MICROLINK PIEDĀVĀ JAUNAS IESPĒJAS
Microlink Latvija centrālās sistēmas nodaarbojas ar
sistēmu uzturēšanas, datu centru resursu nomas un un IT
infrastruktūiru, kas atrodascetros
Datu glabāšana un infrastruktūras
izmantošana ārpus uzņēmuma, tēlaini runājot,
pielīdzināma smadzeņu (vai vismaz to daļas)
izņemšanai no firmas galvaskausa. Iespējama arī to
dublikāta izgatavošana un nodošana glabāšanai vislabvēlīgākajos
mākslīgā klimata apstākļos.
Vai, šādi rīkojoties, IT firmai ir
vairāk riska vai ieguvumu, par to stāsta MicroLink Latvia
Centrālo sistēmu vadītājs Valdis Stokenbergs, vienlaikus
atskatoties uz pirmā gada sadarbības pieredzi ar klientiem.
Pavērsiens IT lietošanas ideoloģijā
Vēl
nesen uzņēmumi nevēlējās izlaist datus no rokām
un veidoja IT nodaļas, kur veidoja savas vadības programmas. Tagad
šis darbs tiek uzticēts specializētām firmām, par kuru
kompetenci tirgus dalībnieki jau ir pārliecinājušies.
Pašlaik izšķiršanās par labu specializētiem IT
uzņēmumiem notiek infrastruktūras uzraudzības un
attīstības jomā. Šajā darbā sevi
apliecinājuši jau vairāki uzņēmumi, piemēram, Verdi,
DEAC un Microlink Latvia, vairākās šā tirgus
nišās parādās arī jauni spēlētāji. Valdis
Stokenbergs uzskata, ka tas ir likumsakarīgi, jo, ņemot
vērā tehnikas un programmatūras nemitīgo progresu, šie
pakalpojumu sniedzēji klientam nodrošina arī sistēmas
infrastruktūras tālākas modernizācijas un
attīstības kvalificētu uzraudzību. Tā ir
nepieciešama, jo sistēmas darba gaitā aug datu apjoms un tā
pārvaldīšana izvirza augstākas prasības nekā
sistēmas darba sākumā.
Šāda
darba dalīšana ļauj firmām koncentrēties uz
pamatbiznesu, rūpes par IT infrastruktūru uzticot
profesionāļiem.
MicroLink Latvija piedāvājums
MicroLink
Latvija Centrālās
sistēmas nodarbojas ar klientu IT sistēmu uzturēšanu, datu
centru un IT infrastruktūras resursu nomu, kas atrodas datu centros (gan
pie klienta, gan MicroLink (ML) datu centrā).
Piedāvājuma
spektrs ir daudzveidīgs, tā mērķis klienta IT infrastruktūras
optimālu darba apstākļu garantēšana.
Infrastruktūras
veidošanai nepieciešamos komponentus var nopirkt ikviens. Mazāk
tiek ņemts vērā tas, ka IT centrālajās
sistēmās izmantotā tehnika serveri, disku masīvi,
lenšu bibliotēkas jāglabā īpaši
aprīkotās telpās, kas veido ievērojamu daļu no jaunu
sistēmu veidošanas izmaksām.
Datu
glabāšana
Aizvien
vairāk ir tādu klientu, kam, darba apjomam augot, datu
glabāšanai vairs nepietiek ar pašreizējo tehniku un
telpām. Vai būvēt jaunas? Bet, ja nākotnē tās
jāmaina? Speciālisti uzskata, ka datu centrs tiek būvēts uz
mūžu, pārvietot to nav ieteicams. Turklāt centra izveide ir
dārga, jo nepieciešams speciāliem noteikumiem atbilstošs
telpu aprīkojums (klimata kontrole optimāla temperatūra un
gaisa mitrums, specifiska gāzes un elektrības ugunsdrošība,
garantēta elektroapgāde, aizsardzība pret statisko
elektrību un elektromagnētiskā lauka svārstībām).
Nepieciešama arī garantēta fiziskā drošība. Tam
vajag ievērojamas investīcijas. Šo iemeslu dēļ aizvien
populārāki kļūst attālinātie datu centri, kam
pieejamību nodrošina komunikācijas, kuras iespējams veidot
atbilstoši klienta vajadzībām.
