Mājas tarifi - pa prātam visiem
Autors
Nozares vēstures
pētnieki atceras, ka pirmās Latvijas Republikas laikā
sabiedrībā ļoti iecienīta bijusi Pasta un Telegrāfa
departamenta iedibinātā kārtība, ka telefona
abonēšanas maksā (vietās, kur bija ierīkotas ATC) ik
mēnesi bija iekļautas no 65 līdz 130 bezmaksas sarunām. No
1. maija Lattelekom piedāvā saviem privātajiem abonentiem
līdzīgu, tikai mūsdienīgāku risinājumu ar
vairākām izvēles iespējām. Par pakalpojumu Mājas
tarifi SP stāsta Lattelekom Mārketinga daļas
direktors Guntars JANSONS.
Trīs bezmaksas sarunu veidi
Lattelekom piedāvājums
privātajiem klientiem izmantot trīs dažādas bezmaksas
sarunu paketes šķiet vilinošs visiem, kuru ikmēneša
rēķins (kopā ar abonēšanas maksu) ir virs Ls 5.
Tomēr vēl drošāk visus ieguvumus varēsit
novērtēt, ja izmantosit īpašo tarifu kalkulatoru, kas ievietots
Lattelekom mājaslapā - www.lattelekom.lv
Abonents var izvēlēties
120 bezmaksas vietējo sarunu minūtes, 90 vietējo un
iekšzemes tālsarunu minūtes vai arī 80 vietējo un 10
mobilo sarunu minūtes. Šī izvēle atkarīga no tā,
kādus sarunu veidus abonents visvairāk izmanto. Protams, vēlmes
var mainīties un tātad arī šo izvēli iespējams
mainīt. Tas izdarāms pavisam vienkārši: jāpiezvana
tikai uz Lattelekom klientu apkalpošanas bezmaksas tālruni 800
80 40, jāpiesaka operatoram sava izvēle, un lieta darīta. Tiesa,
tas gan nenozīmē, ka jūsu bezmaksas sarunu pulkstenis sāks
tikšķēt jau nākamajā dienā, jo
zvanītāju ir daudz un visi dati jāievada datu bāzē,
turklāt jāveic arī dažas tehniskas procedūras.
Tomēr Mārketinga daļas direktors Guntars Jansons sola, ka tas
varētu notikt aptuveni septiņu līdz desmit dienu laikā
(atkarībā no pasūtītāju daudzuma attiecīgajā
periodā).
Jāatceras gan, ka tiem, kas
vēlas izmantot bezmaksas minūtes, jāmaksā nedaudz
augstāka abonēšanas maksa (Ls 4,90), bet ieguvums noteikti ir
lielāks. Lai klientiem nebūtu pašiem jānodarbojas ar grāmatvedību,
jebkurā brīdī iespējams piezvanīt Lattelekom operatoram
un noskaidrot, cik liels bezmaksas minūšu kredīts vēl
atlicis mēneša kontā. Turklāt nav arī
jābaidās pārtērēt šo limitu, jo, lai gan par
pārējām sarunām būs jāmaksā, to tarifi
(atšķirībā no mobilo operatoru piedāvājuma)
netiek paaugstināti.
Klientu ekspertīze
Kā pastāstīja
Guntars Jansons, šāds Lattelekom piedāvājums ir
tapis plānveidīgi, nevis kā pēkšņa reakcija uz
konkurenci, jo uzņēmums ir piedāvājis gan sociālos,
gan aktīvos tarifu plānus, bet vidējam lietotāju
slānim līdz šim nekādu izvēles iespēju nebija. Nu
tās ir radītas.
