Klienti komunikāciju vērtē visaugstāk
KLIENTI KOMUNIKĀCIJU VĒRTĒ VISAUGSTĀK
Patiesi, ir vērts
reizi gadā organizēt informācijas dienu, ja ir, par ko
stāstīt un ko rādīt. Šī vienkāršā
atziņa radās pēc Microlink (ML) Infodienas
apmeklējuma 13. novembrī. Dienas garumā IT sabiedrības
pārstāvjiem, klientiem, arī žurnālistiem notika ap 40
biznesa, risinājumu un tehnoloģiju prezentāciju, kas
ļāva secināt, ka aizvadītajā gadā Microlink
ir turpinājis sekmīgi nostiprināt līdera vietu Baltijas IT
biznesā un integrētu IKT risinājumu jomā Latvijā.
Infodienai
toni uzdeva ML direktors Jānis Bergs, vairāk nekā 200
cilvēku plašajai auditorijai uzsvērdams, ka ML, tāpat
kā tā klienti, ir uzņēmums, kas arī pats joprojām
meklē IT risinājumus, ar kuriem efektīvāk sasniegt
vēlamo biznesa rezultātu.
Infodienā
piedzīvotais ļāva secināt ML apliecināja ne vien
tehnoloģiju, bet arī komunikācijas prasmi. Par
pēdējās jauno līmeni liecināja patiesā vēlme
iejusties klienta vajadzībās: IT projektu izstrādātāji
vairākkārt akcentēja, ka no pasūtītāja gaida
nevis projektējamo IS funkcionālo prasību uzskaitījumu, bet
gan vēlamo biznesa ieguvumu formulēšanu. Pašlaik biznesa
mērķu sasniegšanai projektētāji var piedāvāt
ļoti dažādus funkcionālus risinājumus. Ne tik
svarīga ir tehnoloģija, cik pasūtītāja un
projektētāja izpratne par veicamo uzdevumu, jo no tās
atkarīga projekta gaita.
Klienta
vajadzību un pozīcijas izpratni pauda arī citi ML nodaļu un
projektu vadītāji, kas aplūkoja tik aktuālus
jautājumus, kā, izmantojot IT, veicināt uzņēmuma
konkurētspēju un investīciju atdevi, kā pareizi ieviest
finanšu vadības IT risinājumus uzņēmumos, kad
kļūst izdevīgi izmantot servisa ārpakalpojumus un kādas
ir šo pakalpojumu priekšrocības un trūkumi. Notika
konsultācijas par pārmaiņām atskaitēs, Latvijai
iestājoties ES (E. Liepiņš, Ernst&Young), un par
iespējām ES struktūrfondu izmantošanā
uzņēmējiem - ar 2004. gada 1. aprīli privātais sektors
varēs pretendēt uz ES struktūrfondu piedāvāto
finansējumu projektu īstenošanai (I. Pīrāga, ML).
Informācija
par konkrētiem produktiem un projektiem bija sagatavota plašā
spektrā, atklājot ML bagātīgo pieredzi un
piedāvājumu. Uzņēmumu pārvaldībā tika
aplūkoti pazīstami un stabili produkti, kas
attīstījušies līdzi klienta vajadzībām -
finanšu un grāmatvedības programmatūra Apvārsnis,
informācijas sistēma DocLogix (3. versija; jaunas
iespējas dokumentu vadībai), SAP izmantošana (piebildīsim,
ka ML nesen ieguvis augstāko iespējamo SAP alianses partnera
statusu).
