Nesportiskās vasaras izklaides
Spēļvasaras brīnumi
Vasara, jūra, saule. un,
protams, datorspēles. Varbūt mazāk mīlētas un
retāk spēlētas nekā citos, vairāk uz
iekštelpām orientētos, gadalaikos, tomēr laipni
gaidītas, ja reiz atnākušas...
Īsa pamācība
pretterorismā
Unreal2 neattaisnoja uz to liktās cerības, taču
par laimi nāk citas spēles, kas parāda, ka prasmīgās
rokās jaunais Unreal Engine ir lielisks materiāls. Spēles
Rainbow Six: Raven Shield kvalitāte burtiski kūsā
pāri malām, pievilinot ne tikai rūdītus zaldātu simulācijas žanra
speciālistus, bet arī nejauši garāmejošus citu
spēļu stilu cienītājus. Iejūtieties
starptautiskās pretterorisma vienības Rainbow Six
cīnītāja ādā un kopā ar biedriem veiciet ikdienas
darbiņus: apšaujiet teroristus, atbrīvojiet ķīlniekus
un novērsiet vairāk vai mazāk vērienīgu katastrofu
draudus. Kā jau šāda veida spēlēs pieņemts,
jūs varat būt jebkura grupas locekļa ādā, pa to laiku
citiem ļaujot uzvesties viņu AI prāta spēju
robežās. Žanra nopietnā aspekta cienītāji
šeit atradīs rūpīgu taktikas izplānošanu pirms
došanās cīņā, taču to visu var veikt arī
automātiski un uzreiz ķerties pie slapstīšanās un
šaudīšanās. Spēlē ir modelēts elpu aizraujošs
ieroču arsenāls, viss ņemts no reālās dzīves,
tā, ka šeit atradīsiet praktiski jebkuru kādreiz
kādā filmā redzētu stroķi un droši vien arī
kādus neredzētus. Šeit ir viss: glīta grafika,
cienījams mākslīgais intelekts, lieliski izstrādāta
spēles vide, izteiksmīga telpiskā skaņa un vēl daudz
pozitīvu faktoru un faktoriņu, bet, kā jau labi zinām,
spēles tehnoloģiskā puse vēl neko negarantē.
Realitātes simulācijas un aizraujošu izjūtu perfekts līdzsvars
tas ir Raven Shield panākumu pamats.
Nešaujiet mājas pievārtē...
Postal2 ir
vēl viens ļoti un ļoti interesants Unreal Engine
utilizējums. Teiksim atklāti, spēle ne visiem, spēle, ko
tiešām vajadzētu slēpt no bērniem, spēle, kas ir
kā bezkaunīgs izaicinājums tiem, kuri filozofē par
datorspēļu virtuālās vardarbības ietekmi uz to
spēlētājiem. Jā, patiešām, šajā
spēlē var: sist garāmgājējus ar lāpstu,
nocērtot tiem galvu, apliet kaimiņu suni ar benzīnu un
aizdedzināt to, uzmaukt uz ieroča stobra dzīvu kaķi un
izmantot to kā klusinātāju un vēl daudz ko citu ...
Tālākais ir
atkarīgs no tā, kādu vārdu jūs liktu
iepriekšējo daudzpunktu vietā. Ja šausmīgs,
pretīgs, tad, lūdzu, nepērciet Postal2, tas nav jums. Ja
jums nav svešs melnais humors, jūs izprotat datorspēļu
atrautību no reālās pasaules un vienlaikus cienāt
ēverģēlīgus izdomājumus, iemēģiniet šo
spēļuku. Vardarbība spēlē nav
pašmērķis, īstenībā tas ir tests jums pašam
par sevi: kā uzvedīsities, pildot ikdienišķus
sadzīviskus uzdevumus groteskā amerikāņu
mazpilsētiņā? Vai aplaupīsit banku un šausit uz visu,
kas kustas? Varbūt izvairīsities no konfliktiem un centīsities
iespēju robežās visu veikt tā, kā godīgam pilsonim
pieklājas? Var darīt gan tā, gan tā, pie spēles var
atgriezties vēl un vēl, un vienmēr kaut ko tajā
izdarīt nedaudz citādāk. Lielisks apkārtējo
personāžu mākslīgais intelekts un rīcības
brīvības plašums ļauj radīt aizvien jaunas amizantas
situācijas. Lieliska, savdabīga spēle pieaugušajiem, kuriem
viss kārtībā ar humora izjūtu un vispār ar
smadzenēm kopumā.