ML
piedāvājums datu centra risinājumam ir elastīgs:
-
iespējams nomāt
vietu, kas ir aprīkota uzņēmuma datu centra izveidei. Klientam
iespējams tur novietot savu aparatūras skapi (turklāt ML datu
centrā izvietotā klientu tehnika ir apdrošināta pret visu
veidu tiešos zaudējumus radošiem riskiem);
-
iespējams nomāt
aparatūras skapi, kas izvietots specializētā datu centrā;
-
iespējama klienta datu
arhivēšana un glabāšana uz datu nesējiem (datu
kopēšana tiek veikta gan datu centrā izvietotajām IT
sistēmām, gan arī attālināti no klientu objektiem).
Tuvākajā
laikā datu glabāšana būs pieejama lietošanai on-line
režīmā. Tas būs disku masīvs, kur klients varēs
nopirkt vajadzīgos gigabaitus, lai glabātu savu informāciju.
Viņš varēs īrēt portu Storage Area Network
(SAN) tīklā, un viņam būs pieeja šī tīkla
resursiem. Tādējādi tiks piedāvāts tehnoloģiski
augstāks datu glabāšanas līmenis.
Infrastruktūras resursu noma
Šādu pakalpojumu izmanto tie uzņēmumi,
kuriem ir nepieciešama izstrādes vide jaunu aplikāciju izveidei.
Pirkt šo programmatūru uz izstrādes laiku (1,52 gadi) nav
racionāli, jo vēlāk tā nav nepieciešama, turklāt
tā strauji noveco. MicroLink piedāvā šo produktu
īri. Tas izveidots sadarbībā ar Hewlett-Packard, Microsoft
un Oracle (HP - lenšu bibliotēkas, Intel un Risc
platformu serveri; Microsoft - serveru operētājsistēmu un
MS SQL, MS Exchange serveru, Oracle programmatūras
licenču īre u. c.).
Izstrādes laikā šis programmprodukts
atrodas pie iznomātāja, kas gādā par tā
uzturēšanu. Klienta darbiniekiem produkts ir pieejams caur datu
centra infrastruktūru. Šādas darbības pieļauj gan
aparatūras izstrādātāji, gan programmatūras
licenču īpašnieki. Tas ir izdevīgi klientam, jo
nomājot ir iespējams strādāt ar pašu jaunāko
tehniku un izdevīgiem licenču nosacījumiem.
Sistēmu
administrēšana un uzturēšana
Sistēmu
administratora pakalpojumi ir plaši izmantoti. Tie ir daudzveidīgi
gan pēc spektra, gan apjoma. Klientiem, kuru biznesam vajag
nepārtrauktu sistēmu darbu, šo servisu nodrošina visu
diennakti cauru gadu. ML speciālisti strādā ar praktiski
visām platformām, kas ir populāras Latvijā: no
operētājsistēmām Unix (HP-UX), (SUN Solaris),
Linux (Red Hat, Debian, Slackware), FreeBSD, Windows
NT/2000 un 2003, no aplikācijām MS Exchange, MS
SharePoint, Lotus Notes, Oracle iAS, datu bāzu platformas Oracle,
MS SQL utt. Pieejamas arī tās platformas, kuras ir iekļautas Microlink
Lietuvas un Igaunijas centrālo sistēmu pakalpojumu klāstā. Tiek
piedāvāta ilglaicīga šo sistēmu
administrēšana.
Sākoties
projektu patstāvīgajai un produktīvajai dzīvei,
priekšplānā izvirzās IT sistēmu ilgstošās
uzturēšanas problēmas. ML speciālisti sniedz
konsultācijas, lai novērtētu sistēmu darbināšanai
nepieciešamo infrastruktūras apjomu un izmaksas, kas kopumā nodrošina
optimālu darba režīmu. Ja viss ir novērtēts laikus,
tad netiks pieļautas sistēmas dīkstāves un nebūs
vajadzīgas neplānotas investīcijas. Nākotnē
svarīga būs arī sistēmas veiktspējas uzlabošana -
augot datu apjomam, nepieciešama datu bāzu darbības principu
pārstrukturēšana, sistēmas funkcionalitātes
paplašināšana u. tml. Profesionāla sistēmas
uzturēšana nodrošina tās optimālo darbspēju,
nepieļaujot, ka kāda neveiksmīga konfigurācijas
uzstādījuma dēļ ir traucēta sistēmas efektivitāte
kopumā. Praksē šīs kļūdas vērojamas
bieži, tāpēc ML piedāvā arī regulāri
testēt sistēmu veiktspēju un noslodzi.