Tika analizēti
šajā gadā konkrētos uzņēmumos realizētie
projekti, piemēram,
§
Latvijas Valsts meži (izmantojot programmatūras Apvārsnis
vidi un pievienojot jaunus moduļus, realizēta biznesa procesu
integrācija teritoriāli izkliedētā vidē);
§
Pūres cehs (izmantojot programmatūras
Apvārsnis ražošanas moduli, panākta iespēja
operatīvi iegūt informāciju, saglabājot līdzšinējo
uzskaites sistēmu un nodrošinot datu analīzi dažādos
griezumos);
§
Centrālās statistikas
pārvaldes elektroniskā datu savākšanas sistēma un
tās tehniskais risinājums (IS izveidota, sadarbojoties CSP un ML );
§
2. līmeņa pensiju IS
ieviešana Latvijas Centrālajā depozitārijā (projekta pamatā ML izstrādātās
un Tallinas Fondu biržā ieviestās sistēmas adaptācija
Latvijas pensiju sistēmas prasībām).
Daudzsološs
ir ML interneta risinājumu piedāvājums, kam
nodrošinājums radīts ar METRO optiskā tīkla un PAN-Baltic
tīkla izveidi un kas praktisku īstenojumu gūs jau 2004. gada
sākumā:
METRO
tīkls Rīgā ir balstīts uz 1 Gb/s maģistrāles
savienojumu un nodrošina datu pārraides ātrumu līdz 100 Mb/s.
Tas dos arī iespēju izmantot balss pārraidi un savienot klienta
uzņēmuma birojus vienotā tīklā;
PAN-Baltic tīkls nodrošina datu
pārraidi starp visām trim valstīm ar ātrumu 155 Mb/s.
Tīkla izveide atvieglo Baltijas mērogā strādājošo
uzņēmumu darbību viens pakalpojumu sniedzējs visās valstīs
un vienota norēķinu sistēma. Papildu pakalpojums - telefonu
tīklu savienošana starp birojiem.
Tehnikas un
tehnoloģiju piedāvājums
Latvijas tirgū bija koncentrēts uz tādiem pazīstamu
ražotāju produktiem kā Hewlett Packard serveru saime HP
Integrity fleksibli seši serveri, kas var nodrošināt
strauji augošu IS vajadzības, un Blade serveru
tehnoloģijas (HP ProLiant BL sērija infrastruktūras
risinājumiem).
Microsoft jaunumi bija pārstāvēti
ar platformām uzņēmuma mēroga risinājumiem MS Office
2003 un Windows server 2003. Kā produkti, kam piemīt
jaunas iespējas efektīvas sadarbības veidošanā
uzņēmumā un biznesa procesu integrācijā, tika
demonstrēti programmprodukti Microsoft Office Info Path (kopā
ar BizTalk server) un MS SharePoint Server 2003. Microsoft.NET
tehnoloģiju ieguvumus demonstrēja konkrēta projekta
izstrādātāji, iepazīstinot ar Latvijas zivsaimniecības
administrācijas vienoto kontroles un informācijas sistēmu.
Kopumā ML infodiena
bija spirdzinoša ikvienam, kas noguris, sekojot Latvijas gausajai un
nedrošajai gaitai pretī e-sabiedrībai. Skaidrs, ka
šajā procesā e tehnoloģijas ir gatavas. Bet
sabiedrība? ML projektu vadītājs V. Gercāns
iezīmēja attieksmi pret IS izmantošanu, kāda 2003.
gadā ML atklājusies valsts un pašvaldību
institūcijās.
No 70 ML
aptaujātajiem iestādēm darbinieki par IS teikuši:
37 % IS
strādā, tā mūs apmierina;
27 % strādā,
bet vajag uzlabot;
18 % IS nav (no tiem 5 %
nezina, vai gribētu IS ieviest; 13 % domā, ka to ieviest nevajag).
Tas vien jau liecina, cik
plašs ir šis darbalauks, kura kultivēšanai par
zināšanu sabiedrību nepieciešamas ne tikai augstās
tehnoloģijas, bet vēl augstāka komunikācijas prasme. ML
sevi pārliecinoši piesaka abās jomās (cita starpā, to
atzinuši arī klienti veiktajās aptaujās). Uzticību ML vieš
arī tas, ka atbrīvojamies no izolētības daudzos projektos
izmantota Igaunijas speciālistu kompetence un aprobētie projekti. Tas
vairo klientu uzticību projektētājiem, saīsina
ieviešanas termiņus.
