgamiem taktikas elementiem. Dažādas
munīcijas dažādiem mērķiem, vides reljefa
izmantošana, prioritāru mērķu izvēlēšanās,
bet vienlaikus glītu munīcijas un aptieciņu kastīšu
vākšana kā visvienkāršākajās
šaujamspēlēs. Grafika ir interesanta: nepretendē uz
realitātes skurpulozu atveidošanu, tomēr ir ļoti
piepucēta, spilgta un izteiksmīga. Laikam tas ir tas pats, kā
atšķiras smuka rotaļu automašīnīte no īstas
automašīnas. Un par rotaļlietām mēs, kā
zināms, priecājamies. Dažādos vecumos par
dažādām, bet priecājamies tik un tā, vai ne?
Kā jau parasti, šī
neapšaubāmi bija tīri subjektīva izvēle, par
kurām spēlēm dalīties iespaidos, un tas var nesakrist ar
pasaules pārdotāko spēļu topiem, kur pirmajās
vietās var figurēt mazo cilvēciņu The Sims
vērošanas programma un kārtējā briežu
šaušanas simulācija. Katrā gadījumā visiem
priecīgus Ziemassvētkus pie mīļo datoru ekrāniem un
jaunām spēlēm bagātu Jauno Gadu! ...
http://www.unrealtournament2003.com/
http://nolf2.sierra.com/
http://www.us.infogrames.com/games/deaddoz_pacific_theater_action_pc/
http://www.n-fusion.com/deadlydozen2.html
http://www.us.infogrames.com/games/op_tiger_hunt/
http://www.fusiongames.com/portfolio/tigerhunt.html
Juris 3Dman
Pērkons
Ne visu sagaidām tad, kad esam cerējuši, ne visas ražas ir rudenī, un vispār dzīvē ne viss notiek gluži tā, kā vēlamies. Morāle? Jāpriecājas par to, kas ir pašlaik un šobrīd...
Viena no svarīgākajām gada spēlēm
Šoreiz nelielajā PC izklaižu pārskatā visu tik ļoti gaidītās spēles: Unreal 2, Aquanox 2, Postal 2, iL-2: Forgotten Battles, un vēl daudzas citas... netiks apskatītas. Tas viss ir smuki pārcelts uz nākamo gadu. Kā jau ierasts, mierinām sevi, ka tas tikai mums par labu, spēles būs labākas un piepucētākas, bet nav tik traki, ir arī šobrīd tīri labas jaunas rotaļlietas lieliem un maziem datordraugiem.
Viena no lielajām un traki gaidītajām lietām, ko tomēr mums izdevās šogad sagaidīt: tīkla kauju vide Unreal Tournament 2003. Atšķirībā no kino datorspēļu turpinājumi parasti ir labāki par oriģināliem. Tiek pielabotas oriģinālos pieļautās idejiskās kļūdas, tiek uzlabota grafika, vārdu sakot, viss iet uz augšu, spēle evolucionē. Tādēļ arī sīkveli ir tik ļoti gaidīti, cilvēks zina pirmo spēli un fantāzijā izzīmē ainu, kādai, viņaprāt, vajadzētu būt spēlei ar cipariņu 2 aiz nosaukuma. Bet reizēm gadās, ka veidotāji netrāpa šajās izsalkušo datorspēlmaņu iedomātajās ainās. Negribu pārspīlēt ar šo nelielo vilšanās noskaņu UT2003 raksturojumā, tomēr vismaz sākotnēji spēle tika uzņemta dažādi.
Vīlušies bija tie, kas gaidīja tīru vecā UT pārģērbšanu glītākā tehnoloģiskā ietērpā. UT2003 ir izmainījusies noskaņās, it kā netveramās niansēs, ko varētu kopumā saukt par spēles auru. Ir pamats domāt, ka veidotāji ir mēģinājuši apvienot neapvienojamo, pievilināt spēlei gan vecos UT fanus, gan kaismīgos QuakeIII Arena piekritējus, kas pārsvarā bijušas nesamierināmas nometnes tieši šo it kā ļoti idejiski radniecīgo spēļu dažādo auru dēļ.
Lai nu kā, UT2003 ir šeit uz palikšanu, tā tik un tā ir viena no svarīgākajām šā gada spēlēm, pie kam skaidrs, ka tās iegāde ir ilglaicīgs ieguldījums, jūs to spēlējat paša procesa pēc ar un pret citiem fanātiem Tīklā vai arī ar datora vadītiem virtuāliem pretiniekiem, pie kam spēles vaļējā arhitektūra dod ceļu gan privātu entuziastu, gan pašu ražotāju nemitīgiem papildinājumiem un modifikācijām (raksta sagatavošanas brīdī jau ir baumas par tuvojošos oficiālo Bonus Pack 1). Grafikas un speciālo efektu ziņā UT2003 šobrīd ir viena no intensīvākajām spēlēm, jāatzīmē arī līdz šim datorspēlēm neierastu pareizas fizikas elementu izmantošana virtuālajā pasaulītē. Hm, interesanti, varbūt Quake IV mēģinās daļēji hameleonizēties uz vecā Unreal Tournament noskaņas pusi?