Ražotāja
atbalsta nodrošināšana
Ražotāja
atbalsta nodrošināšana ir viens no kvalitatīva servisa
priekšnosacījumiem. HP un SUN Microsystems - divi pasaules
tirgū plaši pazīstami ražotāji, kas ir
nostiprinājušies arī Latvijas tirgū.
Jau
ilgstoši MicroLink ir autorizēts HP servisa partneris (Intel
datori un serveri, disku masīvi, lenšu bibliotēkas,
lielformāta drukas iekārtas utt.).
Nesen
ir noslēgts līgums, kas tuvākajā nākotnē Microlink
ļaus kļūt par pirmo kompāniju Baltijas valstīs, kura
ieguvusi Sun Support un Global Warranty akreditāciju.
Klientu pieprasījuma apmierināšanai Microlink Baltijas
valstīs ir sagatavojusi 10 augsti kvalificētus un SUN Microsystems
sertificētus speciālistus, kuri spēj atrisināt jebkuras
sarežģītības problēmas un veikt visu veidu
instalācijas darbus. Tā kā klienti nelabprāt maina IT infrastruktūras
platformas, tad ML pirmām kārtām ir gatavs nodrošināt
to ražotāju atbalstu, kuri ir atrodami klientu
infrastruktūrā.
Konsultācijas
Ņemot
vērā ML speciālistu kvalifikāciju, daudzi klienti interesējas
par datu centru izbūvi vai IT infrastruktūras veidošanu.
Konsultācijas par visu ML pakalpojumu spektru ir īpašs
pakalpojumu virziens. To nozīme pieaug, ja apzināmies, ka datu centra
viena kvadrātmetra izbūves cena var sasniegt pat 5000 eiro
(atkarībā no klienta vajadzībām), bet jaudīga servera
cena svārstās starp 25 000 un 100 000 eiro un vairāk.
Tā
kā Microlink Latvija ir arī informācijas sistēmu
izstrādātāja, ML konsultācijas un līdzdalība
sistēmu uzturēšanā ir visefektīvākā, jo uzņēmums,
kas izstrādā produktus, vislabāk var novērtēt
nepieciešamās infrastruktūras apjomus.
Nereti
konkursos tiek pieteikti projekti ar lielām cenu
atšķirībām. Tam tā nevajadzētu būt, jo
ikvienā projektā pamatā ir speciālistu darbs, kas tiek
aprēķināts stundās. Atšķirības nereti rodas
tādēļ, ka konkursu dalībnieki infrastruktūras
uzturēšanai nepieciešamo resursus novērtē
pārāk zemu. Dažkārt IT sistēmu
izstrādātāji papildus sistēmai uztur arī atbalsta
infrastruktūru, kas pēc būtības ir atsevišķs
pakalpojumus. Šādas neprecizitātes nepieciešamo resursu
novērtēšanā rada papildu izmaksas turpmākajā projekta
dzīves gaitā.
Iegūstamie labumi un iespējamie riski
Valdis
Stokenbergs ir pārliecināts, ka iegūstamie labumi ir
acīmredzami.
Saistoties
ar MicroLink Latvia Centrālajām sistēmām -
profesionālu IT infrastruktūru apkalpojošu firmu, tiek
noslēgts līgums, kur paredzēti precīzs darba apjoms,
reakcijas un bojājumu novēršanas laiks, kā arī
garantijas un soda sankcijas. Tā klientam ir daudz augstāka
līmeņa drošība un arī garantijas. Ja klients
noslēdz līgumu par savas IT infrastruktūras izvietošanu
datu centrā, viņš iegūst drošu vidi datu
apstrādei un glabāšanai, neinvestējot tajā
milzīgus līdzekļus.