Par maz, par vēlu
Spēle Will Rock ir
tas, kam agri vai vēlu bija neizbēgami jārodas: tas ir Serious
sam pakaļdarinājums, klons. Pats par sevi tas nav nekas
nosodāms, lielais vairums datorspēļu smeļ idejas no
agrākajām spēlēm, taču svarīgi ir iegūt savu
seju, individuālu auru. Šai konkrētajai non-stop masveida
monstru slaktēšanas spēlītei diemžēl ir
problēmas ar individualitāti, tā šķiet pārāk
tieša Serious Sam kopija, pie kam dažviet tehnoloģiski
atpaliekoša no idejiskās iedvesmotājas. Ir jaunas ieroču
idejas, ir arī oriģināli monstri, bet kopumā dejavu
sajūta ir pārāk spēcīga. Ja tas netraucē vai abi Serious
Sam izlaidumi jau ir stipri piemirsušies, Will Rock ir
tīri baudāms.
StarTrek TV
sēriju un filmu fani (ja vien Latvijā tādi vispār ir)
drīzumā varēs priecāties par jauno šaujamspēli StarTrek:
Elite Force II. Šobrīd pieejamā demo versija gan rada
aizdomas, ka sēriju mīlestības neaizmiglotu acu
īpašniekiem tā nešķitīs pārāk
pievilcīga. Joprojām QuakeIII grafikas bāze, lai gan
piepucēta un modificēta, spēle izskatās centrēta ap
kādu nezināmu insektoīdu invāziju dažādās
civilizētās vietās, un tas nozīmē, ka jāšauj
pārsvarā lieli bari lielāku vai mazāku
kukaiņveidīgu mošķu, kas ar īpašām
prāta spējām neizceļas nu it nemaz, bet vairāk ar
daudzumu.
Starp kukaiņu slaktēšanas
epizodēm ir personāžu dialogi, apkārtnē notiek
visādi iepriekš paredzēti notikumi, kas principā nedaudz
glābj spēles kopskatu no vienmuļības, taču tik un
tā pēc neilga brīža atskāršat, ka
kārtējais šāds atelpas brīdis ved atkal uz nākamo
insektoīdu vilni vai kādu vienu un lielu mošķi, kas
jāsakapā gabaliņos, lai ir miers mājās. Patiesību
sakot, pēc šā gada E3 (Electronic Entertainment Expo)
redzētā, šīm iepriekšminētajām, kā
arī vēl dažām citām (Devastation, Red Faction II,
Chase u. c.) FPS spēlēm patiesībā ir viens uzdevums:
paspēt iznākt pirms HalfLife2 un pēc tam ātri krist
aizmirstībā...
Sakarīgs uzbrauciens
Kā neliela
kompensācija tam, ka PC spēlmaņi joprojām ir piekrāpti
Colin McRae Rally 3 ziņā, beidzot ir sagaidīta
braucamspēle TOCA Pro Race Driver. Visupirms par neparastāko tās
īpatnību: tā ir pirmā PC auto spēle ar
izteiksmīgu sižetisko līniju. Tas ir kaut kas vēl pavisam
neierasts, taču, ja atskatāmies, kā ir
evolucionējušas, piemēram, pirmās personas skata
šaujamspēles (FPS), tad saprotam, ka tas bija tikai laika
jautājums, lai kāds ar nedaudz holivudiska scenārija intrigas
iepīšanu mēģinātu padarīt interesantāku
arī braucamspēli. Sižets varēja būt, varēja
nebūt, bet svarīgākais ir tas, ka spēle ir ekstrēmi
kvalitatīva tieši kā braucamspēle.
Pro Race Driver ir
viena no tām spēlēm, kas patiesi attaisno jūsu dārgos
datordzelžu pirkumus (lētu datordzelžu pirkšanai
attaisnojumu meklējiet paši... J).
