Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Kas notika tirgus laukumā?

   

Valstis Lietuva (2) Somija (2

 

No 2. līdz 5. aprīlim Skonto hallē notika 10. starptautiskā informācijas tehnoloģiju, telekomunikāciju un biroja risinājumu izstāde Baltic IT&T 2003. Izstādes organizētājs – izstāžu sabiedrība PRIMA Skonto sadarbībā ar Data Media Group.

 

IT paliek paēnā

Dominējošie, protams, bija nosaukumā pieteiktie virzieni, tomēr to īpatsvars bija atšķirīgs. Lielos vilcienos pārlūkojot izstādi, radās priekšstats, ka telekomunikācijas un biroja risinājumi noēno informācijas tehnoloģijas. Par to liecināja pārstāvēto dalībnieku daudzums un tas, ka lielākās platības un varenākās stendu konstrukcijas piederēja tieši TK nozares pārstāvjiem (LMT, Lattelekom, Telia, Nokia, Belam Rīga). Protams, šajos stendos arī bija vislielākā apmeklētāju rosība. Lattelekom piedāvājuma smailē – bezvadu interneta piedāvājums. LMT stendā jaunatne pulcējās, lai iepazītu MMS iespējas.

Tomēr TK jomā dalībnieku skaita (ap 10) ziņā visplašāk bija pārstāvēti uzņēmēji, kas piedāvāja moderno tīklu tehniku, tīklu projektēšanu, kabeļus un mēriekārtas. Aktuālais piedāvājums - no optiskajiem kabeļiem uz integrētu pilsētas telekomunikāciju tīklu un strukturētu kabeļtīklu veidošanu. Interneta risinājumus biznesa mērķiem (neieskaitot reklāmas firmas) piedāvāja sešas firmas, telefonijas – piecas, mobilos sakarus – četras, bezvadu internets datu pārraidei - divas firmas.

 

Daudzpusīgais Siemens

Informācijas tehnoloģiju programmatūras atzarā firmu skaits izstādē turpina sarukt. Latvijas firmas, kuru piedāvājumā bija programmu un IS izstrāde un integrācija, kā arī konsultācijas, bija aptuveni sešas. To vidū arī Verdi, viena no jaunākajām un spēcīgākajām. Ievērību guva izstādes debitants – 2002. gadā dibinātā Latvijas atvērtā koda asociācija LAKA, kuras stendā bija dzīva interese par atvērto kodu un piedāvātajām bezmaksas programmatūrām.

Apmēram pusducis firmu pārstāvēja arī pasaulē plaši pazīstamu ražotāju programmproduktus un sistēmas, kas tiek piedāvātas biznesa pārvaldībai. To vidū arī klientu pārvaldības jeb CRM (Customer Relationship Management) sistēmas, kas Latvijā ir jauna lieta.

Konkrētajās jomās (tirdzniecībā, rūpniecībā, noliktavu saimniecībā, projektēšanā, medicīnā, ģeoinformātikā) Siemens piedāvājums izcēlās ar daudzpusību. Ģeoinformātikā daudz interesentu piesaistīja karšu izdevniecības  Jāņa sēta jaunais produkts, kurā ietvertas vairāk nekā 100 kartes. Parasti daudz piedāvājumu (ap 10 dažādu sistēmu) ir grāmatvedības un finanšu nozarē, kuru vidū ir arī mūsu programmētāju piedāvājums.

 

Četras piektdaļas dalībnieku – veci paziņas

Par interneta resursiem latviešu valodā veiksmīgi gādā LETA un Tilde. Pēdējās piedāvājums - www.letonika.lv ir jauns serviss, kas sniedz enciklopēdiska satura uzziņas par Latviju, kā arī angļu – latviešu vārdnīca Tildes SMS, kas paredzēta LMT abonentiem.

Maz bija dzelžu piedāvātāju (ap 10), to vidū izstādes interesentiem saistošākie bija StarLett stends ar Apple Computer datoriem un NEC/Mitsubishi monitoriem.

Kopumā apmēram 80 procentus dalībnieku bijām iepazinuši jau pērn. Pirmo reizi sevi pieteica dažu tuvāko kaimiņvalstu firmas – pa divām no Lietuvas un Somijas, pa vienai no Vācijas, Polijas, Igaunijas un Ukrainas.

Desmit gados izstāde ir mainījusi virsuzdevumu – no izstādes, kurā varējām iegūt gandrīz pilnu ainu par pašmāju aktivitātēm (ja tevis šeit nav, tad tevis nav vispār), aizvien vairāk dominē firmas – lielo ārzemju firmu pārstāvniecības, kam dalība izstādē ir viens no mārketinga baušļiem. Šīs firmas vienmēr ir interesantas - to stendos pastarpināti atspoguļojas pasaules tirgus jaunākais piedāvājums. Šogad šajā sakarā jāatzīmē Panda Software ienākšana, kas ir pazīstams pretvīrusu aizsardzības produktu ražotājs. Izstādes debitants no Vācijas Schneider Intercom piedāvāja jaunākajām tendencēm atbilstošu integrētu drošības sistēmu, kas pārvaldāma no vienotas pults.

Latvijas dalībnieki pārsvarā ir firmas, kas izveidojušās pēdējos piecos gados, vai arī firmas, kas ir kāda līdz šim Latvijā nepiedāvāta produkta izplatītāji. Latvijā ilgstoši strādājošās firmas, kas ir drošas par savu vietu tirgū, piedalās maz (ar dažiem izņēmumiem). Līdz ar to izstāde neveido panorāmu par to, kas pašlaik notiek šajā laukā Latvijā, bet gan dod vietu jaunajiem tirgus pretendentiem. Pēc desmit gadiem tēls ir mainījies - no svētkiem uz ikdienu.

 

Laura KALINKA

 

 

 

 

 

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001