Tā
kā attālinātajos risinājumos riskantākā vieta ir
sakaru pieslēgumi, ML ar tiem nodarbojas īpaša specializēta
nodaļa, kas piedāvā tehnoloģiski modernākos un
drošākos risinājumus: klienta virtuālo privāto
tīklu (VPN tuneļus), šifrētus kanālus publiskajos
tīklus, kā arī līnijas līdz klienta objektam. Šie
kanāli ir ar konkrētu un garantētu datu pārraides
ātrumu, tos var nodalīt no publiskajiem sakaru kanāliem, jo,
piemēram, Rīgā tagad ir plašas iespējas izvietot
optiskos kabeļus. Jebkura risinājuma izvēli nosaka klienta
prasības un iespējas
Izvietojot
pie sevis klienta sistēmas infrastruktūru, ML uzņemas gan risku,
gan atbildību par drošību un sistēmas darbību
atbilstoši noslēgtajam līgumam. Jau tuvākajā
nākotnē klientiem piedāvās arī biznesa riska
apdrošināšanu gadījumos, kad ML tiek nodota visa klienta
biznesa IT infrastruktūra.
Valdis
Stokenbergs uzsver: - Mēs
apzināmies, cik liela ir mūsu atbildība klientu
priekšā, un ar šo atbildības apziņu strādā
arī ikviens mūsu darbinieks. ML galvenā priekšrocība
esam lielākais IT uzņēmums Baltijā un varam uzņemties
saistības par visa Baltijas reģiona apkalpošanu. Mēs varam
izmantot savus resursus pakalpojumu sniegšanai klientiem, kuru
uzņēmumiem ir filiāles visā Baltijā.
Otra
mūsu priekšrocība mēs neturam katrā valstī daudz
speciālistu, bet šos resursus sadalām pēc
nepieciešamības starp Baltijas valstīm atbilstoši
konkrēto klientu vajadzībām konkrētajā laikā un
situācijā. Mēs esam gatavi apkalpot katru klientu
atbilstoši viņa biznesa prasībām.
Vēl
svarīgi, ka MicroLink Latvija nodrošina iespējami
pilnīgāko IT pakalpojumu spektru, sākot ar programmatūras
izstrādi, infrastruktūras piegādi, apkalpošanu un
attīstīšanu, kas liecina par pieredzi un zināšanām,
ko varam nodot potenciālajiem klientiem.
SIA MicroLink Latvia
Dzirnavu ielā 91
Rīgā, LV-1011
Tālr. 7020000;
Fakss 7020009
microlink@microlink.lv
Datu glabāšana un infrastruktūras izmantošana ārpus uzņēmuma, tēlaini runājot, pielīdzināma smadzeņu (vai vismaz to daļas) izņemšanai no firmas galvaskausa. Iespējama arī to dublikāta izgatavošana un nodošana glabāšanai vislabvēlīgākajos mākslīgā klimata apstākļos.
Vai, šādi rīkojoties, IT firmai ir vairāk riska vai ieguvumu, par to stāsta MicroLink Latvia Centrālo sistēmu vadītājs Valdis Stokenbergs, vienlaikus atskatoties uz pirmā gada sadarbības pieredzi ar klientiem.
Pavērsiens IT lietošanas ideoloģijā
Vēl nesen uzņēmumi nevēlējās izlaist datus no rokām un veidoja IT nodaļas, kur veidoja savas vadības programmas. Tagad šis darbs tiek uzticēts specializētām firmām, par kuru kompetenci tirgus dalībnieki jau ir pārliecinājušies. Pašlaik izšķiršanās par labu specializētiem IT uzņēmumiem notiek infrastruktūras uzraudzības un attīstības jomā. Šajā darbā sevi apliecinājuši jau vairāki uzņēmumi, piemēram, Verdi, DEAC un Microlink Latvia, vairākās šā tirgus nišās parādās arī jauni spēlētāji. Valdis Stokenbergs uzskata, ka tas ir likumsakarīgi, jo, ņemot vērā tehnikas un programmatūras nemitīgo progresu, šie pakalpojumu sniedzēji klientam nodrošina arī sistēmas infrastruktūras tālākas modernizācijas un attīstības kvalificētu uzraudzību. Tā ir nepieciešama, jo sistēmas darba gaitā aug datu apjoms un tā pārvaldīšana izvirza augstākas prasības nekā sistēmas darba sākumā.
