DATI grupas vēstniecība Zviedrijā
DATI meitas uzòçmums Zviedrijâ
DATI grupa jau daudzus gadus ieņem
stabilu vietu Latvijas IT uzņēmumu vadošajā trijniekā.
Acīmredzot tas tāpēc, ka uzņēmumam allaž pieticis
drosmes izvirzīt sarežģītus mērķus, nebaidoties
riskēt un bieži vien pirmajiem iemīt jaunas takas. Tieši
pirms gada DATI grupa sāka vienu no šādiem
drosmīgiem projektiem, atklājot meitas uzņēmumu DATI
Sweden Zviedrijā. Turklāt šis ir pirmais Latvijas IT
uzņēmums Zviedrijā un, iespējams, arī
Skandināvijā. DATI grupai ir analoga pārstāvniecība
arī Vācijā. Par Zviedrijas projektu SP stāsta DATI grupas
Skandināvijas un Lielbritānijas reģiona direktora vietnieks
Gundars KŪLUPS.
Birojs Sandvikenā
2003. gada 10. aprīlī
atklāja DATI Sweden biroju Sandvikenā, nelielā
pilsētiņā aptuveni 180 km uz ziemeļiem no Stokholmas. DATI
birojs atrodas tehnoloģiju parkā, kur ir aptuveni 50 nelielu firmu
biroji. Zviedrijā ir populāri šādi biznesa centri, kur
firmām ir kopēja infrastruktūra, ēkas administrācija,
pat kopēšanas iekārtas.
Zviedrija ir sadalīta
reģionos, un 20 km uz dienvidiem no Sandvikenas ir Dālas upe. Uz
ziemeļiem no tās sākas speciālā ekonomiskā zona.
Tā kā ziemeļi it kā ir biznesam nepievilcīgi, šim
reģionam ir liels ES atbalsts, un uzņēmumi tur var saņemt
nodokļu atlaides. No otras puses, Arlandas lidosta arī ir uz
ziemeļiem no Stokholmas un sastrēgumstundās nokļūt
galvaspilsētā neiznāk daudz ātrāk kā
Sandvikenā. Tā kā DATI Sweden birojam izraudzīta
stratēģiski izdevīga vieta.
Savējie saprotas labāk
Ārpus Latvijas DATI grupa
darbojas trijos galvenajos reģionos: Baltijā, Centrāleiropā
(galvenokārt Vācijā) - valstīs ar ģermāņu
mentalitāti un angliski runājošās valstīs
Lielbritānijā un Skandināvijā. Katrā reģionā
ir atšķirīga pieeja mārketingam, katras DATI
pārstāvniecības darbinieki meklē klientus ar metodēm,
kas atbilst attiecīgās tautas mentalitātei un tirgus
situācijai.
Uzņēmuma
stratēģija, kas veiksmīgi sākās Vācijā un
attīstījās arī citur, kur ir DATI grupas
biroji, ir izmantot attiecīgās valsts speciālistus, kas labi
pārzina vietējos apstākļus, biznesa vidi, tirgu. Klienti
vairāk uzticas un vieglāk kontaktējas ar vietējiem, jo
savējie ir un paliek savējie. Piemēram, DATI Sweden
biroju vada zviedrs Peters Lundgrēns, kurš, gluži netipiski
ziemeļniekam, ir ļoti atvērts, neticami ātri prot
nodibināt kontaktus ar cilvēkiem. Peters Lundgrēns nodarbojas ar
mārketingu un sabiedriskajām attiecībām, strādā
ar klientiem un šobrīd ir vienīgais pastāvīgais
darbinieks DATI Sweden birojā. Viņš ir profesionāls
IT speciālists, savulaik strādājis kādā Zviedrijas
bankā par internetbankas ieviešanas projekta vadītāju.
Pēc tam kādu laiku bijis privātuzņēmējs. Gundars
Kūlups uzskata, ka Peters Lundgrēns ir labākais, ko
Zviedrijā iespējams atrast.
