SIA Lattelekom licencēts telekomunikāciju operators
UNIVERSALAIS TELEKOMUNIKACIJU PAKALPOJUMS
Kopš
2003. gada 1. janvāra Latvijas telekomunikāciju tirgus ir
pilnībā atvērts konkurencei. Telekomunikāciju pakalpojumu
sniegšanai jebkuram uzņēmumam ir nepieciešama SPRK
izsniegta individuālā licence vai reģistrēta
vispārējā atļauja. Licences un atļaujas
nepieciešamas jebkura veida telekomunikāciju pakalpojumu
sniedzējiem, jo saskaņā ar likuma Par telekomunikācijām definīciju
telekomunikāciju pakalpojumi ir jebkuri, kas nodrošina pilnīgu
vai daļēju signālu pārraidi un/vai maršrutizāciju
publiskajos telekomunikāciju tīklos. 2002. gada 28. decembrī
individuālo licenci saņēma arī SIA Lattelekom.
Individuālās
licences
Individuālā
licence jāsaņem, ja telekomunikāciju uzņēmumam
pakalpojumu sniegšanai nepieciešami ierobežotie nacionālie
resursi (radiofrekvences vai numerācija). Individuālo licenču
saņemšanai iesniedzamo dokumentu kopumu, lēmumu
pieņemšanas un licences izsniegšanas kārtību nosaka
SPRK 2002. gada 29. maijā apstiprinātie Noteikumi un procedūra individuālo licenču
izsniegšanai uzņēmējdarbības (komercdarbības)
veikšanai telekomunikāciju nozarē un 2002. gada 2.
oktobrī apstiprinātie Radiofrekvenču
spektra izmantošanas noteikumi uzņēmējdarbībai
(komercdarbībai) telekomunikāciju nozarē. Ja licences pieteikumā
iekļauti visi noteiktie dokumenti un informācija, tad pieteikums tiek
reģistrēts. Atteikt licences izsniegšanu var tikai
gadījumos, ja nav pieejami brīvi radiofrekvenču spektra vai
numerācijas resursi (pēdējā gadījumā atteikt var
uz laiku, līdz būs pieejami nepieciešamie numerācijas
resursi). Par individuālās licences izsniegšanu
jāsamaksā valsts nodeva 100 latu.
Visos
pārējos gadījumos paredzēta vispārējo
atļauju reģistrācija.
Lattelekom saņem licenci
Līdz
pat 2003. gada sākumam likuma Par
telekomunikācijām pārejas noteikumi ļāva SIA Lattelekom darboties bez licences,
nosakot ekskluzīvas tiesības sniegt vairākus
telekomunikāciju pakalpojumus. Tā kā publisko pakalpojumu
sniegšanai izmantojam gan radiofrekvenču spektru, gan
numerācijas resursus, tad 2002. gada nogalē uzņēmums
iesniedza pieteikumu individuālās licences saņemšanai.
2002.
gada 28. decembrī SPRK, izskatot mūsu pieteikumu, pieņēma
lēmumu par individuālās licences izsniegšanu Lattelekom, saskaņā ar kuru
uzņēmums ieguva tiesības izveidot, attīstīt un
ekspluatēt publisko fiksēto telekomunikāciju tīklu un
sniegt visā valsts teritorijā vietējos/iekšzemes balss
telefonijas pakalpojumus fiksētajā telekomunikāciju
tīklā, starptautiskos balss telefonijas, taksofonu, nomāto
līniju, datu un elektronisko ziņojumu pārraides un interneta piekļuves pakalpojumus
turpmākos 15 gadus. Licencē iekļauti šādi
individuāli nosacījumi un tiesības, kas saistītas ar
regulatora lēmumu atzīt uzņēmuma būtisku ietekmi visos
telekomunikāciju pakalpojumu tirgos, kuros tā tiek noteikta:
·
operatora izvēles (carrier selection) ieviešanas termiņi;
·
operatora iepriekšējas izvēles (carrier preselection) ieviešanas
termiņi;
·
prasība iesniegt
SPRK uzņēmuma darbības plānu pakalpojumu sniegšanai
cilvēkiem ar speciālām vajadzībām (invalīdiem).