Šāda darba dalīšana ļauj firmām koncentrēties uz pamatbiznesu, rūpes par IT infrastruktūru uzticot profesionāļiem.
MicroLink Latvija piedāvājums
MicroLink Latvija Centrālās sistēmas nodarbojas ar klientu IT sistēmu uzturēšanu, datu centru un IT infrastruktūras resursu nomu, kas atrodas datu centros (gan pie klienta, gan MicroLink (ML) datu centrā).
Piedāvājuma spektrs ir daudzveidīgs, tā mērķis klienta IT infrastruktūras optimālu darba apstākļu garantēšana.
Infrastruktūras veidošanai nepieciešamos komponentus var nopirkt ikviens. Mazāk tiek ņemts vērā tas, ka IT centrālajās sistēmās izmantotā tehnika serveri, disku masīvi, lenšu bibliotēkas jāglabā īpaši aprīkotās telpās, kas veido ievērojamu daļu no jaunu sistēmu veidošanas izmaksām.
Datu glabāšana
Aizvien vairāk ir tādu klientu, kam, darba apjomam augot, datu glabāšanai vairs nepietiek ar pašreizējo tehniku un telpām. Vai būvēt jaunas? Bet, ja nākotnē tās jāmaina? Speciālisti uzskata, ka datu centrs tiek būvēts uz mūžu, pārvietot to nav ieteicams. Turklāt centra izveide ir dārga, jo nepieciešams speciāliem noteikumiem atbilstošs telpu aprīkojums (klimata kontrole optimāla temperatūra un gaisa mitrums, specifiska gāzes un elektrības ugunsdrošība, garantēta elektroapgāde, aizsardzība pret statisko elektrību un elektromagnētiskā lauka svārstībām). Nepieciešama arī garantēta fiziskā drošība. Tam vajag ievērojamas investīcijas. Šo iemeslu dēļ aizvien populārāki kļūst attālinātie datu centri, kam pieejamību nodrošina komunikācijas, kuras iespējams veidot atbilstoši klienta vajadzībām.
ML piedāvājums datu centra risinājumam ir elastīgs:
- iespējams nomāt vietu, kas ir aprīkota uzņēmuma datu centra izveidei. Klientam iespējams tur novietot savu aparatūras skapi (turklāt ML datu centrā izvietotā klientu tehnika ir apdrošināta pret visu veidu tiešos zaudējumus radošiem riskiem);
- iespējams nomāt aparatūras skapi, kas izvietots specializētā datu centrā;
- iespējama klienta datu arhivēšana un glabāšana uz datu nesējiem (datu kopēšana tiek veikta gan datu centrā izvietotajām IT sistēmām, gan arī attālināti no klientu objektiem).
Tuvākajā laikā datu glabāšana būs pieejama lietošanai on-line režīmā. Tas būs disku masīvs, kur klients varēs nopirkt vajadzīgos gigabaitus, lai glabātu savu informāciju. Viņš varēs īrēt portu Storage Area Network (SAN) tīklā, un viņam būs pieeja šī tīkla resursiem. Tādējādi tiks piedāvāts tehnoloģiski augstāks datu glabāšanas līmenis.
Infrastruktūras resursu noma
Šādu pakalpojumu izmanto tie uzņēmumi, kuriem ir nepieciešama izstrādes vide jaunu aplikāciju izveidei. Pirkt šo programmatūru uz izstrādes laiku (1,52 gadi) nav racionāli, jo vēlāk tā nav nepieciešama, turklāt tā strauji noveco. MicroLink piedāvā šo produktu īri. Tas izveidots sadarbībā ar Hewlett-Packard, Microsoft un Oracle (HP - lenšu bibliotēkas, Intel un Risc platformu serveri; Microsoft - serveru operētājsistēmu un MS SQL, MS Exchange serveru, Oracle programmatūras licenču īre u. c.).
