Mājas IP telefonija
Alcatels IP Voice at Home solution offers users a modern communication
Alcatel IP telefonijas risinājums
nodrošina lietotājiem modernus pakalpojumus, kuri ļauj
lietderīgāk izmantot operatora DSL infrastruktūru, vienlaikus
radot papildu ieņēmumus un stiprinot klientu lojalitāti.
Kā
paaugstināt pakalpojumu rentabilitāti
Konkurencei
telekomunikāciju pakalpojumu tirgū nemitīgi pieaugot,
tradicionālo publiskā tīkla pakalpojumu sniedzējiem
kļūst aizvien grūtāk nosargāt pozīcijas.
Konkurētspējas saglabāšanai (īpaši ar mobilo
tīklu operatoriem) jāpaaugstina pašreizējo pakalpojumu
rentabilitāte, vienlaikus radot jaunas ieņēmumu plūsmas un
piedāvājot jaunus pakalpojumus.
Plašas
iespējas rada interneta popularitāte. Operatori cenšas
iegūt gan biznesa, gan privātos klientus, izmantojot
visdažādākās tehnoloģijas, to skaitā xDSL.
Tirgū parādās jaunienācēji ar jaunām
lietojumprogrammām (ziņojumu apmaiņa u. c.),
tādējādi cenšoties sagrābt daļu no
lietotāja telekomunikāciju pakalpojumu budžeta.
Operators
var piedāvāt tādas pievilcīgas pakalpojumu paketes kā
mājas IP telefonijas risinājumu (IP Voice at Home; sk. 1.
zīm.). Tas paredzēts privātiem lietotājiem
īpaši ģimenēm, kurās pusaudžiem bieži vien
jācīnās par iespēju izmantot telefona līniju. IP
Voice at Home maina jēdziena zvanīt nozīmi. Parastu
telefonsarunu var apvienot ar čatu kombinācijā ar video un/vai
daudzpušu konferenčsakariem.
Biznesa situācija
Paplašinoties
interneta lietošanai, aizvien vairāk ir zvanu ar ilgu savienojuma
laiku, kas aizņem telefona līnijas, bet dod nelielu peļņu.
Lai nosargātu savu ieņēmumu bāzi un klientu
apkalpošanas kvalitāti, operatori piedāvā alternatīvas
zvanīšanas metodes balss pastu, pāradresāciju (uz mobilo
tālruni), papildlīniju un ISDN līniju.
Aizvien
populārāki, īpaši ģimenēs, kur ir pusaugu
bērniem, kļūst platjoslas interneta pieslēgumi. Tie ir
parocīgi ne vien jaunu pakalpojumu nodrošināšanai, bet
arī to izmaksu kontroles uzlabošanai.
Pat
tad, ja abonenta līnija nav aizņemta ar interneta savienojumu un
pusaudžiem ir mobilie tālruņi, viņi tomēr cenšas
lietot fiksēto līniju savienojuma lētuma dēļ.
Tāpēc nereti gadās, ka vairāki cilvēki vienlaikus
vēlas lietot telefonu, taču tas nav iespējams. Tas, protams,
samazina operatora ieņēmumus.
Fiksēto
sakaru operatoriem jārēķinās, ka daudziem
potenciālajiem klientiem pievilcīgāki šķiet mobilo
operatoru un jaunpienācēju (Microsoft, Yahoo un AOL)
pakalpojumi, kuri sniedz jaunas komunikācijas iespējas ar
dažādu ziņojumpārraides programmu palīdzību.
Šie jaunie tirgus dalībnieki sāk veidot ilgtermiņa
attiecības ar klientiem. Turklāt DSL operatoriem
jārēķinās arī ar kabeļtelevīzijas
operatoriem, kuri vienlaikus var piedāvāt t. s. trīs pakalpojumu
paketi: TV, interneta piekļuvi un balss sakarus.