Varbūt mūsdienās vairs nevar īpaši pārsteigt ar
autentiski modelētiem 42 (!!) reālās pasaules auto
modeļiem, ar to, ka tie gana detalizēti un ļoti glīti,
taču spēlē iestrādātais auto deformāciju modelis
šobrīd ir neviltotas apbrīnas vērts. Faktiski katra kaut
cik svarīga automašīnas sastāvdaļa, vai tās
būtu durvis, lukturi vai spogulītis, ir modelēta kā
reāla un dažādās auto bumsīšanās
situācijās zaudē formu, lūst un plīst. Kopumā ar
lielisko auto vadāmību tas veido augstu ticamības un
virtuālas pareizības iespaidu, ar ko arī apsveicam gan sevi, gan
spēles veidotājus. Tā turpināt, gaidīsim, kā
vēl izsmalcinātāk šis žanrs attīstīsies
turpmāk.
Paralēlā truša
ala
Nu, un, protams, kur nu bez Matrix.
Mūsdienu fenomens, kults un mānija, izpētes,
atdarināšanas un apbrīnas objekts. Līdz ar jaunās
filmas Matrix Reloaded iznākšanu dzimst arī daži
paralēli citu mediju projekti, tādi kā animētās
īsfilmas Animatrix un arī spēle Enter The Matrix. Tā
ataino epizodiskus notikumus laika posmā starp pirmo un otro filmu,
kā arī paralēli otrās filmas sižetam, pie kam galvenie
varoņi ir daži otrā plāna personāži no otrās
Matrix filmas.
Protams, šeit ir
gravitāciju ignorējošs Kung-Fu, protams, šeit ir
šaudīšanās un bullet time (šeit saukts par focus
režīmu). Ir arī visai kvalitatīvas starpfilmas, gan
spēles vidē, gan kinematogrāfiski veidotas, tomēr paša
spēles procesa kvalitāte ir diskutabla. Ir spoži momenti, ir
nepiedodamas kļūdas, un es varbūt apzināti
nepieminēšu neko no tā konkrēti. Ja esat Matrix
fans, jūs iegādāsities to neatkarīgi no tā, kas te par
to būs rakstīts, taču fakts paliek fakts, šīs
spēles dažādas recenzijas pēc 5 punktu skalas
svārstās robežās no nulles līdz pieci ar plusu.
Banāli, bet jāatceras klasiskā frāze: Nevienam nevar
izstāstīt, kas ir Matrix. Tas ir jāizbauda katram pašam...
Juris 3Dman Pērkons
http://www.st-ef2.com/
http://www.enterthematrixgame.com/
Vasara, jūra, saule. un,
protams, datorspēles. Varbūt mazāk mīlētas un
retāk spēlētas nekā citos, vairāk uz
iekštelpām orientētos, gadalaikos, tomēr laipni
gaidītas, ja reiz atnākušas...
Īsa pamācība
pretterorismā
Unreal2 neattaisnoja uz to liktās cerības, taču
par laimi nāk citas spēles, kas parāda, ka prasmīgās
rokās jaunais Unreal Engine ir lielisks materiāls. Spēles
Rainbow Six: Raven Shield kvalitāte burtiski kūsā
pāri malām, pievilinot ne tikai rūdītus zaldātu simulācijas žanra
speciālistus, bet arī nejauši garāmejošus citu
spēļu stilu cienītājus. Iejūtieties
starptautiskās pretterorisma vienības Rainbow Six
cīnītāja ādā un kopā ar biedriem veiciet ikdienas
darbiņus: apšaujiet teroristus, atbrīvojiet ķīlniekus
un novērsiet vairāk vai mazāk vērienīgu katastrofu
draudus. Kā jau šāda veida spēlēs pieņemts,
jūs varat būt jebkura grupas locekļa ādā, pa to laiku
citiem ļaujot uzvesties viņu AI prāta spēju
robežās. Žanra nopietnā aspekta cienītāji
šeit atradīs rūpīgu taktikas izplānošanu pirms
došanās cīņā, taču to visu var veikt arī
automātiski un uzreiz ķerties pie slapstīšanās un
šaudīšanās. Spēlē ir modelēts elpu aizraujošs
ieroču arsenāls, viss ņemts no reālās dzīves,
tā, ka šeit atradīsiet praktiski jebkuru kādreiz
kādā filmā redzētu stroķi un droši vien arī
kādus neredzētus. Šeit ir viss: glīta grafika,
cienījams mākslīgais intelekts, lieliski izstrādāta
spēles vide, izteiksmīga telpiskā skaņa un vēl daudz
pozitīvu faktoru un faktoriņu, bet, kā jau labi zinām,
spēles tehnoloģiskā puse vēl neko negarantē.