Uzņēmums kļuvis
atpazīstams
Zīmīgi, ka Dati grupa
par savu biznesa mērķi izvēlējusies tieši
Zviedriju, kur ir vislielākais IT tirgus Skandināvijā. Tas
patiesi ir milzīgs izaicinājums, ja šādā
pārpildītā tirgū mēģina iespraukties un
turklāt vēl atrast savu vietu biroja atvēršanas
brīdī vietējiem nepazīstama kompānija. Toties vēl
jo lielāks ir azarts un gandarījums, pierādot, ka iespējams
kļūt ne vien par atpazīstamu, bet arī visai vēlamu
(profesionāļu un klientu vērtējumā) partneri ar augstu
intelektuālo potenciālu un, protams, zemākām cenām.
Varētu domāt, ka,
pieņemot lēmumu par meitas uzņēmuma dibināšanu, DATI
grupai jau bija kontakti ar kādu potenciālo klientu
Zviedrijā. Tomēr, kā apliecina Gundars Kūlups, viss bija
jāsāk no nulles. Tiesa, nulles cikls celtniecībā ir
visatbildīgākais, jo ēkai tiek ielikti pamati un tieši no
tiem atkarīgs, cik stabila un pievilcīga būs visa būve.
Biznesa nulles cikls, protams, ir sabiedriskās attiecības,
rūpes par uzņēmuma atpazīstamību, tirgus izpēte,
potenciālo klientu apzināšana u. c. Varētu teikt, ka
uzņēmuma Sandvikenas birojs ir tāda kā DATI grupas
vēstniecība Skandināvijā, kas dara visu iespējamo, lai
popularizētu mātes uzņēmumu un pārliecinātu
potenciālos klientus un partnerus par piedāvāto pakalpojumu
pievilcību.
Šīs pūles
vainagojušās panākumiem, turklāt samērā
īsā laikā. - Vēl pērnā gada septembrī
zviedri īsti nebija dzirdējuši DATI Sweden vārdu, -
stāsta Gundars Kūlups, - bet tagad potenciālajiem klientiem tas
vairs nav tikai burtu salikums, viņi jau zina, ka šis
uzņēmums ir Zviedrijas tirgū. Šāds sasniegums gan nav
mērāms naudas izteiksmē, bet tas ir lielisks rezultāts.
Tas sasniegts, pateicoties
publikācijām par DATI Grupu Zviedrijas centrālajā
presē (publicēts ap 10 rakstu, to skaitā divas reizes - biznesa
avīzē Dagens Industri), vairākām vēstuļu
kampaņām, protams, arī tiešajiem kontaktiem un
pozitīvajām partneru atsauksmēm. Rezultatīva bijusi
arī aktīva piedalīšanās dažādos nozares
pasākumos, Stocholm Challenge un Baltic Challenge (www.balticchallenge.net).
Janvāra nogalē DATI grupa piedalījās nozares izstādē
Comdex Scandinavia 2004 Gēteborgā, Baltijas IS klāstera
stendā, kopā ar LITTA un Lattelekom. Aprīlī
Zviedrijas birojs organizē semināru sadarbībā ar Latvijas
Attīstības aģentūru un Latvijas vēstniecību
Stokholmā. Tēma - Zviedrijas uzņēmumu iespējas,
sadarbojoties ar Latviju. Seminārā uzstājas Stokholmas
universitātes profesors Stens Sodermans, kurš ir atzīts biznesa
attīstības speciālists.
Potenciālie darbības
virzieni
DATI Sweden koncentrē darbību
vairākos biznesa virzienos. Pirmkārt, sadarbība ar lielajām
IT konsultāciju kompānijām, piemēram, WM Data, Frontec,
Mandator. DATI Sweden sniedz konsultācijas un
piedāvā savus ārzonas resursus šo vietējā tirgus
līderu projektos. Pašreiz notiek sarunas par iesaistīšanos
lielā projektā, kurā tuvākajos gados varētu
strādāt pat līdz 50 DATI grupas speciālistu.
Ir veiktas iestrādes, lai nākotnē DATI Sweden varētu
sadarboties arī ar vienu no lielākajiem tērauda
ražotājiem pasaulē, uzņēmumu Sandvik,
kura centrālais birojs atrodas Sandvikenā.
DATI grupa izstrādā
risinājumus, adaptējot tos konkrētā klienta
vajadzībām, kā arī nodrošina vairāku jau
eksistējošu produktu integrāciju. Ir vairākas
iestrādes, kuras varētu saukt par produktiem, bet kas īstenībā
ir produkta sastāvdaļas, gluži tāpat kā
atsevišķi automašīnas elementi - motors, piekares bloki u.
c. Tos var integrēt gala produktā atkarībā no klienta
vajadzībām, gluži tāpat kā no
sastāvdaļām liekot kopā automašīnu.
