Vai jaunās tehnoloģijas apdraud reklāmas tirgu?
Lielākās Amerikas telekompānijas ABC, CBS un NBC ir
ļoti neapmierinātas ar firmas SONICblue jauno ciparu videoierakstu
iekārtu
Lielākās Amerikas
telekompānijas ABC, CBS un NBC ir ļoti neapmierinātas ar firmas SONICblue
jauno ciparu videoierakstu iekārtu ReplayTV 4000. Tās
uzskata, ka šī iekārta dod iespēju ierakstīt
raidījumus, tādējādi pārkāpjot teletīklu
autortiesības.
ReplayTV ieraksta
kvalitāte, atšķirībā no parastā videomagnetofona,
ir krietni augstāka. Šī iekārta dod lietotājiem
iespēju veidot kvalitatīvas televīzijas raidījumu kopijas,
automātiski izdzēšot reklāmu. Televīzijas magnāti
ir neapmierināti arī ar to, ka SONICblue iekārtā ierakstītos
augstas kvalitātes raidījumus ir iespējams izplatīt arī
interneta tīklā, tādējādi neievērojot
autortiesības. Telekompānijas ir iesūdzējušas SONICblue
tiesā, pieprasot aizliegt šo iekārtu ražošanu, jo
tādējādi samazinās to ienākumi. Savukārt SONICblue
uzskata pretenzijas par nepamatotām, jo tad jau būtu jāaizliedz
arī ciparu videomagnetofonu ražošana.
Žurnāla Business
2.0. pētījumi pierāda, ka ReplayTV tipa ierīces
telekompānijām zaudējumus nenes. Arī firmas Next Research
apkopotie dati liecina, ka skatītāju skaits, kuri izlaiž
reklāmu, skatoties raidījumus bez ciparu ierīču
palīdzības, ir ļoti līdzīgs. No aptaujātajiem,
kuriem mājās nav ciparu videomagnetofoni, 31 procents reklāmu
neskatās vispār, 62 procenti skatās dažreiz un 1 procents -
vienmēr. No ciparu videomagnetofonu lietotājiem visu reklāmu
skatās 1 procents, 60 procenti dažreiz pievērš
uzmanību reklāmas rullīšiem, bet 35 tos neskatās
nekad. Tādējādi, pamatojoties uz pētījumu
rezultātiem, diezin vai var pagalvot, ka ciparu magnetofoni samazina
televīzijas reklāmu skatītāju daudzumu.
Daži fakti
liecina, ka televīzijas bloki nes telekompānijām nevis
zaudējumus, bet netiešu peļņu. 61 procents aptaujāto ReplayTV
un citu līdzīgi iekārtu īpašnieki atzinās, ka
skatās pārraides daudz biežāk nekā pirms ciparu
ierīces pirkšanās. 53 procenti aptaujāto sākuši
skatīties vairāk kanālu nekā iepriekš. 71 procents
ciparu iekārtu īpašnieku skatās reklāmu, ja interesējas
par reklamēto preci vai pakalpojumu.
Amerikas
telekompāniju politika šajā jautājumā ir visai
pretrunīga. Analoģiskā PlayTV iekārta TiVo
tiek pārdota ASV jau vairākus gadus. Kinoindustrija
izstrādāja filmu aizsardzības metodes, lai tās
nevarētu nelegāli kopēt un izplatīt.
2000. gada
janvārī tika slēgta iCarveTV mājas lapa, kas
translēja tīklā televīzijas raidījumus.
Tādējādi paredzēt ReplayTV un līdzīgu
iekārtu likteni ir ļoti grūti.
Pēc interneta
materiāliem
sagatavoja Marina
VĒVERE
Lielākās Amerikas telekompānijas ABC, CBS un NBC ir ļoti neapmierinātas ar firmas SONICblue jauno ciparu videoierakstu iekārtu ReplayTV 4000. Tās uzskata, ka šī iekārta dod iespēju ierakstīt raidījumus, tādējādi pārkāpjot teletīklu autortiesības.
ReplayTV ieraksta kvalitāte, atšķirībā no parastā videomagnetofona, ir krietni augstāka. Šī iekārta dod lietotājiem iespēju veidot kvalitatīvas televīzijas raidījumu kopijas, automātiski izdzēšot reklāmu. Televīzijas magnāti ir neapmierināti arī ar to, ka SONICblue iekārtā ierakstītos augstas kvalitātes raidījumus ir iespējams izplatīt arī interneta tīklā, tādējādi neievērojot autortiesības. Telekompānijas ir iesūdzējušas SONICblue tiesā, pieprasot aizliegt šo iekārtu ražošanu, jo tādējādi samazinās to ienākumi. Savukārt SONICblue uzskata pretenzijas par nepamatotām, jo tad jau būtu jāaizliedz arī ciparu videomagnetofonu ražošana.
Žurnāla Business 2.0. pētījumi pierāda, ka ReplayTV tipa ierīces telekompānijām zaudējumus nenes. Arī firmas Next Research apkopotie dati liecina, ka skatītāju skaits, kuri izlaiž reklāmu, skatoties raidījumus bez ciparu ierīču palīdzības, ir ļoti līdzīgs. No aptaujātajiem, kuriem mājās nav ciparu videomagnetofoni, 31 procents reklāmu neskatās vispār, 62 procenti skatās dažreiz un 1 procents - vienmēr. No ciparu videomagnetofonu lietotājiem visu reklāmu skatās 1 procents, 60 procenti dažreiz pievērš uzmanību reklāmas rullīšiem, bet 35 tos neskatās nekad. Tādējādi, pamatojoties uz pētījumu rezultātiem, diezin vai var pagalvot, ka ciparu magnetofoni samazina televīzijas reklāmu skatītāju daudzumu.
Daži fakti liecina, ka televīzijas bloki nes telekompānijām nevis zaudējumus, bet netiešu peļņu. 61 procents aptaujāto ReplayTV un citu līdzīgi iekārtu īpašnieki atzinās, ka skatās pārraides daudz biežāk nekā pirms ciparu ierīces pirkšanās. 53 procenti aptaujāto sākuši skatīties vairāk kanālu nekā iepriekš. 71 procents ciparu iekārtu īpašnieku skatās reklāmu, ja interesējas par reklamēto preci vai pakalpojumu.
Amerikas telekompāniju politika šajā jautājumā ir visai pretrunīga. Analoģiskā PlayTV iekārta TiVo tiek pārdota ASV jau vairākus gadus. Kinoindustrija izstrādāja filmu aizsardzības metodes, lai tās nevarētu nelegāli kopēt un izplatīt.
2000. gada janvārī tika slēgta iCarveTV mājas lapa, kas translēja tīklā televīzijas raidījumus. Tādējādi paredzēt ReplayTV un līdzīgu iekārtu likteni ir ļoti grūti.
Pēc interneta materiāliem
sagatavoja Marina VĒVERE