Esmu sanāksmē, sūtiet īsziņas!
Mobilais tālrunis aizvien vairāk pārtop par
personālo ierīci, kļūstot pat par daļu no
lietotāja identitātes
Mobilais tālrunis
aizvien vairāk pārtop par personālo ierīci,
kļūstot pat par daļu no lietotāja identitātes. Tas
attiecas gan uz mobilās galiekārtas ārējo izskatu, gan uz
tās īpašo lietojumu. Piemēram, multivides ziņojumi
ļauj bagātināt personu savstarpējo saziņu un
padarīt to emocionālāku, bet lejupielādētās
ikonas un zvanu melodijas kopā ar maināmajiem vāciņiem dod
iespēju personības stila izpausmei. Nokia drīzumā
sāks piedāvāt gluži jaunu un savdabīgu
risinājumu, kas lietojuma ziņā gan ir līdzvērtīgs
iepriekš minētajiem, tomēr pilnīgi atbilst individuālā
lietotāja saziņas stilam, turklāt to lietot ir jautri un
efektīvi. Šādi perspektīvie lietojumi, kuru vidū
īpaši pievilcīgs šķiet presence (klātbūtnes)
risinājums, varētu kļūt ļoti populāri.
Klātbūtnes
risinājuma atšķirības
Klātbūtnes
koncepcija
ir pazīstama tiem, kuri izmanto steidzamo (instant) ziņojumu
pakalpojumus internetā. Lietojot to mobilajos tālruņos, klātbūtne
ne tikai paplašinās ziņojumu iespējas, bet arī
būs jaunu individuālo pakalpojumu pamatā. Tas būs
visas komunikācijas centrālais elements, un klātbūtnes
informācija būs liels ieguvums mobilo sakaru nozarei gluži
tāpat kā šobrīd īsziņas. Tā būs
arī pievilcīga biznesa iespēja gan mobilajiem operatoriem, gan
pakalpojumu sniedzējiem, jo mobilā lietojuma iespējas
bagātināsies, tādējādi palielināsies arī
ieņēmumi.
Klātbūtnes
pakalpojums
ir lielisks instruments, kas ļauj lietotājiem radīt personisko
saturu un dalīties tajā ar citiem. Rezultātā ne tikai
tehnoloģija, bet arī pakalpojumi un pati komunikācija ir daudz
emocionālāka un personiskāka. Klātbūtni vēl
mēdz definēt kā dinamiski mainīgu lietotāja profilu,
kuru var redzēt un izmantot arī citi, lai dalītos ar
informāciju un kontrolētu pakalpojumus.
Klātbūtnes
ieguvumi
Klātbūtne
atbalsta
lietotāja vajadzību pastāvīgi informēt citus par savu
pieejamību, atrašanās vietu, nodomiem, prioritātēm un
pat emocijām. Piemēram, pirms sazināšanās ar kādu
draugu vai kolēģi varētu uzzināt, ko viņš tai
brīdī dara, vai nav aizņemts. Tās pamatā ir
delikāta saziņas līdzsvara nodrošināšana. Tiesa,
informācija par kādas personas pieejamību var izraisīt
bažas par tās drošību un privātumu. Tās ir visai
delikātas lietas, un tas, kā cilvēki tās uztver, ir
atkarīgs no kultūras atšķirībām.
Varētu būt
arī tādas lietotāju grupas, kuras gribēs izmantot klātbūtnes
informāciju citiem nolūkiem. To diapazons varētu būt
visai plašs - no korporatīvā biznesa lietotājiem līdz
jaunatnei. Protams, korporatīvajā biznesā klātbūtnes
informācija tiks vairāk izmantota racionālai personas
pieejamības/aizņemtības vadībai. Turpretī jauni
cilvēki pastāvīgi meklē ceļus sevis izteikšanai
un cenšas veidot identitāti jautrā un vizuāli
bagātā veidā. Klātbūtnes pakalpojumi būs
veiksmīgi pielāgojami visdažādākajām
lietotāju grupām. Turklāt tīkla elementi var izmantot klātbūtnes
informāciju par cilvēkiem, lai radītu un sniegtu vēl
vairāk personalizētu pakalpojumu.