Realitātes simulācijas un aizraujošu izjūtu perfekts līdzsvars
tas ir Raven Shield panākumu pamats.
Nešaujiet mājas pievārtē...
Postal2 ir
vēl viens ļoti un ļoti interesants Unreal Engine
utilizējums. Teiksim atklāti, spēle ne visiem, spēle, ko
tiešām vajadzētu slēpt no bērniem, spēle, kas ir
kā bezkaunīgs izaicinājums tiem, kuri filozofē par
datorspēļu virtuālās vardarbības ietekmi uz to
spēlētājiem. Jā, patiešām, šajā
spēlē var: sist garāmgājējus ar lāpstu,
nocērtot tiem galvu, apliet kaimiņu suni ar benzīnu un
aizdedzināt to, uzmaukt uz ieroča stobra dzīvu kaķi un
izmantot to kā klusinātāju un vēl daudz ko citu ...
Tālākais ir
atkarīgs no tā, kādu vārdu jūs liktu
iepriekšējo daudzpunktu vietā. Ja šausmīgs,
pretīgs, tad, lūdzu, nepērciet Postal2, tas nav jums. Ja
jums nav svešs melnais humors, jūs izprotat datorspēļu
atrautību no reālās pasaules un vienlaikus cienāt
ēverģēlīgus izdomājumus, iemēģiniet šo
spēļuku. Vardarbība spēlē nav
pašmērķis, īstenībā tas ir tests jums pašam
par sevi: kā uzvedīsities, pildot ikdienišķus
sadzīviskus uzdevumus groteskā amerikāņu
mazpilsētiņā? Vai aplaupīsit banku un šausit uz visu,
kas kustas? Varbūt izvairīsities no konfliktiem un centīsities
iespēju robežās visu veikt tā, kā godīgam pilsonim
pieklājas? Var darīt gan tā, gan tā, pie spēles var
atgriezties vēl un vēl, un vienmēr kaut ko tajā
izdarīt nedaudz citādāk. Lielisks apkārtējo
personāžu mākslīgais intelekts un rīcības
brīvības plašums ļauj radīt aizvien jaunas amizantas
situācijas. Lieliska, savdabīga spēle pieaugušajiem, kuriem
viss kārtībā ar humora izjūtu un vispār ar
smadzenēm kopumā.
Par maz, par vēlu
Spēle Will Rock ir
tas, kam agri vai vēlu bija neizbēgami jārodas: tas ir Serious
sam pakaļdarinājums, klons. Pats par sevi tas nav nekas
nosodāms, lielais vairums datorspēļu smeļ idejas no
agrākajām spēlēm, taču svarīgi ir iegūt savu
seju, individuālu auru. Šai konkrētajai non-stop masveida
monstru slaktēšanas spēlītei diemžēl ir
problēmas ar individualitāti, tā šķiet pārāk
tieša Serious Sam kopija, pie kam dažviet tehnoloģiski
atpaliekoša no idejiskās iedvesmotājas. Ir jaunas ieroču
idejas, ir arī oriģināli monstri, bet kopumā dejavu
sajūta ir pārāk spēcīga. Ja tas netraucē vai abi Serious
Sam izlaidumi jau ir stipri piemirsušies, Will Rock ir
tīri baudāms.
StarTrek TV
sēriju un filmu fani (ja vien Latvijā tādi vispār ir)
drīzumā varēs priecāties par jauno šaujamspēli StarTrek:
Elite Force II. Šobrīd pieejamā demo versija gan rada
aizdomas, ka sēriju mīlestības neaizmiglotu acu
īpašniekiem tā nešķitīs pārāk
pievilcīga. Joprojām QuakeIII grafikas bāze, lai gan
piepucēta un modificēta, spēle izskatās centrēta ap
kādu nezināmu insektoīdu invāziju dažādās
civilizētās vietās, un tas nozīmē, ka jāšauj
pārsvarā lieli bari lielāku vai mazāku
kukaiņveidīgu mošķu, kas ar īpašām
prāta spējām neizceļas nu it nemaz, bet vairāk ar
daudzumu.