Projekti
- Viens projekts jau pabeigts, -
stāsta Gundars Kūlups. - Tas gan nav liels, bet tam noteikti būs
arī turpinājums. Klients ir neliela firma Digital Diary, kas
apsver iespēju ienākt Baltijas valstu tirgū ar pašu
izstrādāto dokumentu vadības sistēmu. Tāpēc
jāizstrādā nopietna tehniskā dokumentācija angļu
valodā, kas nepieciešama sadarbībai ar lokālajiem partneriem
Baltijā vai citu valstu tirgos. Mūsu kopējā projekta
pirmais posms bija apzināt šo produktu un sagatavot pārskatu par
nepieciešamo dokumentāciju. Otrais - izstrādāt testa
plānu, lai to varētu pārbaudīt un sertificēt produkta
atbilstību noteiktiem standartiem. Turpinot sadarbību, DATI grupa
izstrādās šo dokumentāciju, veiks neatkarīgo
testēšanu un sertifikāciju.
DATI grupas interešu lokā
galvenokārt ir IT konsultāciju kompānijas, lieli
uzņēmumi (kā Sandvik), bankas - kā
galalietotāji, kuriem var piedāvāt pakalpojumus tieši, bez
starpniekiem. Trešais virziens - nelielas kompānijas (ap 10-20
darbinieku), kuru Zviedrijā ir ļoti daudz. Mērķis -
izveidot ar tām partnerattiecības, jo ir tādi darbi, ar kuriem
šie uzņēmumi netiek galā nepietiekamo resursu un
kompetences trūkuma dēļ. Šādi darbi tiek uzticēti
kompetentam partnerim. Tieši tā tika iegūts Digital Diary projekts.
Tātad var secināt, ka,
neraugoties uz Zviedrijas piesātināto IT tirgu, tomēr
iespējams pārliecināt zviedru partnerus un klientus par sadarbību,
ja viņi redz DATI grupas profesionalitāti.
Piedalāmies rāmja
līgumu konkursos
Ņemot vērā DATI
pieredzi valsts un pašvaldību sektorā Latvijā un
Lielbritānijā, arī Zviedrijā šī ir
viena no kompānijas interešu jomām.
Atšķirībā no Latvijas, Zviedrijā valsts un
pašvaldību institūcijas nerīko konkursus par
atsevišķu darbu (projektu) izpildi, bet tiek sludināti konkursi
uz t. s. rāmja līgumiem (frame agreement), kuros tiek
atlasīti vairāki izpildītāji, kas veic visus
nepieciešamos darbus vairāku gadu laikā (parasti divus gadu).
Šādi konkursi notiek divās kārtās. Pirmajā tiek
atlasītas kompānijas, kuru kvalifikācija un pieredze ir
atbilstoša veicamo darbu specifikai. Otrā kārta ir cenu aptauja,
kur tiek izraudzītas trīs četras kompānijas
vairākās kompetenču jomās, kas piedāvā
izdevīgākās cenas. Pēc tam atlasīto kompāniju
pakalpojumus par sava budžeta līdzekļiem bez papildu konkursa
sludināšanas izmanto jebkura institūcija (pašvaldība,
transporta departaments, ugunsdzēsības pārvalde vai jebkurš
cits). DATI grupa kopā ar zviedru partneriem piedalās
Stokholmas pilsētas (Stokholm City) tenderos divās
kompetenču jomās kopā IT konsultāciju firmu Sapio
(par mobilo aplikāciju izstrādi) un kopā ar Donald Davies and
Partners (par IT pakalpojumu un sistēmu integrācijas
nodrošināšanu).
Tālākā
perspektīvā DATI grupa mērķē ne tikai uz
klientiem Zviedrijā, bet arī citās Skandināvijas
valstīs. Pirms gada, atklājot DATI grupas meitas
uzņēmuma biroju Sandvikenā, uzņēmuma prezidents
Valdis Lokenbahs pauda pārliecību, ka šis notikums dos
iespēju būtiski palielināt eksporta apjomu uz Skandināvijas
valstīm. Šī prognoze jau sākusi piepildīties, bet
nākamajā biroja dzimšanas dienā rezultāti noteikti
būs vēl pārliecinošāki, jo krietna raža nevar
izaugt bez krietnām pūlēm.