Klātbūtne
mobilajā kontekstā
Mobilajā vidē
klātbūtne būs bagātīgāks un pat
iedarbīgāks pakalpojums nekā tas, kādu esam raduši
lietot internetā. Klātbūtne paplašinās
mobilās komunikācijas un nodrošinās pievilcīgu
pakalpojumu. Kāpēc? Iemesli ir gluži skaidri: mobilās
galiekārtas tālruņu grāmatiņā parasti
glabājas svarīgākie kontakttālruņi, tātad šī
informācija allaž seko saimniekam. Mobilā
komunikācija pēc būtības ir ļoti personiska,
orientēta no personas uz personu. Nokia speciālisti uzskata,
ka šīs īpašības padarīs mobilo tālruni par de
facto ierīci, ar kuras palīdzību lietotājs
publicēs un vadīs klātbūtnes informāciju.
Cilvēki varēs radīt saturu, kurš būtu noderīgs
arī citiem, tā kā šī noteikti nebūs vēl
viena nedzīva interneta mājaslapa, kurai nav apmeklētāju.
Šīs lapas patiesībā ir manas un manu draugu
atjaunotas personiskās lapas, kuras vienmēr nēsāju
līdzi.
Kad klātbūtnes
informācija tiks pievienota kontaktu informācijai mobilajā
galiekārtā, radīsies dinamiska realitāte, kas
ievērojami paplašinās un bagātinās kontaktu
līdzšinējo statiskumu.
Mobilajā klātbūtnes
informācijā varētu ietvert arī ziņas no
tīkla, piemēram, par lietotāja atrašanās vietu,
viņam pārvietojoties. Kad tīkli un galiekārtas dos
iespēju izmantot patiesu mobilo multividi, būs nozīmīgi
dalīties informācijā par galiekārtas iespējām.
Tā kā ir arī tādas galiekārtas, kuras neatbalsta
jaunākās multivides iespējas, šī informācija ir
svarīga.
No
pamatinformācijas līdz bagātinātai saziņai
Klātbūtne
atbalsta
gan racionālas, gan emocionālas lietotāja vajadzības. Tiem,
kuri lietos tikai pamatfunkcijas, tā būs vajadzīga, lai
sniegtu informāciju par lietotāja pieejamību. Tās
pastāvīgu atjaunošanu varētu automatizēt gan no
mobilās galiekārtas, gan no tīkla.
Šī spektra
otrā galā ir lietotāji, kuri uztver klātbūtnes pakalpojumus
kā iespēju dalīties personiskajā informācijā ar
draugiem, ģimeni, kolēģiem un pat svešiniekiem. Šajos
gadījumos lietotāji vēlas izmantot personalizētas ikonas,
ziņojumus un papildu personālos profilus.
Ir daži
racionāli iemesli, kāpēc šī jaunā koncepcija varētu
gūt drošus panākumus mobilajā kontekstā.
Pirmkārt, klātbūtne atbalsta mūsdienīgus mobilo
komunikāciju un lietojuma modeļus. Otrkārt, lietojums būs
maksimāli dabisks un ērts. Nokia produkciju jau ilgus gadus
raksturo vienkāršs lietojums un vienlaikus arī jaunu
izaicinājumu pieņemšana. Treškārt, klātbūtne
var būt arī visu īpašību - racionālisma, joka
un emociju - apkopojums, kas noteikti šķitīs pievilcīgi
plašam lietotāju lokam.
Mobilās
klātbūtnes lietojuma iespējas
Tīna
izsaka sevi
Tīna tikko
pārnākusi no skolas. Viņa nolemj dot citiem ziņu, ka ir
mājās un viņai ir garlaicīgi. Tādējādi
viņa atjauno savu klātbūtnes statusu. Viņa nomaina
iepriekšējo informāciju Esmu skolā, sūti SMS
pret jaunu Garlaikojos, piezvani man! Tīna nomaina
lejupielādes logo, lai vizuāli parādītu, ka viņa
patiesi garlaikojas. Viņa nomaina arī pieejamības statusu,
kurš tagad ir esmu pieejama. Tiklīdz viņa apstiprina
statusa maiņu, galiekārta atjauno klātbūtnes servera
datus, kurš automātiski izplata statusa maiņu uz tām
galiekārtām, kuru lietotāji ir parakstījušies uz
Tīnas klātbūtnes informāciju.