Bieži
vien, atdodot interneta pieslēguma klientu šādam kabeļu
operatoram, tas pārņem arī balss pakalpojumu
nodrošināšanu. Korelācija starp abiem pakalpojumiem var
sasniegt pat 70 procentus. Piemēram, Ziemeļamerikas DSL operatori jau
samierinājušies ar augstu klientu atbirumu, turklāt
novērotāji atzīmē, ka pat divu procentu atbirums
varētu būt diezgan pieticīgs vērtējums.
DSL
operatoru interesēs ir gūt maksimāli lielu vidējo
mēneša ienākumu no katra klienta, efektīvi izmantojot
instalēto bāzi, kurā investēts ne mazums
līdzekļu.
IP Voice at Home risinājums
Alcatel piedāvā IP Voice at Home kā
veidu iepriekšminēto jautājumu risināšanai. Veidojot
otro (vai trešo) līniju ar datora un platjoslas interneta
pieslēguma palīdzību, pamata telefona līnija ir brīva
pat tad, ja pusaudzis veic savienojumu ar datora palīdzību.
Kombinējot balss sakarus ar citiem (čats, videotelefons, konference),
operators kļūst pievilcīgs partneris pašreizējiem un
nākotnes klientiem.
IP Voice at Home konfigurācija un sastāvdaļas
2.
zīmējumā parādīts risinājums, kurš
privātajiem abonentiem nodrošina IP bāzētu
telekomunikāciju un multivides pakalpojumus. Tas ir pilns end-to end risinājums,
kurā Alcatel produkti pārstāvēti, sākot no
piekļuves slāņa līdz pat pakalpojuma slānim
konverģenta nākošās paaudzes tīkla ietvaros.
Arhitektūra pilnībā atbalsta SIP (Session Initiaton Protocol)
protokolu vispiemērotāko daudzpakalpojumu IP videi.
Risinājuma sastāvdaļas
Centrālais
elements ir Alcatel 5020 Softswitch komutācijas platforma, kura
nodrošina savienojuma un sesijas kontroli. Alcatel 5020 Softswitch kalpo
par multivides izsaukumu serveri MultiMedia Call Server (MMCS),
ļaujot sadarboties visiem tīkla elementiem, kas iesaistīti IP
Voice at Home pakalpojuma nodrošināšanā.
Alcatel
5430 Session Resource Broker (SRB)
pēc Alcatel 5020 Softswitch pieprasījuma kontrolē
izsaukuma piekļuvi dažādiem tīkla elementiem,
nodrošinot garantētu pakalpojumu kvalitāti (QoS) un netraucējot
citiem pakalpojumiem. Piemēram, Alcatel 5450 Access Border Gate (ABG)
atver vai aizver atbilstošu caurumu, caur kuru pakalpojums tiks
nodrošināts ar tam nepieciešamo joslas platumu.
Alcatel
8605 MultiMedia Application Server (MMAS)
sadarbojas ar Alcatel 5020 Softswitch, lai
piegādātu multivides pakalpojumus lietotājam. Šī
platforma uztur visus ar risinājumu saistītos multivides servisus,
piemēram, Alcatel 8604 Presence Server, Alcatel 8626 MultiMedia Phone lietojumprogrammu
un Alcatel 8628 MultiMedia Instant Conferencing, kā arī visu IP
Voice at Home lietotāju profilus.
Alcatel
7510 Media Gateway (MG) atrodas
uz IP tīkla un PSTN tīkla robežas, savieno abus tīklus, un
to kontrolē Alcatel 5020 Softswitch. MG vārteja veic
signālu konversiju starp pakešu un līniju komutācijas
tīklu.