Lattelekom licencē ir
arī vairāki citi darbības nosacījumi, kuri iekļauti
visu fiksēto balss telefonijas tīklu operatoru licencēs un kurus
nosaka normatīvie akti (likumi, Ministru kabineta un SPRK noteikumi), piemēram:
·
jānodala
grāmatvedība starpsavienojumu, īpašās piekļuves
un regulējamiem pakalpojumiem;
·
jānodrošina
SPRK pārstāvjiem pārbaudes iespējas (iekļūt
telpās, pārbaudīt iekārtas);
·
jānodrošina
lietotāju palīdzības dienesta diennakts bezmaksas telefona
līnija;
·
jāmaksā
ikgadējā valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu;
·
jānodrošina
bezmaksas izsaukumi uz operatīvo dienestu numuriem u. c.
Operatora izvēles
pakalpojums
Konkurences attīstībai būtiski ir licences nosacījumi
par operatora izvēles un operatora iepriekšējas izvēles
pakalpojumu nodrošināšanu. Šie pakalpojumi Lattelekom abonentiem
atvieglos piekļuvi citu telekomunikāciju uzņēmumu balss
telefonijas pakalpojumiem. Vienlaikus to ieviešana var ievērojami
samazināt Lattelekom balss
telefonijas pakalpojumu tirgus daļu.
Operatora izvēles (carrier
selection) ieviešana dos iespējas Lattelekom tīkla abonentiem
izraudzīties citu telekomunikāciju uzņēmumu starptautisko,
iekšzemes vai vietējo sarunu pakalpojumu saņemšanai,
sastādot attiecīgā telekomunikāciju uzņēmuma piekļuves
kodu (tas sastāv no trijiem cipariem) pirms katra izsaucamā abonenta
numura. Operatora izvēles pakalpojumu paredzēts ieviest
pakāpeniski, vispirms (2003. gadā) starptautiskajām
sarunām, tad (no 2004. gada jūlija) iekšzemes
tālsarunām un vēlāk arī vietējām
sarunām.
Operatora iepriekšējās
izvēles pakalpojums
Savukārt
operatora iepriekšējas izvēles (carrier pre-selection) ieviešana
dos Lattelekom abonentam iespēju
izvēlēties kādu citu telekomunikāciju uzņēmumu
pastāvīgai starptautisko, iekšzemes vai vietējo sarunu pakalpojumu
saņemšanai, iepriekš noslēdzot līgumu ar šo
uzņēmumu. Šādā gadījumā pirms izsaucamā
numura nevajadzēs sastādīt uzņēmuma piekļuves
kodu (savienojumi tiks automātiski maršrutēti uz iepriekš
izvēlēto telekomunikāciju uzņēmumu). Arī šos
pakalpojumus tīklā paredzēts ieviest pakāpeniski,
sākot ar 2004. gadu.
Numerācija
Licencē iekļautās
ģeogrāfiskās numerācijas lietošanas tiesības
ietver tikai tos diapazonus, kuri tiek praktiski lietoti abonentu līniju
pieslēgumu numerācijai. Lai numerācijas resursus rezervētu
arī citiem publisko telekomunikāciju tīklu operatoriem,
licencē nav iekļauti visi tie ģeogrāfiskās,
neģeogrāfiskās numerācijas diapazoni un īsie numuri,
ko Lattelekom iepriekš bija
piešķīrusi Satiksmes ministrijas Telekomunikāciju
numerācijas komisija.
Būtiskus Lattelekom
darbības nosacījumus paredz arī vairāki SPRK pieņemtie
lēmumi:
·
par telekomunikāciju
uzņēmumiem ar būtisku ietekmi tirgū;
·
par sabiedrības ar
ierobežotu atbildību SIA
Lattelekom universālā telekomunikāciju pakalpojuma
sniegšanu 2003. gadā.
Būtiska
ietekme tirgū
Likums Par telekomunikācijām
paredz, ka SPRK nosaka speciālas prasības telekomunikāciju
uzņēmumiem ar būtisku ietekmi tirgū. Lēmumi par
konkrētu uzņēmumu būtiskas ietekmes atzīšanu
noteiktos telekomunikāciju pakalpojumu tirgos tiek pieņemti katru
gadu līdz 30. novembrim, un tie ir spēkā nākamo
kalendāro gadu. Pirmais šāds lēmums tika pieņemts
2002. gada 27. novembrī, un tas atzina Lattelekom
būtisku ietekmi fiksēto balss telefonijas pakalpojumu tirgū,
nomāto līniju pakalpojumu tirgū un starpsavienojumu pakalpojumu
tirgū no 2003. gada 1. janvāra. Tas nozīmē, ka 2003.
