Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Jauni pakalpojumi - svaiga pieeja

   

Autors

 

Jauni, aizvien daudzveidīgāki pakalpojumi dažādiem biznesa segmentiem, - tas jau vairākus gadus ir viens no Lattelekom SIA darbības vadmotīviem. Var gadīties, ka kāds no pakalpojumiem pirmajā brīdī pat īsti neasociējas ar uzņēmuma līdzšinējo darbību. Vai Lattelekom vēlas pārsteigt klientus? Nē, drīzāk gan saskatīt biznesa potenciālu un piedāvāt risinājumus arī tur, kur to līdz šim nebija. Tas attiecas arī uz diviem Lattelekom Jauno biznesu daļas piedāvātajiem pakalpojumiem - WebTelefonference un otoPILOT.

 

Bizness - kā ūdens

Kā atzīst Jauno biznesu daļas Izpētes un attīstības nodaļas direktors Jurijs Švecovs, visveiksmīgākie biznesa risinājumi parasti rodas tad, ja jaunie projekti top ar lielu pārliecību, ka piedāvājums ir tieši tāds, kādu gaida klients. Un ja vēl pati komanda strādā ar lielu degsmi, ja pašiem patīk gan radošās idejas, gan rezultāts, tad viss kārtībā. - Bizness ir kā ūdens,  - uzskata Jurijs Švecovs, -  kas atrod tukšas vietas un tās aizpilda. Protams, atšķirībā no ūdens mēs šo neaizpildīto nišu vispirms profesionāli novērtējam.

Jaunie pakalpojumi attiecas uz ļoti atšķirīgiem biznesa virzieniem: WWebTelefonference ir tuva tradicionālajai telefonijas pasaulei, bet tās ietērps un būtība ir gluži moderna, - tas ir integrēts telekomunikāciju pakalpojums ar interneta iespējām. Turpretī mobilais portāls otoPILOT ir pasaule, kurā labprāt dzīvo aktīvākie jaunieši.

 

WebTelefonference

Pozitīva pieredze Skandināvijā

Lattelekom pakalpojumu WebTelefonference piedāvā biznesa klientiem kopš 1. jūnija, un patlaban vēl turpinās tā pilotfāze, kad tiek dziļāk izpētīts tirgus potenciāls. Lattelekom sniedz šo pakalpojumu sadarbībā ar Norvēģijas uzņēmumu NetConnect Systems AS, kurš jau piecus gadus ar labiem panākumiem piedāvā WebTelefonferences  visā Skandināvijā. Šis uzņēmums ļoti strauji aug un ir viens no nozīmīgākajiem Skandināvijas telekomunikāciju integrēto risinājumu tirgū.

- Pakalpojuma popularitāte ziemeļvalstīs ir lielisks arguments tā piedāvājumam Latvijā, - stāsta Pakalpojumu vadības un attīstības centra izpētes un attīstības vadītāja Karīna Ceriņa. -  WebTelefonferences kļūst aizvien aktuālākas uzņēmumiem, kuriem ir plašs filiāļu un partneru loks ārvalstīs, kā arī dažādās pilsētās vienas valsts teritorijā. Izmantojot šo pakalpojumu, konferencē var virtuāli piedalīties visi vajadzīgie cilvēki, kuri reāli atrodas katrs savā kabinetā dažādās pasaules valstīs. Nav vajadzīgas ne telpas, ne aprīkojums, ne arī sarežģīts organizēšanas process. Arī šādas web konferences dalībnieku skaits nav ierobežots. Turklāt visus WebTelefonferences izdevumus (maksu par sarunu laiku un konferences ierakstu) sedz tās organizatori. Uzaicinātajiem atliek tikai piedalīties.

 

Kā tas notiek?

Lai izmantotu WebTelefonferences priekšrocības, vajadzīgs vienīgi dators ar jebkādu interneta pieslēgumu (var būt arī iezvanpieeja) un visparastākais fiksētais (var būt arī mobilais) tālrunis, kuram ir flash un R taustiņš. Ar tālruņa palīdzību jāsastāda attiecīgā ciparu kombinācija, lai pievienotos konferencei. Protams, šim nolūkam nederēs vecie tālruņu modeļi ar ciparripu.  

