Triatel - ar treju vaļu spēku
Autors
Sabiedrības un
tehnoloģiju straujākam progresam brīdi pa brīdim noder
kāds belzieniņš. To varētu dēvēt arī par
netradicionālu mārketinga stratēģiju. Lai nu kā, bet
a/s Telekom Baltija jaunās preču zīmes Triatel spilgtā
publiskā pirmizrāde izstādē Baltic IT&T noteikti
sasniedza gaidīto efektu. Koši sarkanām kolonnām
rotātais Triatel stends un semināru telpa visu izstādes
laiku bija ļaužu pilna: ieinteresēti, bažīgi, jaunas
informācijas kāri vai uz nopietnu sadarbību ceroši lietišķi
cilvēki nāca un gāja. Kur īsti slēpjas Triatel pievilcība
un ar ko tas atšķiras no citu Latvijas operatoru
piedāvājuma? Par to - uzņēmuma jaunais komercdirektors
Uldis STŪRE.
Triatel - divi zaķi un
trīs vaļi
Stratēģiski precīzs
šāviens noteikti bija Triatel nosaukuma pirmā
parādīšanās publiska un nozīmīga nozares notikuma
- izstādes Baltic IT&T - laikā. Lielākā
daļa nozares profesionāļu un potenciālo klientu to
uztvēra kā svaigu, drosmīgu, mazliet noslēpumainu, bet
katrā ziņā daudzsološu piedāvājumu.
Ar to pašu šāvienu
trāpīts arī otram zaķim: atsvaidzināts un kļuvis
ietilpīgāks uzņēmuma Telekom Baltija (pirms tam - IP
Telekom Baltija; firma darbojas Latvijas tirgū kopš 1999. gada)
tēls, kurš iepriekš bija saistīts ar IP telefoniju,
interkartēm un pēdējā gada laikā - ar
kvalitatīviem fiksētā tīkla balss pakalpojumiem.
Šobrīd daudzi uztver Triatel nevis kā preču
zīmi, bet kā jaunu uzņēmumu, un tas ir ļoti
labi.
Tomēr pats galvenais Triatel
mērķis ir pierādīt, ka tas spēj būt uzticams
partneris un kvalitatīvu pakalpojumu sniedzējs trijos darbības
virzienos - fiksētajos, mobilajos un interneta sakaros. Šobrīd Triatel
ir vienīgais Latvijā, kas gatavs darboties visos trijos
galvenajos komunikāciju virzienos. Turklāt jau tagad
uzņēmums kļuvis par otru lielāko fiksētā
tīkla operatoru (pēc lietotāju skaita, trafika minūtēm
un pēc ieņēmumiem no fiksēto telekomunikāciju
trafika), apsteidzot arī Tele2 Telefons, kurš
atšķirībā no Triatel vairāk orientējas uz
privātajiem klientiem. Pirms gada Telekom Baltija ir iegādājusies
Lucent EXS-2000 starptautisko telefona centrāli (līdzīgu Lattelekom
Alcatel S-12), lai varētu piedāvāt klasiskos (nevis IP!)
telefonijas pakalpojumus. Pašlaik uzņēmums nodrošina
fiksētā tīkla sakarus un interneta pakalpojumus vairāk
nekā 4000 klientu.
Uldis Stūre uzsver, ka pirmie
veiksmīgie jaunās preču zīmes rezultāti panākti,
pateicoties Telekom Baltija vadības stratēģijai -
vispirms investēt līdzekļus profesionālas speciālistu
komandas izveidei. Pašam Uldim Stūrem ir 20 gadu pieredze telekomunikācijās,
strādājot SIA Lattelekom. Pēc viņa iniciatīvas
savulaik tika radīts arī Lattelekom meitas uzņēmums Lattelekom
Sakaru sistēmas, kurš sekmīgi izveidoja pazīstamo
veikalu tīklu TeleParks. Protams, viņš labi pārzina
arī Lattelekom biznesa āķīšus, jo strādājis
par Biznesa klientu apkalpošanas nodaļas direktoru, tāpēc
var teikt, ka jebkuram konkurentam būtu izdevīgi pieņemt
darbā šādu speciālistu. Jā, Uldis Stūre kopā
ar savu komandu, bijušajiem Lattelekom darbiniekiem Gintu Opmani
(pieredze darbā Apollo, tagad - mārketinga komunikāciju
vadītāja) un Raimondu Peļņu (pieredze ISDN un DSL
pārdošanā un mārketingā, tagad pakalpojumu
vadītājs) noteikti izmantos Lattelekom gūtās
iemaņas, pielāgojot tās Triatel vajadzībām.