gadā uzņēmumam papildus jāievēro šādas SPRK
noteikumos noteiktas speciālās prasības:
·
fiksētās balss telefonijas
un nomāto līniju pakalpojumu tarifi jātuvina izmaksām
saskaņā ar SPRK apstiprinātu Telekomunikāciju
pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodiku;
·
jāpublicē starpsavienojumu
un nomāto līniju pamatpiedāvājumi;
·
tīkla abonentiem
jānodrošina piekļuve citu, ar Lattelekom tīklu savienotu, publisko telekomunikāciju
tīklu operatoru vai pakalpojumu sniedzēju pakalpojumiem;
·
jānodrošina
starpsavienojumi ar citu publisko telekomunikāciju tīklu operatoriem
un īpašās piekļuves pieprasījumi pakalpojumu
sniedzējiem, kuri to pieprasa.
Universālais
telekomunikāciju pakalpojums
2002. gada 28. decembrī pieņemtais SPRK
lēmums Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību SIA Lattelekom universālā
telekomunikāciju pakalpojuma sniegšanu 2003. gadā nosaka
konkrētam telekomunikāciju uzņēmumam (šajā
gadījumā - Lattelekom)
šādas UP saistības:
· nodrošināt
piekļuvi (pieslēgumu) Lattelekom
publiskajam telekomunikāciju tīklam fiksētās
pieslēguma vietās visiem pašreizējiem abonentiem, kas to
vēlas. Pieslēgumam jādod iespēja abonentiem veikt
izsaukumus un saņemt vietējos, iekšzemes un starptautiskos balss
telefonijas pakalpojumus, saņemt datu un elektronisko ziņojumu
pārraides pakalpojumus ar ātrumu ne mazāku kā 9600 bit/s;
·
nodrošināt vismaz vienu izvēles tarifu plānu ar telefona
līnijas abonēšanas maksu, kas ir zemāka par SPRK
apstiprināto telefona līnijas abonēšanas maksu;
·
saglabāt atlaides invalīdiem tiem telekomunikāciju
pakalpojumiem, kuriem šīs atlaides tika nodrošinātas 2002.
gadā;
·
nodrošināt publisko taksofonu uzturēšanu darba
kārtībā tādā skaitā, kāds tas bija 2002.
gada 31. decembrī ;
·
nodrošināt piekļuvi šādiem publiskiem taksofonu
pakalpojumiem, kuros kā maksāšanas līdzekli iespējams
izmantot monētas, taksofonu karti, kredītkarti vai zvanu karti:
vietējo, iekšzemes un starptautisko balss
telefonijas pakalpojumiem,
bezmaksas
operatīvās palīdzības dienestu numuriem,
bezmaksas
numuru pakalpojumiem,
operatora
palīdzības dienestam;
·
nodrošināt visiem Lattelekom publiskā
fiksētā telekomunikāciju tīkla lietotājiem
piekļuvi vismaz vienam Lattelekom
telefona abonentu sarakstam (elektroniskā vai drukātā
formā);
· nodrošināt
visiem Lattelekom publiskā
fiksētā telekomunikāciju tīkla lietotājiem, to
skaitā publisko taksofonu lietotājiem, piekļuvi vismaz viena
uzziņu dienesta pakalpojumiem.
SPRK lēmuma pielikums nosaka
prasības UP saistībās ietverto balss telefonijas pakalpojumu
kvalitātes parametriem un paredz uzņēmumam regulāru
pārskatu iesniegšanu par pakalpojumu kvalitātes atbilstību
noteiktajām prasībām.
Līdz šim Regulatora izsniegto individuālo
licenču un reģistrēto atļauju daudzums un to darbības
teritorija ir sagrāvuši mītu, ka telekomunikāciju tirgus ar
aptuveni 2,35 miljoniem iedzīvotāju Latvijā ir ļoti
interesants un pievilcīgs. Ne visi likumā paredzētie
normatīvie akti ir izstrādāti un pieņemti, kas rada papildu
neskaidrības gan par iespējamo pakalpojumu tarifu
regulēšanu, gan par universālā telekomunikāciju
pakalpojuma finansēšanu. Tomēr nozares un valsts ekonomiskā
attīstība vieš cerību uzņēmuma veiksmīgai
darbībai arī nākotnē.
Ar pieņemtiem normatīviem aktiem, kā
arī citu informāciju var iepazīties SPRK mājas lapā www.sprk.gov.lv.