Gunta KĻAVIŅA
A/s DATI
Ganību dambī 17a
Rīgā, LV-1045
Tālr. 7067777
Fakss 7381218
market@dati.lv
www.dati.lv
DATI grupa jau daudzus gadus ieņem stabilu vietu Latvijas IT uzņēmumu vadošajā trijniekā. Acīmredzot tas tāpēc, ka uzņēmumam allaž pieticis drosmes izvirzīt sarežģītus mērķus, nebaidoties riskēt un bieži vien pirmajiem iemīt jaunas takas. Tieši pirms gada DATI grupa sāka vienu no šādiem drosmīgiem projektiem, atklājot meitas uzņēmumu DATI Sweden Zviedrijā. Turklāt šis ir pirmais Latvijas IT uzņēmums Zviedrijā un, iespējams, arī Skandināvijā. DATI grupai ir analoga pārstāvniecība arī Vācijā. Par Zviedrijas projektu SP stāsta DATI grupas Skandināvijas un Lielbritānijas reģiona direktora vietnieks Gundars KŪLUPS.
Birojs Sandvikenā
2003. gada 10. aprīlī atklāja DATI Sweden biroju Sandvikenā, nelielā pilsētiņā aptuveni 180 km uz ziemeļiem no Stokholmas. DATI birojs atrodas tehnoloģiju parkā, kur ir aptuveni 50 nelielu firmu biroji. Zviedrijā ir populāri šādi biznesa centri, kur firmām ir kopēja infrastruktūra, ēkas administrācija, pat kopēšanas iekārtas.
Zviedrija ir sadalīta reģionos, un 20 km uz dienvidiem no Sandvikenas ir Dālas upe. Uz ziemeļiem no tās sākas speciālā ekonomiskā zona. Tā kā ziemeļi it kā ir biznesam nepievilcīgi, šim reģionam ir liels ES atbalsts, un uzņēmumi tur var saņemt nodokļu atlaides. No otras puses, Arlandas lidosta arī ir uz ziemeļiem no Stokholmas un sastrēgumstundās nokļūt galvaspilsētā neiznāk daudz ātrāk kā Sandvikenā. Tā kā DATI Sweden birojam izraudzīta stratēģiski izdevīga vieta.
Savējie saprotas labāk
Ārpus Latvijas DATI grupa darbojas trijos galvenajos reģionos: Baltijā, Centrāleiropā (galvenokārt Vācijā) - valstīs ar ģermāņu mentalitāti un angliski runājošās valstīs Lielbritānijā un Skandināvijā. Katrā reģionā ir atšķirīga pieeja mārketingam, katras DATI pārstāvniecības darbinieki meklē klientus ar metodēm, kas atbilst attiecīgās tautas mentalitātei un tirgus situācijai.
Uzņēmuma stratēģija, kas veiksmīgi sākās Vācijā un attīstījās arī citur, kur ir DATI grupas biroji, ir izmantot attiecīgās valsts speciālistus, kas labi pārzina vietējos apstākļus, biznesa vidi, tirgu. Klienti vairāk uzticas un vieglāk kontaktējas ar vietējiem, jo savējie ir un paliek savējie. Piemēram, DATI Sweden biroju vada zviedrs Peters Lundgrēns, kurš, gluži netipiski ziemeļniekam, ir ļoti atvērts, neticami ātri prot nodibināt kontaktus ar cilvēkiem. Peters Lundgrēns nodarbojas ar mārketingu un sabiedriskajām attiecībām, strādā ar klientiem un šobrīd ir vienīgais pastāvīgais darbinieks DATI Sweden birojā. Viņš ir profesionāls IT speciālists, savulaik strādājis kādā Zviedrijas bankā par internetbankas ieviešanas projekta vadītāju. Pēc tam kādu laiku bijis privātuzņēmējs. Gundars Kūlups uzskata, ka Peters Lundgrēns ir labākais, ko Zviedrijā iespējams atrast.