Laura KALINKA
Patiesi, ir vērts reizi gadā organizēt informācijas dienu, ja ir, par ko stāstīt un ko rādīt. Šī vienkāršā atziņa radās pēc Microlink (ML) Infodienas apmeklējuma 13. novembrī. Dienas garumā IT sabiedrības pārstāvjiem, klientiem, arī žurnālistiem notika ap 40 biznesa, risinājumu un tehnoloģiju prezentāciju, kas ļāva secināt, ka aizvadītajā gadā Microlink ir turpinājis sekmīgi nostiprināt līdera vietu Baltijas IT biznesā un integrētu IKT risinājumu jomā Latvijā.
Infodienai toni uzdeva ML direktors Jānis Bergs, vairāk nekā 200 cilvēku plašajai auditorijai uzsvērdams, ka ML, tāpat kā tā klienti, ir uzņēmums, kas arī pats joprojām meklē IT risinājumus, ar kuriem efektīvāk sasniegt vēlamo biznesa rezultātu.
Infodienā piedzīvotais ļāva secināt ML apliecināja ne vien tehnoloģiju, bet arī komunikācijas prasmi. Par pēdējās jauno līmeni liecināja patiesā vēlme iejusties klienta vajadzībās: IT projektu izstrādātāji vairākkārt akcentēja, ka no pasūtītāja gaida nevis projektējamo IS funkcionālo prasību uzskaitījumu, bet gan vēlamo biznesa ieguvumu formulēšanu. Pašlaik biznesa mērķu sasniegšanai projektētāji var piedāvāt ļoti dažādus funkcionālus risinājumus. Ne tik svarīga ir tehnoloģija, cik pasūtītāja un projektētāja izpratne par veicamo uzdevumu, jo no tās atkarīga projekta gaita.
Klienta vajadzību un pozīcijas izpratni pauda arī citi ML nodaļu un projektu vadītāji, kas aplūkoja tik aktuālus jautājumus, kā, izmantojot IT, veicināt uzņēmuma konkurētspēju un investīciju atdevi, kā pareizi ieviest finanšu vadības IT risinājumus uzņēmumos, kad kļūst izdevīgi izmantot servisa ārpakalpojumus un kādas ir šo pakalpojumu priekšrocības un trūkumi. Notika konsultācijas par pārmaiņām atskaitēs, Latvijai iestājoties ES (E. Liepiņš, Ernst&Young), un par iespējām ES struktūrfondu izmantošanā uzņēmējiem - ar 2004. gada 1. aprīli privātais sektors varēs pretendēt uz ES struktūrfondu piedāvāto finansējumu projektu īstenošanai (I. Pīrāga, ML).
Informācija par konkrētiem produktiem un projektiem bija sagatavota plašā spektrā, atklājot ML bagātīgo pieredzi un piedāvājumu. Uzņēmumu pārvaldībā tika aplūkoti pazīstami un stabili produkti, kas attīstījušies līdzi klienta vajadzībām - finanšu un grāmatvedības programmatūra Apvārsnis, informācijas sistēma DocLogix (3. versija; jaunas iespējas dokumentu vadībai), SAP izmantošana (piebildīsim, ka ML nesen ieguvis augstāko iespējamo SAP alianses partnera statusu).