Virtuālā lubenīte NOLF2
Tīkla kaujas ir laba lieta, bet gana ir to, kas ciena labu, interesantu vienspēlētāja piedzīvojumu spēli, tādu, kurā ir gan daudz darbības, gan labs sižets, visādi negaidīti pārsteigumi un varbūt pat arī veselīgs humoriņš. Tādu nelielu virtuālu lubenīti vai interaktīvu filmiņu ar jums galvenajā lomā. Lūk, lielisks eksemplārs: No One Lives Forever 2: A Spy in a H.A.R.M.S. way. Nez, vai būs vēl kāda spēle ar garāku nosaukumu... Īsumā tautā saukta par NOLF2, tā ir parodiski nenopietna pirmās personas skata spēle, kas speciālo aģentu piedzīvojumus rāda Džeimsa Bonda un Austina Pauersa filmu noskaņās. Jaunais LithTech grafikas dzinējs lieliski ataino daiļo slepenās organizācijas UNITY aģenti Keitu Ārčeri un apkārtējo vidi 60. gadu stilā, taču spēle ir ne tikai skaista, tā patiesi aizrauj ar sižetu, paralēli ar gaumīgo humoru rūpējoties, lai neuzdzītu pārāk nopietnu vai nomācošu atmosfēru notiekošajam.
Paralēli tādām nopietnām un klasiskām lietām kā pistolēm, automātiem un arbaletiem šeit varēsit niekoties arī ar pūdernīcā noslēptu atkodēšanas iekārtu, varēsit no šķiltavām un dezodoranta pagatavot ekselentu metināmo aparātu un būs arī citas lietas, kas turpmāk liks jums citādākām acīm skatīties uz sieviešu rokassomiņu saturu. NOLF2 labā īpašība ir arī atklātas darbības un šaudīšanās sabalansētība ar slapstīšanos un augstu interaktivitāti ar apkārtējo vidi. Nenēsājaties pa galvu pa kaklu, šaudīdamies pa spēles līmeņiem (lai gan arī tāda pieeja ir iespējama). Pirmkārt, jūs sacelsit kājās visu pagastu, otrkārt, paskriesit garām interesantām lietām un, treškārt, palaidīsit garām izdevību noklausīties slikto personāžu dialogus, tādus kā: - Vai iesim šovakar iepirkties? Nē, nevaru, man jādodas uz slepkavību u. tml. J.
Vilšanās un prieks
Turpinot par ļoti gaidītām spēlēm, pieminēšu arī kādu reālu vilšanos, jauno braucamgabalu Need For Speed: Hot Pursuit 2. Nu jau pavecā NFS: Porsche joprojām ir un paliek viena no spilgtākajām autospēlēm PC platformai. Protams, ir arī lieliskas, bet nedaudz žanriski specifiskas auto simulācijas - tādas kā Grand Prix 4 Formula1 faniem un Colin McRae Rally 2 rallija krūmu un dubļu braucējiem, taču NFS: Porsche ir, tā sacīt, visai ģimenei: glīta, kvalitatīva un pat interesanta no Porsche auto vēstures viedokļa. Diemžēl jaunais NFS: HP2 ir vienkārši arkādisks braucamgabals ar policijas pakaļdzīšanos. Spēle iznāca arī uz visām iespējamām spēļu konsolēm, un tām tā arī ir vairāk piemērota. Vairumam PC lietotāju tā šķitīs par prastu, lai gan izskatās tīri tā nekas. Nu ko, šajā žanrā gaidīšanas svētki turpinās, gaidam Colin McRae Rally 3 un vēl ko lielu un skaistu.
Savukārt iepriecināja kādas citas spēles turpinājums. Precīzi pirms gada negaidīti parādījās diezgan sakarīgs papildinājums soldier sim, kareivju simulāciju saimei Deadly Dozen, kas atgādināja atvieglotu Hidden & Dangerous: tur tāpat vairāku cilvēku specgrupa Otrā pasaules kara karstajās vietās risina īpašus uzdevumus šo to paspridzina, nošauj pa kādam sliktajam, vārdu sakot, sakārto situāciju mūsējiem vēlamā veidā. Turpinājums Deadly Dozen: Pacific Theater ir manāmi pieņēmies prātā un skaistumā, un šoreiz pārmaiņas pēc pārmācīti tiek japāņi, nevis vācieši. Tas labi, citādi vācu ļaudis mūsdienās jau noteikti ir krietni sapīkuši, ka tikai viņus nepārtraukti slaktē visādās WWII spēlēs.