Pakalpojumu pārskats
IP
Voice at Home nodrošina
šādus pakalpojumus:
·
piešķir standarta
telefona numuru IP Voice at Home abonentam, lai to varētu
sazvanīt no publiskā telefona tīkla;
·
tūlītējā
ziņojuma nosūtīšana (instant messaging) ļauj
abonentiem čatot tiešaistes režīmā;
·
videotelefonijas klients
ļauj izsaucējam un izsaucamajam runāt aci pret aci,
padarot sarunu interaktīvāku;
·
neatbildēto izsaukumu
saraksts;
·
baltais un melnais saraksts
parāda ienākošos un izejošos izsaukumus, ļaujot
operatoram un vecākiem labāk kontrolēt abonentu un bērnu
komunikāciju;
·
Click2Dial ļauj abonentam ar peles klikšķi
veidot izsaukumu tieši no personiskā kataloga vai neatbildēto
izsaukumu saraksta;
·
papildus pieejamā
videokonferences funkcija ļauj IP Voice at Home abonentiem
sākt diskusiju no sava datora un pievienot sarunai draugus, kuriem
arī ir pieejams šis serviss;
·
lietotājprofila
menedžmenta funkcija ļauj abonentam uzstādīt personiskos
programmas parametrus.
Risinājuma priekšrocības
Ieguvēji
ir visi IP Voice at Home risinājumā iesaistītie:
lietotāji, vecāki un bērni, fiksēto sakaru operators un Alcatel.
Pusaudžiem
galvenā priekšrocība ir iespēja izmantot pievilcīgu
modernu komunikācijas rīku. Papildus tas garantē slepenību,
jo iespējams zvanīt no datora savā istabā neuztraucoties,
ka vecāki varētu dzirdēt sarunu.
IP
Voice at Home pamatideja ir
nodrošināt tīņus ar pakalpojumu, kurš
būtībā kļūst par viņu komunikācijas
līdzekli mājās. Ārpus mājas šo lomu pilda
mobilais tālrunis.
Vecāku
ieguvums: izdevumu kontrole ‑ viens rēķins par visiem
pakalpojumiem, kas saņemti pa fiksēto līniju, un daudz
retāka nepieciešmība lietot vārdus: -Vai tu, lūdzu,
nevarētu atbrīvot telefonu? Es gaidu svarīgu zvanu.
Operatoram
IP Voice at Home ir pievilcīgs vairāku iemeslu dēļ:
·
ierobežots
investīciju apjoms un nekas nav jāmaina abonenta telpās, jo
pakalpojumam izmanto esošo DSL līniju un paša abonenta datoru;
·
piedāvājot abonentam
tradicionālo telefona numuru, operators veido sinerģiju starp
telefona un DSL tīklu, izvairoties no interneta telefonijas
trūkumiem;
·
pirmie operatori, kuri
piedāvās šādu pakalpojumu, iegūs tirgus daļu un
samazinās abonentu atbirumu;
·
saprātīgi
piedāvājot pakalpojumu, operators varēs pārdot
augstākas vērtības pieslēgumu (DSL un, iespējams,
arī balss pieslēgumu);
·
IP Voice at Home piesaistīs ne vien sākotnējos
abonentus, bet arī viņu draugus.
Visbeidzot,
novatoriskais Alcatel pakalpojums pārliecinās operatorus, ka Alcatel
kļūst ne vien par iekārtu, bet arī pilnīgu
risinājumu piegādātāju un turpmāku
stratēģisko partneri.
Ieviešot
IP Voice at Home pakalpojumu, fiksēto sakaru operatori
kļūst par vērtīgākiem privāto klientu partneriem.
Attīstot jaunus un ienesīgus pakalpojumus, aug operatoru
atpazīstamība un ieņēmumi, klientu uzticība.
IP
Voice at Home pakalpojuma
lietotāji mājās var optimizēt sakaru sistēmu, uzlabot
izmaksu kontroli, efektīvāk izmantot jaunāko tehnoloģiju,
lietojumprogrammu, kā arī interneta un ierasto telefona sakaru
integrācijas sniegtās iespējas.