Tīnas draudzene
Tifānija ierauga pludmalē Brendonu ar kādu meiteni. Viņa
vēlas uzticēt šo informāciju draugiem. Aplūkojot
telefona grāmatiņu mobilajā tālrunī, viņa uzreiz
pamana Tīnas savdabīgo logo. Viņai šķiet, ka Tīna
noteikti gribētu šai brīdī dzirdēt kādu
intriģējošu stāstiņu. Tifānija piezvana, un
Tīnas garlaicība acumirklī ir izkūpējusi.
Džona
pieejamības vadība
Džons ir savā
birojā, un viņš gatavojas iet uz sanāksmi. Viņš
nomaina klātbūtnes profilu, lai neviens netraucētu.
Nospiežot mobilā tālruņa ieslēgšanas (power)
pogu, viņš nomaina iepriekšējo informāciju vispārējs
pret jaunu - sanāksme. Galiekārta automātiski atjauno
informāciju par Džona statusu klātbūtnes serverī
un tālāk arī to cilvēku galiekārtās, kuri
parakstījušies un viņa klātbūtnes informāciju.
Sāra ir
lidostā. Viņai steidzīgi jāatjauno kāda projekta dati,
un tikai Džons vai Maiks var viņai palīdzēt. Savā
telefona grāmatiņā viņa redz, ka Maiks jau ir
lidmašīnā, bet Džons - sanāksmē. Tomēr
Džona statusa ziņojumā teikts Esmu sanāksmē.
Sūtiet īsziņas. Tā nu Sāra operatīvi izmanto
šo vienīgo iespēju - nosūta Džonam īsziņu.
Pakalpojumu
paplašināšana
Klātbūtnes
pamatpakalpojumā
ietilpst pamatfunkcijas informācijas publicēšanai un
saņemšanai. Šī varētu būt galvenā mobilo
operatoru kompetence, jo viņiem ir iespēja piesaistīt
dažādus ar infrastruktūru saistītus datus, piemēram,
atrašanās vieta.
Rodas jauni
pakalpojumi, kuros klātbūtnes informācija izmantota
īpaši noteiktos lietojumos, piemēram, biržas darījumu
uzraudzībai reālā laikā. Tā ir lieliska iespēja
novatoriskiem antreprenieru uzņēmumiem vai arī - tīkla
spēļu pakalpojumiem.
Turklāt klātbūtne
rada alternatīvu reklāmas un informācijas
izplatīšanas kanālu. Parakstīšanās uz
uzņēmuma klātbūtnes informāciju stimulēs
lietotājus, un viņi saņems lietderīgu informāciju
tieši mobilajā tālrunī. Abonenti to neuztvers kā
uzmācību, jo paši būs uz to parakstījušies.
Arī reklāmas viņus netraucēs, jo informācija tiks
atjaunota ekrāna fonā. Piemēram, ja lietotājs ir ievietojis
adrešu grāmatiņā iecienīto aviokompāniju, tā
atjaunos savu informāciju par svaigākajiem piedāvājumiem un
atlaidēm.
Klātbūtni
efektīvāk
izmantot komandas darbā, jo tādējādi visiem komandas
locekļiem ir ērti apmainīties ne vien ar pieejamības
informāciju, bet arī ar aktuālākajiem datiem,
piemēram, rīcības plāna statusu un pārdošanas
rādītājiem.
Pievilcīgs
bizness
Pasaulē ir jau
vairāk nekā miljards mobilā domēna abonentu, un tā ir
vilinoša platforma jauniem pakalpojumiem. Klātbūtne var
veicināt pašreizējo biznesu un radīt pati savu. Paredzams,
ka būs klātbūtnes pamatpakalpojumi, klātbūtnes
iespaidoti pakalpojumi, kā arī klātbūtnes biznesa
satura un infrastruktūras varianti.