Tika analizēti šajā gadā konkrētos uzņēmumos realizētie projekti, piemēram,
§ Latvijas Valsts meži (izmantojot programmatūras Apvārsnis vidi un pievienojot jaunus moduļus, realizēta biznesa procesu integrācija teritoriāli izkliedētā vidē);
§ Pūres cehs (izmantojot programmatūras Apvārsnis ražošanas moduli, panākta iespēja operatīvi iegūt informāciju, saglabājot līdzšinējo uzskaites sistēmu un nodrošinot datu analīzi dažādos griezumos);
§ Centrālās statistikas pārvaldes elektroniskā datu savākšanas sistēma un tās tehniskais risinājums (IS izveidota, sadarbojoties CSP un ML );
§ 2. līmeņa pensiju IS ieviešana Latvijas Centrālajā depozitārijā (projekta pamatā ML izstrādātās un Tallinas Fondu biržā ieviestās sistēmas adaptācija Latvijas pensiju sistēmas prasībām).
Daudzsološs ir ML interneta risinājumu piedāvājums, kam nodrošinājums radīts ar METRO optiskā tīkla un PAN-Baltic tīkla izveidi un kas praktisku īstenojumu gūs jau 2004. gada sākumā:
METRO tīkls Rīgā ir balstīts uz 1 Gb/s maģistrāles savienojumu un nodrošina datu pārraides ātrumu līdz 100 Mb/s. Tas dos arī iespēju izmantot balss pārraidi un savienot klienta uzņēmuma birojus vienotā tīklā;
PAN-Baltic tīkls nodrošina datu pārraidi starp visām trim valstīm ar ātrumu 155 Mb/s. Tīkla izveide atvieglo Baltijas mērogā strādājošo uzņēmumu darbību viens pakalpojumu sniedzējs visās valstīs un vienota norēķinu sistēma. Papildu pakalpojums - telefonu tīklu savienošana starp birojiem.
Tehnikas un tehnoloģiju piedāvājums Latvijas tirgū bija koncentrēts uz tādiem pazīstamu ražotāju produktiem kā Hewlett Packard serveru saime HP Integrity fleksibli seši serveri, kas var nodrošināt strauji augošu IS vajadzības, un Blade serveru tehnoloģijas (HP ProLiant BL sērija infrastruktūras risinājumiem).
Microsoft jaunumi bija pārstāvēti ar platformām uzņēmuma mēroga risinājumiem MS Office 2003 un Windows server 2003. Kā produkti, kam piemīt jaunas iespējas efektīvas sadarbības veidošanā uzņēmumā un biznesa procesu integrācijā, tika demonstrēti programmprodukti Microsoft Office Info Path (kopā ar BizTalk server) un MS SharePoint Server 2003. Microsoft.NET tehnoloģiju ieguvumus demonstrēja konkrēta projekta izstrādātāji, iepazīstinot ar Latvijas zivsaimniecības administrācijas vienoto kontroles un informācijas sistēmu.
Kopumā ML infodiena bija spirdzinoša ikvienam, kas noguris, sekojot Latvijas gausajai un nedrošajai gaitai pretī e-sabiedrībai. Skaidrs, ka šajā procesā e tehnoloģijas ir gatavas. Bet sabiedrība? ML projektu vadītājs V. Gercāns iezīmēja attieksmi pret IS izmantošanu, kāda 2003. gadā ML atklājusies valsts un pašvaldību institūcijās.
No 70 ML aptaujātajiem iestādēm darbinieki par IS teikuši:
37 % IS strādā, tā mūs apmierina;
27 % strādā, bet vajag uzlabot;
18 % IS nav (no tiem 5 % nezina, vai gribētu IS ieviest; 13 % domā, ka to ieviest nevajag).
Tas vien jau liecina, cik plašs ir šis darbalauks, kura kultivēšanai par zināšanu sabiedrību nepieciešamas ne tikai augstās tehnoloģijas, bet vēl augstāka komunikācijas prasme. ML sevi pārliecinoši piesaka abās jomās (cita starpā, to atzinuši arī klienti veiktajās aptaujās). Uzticību ML vieš arī tas, ka atbrīvojamies no izolētības daudzos projektos izmantota Igaunijas speciālistu kompetence un aprobētie projekti. Tas vairo klientu uzticību projektētājiem, saīsina ieviešanas termiņus.
Laura KALINKA