Tomēr, kā akcentē Uldis Stūre, Triatel
mērķis nebūt nav pārvilināt klientus no Lattelekom vai
mobilajiem operatoriem. Tā ir lieliska alternatīva tiem, kas
vēlas izmēģināt vairāku tīklu operatoru
atšķirīgos piedāvājumus. Triatel projektu
portfelī ir ne viens vien patīkams pārsteigums klientiem, bet
par tiem uzņēmums ziņos, kad pienāks īstais
brīdis.
Trešais mobilais operators
Vislielāko rezonansi
sabiedrībā noteikti ir izraisījis tas, ka Telekom Baltija
jau pērnā gada oktobrī ir saņēmusi mobilā
operatora licenci pakalpojumu sniegšanai CDMA 2000 tīklā. Ne
GSM, ne UMTS, bet tieši CDMA (Code Division Multiple Access), kas
nodrošina krietni kvalitatīvāku balss un ātrāku datu
pārraidi nekā GSM, iespēju ziņā neko daudz
neatpaliekot no UMTS (starp citu, uz šo licenci Triatel nepretendē).
Pārraides ātrums atkarīgs arī no aparatūras, un Triatel
sadarbības partneris Nortel Network piegādā
iekārtas, kuras nodrošina ātrumu līdz 163,2 kbit/s (tas ir
pat ātrāk nekā ISDN fiksētajā tīklā - 128
kbit/s).
CDMA tehnoloģija pasaulē
kļūst aizvien populārāka, tai ir jau aptuveni 100 miljoni
lietotāju 70 valstīs. Simptomātiski, ka tā strauji iekaro
Austrumu, īpaši Ķīnas, tirgu, un tas ļoti stimulē
ražotājus projektēt speciālus CDMA 2000 mobilos aparātus
(tie varētu maksāt ap Ls 100). Paredzams, ka ar laiku
parādīsies arī aparāti, kuros varēs ievietot divas SIM
kartes - GSM un CDMA (balss un datu pārraidei). Tātad lietotāja
rīcībā būs divi numuri un divu dažādu
sistēmu iespējas.
CDMA pieslēgums,
piemēram, ir ļoti noderīgs uzņēmumiem, kas
strādā ar aģentiem. Ļoti populāra ir daudzos
lielveikalos ieviestā sistēma iepirkums uz konsignāciju. Tas
nozīmē, ka aģentam jābrauc uz veikalu un
jāpārbauda, kāda prece un kādā daudzumā ir piegādāta,
kāda vēl jāpiegādā. Te lieti noder mobilais
pieslēgums pie uzņēmuma datu bāzes, lai viss preču
klāsts būtu labi pārskatāms.
CDMA tehnoloģijai izmanto to
pašu 450 MHz frekvenci, kas savulaik tika lietota pirmajam mobilajam
standartam Latvijā - NMT. Deviņdesmito gadu nogalē to atzina par
novecojušu, šādi pakalpojumi vairs netika sniegti, un
šī frekvenču josla palika neizmantota, līdz vecās
analogās tehnoloģijas vietu ieņēma CDMA. Lai gan Triatel
mobilā tīkla komercdarbības sākumu nedaudz
aizkavējusi 450 MHz frekvenču joslas izmantošanas
interpretācija Latvijas Nacionālajā radiofrekvenču
plānā, tomēr kopš 1. maija Latvijā darbojas ES regula,
kura rekomendē CDMA standartu, tāpēc Satiksmes ministrijas
Sakaru departaments jau sagatavojis grozījumus Nacionālajā
radiofrekvenču plānā.
Par simbolisku valdības
atbalstu CDMA 2000 tehnoloģijai varētu uzskatīt arī pirmo
testa zvanu Triatel tīklā Baltic IT&T atklāšanas
ceremonijas laikā, kad pirmā CDMA saruna notika starp ministru
prezidenta biedru un satiksmes ministra pienākumu izpildītāju
Aināru Šleseru un LITTA prezidentu Imantu Freibergu.