Aivars KREILIS,
Lattelekom Regulēšanas
lietu
attīstības direktors
Kopš
2003. gada 1. janvāra Latvijas telekomunikāciju tirgus ir
pilnībā atvērts konkurencei. Telekomunikāciju pakalpojumu
sniegšanai jebkuram uzņēmumam ir nepieciešama SPRK
izsniegta individuālā licence vai reģistrēta
vispārējā atļauja. Licences un atļaujas
nepieciešamas jebkura veida telekomunikāciju pakalpojumu
sniedzējiem, jo saskaņā ar likuma Par telekomunikācijām definīciju
telekomunikāciju pakalpojumi ir jebkuri, kas nodrošina pilnīgu
vai daļēju signālu pārraidi un/vai maršrutizāciju
publiskajos telekomunikāciju tīklos. 2002. gada 28. decembrī
individuālo licenci saņēma arī SIA Lattelekom.
Individuālās
licences
Individuālā
licence jāsaņem, ja telekomunikāciju uzņēmumam
pakalpojumu sniegšanai nepieciešami ierobežotie nacionālie
resursi (radiofrekvences vai numerācija). Individuālo licenču
saņemšanai iesniedzamo dokumentu kopumu, lēmumu
pieņemšanas un licences izsniegšanas kārtību nosaka
SPRK 2002. gada 29. maijā apstiprinātie Noteikumi un procedūra individuālo licenču
izsniegšanai uzņēmējdarbības (komercdarbības)
veikšanai telekomunikāciju nozarē un 2002. gada 2.
oktobrī apstiprinātie Radiofrekvenču
spektra izmantošanas noteikumi uzņēmējdarbībai
(komercdarbībai) telekomunikāciju nozarē. Ja licences pieteikumā
iekļauti visi noteiktie dokumenti un informācija, tad pieteikums tiek
reģistrēts. Atteikt licences izsniegšanu var tikai
gadījumos, ja nav pieejami brīvi radiofrekvenču spektra vai
numerācijas resursi (pēdējā gadījumā atteikt var
uz laiku, līdz būs pieejami nepieciešamie numerācijas
resursi). Par individuālās licences izsniegšanu
jāsamaksā valsts nodeva 100 latu.
Visos
pārējos gadījumos paredzēta vispārējo
atļauju reģistrācija.
Lattelekom saņem licenci
Līdz
pat 2003. gada sākumam likuma Par
telekomunikācijām pārejas noteikumi ļāva SIA Lattelekom darboties bez licences,
nosakot ekskluzīvas tiesības sniegt vairākus
telekomunikāciju pakalpojumus. Tā kā publisko pakalpojumu
sniegšanai izmantojam gan radiofrekvenču spektru, gan
numerācijas resursus, tad 2002. gada nogalē uzņēmums
iesniedza pieteikumu individuālās licences saņemšanai.
2002.
gada 28. decembrī SPRK, izskatot mūsu pieteikumu, pieņēma
lēmumu par individuālās licences izsniegšanu Lattelekom, saskaņā ar kuru
uzņēmums ieguva tiesības izveidot, attīstīt un
ekspluatēt publisko fiksēto telekomunikāciju tīklu un
sniegt visā valsts teritorijā vietējos/iekšzemes balss
telefonijas pakalpojumus fiksētajā telekomunikāciju
tīklā, starptautiskos balss telefonijas, taksofonu, nomāto
līniju, datu un elektronisko ziņojumu pārraides un interneta piekļuves pakalpojumus
turpmākos 15 gadus. Licencē iekļauti šādi
individuāli nosacījumi un tiesības, kas saistītas ar
regulatora lēmumu atzīt uzņēmuma būtisku ietekmi visos
telekomunikāciju pakalpojumu tirgos, kuros tā tiek noteikta:
·
operatora izvēles (carrier selection) ieviešanas termiņi;
·
operatora iepriekšējas izvēles (carrier preselection) ieviešanas
termiņi;
·
prasība iesniegt
SPRK uzņēmuma darbības plānu pakalpojumu sniegšanai
cilvēkiem ar speciālām vajadzībām (invalīdiem).