Izstrādes laikā šis programmprodukts atrodas pie iznomātāja, kas gādā par tā uzturēšanu. Klienta darbiniekiem produkts ir pieejams caur datu centra infrastruktūru. Šādas darbības pieļauj gan aparatūras izstrādātāji, gan programmatūras licenču īpašnieki. Tas ir izdevīgi klientam, jo nomājot ir iespējams strādāt ar pašu jaunāko tehniku un izdevīgiem licenču nosacījumiem.
Sistēmu administrēšana un uzturēšana
Sistēmu administratora pakalpojumi ir plaši izmantoti. Tie ir daudzveidīgi gan pēc spektra, gan apjoma. Klientiem, kuru biznesam vajag nepārtrauktu sistēmu darbu, šo servisu nodrošina visu diennakti cauru gadu. ML speciālisti strādā ar praktiski visām platformām, kas ir populāras Latvijā: no operētājsistēmām Unix (HP-UX), (SUN Solaris), Linux (Red Hat, Debian, Slackware), FreeBSD, Windows NT/2000 un 2003, no aplikācijām MS Exchange, MS SharePoint, Lotus Notes, Oracle iAS, datu bāzu platformas Oracle, MS SQL utt. Pieejamas arī tās platformas, kuras ir iekļautas Microlink Lietuvas un Igaunijas centrālo sistēmu pakalpojumu klāstā. Tiek piedāvāta ilglaicīga šo sistēmu administrēšana.
Sākoties projektu patstāvīgajai un produktīvajai dzīvei, priekšplānā izvirzās IT sistēmu ilgstošās uzturēšanas problēmas. ML speciālisti sniedz konsultācijas, lai novērtētu sistēmu darbināšanai nepieciešamo infrastruktūras apjomu un izmaksas, kas kopumā nodrošina optimālu darba režīmu. Ja viss ir novērtēts laikus, tad netiks pieļautas sistēmas dīkstāves un nebūs vajadzīgas neplānotas investīcijas. Nākotnē svarīga būs arī sistēmas veiktspējas uzlabošana - augot datu apjomam, nepieciešama datu bāzu darbības principu pārstrukturēšana, sistēmas funkcionalitātes paplašināšana u. tml. Profesionāla sistēmas uzturēšana nodrošina tās optimālo darbspēju, nepieļaujot, ka kāda neveiksmīga konfigurācijas uzstādījuma dēļ ir traucēta sistēmas efektivitāte kopumā. Praksē šīs kļūdas vērojamas bieži, tāpēc ML piedāvā arī regulāri testēt sistēmu veiktspēju un noslodzi.
Ražotāja atbalsta nodrošināšana
Ražotāja atbalsta nodrošināšana ir viens no kvalitatīva servisa priekšnosacījumiem. HP un SUN Microsystems - divi pasaules tirgū plaši pazīstami ražotāji, kas ir nostiprinājušies arī Latvijas tirgū.
Jau ilgstoši MicroLink ir autorizēts HP servisa partneris (Intel datori un serveri, disku masīvi, lenšu bibliotēkas, lielformāta drukas iekārtas utt.).
Nesen ir noslēgts līgums, kas tuvākajā nākotnē Microlink ļaus kļūt par pirmo kompāniju Baltijas valstīs, kura ieguvusi Sun Support un Global Warranty akreditāciju. Klientu pieprasījuma apmierināšanai Microlink Baltijas valstīs ir sagatavojusi 10 augsti kvalificētus un SUN Microsystems sertificētus speciālistus, kuri spēj atrisināt jebkuras sarežģītības problēmas un veikt visu veidu instalācijas darbus. Tā kā klienti nelabprāt maina IT infrastruktūras platformas, tad ML pirmām kārtām ir gatavs nodrošināt to ražotāju atbalstu, kuri ir atrodami klientu infrastruktūrā.
Konsultācijas
Ņemot vērā ML speciālistu kvalifikāciju, daudzi klienti interesējas par datu centru izbūvi vai IT infrastruktūras veidošanu. Konsultācijas par visu ML pakalpojumu spektru ir īpašs pakalpojumu virziens. To nozīme pieaug, ja apzināmies, ka datu centra viena kvadrātmetra izbūves cena var sasniegt pat 5000 eiro (atkarībā no klienta vajadzībām), bet jaudīga servera cena svārstās starp 25 000 un 100 000 eiro un vairāk.