Spēle ļauj operatīvi iemiesoties katrā no grupas cilvēkiem, tādējādi piešķirot īpašu nozīmi frāzei just biedra plecu, jo kā nekā tas pirms mirkļa vēl bija jūsējais. Par laimi, tomēr pilnīgi viss nav jādara pašam, jūsu cīņubiedri arī datorvadītā režīmā uzvedas gluži sakarīgi, pie kam varat tiem dot arī rīcību ievirzošas, vienkāršas komandas - Sekot man! vai Šaut uz nebēdu, respektīvi, uz japāņiem J. Īpašais pluss ir līdzsvars starp realitātes simulāciju un spēlētprieku; DD2 būs pa prātam tiem, kam slinkums ķēpāties ar Ghost Recon, Operation Flashpoint un citām kareivju simulācijām, kas sevi pasniedz ļoti nopietni. DD2 pseidorealitātes noskaņu piešķir ticami veidota apkārtējā vide, autentiski kara laika ieroči un reālisms kareivju uzvedībā (nogurums un nekādas kveiciskas lēkāšanas), bet, no otras puses, spēle ir relatīvi viegli spēlējama un aizraujoša. Žēl gan, ka tajā nav Godzillas un arī japāņu geišas nekur nemana, bet nevar jau laikam visu uzreiz gribēt... J
Jūrmalnieki gaida desantu
Turpinot par ne pārāk nopietniem virtuāliem kariņiem, gribētu norādīt uz spēli, kura noteikti ir pelnījusi lielāku publicitāti nekā tā diemžēl gūst. Operation Tiger Hunt ir apmēram par to, cik grūta dzīve varētu būt mūsu jūrmalas grezno vasarnīcu un māju īpašniekiem, ja sāktos karš, piemēram, ar Zviedriju (nu, mazums kas gadās, varbūt mūsu kārtējais prāmis ne tur iebrauc vai kas tamlīdzīgs...J). Notiek sekojošais: gaidot desanta izsēšanos no jūras, piekrastes māju pagalmos ierīko ierakumus, nocietinājumus, izvieto lielgabalus, mājās izmitina snaiperus un novērotājus, bet šķūnīšos noslēpj tankus. Motorizētais iebrucēju desants pēc izsēšanās jūras krastā to visu smuki sašauj, sagrauj un uzsper gaisā. Nu labi, es zinu, ka mums nav ne tanku, ne lielgabalu, arī spēle īstenībā ir par Sabiedroto karaspēka aktivitātēm Otrā pasaules kara laikā pēc izsēšanās Normandijas krastā. Ļoti glīta action spēle ar uzsvaru uz tankiem, stipri arkādiska, tomēr ar neizbēgamiem taktikas elementiem. Dažādas munīcijas dažādiem mērķiem, vides reljefa izmantošana, prioritāru mērķu izvēlēšanās, bet vienlaikus glītu munīcijas un aptieciņu kastīšu vākšana kā visvienkāršākajās šaujamspēlēs. Grafika ir interesanta: nepretendē uz realitātes skurpulozu atveidošanu, tomēr ir ļoti piepucēta, spilgta un izteiksmīga. Laikam tas ir tas pats, kā atšķiras smuka rotaļu automašīnīte no īstas automašīnas. Un par rotaļlietām mēs, kā zināms, priecājamies. Dažādos vecumos par dažādām, bet priecājamies tik un tā, vai ne?
Kā jau parasti, šī neapšaubāmi bija tīri subjektīva izvēle, par kurām spēlēm dalīties iespaidos, un tas var nesakrist ar pasaules pārdotāko spēļu topiem, kur pirmajās vietās var figurēt mazo cilvēciņu The Sims vērošanas programma un kārtējā briežu šaušanas simulācija. Katrā gadījumā visiem priecīgus Ziemassvētkus pie mīļo datoru ekrāniem un jaunām spēlēm bagātu Jauno Gadu! ...
http://www.unrealtournament2003.com/
http://nolf2.sierra.com/
http://www.us.infogrames.com/games/deaddoz_pacific_theater_action_pc/
http://www.n-fusion.com/deadlydozen2.html
http://www.us.infogrames.com/games/op_tiger_hunt/
http://www.fusiongames.com/portfolio/tigerhunt.html
Juris 3Dman Pērkons