Lattelekom licencē ir
arī vairāki citi darbības nosacījumi, kuri iekļauti
visu fiksēto balss telefonijas tīklu operatoru licencēs un kurus
nosaka normatīvie akti (likumi, Ministru kabineta un SPRK noteikumi), piemēram:
·
jānodala
grāmatvedība starpsavienojumu, īpašās piekļuves
un regulējamiem pakalpojumiem;
·
jānodrošina
SPRK pārstāvjiem pārbaudes iespējas (iekļūt
telpās, pārbaudīt iekārtas);
·
jānodrošina
lietotāju palīdzības dienesta diennakts bezmaksas telefona
līnija;
·
jāmaksā
ikgadējā valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanu;
·
jānodrošina
bezmaksas izsaukumi uz operatīvo dienestu numuriem u. c.
Operatora izvēles
pakalpojums
Konkurences attīstībai būtiski ir licences nosacījumi
par operatora izvēles un operatora iepriekšējas izvēles
pakalpojumu nodrošināšanu. Šie pakalpojumi Lattelekom abonentiem
atvieglos piekļuvi citu telekomunikāciju uzņēmumu balss
telefonijas pakalpojumiem. Vienlaikus to ieviešana var ievērojami
samazināt Lattelekom balss
telefonijas pakalpojumu tirgus daļu.
Operatora izvēles (carrier
selection) ieviešana dos iespējas Lattelekom tīkla abonentiem
izraudzīties citu telekomunikāciju uzņēmumu starptautisko,
iekšzemes vai vietējo sarunu pakalpojumu saņemšanai,
sastādot attiecīgā telekomunikāciju uzņēmuma piekļuves
kodu (tas sastāv no trijiem cipariem) pirms katra izsaucamā abonenta
numura. Operatora izvēles pakalpojumu paredzēts ieviest
pakāpeniski, vispirms (2003. gadā) starptautiskajām
sarunām, tad (no 2004. gada jūlija) iekšzemes
tālsarunām un vēlāk arī vietējām
sarunām.
Operatora iepriekšējās
izvēles pakalpojums
Savukārt
operatora iepriekšējas izvēles (carrier pre-selection) ieviešana
dos Lattelekom abonentam iespēju
izvēlēties kādu citu telekomunikāciju uzņēmumu
pastāvīgai starptautisko, iekšzemes vai vietējo sarunu pakalpojumu
saņemšanai, iepriekš noslēdzot līgumu ar šo
uzņēmumu. Šādā gadījumā pirms izsaucamā
numura nevajadzēs sastādīt uzņēmuma piekļuves
kodu (savienojumi tiks automātiski maršrutēti uz iepriekš
izvēlēto telekomunikāciju uzņēmumu). Arī šos
pakalpojumus tīklā paredzēts ieviest pakāpeniski,
sākot ar 2004. gadu.
Numerācija
Licencē iekļautās
ģeogrāfiskās numerācijas lietošanas tiesības
ietver tikai tos diapazonus, kuri tiek praktiski lietoti abonentu līniju
pieslēgumu numerācijai. Lai numerācijas resursus rezervētu
arī citiem publisko telekomunikāciju tīklu operatoriem,
licencē nav iekļauti visi tie ģeogrāfiskās,
neģeogrāfiskās numerācijas diapazoni un īsie numuri,
ko Lattelekom iepriekš bija
piešķīrusi Satiksmes ministrijas Telekomunikāciju
numerācijas komisija.
Būtiskus Lattelekom
darbības nosacījumus paredz arī vairāki SPRK pieņemtie
lēmumi:
·
par telekomunikāciju
uzņēmumiem ar būtisku ietekmi tirgū;
·
par sabiedrības ar
ierobežotu atbildību SIA
Lattelekom universālā telekomunikāciju pakalpojuma
sniegšanu 2003. gadā.
Būtiska
ietekme tirgū
Likums Par telekomunikācijām
paredz, ka SPRK nosaka speciālas prasības telekomunikāciju
uzņēmumiem ar būtisku ietekmi tirgū. Lēmumi par
konkrētu uzņēmumu būtiskas ietekmes atzīšanu
noteiktos telekomunikāciju pakalpojumu tirgos tiek pieņemti katru
gadu līdz 30. novembrim, un tie ir spēkā nākamo
kalendāro gadu. Pirmais šāds lēmums tika pieņemts
2002. gada 27. novembrī, un tas atzina Lattelekom
būtisku ietekmi fiksēto balss telefonijas pakalpojumu tirgū,
nomāto līniju pakalpojumu tirgū un starpsavienojumu pakalpojumu
tirgū no 2003. gada 1. janvāra. Tas nozīmē, ka 2003.