Atšķirībā no tradicionālās telefonkonferences šī ir integrēta interneta vidē (www.meet.lv), un pakalpojuma risinājumu ir izstrādājis Lattelekom. Ieejot šajā vidē, konferences dalībniekiem jāievada lietotāja vārds un parole, ko piešķir Lattelekom. Konferences organizētāji (vienlaikus arī šī pakalpojuma abonenti) var izveidot tās dalībnieku sarakstus ar  tālruņu numuriem. Tos var aktivizēt, noklikšķinot uz attiecīgā numura meet.lv vidē un nospiežot izvēlnes pogu dial, tā ka konferences dalībniekiem var piezvanīt, nepaceļot tālruņa klausuli. Šai pašā vidē var publiskot arī dažādus dokumentus, kuri jāapspriež konferences dalībniekiem. Tie var būt gan Word, gan Excel, gan PowerPoint formātā, gan arī jebkāda veida attēli. Ar īpašu papildrīku (bultiņa, kādas teksta daļas iezīmēšana u.c.) palīdzību web telefonkonferences vadītājs var izdarīt arī dažādas atzīmes tekstā, lai īpaši pievērstu dalībnieku uzmanību kādai dokumenta detaļai. Ļoti ērta ir iespēja konferences laikā tiešsaistē nobalsot par kādu jautājumu (ja nobalso , iepretī dalībnieka vārdam parādās maza rociņa, ja nē - neparādās nekas), tā ka visiem ir skaidri redzams, kādi ir balsojuma rezultāti. Konferenci var vadīt ar web saskarnes palīdzību.

WebTelefonferences dalībnieki sarunājas cits ar citu ar tālruņa palīdzību (var ieslēgt arī skaļo režīmu). Vienlaikus meet.lv vidē var redzēt, kurš no dalībniekiem  konkrētajā brīdī runā (pie attiecīgā cilvēka vārda parādās piktogramma, kur attēlota galviņa, no kuras mutes nāk skaņas viļņi).

Tajā pašā interneta vidē var veidot arī uzaicinājumus uz konferencēm, un tie automātiski tiek izsūtīti vai nu uz mobilajiem tālruņiem īsziņas veidā vai uz e-pastu. Konferences organizētājs izmanto katrai konferencei noteiktu (atšķirīgu) PIN kodu un konferences virtuālās istabas numuru, lai uzaicinātu dalībniekus un lai viņi, izmantojot šos numurus kā paroli, varētu iekļūt šajā vidē un piedalīties konferencē. Nepiederošām personām nav iespējas piekļūt konferencei. Ļoti būtisks ir augstais WebTelefonferences drošības līmenis. Lai pieslēgtos pie šīs vides, tiek izmantots tāds pats protokols kā internetbanku lietotājiem - https. Protams, drošību garantē arī lietotāja vārda autorizācija.

Kā atzīst Karīna Ceriņa, liela WebTelefonferences priekšrocība ir arī iespēja ierakstīt sarunu web interfeisā, lai vēlāk varētu noklausīties vēlreiz. Tiesa, šādā gadījumā organizatoram jāmaksā par katru ieraksta minūti. Tiek piedāvāta iespēja saglabāt informāciju konferences vidē, kur maksa tiek aprēķināta par katru megabaitu. Šobrīd ir izstrādātas arī divas WebTelefonferences tarifu zonas - atkarībā no tā, kurās valstīs atrodas konferences dalībnieki.

Īpaši kārdinošs ir Lattelekom piedāvājums pirmo mēnesi izmēģināt šo pakalpojumu  bez maksas, ja sarunu laiks un datu glabāšana nepārsniedz 100 latu robežas. Lai paši pārliecinās, cik efektīva šāda jauna saziņas iespēja var būt viņu biznesam.

 

Plašāku informāciju var iegūt, piezvanot  pa www.meet.lv norādītajiem tālruņiem, kā arī biznesa klientu apkalpošanas dienestam pa bezmaksas tālruni 800 77 77.[kc1] 

 

 

otoPILOT

Mobilais portāls otoPILOT - tā ir kustība, attīstība, bagātīgs saturs. Ja jūsu mobilajā telefonā ir otoPILOT, tas nozīmē, ka līdzi allaž ir labs palīgs - jūsu personiskās informācijas vadītājs, vārdā Oto.