Operatoriem un
pakalpojumu nodrošinātājiem būs galvenā loma klātbūtnes
pakalpojumu masveida lietojuma panākšanā. Klātbūtnes
pakalpojumi stiprinās arī klientu lojalitāti, kā to jau
rāda pieredze ar steidzamajiem ziņojumiem internetā.
Šādu pamatpakalpojumu ieviešana varētu būt arī
priekšrocība konkurencē ar citiem operatoriem, kuri tos
nepiedāvā. Lai maksimāli palielinātu šo pakalpojumu
izplatību, ļoti svarīgi ir ieviest atklātos klātbūtnes
tehnoloģijas standartus, parakstīt līgumus ar citiem
operatoriem, kā arī apmainīties ar informāciju par
pakalpojumiem un radīt aizvien jaunus.
Arī klātbūtnes
pakalpojumu cenas rūpīgi jāapsver. Operatoriem
jāpārliecinās, ka viņu izveidotās maksājumu
shēmas rosina klientus izmantot pakalpojumus. Nokia speciālisti
ir pārliecināti, ka šis ir liels tirgus potenciāls,
kurš pilnībā varētu līdzināties SMS
panākumiem, ja vien cenas būs mērenas. Tiesa, pakalpojumus
nedrīkst piedāvāt arī par brīvu, citādi tas
neveicinātu klātbūtnes pakalpojumu tirgus
attīstību.
Steidzamo
ziņojumu un klātbūtnes pakalpojumu (IMPS) atbalstam
nodibināta firmu Ericsson, Motorola un Nokia
iniciatīvas grupa Wireless Village. Pateicoties šiem
atbalstītājiem, Wireless Village iniciatīva paredz
izveidot aktīvu lietotāju un globālo biznesa partneru
sabiedrību, kur internets un bezvadu domēni saplūdīs. Wireless
Village definēs universālo noteikumu kopu mobilajiem IMPS,
kā arī procedūras un instrumentus testēšanas
saskaņošanai un savstarpējai sadarbībai.
Nokia Latvija
Kronvalda bulvārī 10
Rīgā,
LV 1010
Tālr.
7338427
Fakss 7338426
www.nokia.com
Mobilais tālrunis aizvien vairāk pārtop par personālo ierīci, kļūstot pat par daļu no lietotāja identitātes. Tas attiecas gan uz mobilās galiekārtas ārējo izskatu, gan uz tās īpašo lietojumu. Piemēram, multivides ziņojumi ļauj bagātināt personu savstarpējo saziņu un padarīt to emocionālāku, bet lejupielādētās ikonas un zvanu melodijas kopā ar maināmajiem vāciņiem dod iespēju personības stila izpausmei. Nokia drīzumā sāks piedāvāt gluži jaunu un savdabīgu risinājumu, kas lietojuma ziņā gan ir līdzvērtīgs iepriekš minētajiem, tomēr pilnīgi atbilst individuālā lietotāja saziņas stilam, turklāt to lietot ir jautri un efektīvi. Šādi perspektīvie lietojumi, kuru vidū īpaši pievilcīgs šķiet presence (klātbūtnes) risinājums, varētu kļūt ļoti populāri.
Klātbūtnes risinājuma atšķirības
Klātbūtnes koncepcija ir pazīstama tiem, kuri izmanto steidzamo (instant) ziņojumu pakalpojumus internetā. Lietojot to mobilajos tālruņos, klātbūtne ne tikai paplašinās ziņojumu iespējas, bet arī būs jaunu individuālo pakalpojumu pamatā. Tas būs visas komunikācijas centrālais elements, un klātbūtnes informācija būs liels ieguvums mobilo sakaru nozarei gluži tāpat kā šobrīd īsziņas. Tā būs arī pievilcīga biznesa iespēja gan mobilajiem operatoriem, gan pakalpojumu sniedzējiem, jo mobilā lietojuma iespējas bagātināsies, tādējādi palielināsies arī ieņēmumi.