Tā kā Microlink Latvija ir arī informācijas sistēmu izstrādātāja, ML konsultācijas un līdzdalība sistēmu uzturēšanā ir visefektīvākā, jo uzņēmums, kas izstrādā produktus, vislabāk var novērtēt nepieciešamās infrastruktūras apjomus.
Nereti konkursos tiek pieteikti projekti ar lielām cenu atšķirībām. Tam tā nevajadzētu būt, jo ikvienā projektā pamatā ir speciālistu darbs, kas tiek aprēķināts stundās. Atšķirības nereti rodas tādēļ, ka konkursu dalībnieki infrastruktūras uzturēšanai nepieciešamo resursus novērtē pārāk zemu. Dažkārt IT sistēmu izstrādātāji papildus sistēmai uztur arī atbalsta infrastruktūru, kas pēc būtības ir atsevišķs pakalpojumus. Šādas neprecizitātes nepieciešamo resursu novērtēšanā rada papildu izmaksas turpmākajā projekta dzīves gaitā.
Iegūstamie labumi un iespējamie riski
Valdis Stokenbergs ir pārliecināts, ka iegūstamie labumi ir acīmredzami.
Saistoties ar MicroLink Latvia Centrālajām sistēmām - profesionālu IT infrastruktūru apkalpojošu firmu, tiek noslēgts līgums, kur paredzēti precīzs darba apjoms, reakcijas un bojājumu novēršanas laiks, kā arī garantijas un soda sankcijas. Tā klientam ir daudz augstāka līmeņa drošība un arī garantijas. Ja klients noslēdz līgumu par savas IT infrastruktūras izvietošanu datu centrā, viņš iegūst drošu vidi datu apstrādei un glabāšanai, neinvestējot tajā milzīgus līdzekļus.
Tā kā attālinātajos risinājumos riskantākā vieta ir sakaru pieslēgumi, ML ar tiem nodarbojas īpaša specializēta nodaļa, kas piedāvā tehnoloģiski modernākos un drošākos risinājumus: klienta virtuālo privāto tīklu (VPN tuneļus), šifrētus kanālus publiskajos tīklus, kā arī līnijas līdz klienta objektam. Šie kanāli ir ar konkrētu un garantētu datu pārraides ātrumu, tos var nodalīt no publiskajiem sakaru kanāliem, jo, piemēram, Rīgā tagad ir plašas iespējas izvietot optiskos kabeļus. Jebkura risinājuma izvēli nosaka klienta prasības un iespējas
Izvietojot pie sevis klienta sistēmas infrastruktūru, ML uzņemas gan risku, gan atbildību par drošību un sistēmas darbību atbilstoši noslēgtajam līgumam. Jau tuvākajā nākotnē klientiem piedāvās arī biznesa riska apdrošināšanu gadījumos, kad ML tiek nodota visa klienta biznesa IT infrastruktūra.
Valdis Stokenbergs uzsver: - Mēs apzināmies, cik liela ir mūsu atbildība klientu priekšā, un ar šo atbildības apziņu strādā arī ikviens mūsu darbinieks. ML galvenā priekšrocība esam lielākais IT uzņēmums Baltijā un varam uzņemties saistības par visa Baltijas reģiona apkalpošanu. Mēs varam izmantot savus resursus pakalpojumu sniegšanai klientiem, kuru uzņēmumiem ir filiāles visā Baltijā.
Otra mūsu priekšrocība mēs neturam katrā valstī daudz speciālistu, bet šos resursus sadalām pēc nepieciešamības starp Baltijas valstīm atbilstoši konkrēto klientu vajadzībām konkrētajā laikā un situācijā. Mēs esam gatavi apkalpot katru klientu atbilstoši viņa biznesa prasībām.
Vēl svarīgi, ka MicroLink Latvija nodrošina iespējami pilnīgāko IT pakalpojumu spektru, sākot ar programmatūras izstrādi, infrastruktūras piegādi, apkalpošanu un attīstīšanu, kas liecina par pieredzi un zināšanām, ko varam nodot potenciālajiem klientiem.
SIA MicroLink Latvia
Dzirnavu ielā 91
Rīgā, LV-1011
Tālr. 7020000;
Fakss 7020009
microlink@microlink.lv