CDMA tīkls top
Kā pastāstīja Uldis
Stūre, Triatel jau sācis būvēt CDMA tīklu
Rīgā un Rīgas rajonā. Līdz gada beigām
plānots to izbūvēt no Engures līdz Saulkrastiem, bet
nākamgad tas pārklās visu Latvijas teritoriju. Svarīgi, ka
CDMA bāzes stacijām ir lielāks darbības rādiuss
(līdz 50 km) nekā GSM, tāpēc tīkla izveidei to vajag
mazāk.
Triatel CDMA tīkla
komercdarbību plānots sākt rudenī, taču U. Stūre
prognozē, ka gada beigās varētu būt 40 000 Triatel
lietotāju, bet nākamā gada beigās, kad pakalpojums būs
ieviests visā Latvijā, jau 100 000. Šādus rezultātus
Triatel cer sasniegt, nevis pārvilinot citu mobilo operatoru
klientus, bet gan radoši izmantojot CDMA iespējas un piedāvājot
daudz jaunu pakalpojumu, turklāt tādu, kādu citiem nav. Gan jau
klienti paši zinās, ko izvēlēties.
Telekom Baltija noslēgusi bāzes
staciju un tīkla aparatūras piegādes līgumu ar Nortel
Networks par 20 miljoniem eiro. Perspektīvā Triatel
plāno sniegt pakalpojumus visā Baltijā.
Uzmanības centrā -
korporatīvie klienti
Uldis Stūre: - Triatel pakalpojumi
galvenokārt paredzēti korporatīvajiem klientiem, kuriem
nepieciešami gan fiksētie un mobilie sakari, gan internets. Tagad
viņiem ir iespēja visus šos risinājumus saņemt no
viena pakalpojumu sniedzēja, kas ir ne vien ērtāk, bet arī
samazina izmaksas un nodrošina pastāvīgu pakalpojumu
kvalitātes uzraudzību. Turklāt mēs piedāvājam arī
pakalpojumus tīklu savienošanā, nodrošinām
pāradresāciju bez starpoperatoru savienojuma, kā arī
kārtojam juridiskās attiecības. Likumsakarīga nozares
attīstības perspektīva ir mobilā un fiksētā
tīkla saplūšana, bet Triatel to sāk
īstenot jau tagad.
Svarīgi, ka Triatel
nepārdod pliku tehnoloģiju, bet klienta vajadzībām
pielāgotu risinājumu. Triatel ir gatavs pārdot nevis
mobilos tālruņus, bet pakalpojumus, kur būs iekļauts
arī īpašs CDMA mobilais tālrunis. Mobilais risinājums
kopā ar piemērotu aparatūru.
Domājam par klientu
ērtībām
Uldis Stūre: - Aizvien vairāk
klientu izvēlas tiešos pieslēgumus fiksētajam tīklam.
Nereti korporatīvajam klientam ir vajadzīgs otrs pieslēgums
lielākai informācijas drošībai (īpaši
drošības iestādēm, bankām u. tml.), un Triatel piedāvā
to par pieņemamu cenu un ar augstu kvalitāti.
Turklāt piedāvājam arī dažādus
papildpakalpojumus, kas ir lēti, bet konkrētās
situācijās ļoti noderīgi. Piemēram, personālais
fakss. Lielos uzņēmumos faksa aparāts parasti atrodas
vietās, kur var piekļūt ikviens. Bet, ja vadītājs
vēlas saņemt privātu faksu, kas nav paredzēts svešām
acīm, vai arī nekavējoties saņemt kādu īpaši
steidzamu dokumentu, lieti noder Triatel personālā faksa
pakalpojums. Mēs piešķiram klientam numuru, uz kuru var
nosūtīt faksu, tas tiek pieņemts mūsu serverī kā
e-pasts un tiek pārsūtīts uz attiecīgās personas
e-pasta adresi. Šādi pakalpojumi, protams, nedod nekādu
peļņu, bet mēs domājam par klientiem, piedāvājam
to, kas viņiem tiešām vajadzīgs un ko citi
nepiedāvā. Tiesa, šāda veida faksus Lattelekom izmanto
iekšējām vajadzībām, bet nepiedāvā tos
ārējiem klientiem, jo tad šāda iespēja būtu
jānodrošina visiem, un tur vajadzīgas lielas investīcijas
un īpaša aparatūra. Turpretī Triatel saviem 4000
klientu to spēj nodrošināt. Dažkārt nemaz nav slikti
nebūt pārāk lielam uzņēmumam.