Starp kukaiņu slaktēšanas
epizodēm ir personāžu dialogi, apkārtnē notiek
visādi iepriekš paredzēti notikumi, kas principā nedaudz
glābj spēles kopskatu no vienmuļības, taču tik un
tā pēc neilga brīža atskāršat, ka
kārtējais šāds atelpas brīdis ved atkal uz nākamo
insektoīdu vilni vai kādu vienu un lielu mošķi, kas
jāsakapā gabaliņos, lai ir miers mājās. Patiesību
sakot, pēc šā gada E3 (Electronic Entertainment Expo)
redzētā, šīm iepriekšminētajām, kā
arī vēl dažām citām (Devastation, Red Faction II,
Chase u. c.) FPS spēlēm patiesībā ir viens uzdevums:
paspēt iznākt pirms HalfLife2 un pēc tam ātri krist
aizmirstībā...
Sakarīgs uzbrauciens
Kā neliela
kompensācija tam, ka PC spēlmaņi joprojām ir piekrāpti
Colin McRae Rally 3 ziņā, beidzot ir sagaidīta
braucamspēle TOCA Pro Race Driver. Visupirms par neparastāko tās
īpatnību: tā ir pirmā PC auto spēle ar
izteiksmīgu sižetisko līniju. Tas ir kaut kas vēl pavisam
neierasts, taču, ja atskatāmies, kā ir
evolucionējušas, piemēram, pirmās personas skata
šaujamspēles (FPS), tad saprotam, ka tas bija tikai laika
jautājums, lai kāds ar nedaudz holivudiska scenārija intrigas
iepīšanu mēģinātu padarīt interesantāku
arī braucamspēli. Sižets varēja būt, varēja
nebūt, bet svarīgākais ir tas, ka spēle ir ekstrēmi
kvalitatīva tieši kā braucamspēle.
Pro Race Driver ir
viena no tām spēlēm, kas patiesi attaisno jūsu dārgos
datordzelžu pirkumus (lētu datordzelžu pirkšanai
attaisnojumu meklējiet paši... J).
Varbūt mūsdienās vairs nevar īpaši pārsteigt ar
autentiski modelētiem 42 (!!) reālās pasaules auto
modeļiem, ar to, ka tie gana detalizēti un ļoti glīti,
taču spēlē iestrādātais auto deformāciju modelis
šobrīd ir neviltotas apbrīnas vērts. Faktiski katra kaut
cik svarīga automašīnas sastāvdaļa, vai tās
būtu durvis, lukturi vai spogulītis, ir modelēta kā
reāla un dažādās auto bumsīšanās
situācijās zaudē formu, lūst un plīst. Kopumā ar
lielisko auto vadāmību tas veido augstu ticamības un
virtuālas pareizības iespaidu, ar ko arī apsveicam gan sevi, gan
spēles veidotājus. Tā turpināt, gaidīsim, kā
vēl izsmalcinātāk šis žanrs attīstīsies
turpmāk.
Paralēlā truša
ala
Nu, un, protams, kur nu bez Matrix.
Mūsdienu fenomens, kults un mānija, izpētes,
atdarināšanas un apbrīnas objekts. Līdz ar jaunās
filmas Matrix Reloaded iznākšanu dzimst arī daži
paralēli citu mediju projekti, tādi kā animētās
īsfilmas Animatrix un arī spēle Enter The Matrix. Tā
ataino epizodiskus notikumus laika posmā starp pirmo un otro filmu,
kā arī paralēli otrās filmas sižetam, pie kam galvenie
varoņi ir daži otrā plāna personāži no otrās
Matrix filmas.
Protams, šeit ir
gravitāciju ignorējošs Kung-Fu, protams, šeit ir
šaudīšanās un bullet time (šeit saukts par focus
režīmu). Ir arī visai kvalitatīvas starpfilmas, gan
spēles vidē, gan kinematogrāfiski veidotas, tomēr paša
spēles procesa kvalitāte ir diskutabla. Ir spoži momenti, ir
nepiedodamas kļūdas, un es varbūt apzināti
nepieminēšu neko no tā konkrēti. Ja esat Matrix
fans, jūs iegādāsities to neatkarīgi no tā, kas te par
to būs rakstīts, taču fakts paliek fakts, šīs
spēles dažādas recenzijas pēc 5 punktu skalas
svārstās robežās no nulles līdz pieci ar plusu.
Banāli, bet jāatceras klasiskā frāze: Nevienam nevar
izstāstīt, kas ir Matrix. Tas ir jāizbauda katram pašam...
Juris 3Dman Pērkons
http://www.st-ef2.com/
http://www.enterthematrixgame.com/