Pēc Alcatel Telecommunications Review
materiāliem
sagatavojis Indulis
BEIŠĀNS
Alcatel
Baltics
NSD birojs
Stārķu
ielā 9
Rīgā,
LV-1084
Tālr.
7085254
Fakss 7085205
E-pasts: info@alcatel.lv
Alcatel IP telefonijas risinājums nodrošina lietotājiem modernus pakalpojumus, kuri ļauj lietderīgāk izmantot operatora DSL infrastruktūru, vienlaikus radot papildu ieņēmumus un stiprinot klientu lojalitāti.
Kā paaugstināt pakalpojumu rentabilitāti
Konkurencei telekomunikāciju pakalpojumu tirgū nemitīgi pieaugot, tradicionālo publiskā tīkla pakalpojumu sniedzējiem kļūst aizvien grūtāk nosargāt pozīcijas. Konkurētspējas saglabāšanai (īpaši ar mobilo tīklu operatoriem) jāpaaugstina pašreizējo pakalpojumu rentabilitāte, vienlaikus radot jaunas ieņēmumu plūsmas un piedāvājot jaunus pakalpojumus.
Plašas iespējas rada interneta popularitāte. Operatori cenšas iegūt gan biznesa, gan privātos klientus, izmantojot visdažādākās tehnoloģijas, to skaitā xDSL. Tirgū parādās jaunienācēji ar jaunām lietojumprogrammām (ziņojumu apmaiņa u. c.), tādējādi cenšoties sagrābt daļu no lietotāja telekomunikāciju pakalpojumu budžeta.
Operators var piedāvāt tādas pievilcīgas pakalpojumu paketes kā mājas IP telefonijas risinājumu (IP Voice at Home; sk. 1. zīm.). Tas paredzēts privātiem lietotājiem īpaši ģimenēm, kurās pusaudžiem bieži vien jācīnās par iespēju izmantot telefona līniju. IP Voice at Home maina jēdziena zvanīt nozīmi. Parastu telefonsarunu var apvienot ar čatu kombinācijā ar video un/vai daudzpušu konferenčsakariem.
Biznesa situācija
Paplašinoties interneta lietošanai, aizvien vairāk ir zvanu ar ilgu savienojuma laiku, kas aizņem telefona līnijas, bet dod nelielu peļņu. Lai nosargātu savu ieņēmumu bāzi un klientu apkalpošanas kvalitāti, operatori piedāvā alternatīvas zvanīšanas metodes balss pastu, pāradresāciju (uz mobilo tālruni), papildlīniju un ISDN līniju.
Aizvien populārāki, īpaši ģimenēs, kur ir pusaugu bērniem, kļūst platjoslas interneta pieslēgumi. Tie ir parocīgi ne vien jaunu pakalpojumu nodrošināšanai, bet arī to izmaksu kontroles uzlabošanai.
Pat tad, ja abonenta līnija nav aizņemta ar interneta savienojumu un pusaudžiem ir mobilie tālruņi, viņi tomēr cenšas lietot fiksēto līniju savienojuma lētuma dēļ. Tāpēc nereti gadās, ka vairāki cilvēki vienlaikus vēlas lietot telefonu, taču tas nav iespējams. Tas, protams, samazina operatora ieņēmumus.
Fiksēto sakaru operatoriem jārēķinās, ka daudziem potenciālajiem klientiem pievilcīgāki šķiet mobilo operatoru un jaunpienācēju (Microsoft, Yahoo un AOL) pakalpojumi, kuri sniedz jaunas komunikācijas iespējas ar dažādu ziņojumpārraides programmu palīdzību. Šie jaunie tirgus dalībnieki sāk veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem. Turklāt DSL operatoriem jārēķinās arī ar kabeļtelevīzijas operatoriem, kuri vienlaikus var piedāvāt t. s. trīs pakalpojumu paketi: TV, interneta piekļuvi un balss sakarus.