Triatel vēl būs iespējas
sevi pierādīt un klientiem - pārliecināties, ko dod
alternatīvs risinājums. Ar ko atšķiramies no citiem
operatoriem? Ar citādāku mārketinga izpratni. Rodas gluži
sportiska interese - kurš kuru pārspēs
oriģinalitātē. Ir vērts pamēroties spēkiem!
Gunta KĻAVIŅA
Sabiedrības un tehnoloģiju straujākam progresam brīdi pa brīdim noder kāds belzieniņš. To varētu dēvēt arī par netradicionālu mārketinga stratēģiju. Lai nu kā, bet a/s Telekom Baltija jaunās preču zīmes Triatel spilgtā publiskā pirmizrāde izstādē Baltic IT&T noteikti sasniedza gaidīto efektu. Koši sarkanām kolonnām rotātais Triatel stends un semināru telpa visu izstādes laiku bija ļaužu pilna: ieinteresēti, bažīgi, jaunas informācijas kāri vai uz nopietnu sadarbību ceroši lietišķi cilvēki nāca un gāja. Kur īsti slēpjas Triatel pievilcība un ar ko tas atšķiras no citu Latvijas operatoru piedāvājuma? Par to - uzņēmuma jaunais komercdirektors Uldis STŪRE.
Triatel - divi zaķi un trīs vaļi
Stratēģiski precīzs šāviens noteikti bija Triatel nosaukuma pirmā parādīšanās publiska un nozīmīga nozares notikuma - izstādes Baltic IT&T - laikā. Lielākā daļa nozares profesionāļu un potenciālo klientu to uztvēra kā svaigu, drosmīgu, mazliet noslēpumainu, bet katrā ziņā daudzsološu piedāvājumu.
Ar to pašu šāvienu trāpīts arī otram zaķim: atsvaidzināts un kļuvis ietilpīgāks uzņēmuma Telekom Baltija (pirms tam - IP Telekom Baltija; firma darbojas Latvijas tirgū kopš 1999. gada) tēls, kurš iepriekš bija saistīts ar IP telefoniju, interkartēm un pēdējā gada laikā - ar kvalitatīviem fiksētā tīkla balss pakalpojumiem. Šobrīd daudzi uztver Triatel nevis kā preču zīmi, bet kā jaunu uzņēmumu, un tas ir ļoti labi.
Tomēr pats galvenais Triatel mērķis ir pierādīt, ka tas spēj būt uzticams partneris un kvalitatīvu pakalpojumu sniedzējs trijos darbības virzienos - fiksētajos, mobilajos un interneta sakaros. Šobrīd Triatel ir vienīgais Latvijā, kas gatavs darboties visos trijos galvenajos komunikāciju virzienos. Turklāt jau tagad uzņēmums kļuvis par otru lielāko fiksētā tīkla operatoru (pēc lietotāju skaita, trafika minūtēm un pēc ieņēmumiem no fiksēto telekomunikāciju trafika), apsteidzot arī Tele2 Telefons, kurš atšķirībā no Triatel vairāk orientējas uz privātajiem klientiem. Pirms gada Telekom Baltija ir iegādājusies Lucent EXS-2000 starptautisko telefona centrāli (līdzīgu Lattelekom Alcatel S-12), lai varētu piedāvāt klasiskos (nevis IP!) telefonijas pakalpojumus. Pašlaik uzņēmums nodrošina fiksētā tīkla sakarus un interneta pakalpojumus vairāk nekā 4000 klientu.
Uldis Stūre uzsver, ka pirmie veiksmīgie jaunās preču zīmes rezultāti panākti, pateicoties Telekom Baltija vadības stratēģijai - vispirms investēt līdzekļus profesionālas speciālistu komandas izveidei. Pašam Uldim Stūrem ir 20 gadu pieredze telekomunikācijās, strādājot SIA Lattelekom. Pēc viņa iniciatīvas savulaik tika radīts arī Lattelekom meitas uzņēmums Lattelekom Sakaru sistēmas, kurš sekmīgi izveidoja pazīstamo veikalu tīklu TeleParks. Protams, viņš labi pārzina arī Lattelekom biznesa āķīšus, jo strādājis par Biznesa klientu apkalpošanas nodaļas direktoru, tāpēc var teikt, ka jebkuram konkurentam būtu izdevīgi pieņemt darbā šādu speciālistu. Jā, Uldis Stūre kopā ar savu komandu, bijušajiem Lattelekom darbiniekiem Gintu Opmani (pieredze darbā Apollo, tagad - mārketinga komunikāciju vadītāja) un Raimondu Peļņu (pieredze ISDN un DSL pārdošanā un mārketingā, tagad pakalpojumu vadītājs) noteikti izmantos Lattelekom gūtās iemaņas, pielāgojot tās Triatel vajadzībām. Tomēr, kā akcentē Uldis Stūre, Triatel mērķis nebūt nav pārvilināt klientus no Lattelekom vai mobilajiem operatoriem. Tā ir lieliska alternatīva tiem, kas vēlas izmēģināt vairāku tīklu operatoru atšķirīgos piedāvājumus. Triatel projektu portfelī ir ne viens vien patīkams pārsteigums klientiem, bet par tiem uzņēmums ziņos, kad pienāks īstais brīdis.
