Savu pasauli krāsoju pats
Fotosalons 1 828 zīmes
Aigars
JANSONS. Fotoziņu aģentūras A.F.I. fotogrāfs jau gadus
divpadsmit. Rūdīts profesionālis ar mākslinieka aci.
Kaislīgs makšķernieks. Viens no trim pazīstamajiem Latvijas
fotopasaules Jansoniem (joprojām daudzu atmiņā ir savdabīgā
fotoizstāde Trīs Jansoni; pārējie divi - Ojārs
Jansons un Arno Antums-Jansons - jau bijuši SP fotosalona viesi), kuru
vienīgā radniecība ir spilgts talants un sava ceļa
meklējumi.
Preses
aģentūras fotogrāfa ikdienas darbs nav no vieglajiem.
Dzīves ritms ir dinamisks, saspringts, azartisks. Aigars atceras arī
gadījumus, kad, darba uzdevumus pildot, nonācis dzīvībai
bīstamā situācijā. Fotografējot Centrāltirgus
nelegālos tirgoņus, pie vēdera likts nazis. Reiz
pasūtīts foto no Krievijas armijas bāzes Bolderājā,
bet tur fanātisks sargs ar automātu priekšā un draud
nošaut, ja uzdrošināsies fotografēt. Sajūta
nepatīkama, briesmas reālas, bet darbs jāpadara.
Atrisinājums īsta profesionāļa cienīgs: Aigars neliek
vis fotoaparātu pie acs, kā acīmredzot gaida sargs, bet
rāmi stāv, uzkāris fotoaparātu kaklā, kamēr
nostrādā autoslēdzis. Bilde rokā, bet sargs pat nesaprata,
ka smalki iznests cauri.
Kāda
ir vislabākā atslodze pēc dienas fotomaratona? Nu, protams,
fotogrāfija. Tiesa, atšķirībā no ikdienas darba Aigara
radošajā darbnīcā vienīgā
pasūtītāja ir mākslinieka intuīcija un
vienīgā alga - gandarījums. Aigara radošie fotodarbi top
tikai vienā eksemplārā, jo tās patiesībā ir
fotogleznas. Melnbaltais oriģināls parasti pasaka priekšā,
kādā tonī iekrāsojama katra detaļa, cik vieglam vai
spēcīgam jābūt krāsas triepienam. Aigars izmanto
profesionālās ūdenskrāsas, pasteli, zīmuļus un
anilīna krāsas. Viņš iekrāso savu pasauli tādos
toņos, kā pats vēlas. Un šī pasaule atdzīvojas un
uzrunā mūs. To varēs sajust arī tie, kuri maijā
apmeklēs Aigara Jansona personālizstādi.
Aigars JANSONS. Fotoziņu aģentūras A.F.I. fotogrāfs jau gadus divpadsmit. Rūdīts profesionālis ar mākslinieka aci. Kaislīgs makšķernieks. Viens no trim pazīstamajiem Latvijas fotopasaules Jansoniem (joprojām daudzu atmiņā ir savdabīgā fotoizstāde Trīs Jansoni; pārējie divi - Ojārs Jansons un Arno Antums-Jansons - jau bijuši SP fotosalona viesi), kuru vienīgā radniecība ir spilgts talants un sava ceļa meklējumi.
Preses aģentūras fotogrāfa ikdienas darbs nav no vieglajiem. Dzīves ritms ir dinamisks, saspringts, azartisks. Aigars atceras arī gadījumus, kad, darba uzdevumus pildot, nonācis dzīvībai bīstamā situācijā. Fotografējot Centrāltirgus nelegālos tirgoņus, pie vēdera likts nazis. Reiz pasūtīts foto no Krievijas armijas bāzes Bolderājā, bet tur fanātisks sargs ar automātu priekšā un draud nošaut, ja uzdrošināsies fotografēt. Sajūta nepatīkama, briesmas reālas, bet darbs jāpadara. Atrisinājums īsta profesionāļa cienīgs: Aigars neliek vis fotoaparātu pie acs, kā acīmredzot gaida sargs, bet rāmi stāv, uzkāris fotoaparātu kaklā, kamēr nostrādā autoslēdzis. Bilde rokā, bet sargs pat nesaprata, ka smalki iznests cauri.
Kāda ir vislabākā atslodze pēc dienas fotomaratona? Nu, protams, fotogrāfija. Tiesa, atšķirībā no ikdienas darba Aigara radošajā darbnīcā vienīgā pasūtītāja ir mākslinieka intuīcija un vienīgā alga - gandarījums. Aigara radošie fotodarbi top tikai vienā eksemplārā, jo tās patiesībā ir fotogleznas. Melnbaltais oriģināls parasti pasaka priekšā, kādā tonī iekrāsojama katra detaļa, cik vieglam vai spēcīgam jābūt krāsas triepienam. Aigars izmanto profesionālās ūdenskrāsas, pasteli, zīmuļus un anilīna krāsas. Viņš iekrāso savu pasauli tādos toņos, kā pats vēlas. Un šī pasaule atdzīvojas un uzrunā mūs. To varēs sajust arī tie, kuri maijā apmeklēs Aigara Jansona personālizstādi.