gadā uzņēmumam papildus jāievēro šādas SPRK
noteikumos noteiktas speciālās prasības:
·
fiksētās balss telefonijas
un nomāto līniju pakalpojumu tarifi jātuvina izmaksām
saskaņā ar SPRK apstiprinātu Telekomunikāciju
pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodiku;
·
jāpublicē starpsavienojumu
un nomāto līniju pamatpiedāvājumi;
·
tīkla abonentiem
jānodrošina piekļuve citu, ar Lattelekom tīklu savienotu, publisko telekomunikāciju
tīklu operatoru vai pakalpojumu sniedzēju pakalpojumiem;
·
jānodrošina
starpsavienojumi ar citu publisko telekomunikāciju tīklu operatoriem
un īpašās piekļuves pieprasījumi pakalpojumu
sniedzējiem, kuri to pieprasa.
Universālais
telekomunikāciju pakalpojums
2002. gada 28. decembrī pieņemtais SPRK
lēmums Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību SIA Lattelekom universālā
telekomunikāciju pakalpojuma sniegšanu 2003. gadā nosaka
konkrētam telekomunikāciju uzņēmumam (šajā
gadījumā - Lattelekom)
šādas UP saistības:
· nodrošināt
piekļuvi (pieslēgumu) Lattelekom
publiskajam telekomunikāciju tīklam fiksētās
pieslēguma vietās visiem pašreizējiem abonentiem, kas to
vēlas. Pieslēgumam jādod iespēja abonentiem veikt
izsaukumus un saņemt vietējos, iekšzemes un starptautiskos balss
telefonijas pakalpojumus, saņemt datu un elektronisko ziņojumu
pārraides pakalpojumus ar ātrumu ne mazāku kā 9600 bit/s;
·
nodrošināt vismaz vienu izvēles tarifu plānu ar telefona
līnijas abonēšanas maksu, kas ir zemāka par SPRK
apstiprināto telefona līnijas abonēšanas maksu;
·
saglabāt atlaides invalīdiem tiem telekomunikāciju
pakalpojumiem, kuriem šīs atlaides tika nodrošinātas 2002.
gadā;
·
nodrošināt publisko taksofonu uzturēšanu darba
kārtībā tādā skaitā, kāds tas bija 2002.
gada 31. decembrī ;
·
nodrošināt piekļuvi šādiem publiskiem taksofonu
pakalpojumiem, kuros kā maksāšanas līdzekli iespējams
izmantot monētas, taksofonu karti, kredītkarti vai zvanu karti:
vietējo, iekšzemes un starptautisko balss
telefonijas pakalpojumiem,
bezmaksas
operatīvās palīdzības dienestu numuriem,
bezmaksas
numuru pakalpojumiem,
operatora
palīdzības dienestam;
·
nodrošināt visiem Lattelekom publiskā
fiksētā telekomunikāciju tīkla lietotājiem
piekļuvi vismaz vienam Lattelekom
telefona abonentu sarakstam (elektroniskā vai drukātā
formā);
· nodrošināt
visiem Lattelekom publiskā
fiksētā telekomunikāciju tīkla lietotājiem, to
skaitā publisko taksofonu lietotājiem, piekļuvi vismaz viena
uzziņu dienesta pakalpojumiem.
SPRK lēmuma pielikums nosaka
prasības UP saistībās ietverto balss telefonijas pakalpojumu
kvalitātes parametriem un paredz uzņēmumam regulāru
pārskatu iesniegšanu par pakalpojumu kvalitātes atbilstību
noteiktajām prasībām.
Līdz šim Regulatora izsniegto individuālo
licenču un reģistrēto atļauju daudzums un to darbības
teritorija ir sagrāvuši mītu, ka telekomunikāciju tirgus ar
aptuveni 2,35 miljoniem iedzīvotāju Latvijā ir ļoti
interesants un pievilcīgs. Ne visi likumā paredzētie
normatīvie akti ir izstrādāti un pieņemti, kas rada papildu
neskaidrības gan par iespējamo pakalpojumu tarifu
regulēšanu, gan par universālā telekomunikāciju
pakalpojuma finansēšanu. Tomēr nozares un valsts ekonomiskā
attīstība vieš cerību uzņēmuma veiksmīgai
darbībai arī nākotnē.
Ar pieņemtiem normatīviem aktiem, kā
arī citu informāciju var iepazīties SPRK mājas lapā www.sprk.gov.lv.
Aivars KREILIS,
Lattelekom Regulēšanas
lietu
attīstības direktors