Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Gada laikā kļuvis piecreiz stiprāks

   

SIA „Telecentrs” no 2001

 

SIA Telecentrs ir telekomunikāciju pakalpojumu uzņēmums, kas attīsta alternatīvu, Latviju aptverošu datu pārraides un sakaru tīklu, izmantojot modernākās tehnoloģijas, pasaules nozīmīgāko ražotāju bezvadu iekārtas un optiku. Telecentrs iekārtas un tīklus apkalpo sertificēti speciālisti, kas pieredzi bezvadu platjoslas piekļuves sistēmu apkalpošanā ir ieguvuši lielos ASV un Latvijas telekomunikāciju uzņēmumos. Tā  rīcībā ir jau desmit bezvadu platjoslas piekļuves sistēmu bāzes stacijas – piecas Rīgā, pa vienai Ventspilī, Jelgavā, Daugavpilī, Valmierā un Liepājā, kas dod iespēju sniegt jaudīgus plaša spektra telekomunikāciju pakalpojumus klientiem arī citās Latvijas pilsētās. Lai gan  Telecentrs telekomunikāciju tirgū aktīvu darbību sācis tikai 2000.gadā, 2003.gada apgrozījums salīdzinājumā ar 2002. gadu ir audzis piecas reizes. Šajā laikā Telecentrs sava telekomunikāciju tīkla izbūvē un attīstībā ieguldījis vairāk nekā vienu miljonu latu un tuvāka pusgada laikā plāno investēt  vēl tikpat daudz.

 

Platjoslas datu pārraides kanāli

Telecentrs direktors Edgars Ricevs uzskata, ka uzņēmuma galvenā vērtība ir iespēja klientiem piedāvāt unikālus platjoslas datu pārraides sakaru kanālus ar datu pārraides ātrumu līdz pat 70 Mbit/s. Šajos kanālos ir iespēja stingri noteikt konkrētus pakalpojumu kvalitātes parametrus - pieslēguma garantēto un maksimālo ātrumu, datu pārraides aiztures laikus, informācijas plūsmu prioritizāciju, ko nodrošina unikālā Local Multipoint Distribution System (LMDS) tehnoloģija.

Jau pirmajā lielākajā  projektā Telecentrs izmantoja šo LMDS tehnoloģiju un tas bija Ventspils pašvaldības iestāžu datu pārraides tīkla izveide Ventspils e-pilsētas ietvaros. 2003. gadā realizēts arī kompleksais Rīgas domes pasūtījums izveidot vienoto datu pārraides tīklu pilsētas sociālajiem dienestiem, bibliotēkām un dzimtsarakstu nodaļām.

LMDS tehnoloģijas Ensemble Fiberless sistēma darbojas licencētos 26 un 28 GHz frekvenču diapazonos. Šī ir vienīgā tehnoloģija Baltijā, kas ir atbilstoša standartam IEEE802.16 jeb tā saucamajam WiMAX. WiMAX sistēma tiek lietota tikai jaudīgu datu un balss pārraides tīklu izbūvei lielās pilsētās. WiMAX nākotnē kalpos par pamatu 3G un 4G tīklu izbūvei. To būs iespējams izmantot ātrgaitas lokālo tīklu izbūvei lielās ražošanas teritorijās vai mikrorajonos, jo to datu pārraides ātrumu var pielīdzināt optikai.

 

Katram savienojumam – adaptīva datu pārraide

Pateicoties unikālai LMDS datu pārraides tehnoloģijai Adaptix™, ir iespējams nodrošināt piekļuves tīkla jaudu adaptīvu izmantošanu. Katram savienojumam Telecentrs var nodrošināt adaptīvu datu pārraidi, kas ekonomiski un efektīvi izmanto piekļuves tīkla jaudu kā virzienā uz pieslēgumu, tā arī no pieslēguma. Tas atļauj dinamiski un atbilstoši pārraidāmās vai saņemamās informācijas raksturam vai lietojumam izmantot kopējo kanāla ātrumu pēc nepieciešamības abos virzienos (upstream, downstream).

Telecentrs piedāvātā attālinātās pārvaldības sistēma ļauj pārraudzīt visas datu plūsmas (virtuālās ķēdes), kā arī konfigurēt savienojumu upstream/downstream ātrumus jebkurā attiecībā ar soli viens procents no kopējā kanāla datu pārraides ātruma, kas veido simt procentus (piemēram, 50:50%; 20:80 % vai 90:10 %). Adaptix™ nodrošina adaptīvo modulāciju jeb, citiem vārdiem sakot, sistēmu, kas strādā vienā modulācijā un, laika apstākļiem pasliktinoties, automātiski maina modulācijas līmeni, nodrošinot nepārtrauktu datu pārraides kanālu darbību.