Trešais mobilais operators
Vislielāko rezonansi sabiedrībā noteikti ir izraisījis tas, ka Telekom Baltija jau pērnā gada oktobrī ir saņēmusi mobilā operatora licenci pakalpojumu sniegšanai CDMA 2000 tīklā. Ne GSM, ne UMTS, bet tieši CDMA (Code Division Multiple Access), kas nodrošina krietni kvalitatīvāku balss un ātrāku datu pārraidi nekā GSM, iespēju ziņā neko daudz neatpaliekot no UMTS (starp citu, uz šo licenci Triatel nepretendē). Pārraides ātrums atkarīgs arī no aparatūras, un Triatel sadarbības partneris Nortel Network piegādā iekārtas, kuras nodrošina ātrumu līdz 163,2 kbit/s (tas ir pat ātrāk nekā ISDN fiksētajā tīklā - 128 kbit/s).
CDMA tehnoloģija pasaulē kļūst aizvien populārāka, tai ir jau aptuveni 100 miljoni lietotāju 70 valstīs. Simptomātiski, ka tā strauji iekaro Austrumu, īpaši Ķīnas, tirgu, un tas ļoti stimulē ražotājus projektēt speciālus CDMA 2000 mobilos aparātus (tie varētu maksāt ap Ls 100). Paredzams, ka ar laiku parādīsies arī aparāti, kuros varēs ievietot divas SIM kartes - GSM un CDMA (balss un datu pārraidei). Tātad lietotāja rīcībā būs divi numuri un divu dažādu sistēmu iespējas.
CDMA pieslēgums, piemēram, ir ļoti noderīgs uzņēmumiem, kas strādā ar aģentiem. Ļoti populāra ir daudzos lielveikalos ieviestā sistēma iepirkums uz konsignāciju. Tas nozīmē, ka aģentam jābrauc uz veikalu un jāpārbauda, kāda prece un kādā daudzumā ir piegādāta, kāda vēl jāpiegādā. Te lieti noder mobilais pieslēgums pie uzņēmuma datu bāzes, lai viss preču klāsts būtu labi pārskatāms.
CDMA tehnoloģijai izmanto to pašu 450 MHz frekvenci, kas savulaik tika lietota pirmajam mobilajam standartam Latvijā - NMT. Deviņdesmito gadu nogalē to atzina par novecojušu, šādi pakalpojumi vairs netika sniegti, un šī frekvenču josla palika neizmantota, līdz vecās analogās tehnoloģijas vietu ieņēma CDMA. Lai gan Triatel mobilā tīkla komercdarbības sākumu nedaudz aizkavējusi 450 MHz frekvenču joslas izmantošanas interpretācija Latvijas Nacionālajā radiofrekvenču plānā, tomēr kopš 1. maija Latvijā darbojas ES regula, kura rekomendē CDMA standartu, tāpēc Satiksmes ministrijas Sakaru departaments jau sagatavojis grozījumus Nacionālajā radiofrekvenču plānā.
Par simbolisku valdības atbalstu CDMA 2000 tehnoloģijai varētu uzskatīt arī pirmo testa zvanu Triatel tīklā Baltic IT&T atklāšanas ceremonijas laikā, kad pirmā CDMA saruna notika starp ministru prezidenta biedru un satiksmes ministra pienākumu izpildītāju Aināru Šleseru un LITTA prezidentu Imantu Freibergu.
CDMA tīkls top
Kā pastāstīja Uldis Stūre, Triatel jau sācis būvēt CDMA tīklu Rīgā un Rīgas rajonā. Līdz gada beigām plānots to izbūvēt no Engures līdz Saulkrastiem, bet nākamgad tas pārklās visu Latvijas teritoriju. Svarīgi, ka CDMA bāzes stacijām ir lielāks darbības rādiuss (līdz 50 km) nekā GSM, tāpēc tīkla izveidei to vajag mazāk.