Uzņēmums kļuvis atpazīstams
Zīmīgi, ka Dati grupa par savu biznesa mērķi izvēlējusies tieši Zviedriju, kur ir vislielākais IT tirgus Skandināvijā. Tas patiesi ir milzīgs izaicinājums, ja šādā pārpildītā tirgū mēģina iespraukties un turklāt vēl atrast savu vietu biroja atvēršanas brīdī vietējiem nepazīstama kompānija. Toties vēl jo lielāks ir azarts un gandarījums, pierādot, ka iespējams kļūt ne vien par atpazīstamu, bet arī visai vēlamu (profesionāļu un klientu vērtējumā) partneri ar augstu intelektuālo potenciālu un, protams, zemākām cenām.
Varētu domāt, ka, pieņemot lēmumu par meitas uzņēmuma dibināšanu, DATI grupai jau bija kontakti ar kādu potenciālo klientu Zviedrijā. Tomēr, kā apliecina Gundars Kūlups, viss bija jāsāk no nulles. Tiesa, nulles cikls celtniecībā ir visatbildīgākais, jo ēkai tiek ielikti pamati un tieši no tiem atkarīgs, cik stabila un pievilcīga būs visa būve. Biznesa nulles cikls, protams, ir sabiedriskās attiecības, rūpes par uzņēmuma atpazīstamību, tirgus izpēte, potenciālo klientu apzināšana u. c. Varētu teikt, ka uzņēmuma Sandvikenas birojs ir tāda kā DATI grupas vēstniecība Skandināvijā, kas dara visu iespējamo, lai popularizētu mātes uzņēmumu un pārliecinātu potenciālos klientus un partnerus par piedāvāto pakalpojumu pievilcību.
Šīs pūles vainagojušās panākumiem, turklāt samērā īsā laikā. - Vēl pērnā gada septembrī zviedri īsti nebija dzirdējuši DATI Sweden vārdu, - stāsta Gundars Kūlups, - bet tagad potenciālajiem klientiem tas vairs nav tikai burtu salikums, viņi jau zina, ka šis uzņēmums ir Zviedrijas tirgū. Šāds sasniegums gan nav mērāms naudas izteiksmē, bet tas ir lielisks rezultāts.
Tas sasniegts, pateicoties publikācijām par DATI Grupu Zviedrijas centrālajā presē (publicēts ap 10 rakstu, to skaitā divas reizes - biznesa avīzē Dagens Industri), vairākām vēstuļu kampaņām, protams, arī tiešajiem kontaktiem un pozitīvajām partneru atsauksmēm. Rezultatīva bijusi arī aktīva piedalīšanās dažādos nozares pasākumos, Stocholm Challenge un Baltic Challenge (www.balticchallenge.net). Janvāra nogalē DATI grupa piedalījās nozares izstādē Comdex Scandinavia 2004 Gēteborgā, Baltijas IS klāstera stendā, kopā ar LITTA un Lattelekom. Aprīlī Zviedrijas birojs organizē semināru sadarbībā ar Latvijas Attīstības aģentūru un Latvijas vēstniecību Stokholmā. Tēma - Zviedrijas uzņēmumu iespējas, sadarbojoties ar Latviju. Seminārā uzstājas Stokholmas universitātes profesors Stens Sodermans, kurš ir atzīts biznesa attīstības speciālists.
Potenciālie darbības virzieni
DATI Sweden koncentrē darbību vairākos biznesa virzienos. Pirmkārt, sadarbība ar lielajām IT konsultāciju kompānijām, piemēram, WM Data, Frontec, Mandator. DATI Sweden sniedz konsultācijas un piedāvā savus ārzonas resursus šo vietējā tirgus līderu projektos. Pašreiz notiek sarunas par iesaistīšanos lielā projektā, kurā tuvākajos gados varētu strādāt pat līdz 50 DATI grupas speciālistu. Ir veiktas iestrādes, lai nākotnē DATI Sweden varētu sadarboties arī ar vienu no lielākajiem tērauda ražotājiem pasaulē, uzņēmumu Sandvik, kura centrālais birojs atrodas Sandvikenā.
DATI grupa izstrādā risinājumus, adaptējot tos konkrētā klienta vajadzībām, kā arī nodrošina vairāku jau eksistējošu produktu integrāciju. Ir vairākas iestrādes, kuras varētu saukt par produktiem, bet kas īstenībā ir produkta sastāvdaļas, gluži tāpat kā atsevišķi automašīnas elementi - motors, piekares bloki u. c. Tos var integrēt gala produktā atkarībā no klienta vajadzībām, gluži tāpat kā no sastāvdaļām liekot kopā automašīnu.