 

Pieslēgumu uzraudzības sistēma

Lai klienti būtu pārliecināti, ka saņem tieši to pakalpojuma kvalitāti, par ko maksā, Telecentrs kopš šā gada septembra telekomunikāciju tirgū piedāvā jaunu pakalpojumu – klientu pieslēgumu uzraudzības jeb monitoringa sistēmu, kas ļauj pašam klientam, izmantojot interneta pārlūkprogrammu, visdažādākos griezumos kontrolēt un pārraudzīt datu pārraides un interneta pieslēgumu kvalitāti un  analizēt to par  paša izvēlētiem  laika periodiem.

Telekomunikāciju tirgū ir bieži gadījumi, ka negodprātīgs pakalpojumu sniedzējs maldina klientu, apsolot sniegt viņam noteiktu pakalpojumu ar vienu datu pārraides ātrumu, bet faktiski sniedzot daudz zemāka ātruma pakalpojumus. Šādos gadījumos pašam interneta lietotājam nav iespējas pārliecināties, vai pakalpojums viņam ir ticis sniegts nepārtraukti, tāpat kā  nav iespēju pierādīt šos trūkumus.

Ar Telecentrs pieslēgumu uzraudzības sistēmas palīdzību klients var redzēt cik liela ir viņa datu pārraides un interneta pieslēguma noslodze, fiksēt datu pārraides dīkstāves laiku un arī kļūdas, ja tādas ir. Tāpat ar šīs  monitoringa sistēmas palīdzību klients pats operatīvi var atklāt datu pārraides traucējumus un noteikt to cēloņus, kas ļauj ļoti ātri novērst to traucējumu avotus.  

- Ar šī pakalpojuma palīdzību Telecentrs ne tikai sniedz klientiem pilnīgu pārskatu par savu darbību, bet arī paaugstina pakalpojumu kvalitātes latiņu, jo Telecentrs klientam kvalitāte tagad ir redzama kā uz delnas, - ir pārliecināts Telecentra direktors Edgars Ricevs.

 

Sadarbības partneri

SIA Telecentrs galvenie sadarbības partneri ir BO VAS Latvijas Valsts Radio un televīzijas centrs un viens no lielākajiem Lietuvas telekomunikāciju uzņēmumiem AB Lietuvos Telekomas, ar kuru 2003. gada sākumā parakstīts līgums par starptautiskā interneta kanāla nodrošināšanu. Saskaņā ar šo līgumu Telecentrs kļuva par trešo telekomunikāciju operatoru Latvijā, kuram ir neatkarīga piekļuve starptautiskajiem interneta resursiem.

Sadarbības līgums par vienotu datu pārraides tīklu nodrošināšanu Lietuvas uzņēmumiem Latvijā  ir noslēgts arī ar Lietuvas mobilo sakaru operatoru UAB Bite GSM. Telecentrs kā infrastruktūras piegādātājs (Access Provider) iznomā arī savu tīklu resursus tādiem partneriem, kā, piemēram, SIA Microlink Latvija, SIA Digitālais ekonomiskās attīstības centrs un SIA Datu tīkli.

 

Klienti

Telecentrs Korporatīvo projektu vadītāja Dace Šafranska apliecina, ka Telecentra klienti patiesi visupirms novērtē pakalpojumu kvalitāti. Klientu daudzums strauji pieaug un nu jau pārsniedz pāris tūkstošus. Arī turpmāk Telecentrs pievērsīs vislielāko uzmanību augsta līmeņa klientu servisam un izstrādās tādus integrētus telekomunikāciju risinājumus, lai nevajadzētu atteikt nevienam potenciālajam klientiem to vēlmju realizācijā. Tieši Telecentra risinājumi ir interesanti un piemēroti tiem klientiem, kurus neapmierina DSL tehnoloģiskās iespējas un kuri finansiālu un tehnisku iemeslu dēļ nevar atļauties optiskā kabeļa risinājumu.

 

 

SIA Telecentrs

K. Barona ielā 13/15

Rīgā, LV-1011
Tālr. 7284608
Bezmaksas klientu tālrunis 8008115
Fakss 7283322
info@telecentrs.lv

www.telecentrs.lv

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001