Klātbūtnes pakalpojums ir lielisks instruments, kas ļauj lietotājiem radīt personisko saturu un dalīties tajā ar citiem. Rezultātā ne tikai tehnoloģija, bet arī pakalpojumi un pati komunikācija ir daudz emocionālāka un personiskāka. Klātbūtni vēl mēdz definēt kā dinamiski mainīgu lietotāja profilu, kuru var redzēt un izmantot arī citi, lai dalītos ar informāciju un kontrolētu pakalpojumus.
Klātbūtnes ieguvumi
Klātbūtne atbalsta lietotāja vajadzību pastāvīgi informēt citus par savu pieejamību, atrašanās vietu, nodomiem, prioritātēm un pat emocijām. Piemēram, pirms sazināšanās ar kādu draugu vai kolēģi varētu uzzināt, ko viņš tai brīdī dara, vai nav aizņemts. Tās pamatā ir delikāta saziņas līdzsvara nodrošināšana. Tiesa, informācija par kādas personas pieejamību var izraisīt bažas par tās drošību un privātumu. Tās ir visai delikātas lietas, un tas, kā cilvēki tās uztver, ir atkarīgs no kultūras atšķirībām.
Varētu būt arī tādas lietotāju grupas, kuras gribēs izmantot klātbūtnes informāciju citiem nolūkiem. To diapazons varētu būt visai plašs - no korporatīvā biznesa lietotājiem līdz jaunatnei. Protams, korporatīvajā biznesā klātbūtnes informācija tiks vairāk izmantota racionālai personas pieejamības/aizņemtības vadībai. Turpretī jauni cilvēki pastāvīgi meklē ceļus sevis izteikšanai un cenšas veidot identitāti jautrā un vizuāli bagātā veidā. Klātbūtnes pakalpojumi būs veiksmīgi pielāgojami visdažādākajām lietotāju grupām. Turklāt tīkla elementi var izmantot klātbūtnes informāciju par cilvēkiem, lai radītu un sniegtu vēl vairāk personalizētu pakalpojumu.
Klātbūtne mobilajā kontekstā
Mobilajā vidē klātbūtne būs bagātīgāks un pat iedarbīgāks pakalpojums nekā tas, kādu esam raduši lietot internetā. Klātbūtne paplašinās mobilās komunikācijas un nodrošinās pievilcīgu pakalpojumu. Kāpēc? Iemesli ir gluži skaidri: mobilās galiekārtas tālruņu grāmatiņā parasti glabājas svarīgākie kontakttālruņi, tātad šī informācija allaž seko saimniekam. Mobilā komunikācija pēc būtības ir ļoti personiska, orientēta no personas uz personu. Nokia speciālisti uzskata, ka šīs īpašības padarīs mobilo tālruni par de facto ierīci, ar kuras palīdzību lietotājs publicēs un vadīs klātbūtnes informāciju. Cilvēki varēs radīt saturu, kurš būtu noderīgs arī citiem, tā kā šī noteikti nebūs vēl viena nedzīva interneta mājaslapa, kurai nav apmeklētāju. Šīs lapas patiesībā ir manas un manu draugu atjaunotas personiskās lapas, kuras vienmēr nēsāju līdzi.
Kad klātbūtnes informācija tiks pievienota kontaktu informācijai mobilajā galiekārtā, radīsies dinamiska realitāte, kas ievērojami paplašinās un bagātinās kontaktu līdzšinējo statiskumu.
Mobilajā klātbūtnes informācijā varētu ietvert arī ziņas no tīkla, piemēram, par lietotāja atrašanās vietu, viņam pārvietojoties. Kad tīkli un galiekārtas dos iespēju izmantot patiesu mobilo multividi, būs nozīmīgi dalīties informācijā par galiekārtas iespējām. Tā kā ir arī tādas galiekārtas, kuras neatbalsta jaunākās multivides iespējas, šī informācija ir svarīga.