Triatel CDMA tīkla komercdarbību plānots sākt rudenī, taču U. Stūre prognozē, ka gada beigās varētu būt 40 000 Triatel lietotāju, bet nākamā gada beigās, kad pakalpojums būs ieviests visā Latvijā, jau 100 000. Šādus rezultātus Triatel cer sasniegt, nevis pārvilinot citu mobilo operatoru klientus, bet gan radoši izmantojot CDMA iespējas un piedāvājot daudz jaunu pakalpojumu, turklāt tādu, kādu citiem nav. Gan jau klienti paši zinās, ko izvēlēties.
Telekom Baltija noslēgusi bāzes staciju un tīkla aparatūras piegādes līgumu ar Nortel Networks par 20 miljoniem eiro. Perspektīvā Triatel plāno sniegt pakalpojumus visā Baltijā.
Uzmanības centrā - korporatīvie klienti
Uldis Stūre: - Triatel pakalpojumi galvenokārt paredzēti korporatīvajiem klientiem, kuriem nepieciešami gan fiksētie un mobilie sakari, gan internets. Tagad viņiem ir iespēja visus šos risinājumus saņemt no viena pakalpojumu sniedzēja, kas ir ne vien ērtāk, bet arī samazina izmaksas un nodrošina pastāvīgu pakalpojumu kvalitātes uzraudzību. Turklāt mēs piedāvājam arī pakalpojumus tīklu savienošanā, nodrošinām pāradresāciju bez starpoperatoru savienojuma, kā arī kārtojam juridiskās attiecības. Likumsakarīga nozares attīstības perspektīva ir mobilā un fiksētā tīkla saplūšana, bet Triatel to sāk īstenot jau tagad.
Svarīgi, ka Triatel nepārdod pliku tehnoloģiju, bet klienta vajadzībām pielāgotu risinājumu. Triatel ir gatavs pārdot nevis mobilos tālruņus, bet pakalpojumus, kur būs iekļauts arī īpašs CDMA mobilais tālrunis. Mobilais risinājums kopā ar piemērotu aparatūru.
Domājam par klientu ērtībām
Uldis Stūre: - Aizvien vairāk klientu izvēlas tiešos pieslēgumus fiksētajam tīklam. Nereti korporatīvajam klientam ir vajadzīgs otrs pieslēgums lielākai informācijas drošībai (īpaši drošības iestādēm, bankām u. tml.), un Triatel piedāvā to par pieņemamu cenu un ar augstu kvalitāti. Turklāt piedāvājam arī dažādus papildpakalpojumus, kas ir lēti, bet konkrētās situācijās ļoti noderīgi. Piemēram, personālais fakss. Lielos uzņēmumos faksa aparāts parasti atrodas vietās, kur var piekļūt ikviens. Bet, ja vadītājs vēlas saņemt privātu faksu, kas nav paredzēts svešām acīm, vai arī nekavējoties saņemt kādu īpaši steidzamu dokumentu, lieti noder Triatel personālā faksa pakalpojums. Mēs piešķiram klientam numuru, uz kuru var nosūtīt faksu, tas tiek pieņemts mūsu serverī kā e-pasts un tiek pārsūtīts uz attiecīgās personas e-pasta adresi. Šādi pakalpojumi, protams, nedod nekādu peļņu, bet mēs domājam par klientiem, piedāvājam to, kas viņiem tiešām vajadzīgs un ko citi nepiedāvā. Tiesa, šāda veida faksus Lattelekom izmanto iekšējām vajadzībām, bet nepiedāvā tos ārējiem klientiem, jo tad šāda iespēja būtu jānodrošina visiem, un tur vajadzīgas lielas investīcijas un īpaša aparatūra. Turpretī Triatel saviem 4000 klientu to spēj nodrošināt. Dažkārt nemaz nav slikti nebūt pārāk lielam uzņēmumam.
Triatel vēl būs iespējas sevi pierādīt un klientiem - pārliecināties, ko dod alternatīvs risinājums. Ar ko atšķiramies no citiem operatoriem? Ar citādāku mārketinga izpratni. Rodas gluži sportiska interese - kurš kuru pārspēs oriģinalitātē. Ir vērts pamēroties spēkiem!
Gunta KĻAVIŅA