Stāsta Lattelekom Izpētes un attīstības nodaļas otoPILOT projekta vadītāja Gunita Bullīte: - otoPILOT ir tapis sadarbībā ar mūsu partneri, mobilo aplikāciju pakalpojumu sniedzēju DEAC. Mobilajā portālā ir apkopots saturs no Apollo, 118 un portāla OTO. Apvienotas arī abu uzņēmumu - DEAC un Lattelekom - tehnoloģiskās iespējas un norēķinu sistēma. Pakalpojums izmanto LMT GRPS datu pārraides tīklu. Mūs atbalsta arī citi partneri. Ir izveidojusies sadarbība ar mobilo telefonu ražotāju Nokia, kā arī ar tirdzniecības tīkliem TeleParks, Dual, Trodeks un Elkor.

Mobilo tālruņu  lietotāji jau ir iepazinuši interneta satura iespējas mobilajā tālrunī, izmantojot WAP lapas. Atšķirībā no tām, mobilas portāls otoPILOT ir krāsains, informāciju papildina ikonas, attēli, uzlabota navigācija un informācijas meklēšanas iespējas. OtoPILOT piedāvā dažādus interaktīvos pakalpojumus: e-pastu, īsziņas, čatu, mobilās piezīmes, mobilo galeriju (otoPILOT klientam ir iespēja sūtīt 20 īsziņas bez maksas un glabāt galerijā 36 attēlus). Portālā ir iekļautas arī Apollo ziņas: gan karstās, gan arī tādas, kas  sagrupētas pēc satura.  Lietotājiem ar otoPILOT palīdzību ir iespēja uzzināt par izklaides iespējām Rīgā un citviet Latvijā, kā arī atrast citu  nepieciešamo informāciju (piemēram, uzņēmuma adresi un atrašanās vietu), kuru apkopojis uzziņu dienests 118.

Pieslēdzot otoPILOT, gan ziņas, gan uzziņu un izklaides informācija, gan arī interaktīvie rīki būs pieejami jebkurā laikā, kad tas nepieciešams. Visu to, ko  interneta lietotāji ir pieraduši redzēt tradicionālajos portālos, tagad var aplūkot arī mobilajā tālrunī. Tā ir  iespēja, kādas līdz šim nebija.

Svarīgi, ka šajā mobilajā risinājumā ir apvienotas mobilo tehnoloģiju un interneta iespējas. Tiesa, jāatceras, ka otoPILOT pieejams tikai LMT pastāvīgā pieslēguma klientiem (OKartes lietotāji to nevar izmantot),  turklāt tālrunim ir jābūt ar WAP 1.2.1 vai WAP 2.0 funkcionalitāti. Tā kā mobilajam portālam var piekļūt ar GPRS palīdzību, tad ir jābūt  GPRS datu pārraides pieslēgumam un tālrunī konfigurētiem GPRS parametriem. Šobrīd  otoPILOT ir pieejams  desmit Nokia tālruņu modeļiem: 3510i, 3650, 5100, 6100, 6610, 7650, 7210, 7250, 8910i, 6800. Atšķirībā no tradicionālajiem interneta portāliem, otoPILOT ir maksas pakalpojums, par kura abonēšanu mēnesī jāmaksā  LVL 4,85 (ar PVN). Lai jaunie  lietotāji paši varētu novērtēt krāsainā mobilā portāla priekšrocības, otoPILOT viņiem dāvina 14 dienu bezmaksas piekļuvi portālam.

Pilots, vārdā Oto, svinīgi palaists Latvijas  debesīs 31. jūlijā. Lattelekom sadarbības partneris, uzņēmums DEAC, arī turpmāk rūpēsies, lai šai mobilajai informācijas lidmašīnai nekad nepietrūktu benzīna (t.i., svaiga satura).

 

Gunta KĻAVIŅA

 

 

  

 

 

 


 [kc1]Primāri būtu jāakcentē meet.lv, un tikai pēc tam apkalpošanas dienests

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001