No pamatinformācijas līdz bagātinātai saziņai
Klātbūtne atbalsta gan racionālas, gan emocionālas lietotāja vajadzības. Tiem, kuri lietos tikai pamatfunkcijas, tā būs vajadzīga, lai sniegtu informāciju par lietotāja pieejamību. Tās pastāvīgu atjaunošanu varētu automatizēt gan no mobilās galiekārtas, gan no tīkla.
Šī spektra otrā galā ir lietotāji, kuri uztver klātbūtnes pakalpojumus kā iespēju dalīties personiskajā informācijā ar draugiem, ģimeni, kolēģiem un pat svešiniekiem. Šajos gadījumos lietotāji vēlas izmantot personalizētas ikonas, ziņojumus un papildu personālos profilus.
Ir daži racionāli iemesli, kāpēc šī jaunā koncepcija varētu gūt drošus panākumus mobilajā kontekstā. Pirmkārt, klātbūtne atbalsta mūsdienīgus mobilo komunikāciju un lietojuma modeļus. Otrkārt, lietojums būs maksimāli dabisks un ērts. Nokia produkciju jau ilgus gadus raksturo vienkāršs lietojums un vienlaikus arī jaunu izaicinājumu pieņemšana. Treškārt, klātbūtne var būt arī visu īpašību - racionālisma, joka un emociju - apkopojums, kas noteikti šķitīs pievilcīgi plašam lietotāju lokam.
Mobilās klātbūtnes lietojuma iespējas
Tīna izsaka sevi
Tīna tikko pārnākusi no skolas. Viņa nolemj dot citiem ziņu, ka ir mājās un viņai ir garlaicīgi. Tādējādi viņa atjauno savu klātbūtnes statusu. Viņa nomaina iepriekšējo informāciju Esmu skolā, sūti SMS pret jaunu Garlaikojos, piezvani man! Tīna nomaina lejupielādes logo, lai vizuāli parādītu, ka viņa patiesi garlaikojas. Viņa nomaina arī pieejamības statusu, kurš tagad ir esmu pieejama. Tiklīdz viņa apstiprina statusa maiņu, galiekārta atjauno klātbūtnes servera datus, kurš automātiski izplata statusa maiņu uz tām galiekārtām, kuru lietotāji ir parakstījušies uz Tīnas klātbūtnes informāciju.
Tīnas draudzene Tifānija ierauga pludmalē Brendonu ar kādu meiteni. Viņa vēlas uzticēt šo informāciju draugiem. Aplūkojot telefona grāmatiņu mobilajā tālrunī, viņa uzreiz pamana Tīnas savdabīgo logo. Viņai šķiet, ka Tīna noteikti gribētu šai brīdī dzirdēt kādu intriģējošu stāstiņu. Tifānija piezvana, un Tīnas garlaicība acumirklī ir izkūpējusi.
Džona pieejamības vadība
Džons ir savā birojā, un viņš gatavojas iet uz sanāksmi. Viņš nomaina klātbūtnes profilu, lai neviens netraucētu. Nospiežot mobilā tālruņa ieslēgšanas (power) pogu, viņš nomaina iepriekšējo informāciju vispārējs pret jaunu - sanāksme. Galiekārta automātiski atjauno informāciju par Džona statusu klātbūtnes serverī un tālāk arī to cilvēku galiekārtās, kuri parakstījušies un viņa klātbūtnes informāciju.
Sāra ir lidostā. Viņai steidzīgi jāatjauno kāda projekta dati, un tikai Džons vai Maiks var viņai palīdzēt. Savā telefona grāmatiņā viņa redz, ka Maiks jau ir lidmašīnā, bet Džons - sanāksmē. Tomēr Džona statusa ziņojumā teikts Esmu sanāksmē. Sūtiet īsziņas. Tā nu Sāra operatīvi izmanto šo vienīgo iespēju - nosūta Džonam īsziņu.