Bieži vien, atdodot interneta pieslēguma klientu šādam kabeļu operatoram, tas pārņem arī balss pakalpojumu nodrošināšanu. Korelācija starp abiem pakalpojumiem var sasniegt pat 70 procentus. Piemēram, Ziemeļamerikas DSL operatori jau samierinājušies ar augstu klientu atbirumu, turklāt novērotāji atzīmē, ka pat divu procentu atbirums varētu būt diezgan pieticīgs vērtējums.
DSL operatoru interesēs ir gūt maksimāli lielu vidējo mēneša ienākumu no katra klienta, efektīvi izmantojot instalēto bāzi, kurā investēts ne mazums līdzekļu.
IP Voice at Home risinājums
Alcatel piedāvā IP Voice at Home kā veidu iepriekšminēto jautājumu risināšanai. Veidojot otro (vai trešo) līniju ar datora un platjoslas interneta pieslēguma palīdzību, pamata telefona līnija ir brīva pat tad, ja pusaudzis veic savienojumu ar datora palīdzību. Kombinējot balss sakarus ar citiem (čats, videotelefons, konference), operators kļūst pievilcīgs partneris pašreizējiem un nākotnes klientiem.
IP Voice at Home konfigurācija un sastāvdaļas
2. zīmējumā parādīts risinājums, kurš privātajiem abonentiem nodrošina IP bāzētu telekomunikāciju un multivides pakalpojumus. Tas ir pilns end-to end risinājums, kurā Alcatel produkti pārstāvēti, sākot no piekļuves slāņa līdz pat pakalpojuma slānim konverģenta nākošās paaudzes tīkla ietvaros. Arhitektūra pilnībā atbalsta SIP (Session Initiaton Protocol) protokolu vispiemērotāko daudzpakalpojumu IP videi.
Risinājuma sastāvdaļas
Centrālais elements ir Alcatel 5020 Softswitch komutācijas platforma, kura nodrošina savienojuma un sesijas kontroli. Alcatel 5020 Softswitch kalpo par multivides izsaukumu serveri MultiMedia Call Server (MMCS), ļaujot sadarboties visiem tīkla elementiem, kas iesaistīti IP Voice at Home pakalpojuma nodrošināšanā.
Alcatel 5430 Session Resource Broker (SRB) pēc Alcatel 5020 Softswitch pieprasījuma kontrolē izsaukuma piekļuvi dažādiem tīkla elementiem, nodrošinot garantētu pakalpojumu kvalitāti (QoS) un netraucējot citiem pakalpojumiem. Piemēram, Alcatel 5450 Access Border Gate (ABG) atver vai aizver atbilstošu caurumu, caur kuru pakalpojums tiks nodrošināts ar tam nepieciešamo joslas platumu.
Alcatel 8605 MultiMedia Application Server (MMAS) sadarbojas ar Alcatel 5020 Softswitch, lai piegādātu multivides pakalpojumus lietotājam. Šī platforma uztur visus ar risinājumu saistītos multivides servisus, piemēram, Alcatel 8604 Presence Server, Alcatel 8626 MultiMedia Phone lietojumprogrammu un Alcatel 8628 MultiMedia Instant Conferencing, kā arī visu IP Voice at Home lietotāju profilus.
Alcatel 7510 Media Gateway (MG) atrodas uz IP tīkla un PSTN tīkla robežas, savieno abus tīklus, un to kontrolē Alcatel 5020 Softswitch. MG vārteja veic signālu konversiju starp pakešu un līniju komutācijas tīklu.