Projekti
- Viens projekts jau pabeigts, - stāsta Gundars Kūlups. - Tas gan nav liels, bet tam noteikti būs arī turpinājums. Klients ir neliela firma Digital Diary, kas apsver iespēju ienākt Baltijas valstu tirgū ar pašu izstrādāto dokumentu vadības sistēmu. Tāpēc jāizstrādā nopietna tehniskā dokumentācija angļu valodā, kas nepieciešama sadarbībai ar lokālajiem partneriem Baltijā vai citu valstu tirgos. Mūsu kopējā projekta pirmais posms bija apzināt šo produktu un sagatavot pārskatu par nepieciešamo dokumentāciju. Otrais - izstrādāt testa plānu, lai to varētu pārbaudīt un sertificēt produkta atbilstību noteiktiem standartiem. Turpinot sadarbību, DATI grupa izstrādās šo dokumentāciju, veiks neatkarīgo testēšanu un sertifikāciju.
DATI grupas interešu lokā galvenokārt ir IT konsultāciju kompānijas, lieli uzņēmumi (kā Sandvik), bankas - kā galalietotāji, kuriem var piedāvāt pakalpojumus tieši, bez starpniekiem. Trešais virziens - nelielas kompānijas (ap 10-20 darbinieku), kuru Zviedrijā ir ļoti daudz. Mērķis - izveidot ar tām partnerattiecības, jo ir tādi darbi, ar kuriem šie uzņēmumi netiek galā nepietiekamo resursu un kompetences trūkuma dēļ. Šādi darbi tiek uzticēti kompetentam partnerim. Tieši tā tika iegūts Digital Diary projekts.
Tātad var secināt, ka, neraugoties uz Zviedrijas piesātināto IT tirgu, tomēr iespējams pārliecināt zviedru partnerus un klientus par sadarbību, ja viņi redz DATI grupas profesionalitāti.
Piedalāmies rāmja līgumu konkursos
Ņemot vērā DATI pieredzi valsts un pašvaldību sektorā Latvijā un Lielbritānijā, arī Zviedrijā šī ir viena no kompānijas interešu jomām. Atšķirībā no Latvijas, Zviedrijā valsts un pašvaldību institūcijas nerīko konkursus par atsevišķu darbu (projektu) izpildi, bet tiek sludināti konkursi uz t. s. rāmja līgumiem (frame agreement), kuros tiek atlasīti vairāki izpildītāji, kas veic visus nepieciešamos darbus vairāku gadu laikā (parasti divus gadu). Šādi konkursi notiek divās kārtās. Pirmajā tiek atlasītas kompānijas, kuru kvalifikācija un pieredze ir atbilstoša veicamo darbu specifikai. Otrā kārta ir cenu aptauja, kur tiek izraudzītas trīs četras kompānijas vairākās kompetenču jomās, kas piedāvā izdevīgākās cenas. Pēc tam atlasīto kompāniju pakalpojumus par sava budžeta līdzekļiem bez papildu konkursa sludināšanas izmanto jebkura institūcija (pašvaldība, transporta departaments, ugunsdzēsības pārvalde vai jebkurš cits). DATI grupa kopā ar zviedru partneriem piedalās Stokholmas pilsētas (Stokholm City) tenderos divās kompetenču jomās kopā IT konsultāciju firmu Sapio (par mobilo aplikāciju izstrādi) un kopā ar Donald Davies and Partners (par IT pakalpojumu un sistēmu integrācijas nodrošināšanu).
Tālākā perspektīvā DATI grupa mērķē ne tikai uz klientiem Zviedrijā, bet arī citās Skandināvijas valstīs. Pirms gada, atklājot DATI grupas meitas uzņēmuma biroju Sandvikenā, uzņēmuma prezidents Valdis Lokenbahs pauda pārliecību, ka šis notikums dos iespēju būtiski palielināt eksporta apjomu uz Skandināvijas valstīm. Šī prognoze jau sākusi piepildīties, bet nākamajā biroja dzimšanas dienā rezultāti noteikti būs vēl pārliecinošāki, jo krietna raža nevar izaugt bez krietnām pūlēm.
Gunta KĻAVIŅA
A/s DATI
Ganību dambī 17a
Rīgā, LV-1045
Tālr. 7067777
Fakss 7381218
market@dati.lv
www.dati.lv