Pakalpojumu paplašināšana
Klātbūtnes pamatpakalpojumā ietilpst pamatfunkcijas informācijas publicēšanai un saņemšanai. Šī varētu būt galvenā mobilo operatoru kompetence, jo viņiem ir iespēja piesaistīt dažādus ar infrastruktūru saistītus datus, piemēram, atrašanās vieta.
Rodas jauni pakalpojumi, kuros klātbūtnes informācija izmantota īpaši noteiktos lietojumos, piemēram, biržas darījumu uzraudzībai reālā laikā. Tā ir lieliska iespēja novatoriskiem antreprenieru uzņēmumiem vai arī - tīkla spēļu pakalpojumiem.
Turklāt klātbūtne rada alternatīvu reklāmas un informācijas izplatīšanas kanālu. Parakstīšanās uz uzņēmuma klātbūtnes informāciju stimulēs lietotājus, un viņi saņems lietderīgu informāciju tieši mobilajā tālrunī. Abonenti to neuztvers kā uzmācību, jo paši būs uz to parakstījušies. Arī reklāmas viņus netraucēs, jo informācija tiks atjaunota ekrāna fonā. Piemēram, ja lietotājs ir ievietojis adrešu grāmatiņā iecienīto aviokompāniju, tā atjaunos savu informāciju par svaigākajiem piedāvājumiem un atlaidēm.
Klātbūtni efektīvāk izmantot komandas darbā, jo tādējādi visiem komandas locekļiem ir ērti apmainīties ne vien ar pieejamības informāciju, bet arī ar aktuālākajiem datiem, piemēram, rīcības plāna statusu un pārdošanas rādītājiem.
Pievilcīgs bizness
Pasaulē ir jau vairāk nekā miljards mobilā domēna abonentu, un tā ir vilinoša platforma jauniem pakalpojumiem. Klātbūtne var veicināt pašreizējo biznesu un radīt pati savu. Paredzams, ka būs klātbūtnes pamatpakalpojumi, klātbūtnes iespaidoti pakalpojumi, kā arī klātbūtnes biznesa satura un infrastruktūras varianti.
Operatoriem un pakalpojumu nodrošinātājiem būs galvenā loma klātbūtnes pakalpojumu masveida lietojuma panākšanā. Klātbūtnes pakalpojumi stiprinās arī klientu lojalitāti, kā to jau rāda pieredze ar steidzamajiem ziņojumiem internetā. Šādu pamatpakalpojumu ieviešana varētu būt arī priekšrocība konkurencē ar citiem operatoriem, kuri tos nepiedāvā. Lai maksimāli palielinātu šo pakalpojumu izplatību, ļoti svarīgi ir ieviest atklātos klātbūtnes tehnoloģijas standartus, parakstīt līgumus ar citiem operatoriem, kā arī apmainīties ar informāciju par pakalpojumiem un radīt aizvien jaunus.
Arī klātbūtnes pakalpojumu cenas rūpīgi jāapsver. Operatoriem jāpārliecinās, ka viņu izveidotās maksājumu shēmas rosina klientus izmantot pakalpojumus. Nokia speciālisti ir pārliecināti, ka šis ir liels tirgus potenciāls, kurš pilnībā varētu līdzināties SMS panākumiem, ja vien cenas būs mērenas. Tiesa, pakalpojumus nedrīkst piedāvāt arī par brīvu, citādi tas neveicinātu klātbūtnes pakalpojumu tirgus attīstību.
Steidzamo ziņojumu un klātbūtnes pakalpojumu (IMPS) atbalstam nodibināta firmu Ericsson, Motorola un Nokia iniciatīvas grupa Wireless Village. Pateicoties šiem atbalstītājiem, Wireless Village iniciatīva paredz izveidot aktīvu lietotāju un globālo biznesa partneru sabiedrību, kur internets un bezvadu domēni saplūdīs. Wireless Village definēs universālo noteikumu kopu mobilajiem IMPS, kā arī procedūras un instrumentus testēšanas saskaņošanai un savstarpējai sadarbībai.
Nokia Latvija
Kronvalda bulvārī 10
Rīgā, LV 1010
Tālr. 7338427
Fakss 7338426
www.nokia.com