Pakalpojumu pārskats
IP Voice at Home nodrošina šādus pakalpojumus:
· piešķir standarta telefona numuru IP Voice at Home abonentam, lai to varētu sazvanīt no publiskā telefona tīkla;
· tūlītējā ziņojuma nosūtīšana (instant messaging) ļauj abonentiem čatot tiešaistes režīmā;
· videotelefonijas klients ļauj izsaucējam un izsaucamajam runāt aci pret aci, padarot sarunu interaktīvāku;
· neatbildēto izsaukumu saraksts;
· baltais un melnais saraksts parāda ienākošos un izejošos izsaukumus, ļaujot operatoram un vecākiem labāk kontrolēt abonentu un bērnu komunikāciju;
· Click2Dial ļauj abonentam ar peles klikšķi veidot izsaukumu tieši no personiskā kataloga vai neatbildēto izsaukumu saraksta;
· papildus pieejamā videokonferences funkcija ļauj IP Voice at Home abonentiem sākt diskusiju no sava datora un pievienot sarunai draugus, kuriem arī ir pieejams šis serviss;
· lietotājprofila menedžmenta funkcija ļauj abonentam uzstādīt personiskos programmas parametrus.
Risinājuma priekšrocības
Ieguvēji ir visi IP Voice at Home risinājumā iesaistītie: lietotāji, vecāki un bērni, fiksēto sakaru operators un Alcatel.
Pusaudžiem galvenā priekšrocība ir iespēja izmantot pievilcīgu modernu komunikācijas rīku. Papildus tas garantē slepenību, jo iespējams zvanīt no datora savā istabā neuztraucoties, ka vecāki varētu dzirdēt sarunu.
IP Voice at Home pamatideja ir nodrošināt tīņus ar pakalpojumu, kurš būtībā kļūst par viņu komunikācijas līdzekli mājās. Ārpus mājas šo lomu pilda mobilais tālrunis.
Vecāku ieguvums: izdevumu kontrole ‑ viens rēķins par visiem pakalpojumiem, kas saņemti pa fiksēto līniju, un daudz retāka nepieciešmība lietot vārdus: -Vai tu, lūdzu, nevarētu atbrīvot telefonu? Es gaidu svarīgu zvanu.
Operatoram IP Voice at Home ir pievilcīgs vairāku iemeslu dēļ:
· ierobežots investīciju apjoms un nekas nav jāmaina abonenta telpās, jo pakalpojumam izmanto esošo DSL līniju un paša abonenta datoru;
· piedāvājot abonentam tradicionālo telefona numuru, operators veido sinerģiju starp telefona un DSL tīklu, izvairoties no interneta telefonijas trūkumiem;
· pirmie operatori, kuri piedāvās šādu pakalpojumu, iegūs tirgus daļu un samazinās abonentu atbirumu;
· saprātīgi piedāvājot pakalpojumu, operators varēs pārdot augstākas vērtības pieslēgumu (DSL un, iespējams, arī balss pieslēgumu);
· IP Voice at Home piesaistīs ne vien sākotnējos abonentus, bet arī viņu draugus.
Visbeidzot, novatoriskais Alcatel pakalpojums pārliecinās operatorus, ka Alcatel kļūst ne vien par iekārtu, bet arī pilnīgu risinājumu piegādātāju un turpmāku stratēģisko partneri.
Ieviešot IP Voice at Home pakalpojumu, fiksēto sakaru operatori kļūst par vērtīgākiem privāto klientu partneriem. Attīstot jaunus un ienesīgus pakalpojumus, aug operatoru atpazīstamība un ieņēmumi, klientu uzticība.
IP Voice at Home pakalpojuma lietotāji mājās var optimizēt sakaru sistēmu, uzlabot izmaksu kontroli, efektīvāk izmantot jaunāko tehnoloģiju, lietojumprogrammu, kā arī interneta un ierasto telefona sakaru integrācijas sniegtās iespējas.
Pēc Alcatel Telecommunications Review materiāliem
sagatavojis Indulis BEIŠĀNS
Alcatel Baltics
NSD birojs
Stārķu ielā 9
Rīgā, LV-1084
Tālr. 7085254
Fakss 7085205
E-pasts: info@alcatel.lv