Guntars Jansons: - Interesanti, ka gan
bezmaksas minūšu apjomu, gan konkrēto sadalījumu
trijās grupās izvēlējās paši klienti, jo
tieši viņus Lattelekom uzaicināja par ekspertiem. Un
kurš gan labāk par lietotāju varētu novērtēt
šī pakalpojuma priekšrocības. Protams, paralēli notika
arī plašāks tirgus pētījums, lai precizētu
klientu intereses un vajadzības. Bija diezgan viegli paredzēt, ka
šis piedāvājums būs ļoti pieprasīts, bet šie
pētījumi ļāva precizēt katras piedāvājuma
versijas mērķauditoriju. Pirmo variantu biežāk
izvēlas rīdzinieki, jo te ir ļoti plašs vietējo sarunu
reģions. Otrais variants pārsvarā interesē tos, kuriem ir
radi laukos. Vislielākā interese šobrīd ir par trešo
variantu (80 vietējās+10 mobilās sarunu minūtes). Lai gan
šķiet, ka 10 mobilo sarunu minūtes mēnesī nav daudz,
bet tas ir vairāk par vidējo sarunu ilgumu, zvanot no
fiksētā uz mobilo tīklu. Šo variantu bieži
izvēlas ģimenes ar skolas vecuma bērniem, lai,
pārnākot no skolas, būtu iespējams piezvanīt
vecākiem uz mobilo tālruni.
Vēl jāatceras, ka
attiecīgās centrāles iekārtas uzskaita visas bezmaksas
sarunas no attiecīgā tālruņa pēc kārtas,
neizlaižot nedz vakara stundas, nedz brīvdienas. Skaita tikmēr,
kamēr norunātas attiecīgi 10, 80, 90 vai 120 minūtes
(atkarībā no izvēlētā piedāvājuma).
Iespējams, šiem trim
variantiem nākotnē varētu pievienoties vēl kāds. Bet
šobrīd svarīgi ir atcerēties vienu: pasūtot
šādu pakalpojumu, klients var justies drošs: jo, lai arī
kas notiktu ar pamattarifiem, bezmaksas sarunas vienalga paliks un
dārgākas nekļūs. Vērtīgākas gan.
Anita KĻAVA
Nozares vēstures pētnieki atceras, ka pirmās Latvijas Republikas laikā sabiedrībā ļoti iecienīta bijusi Pasta un Telegrāfa departamenta iedibinātā kārtība, ka telefona abonēšanas maksā (vietās, kur bija ierīkotas ATC) ik mēnesi bija iekļautas no 65 līdz 130 bezmaksas sarunām. No 1. maija Lattelekom piedāvā saviem privātajiem abonentiem līdzīgu, tikai mūsdienīgāku risinājumu ar vairākām izvēles iespējām. Par pakalpojumu Mājas tarifi SP stāsta Lattelekom Mārketinga daļas direktors Guntars JANSONS.
Trīs bezmaksas sarunu veidi
Lattelekom piedāvājums privātajiem klientiem izmantot trīs dažādas bezmaksas sarunu paketes šķiet vilinošs visiem, kuru ikmēneša rēķins (kopā ar abonēšanas maksu) ir virs Ls 5. Tomēr vēl drošāk visus ieguvumus varēsit novērtēt, ja izmantosit īpašo tarifu kalkulatoru, kas ievietots Lattelekom mājaslapā - www.lattelekom.lv
Abonents var izvēlēties 120 bezmaksas vietējo sarunu minūtes, 90 vietējo un iekšzemes tālsarunu minūtes vai arī 80 vietējo un 10 mobilo sarunu minūtes. Šī izvēle atkarīga no tā, kādus sarunu veidus abonents visvairāk izmanto. Protams, vēlmes var mainīties un tātad arī šo izvēli iespējams mainīt. Tas izdarāms pavisam vienkārši: jāpiezvana tikai uz Lattelekom klientu apkalpošanas bezmaksas tālruni 800 80 40, jāpiesaka operatoram sava izvēle, un lieta darīta. Tiesa, tas gan nenozīmē, ka jūsu bezmaksas sarunu pulkstenis sāks tikšķēt jau nākamajā dienā, jo zvanītāju ir daudz un visi dati jāievada datu bāzē, turklāt jāveic arī dažas tehniskas procedūras. Tomēr Mārketinga daļas direktors Guntars Jansons sola, ka tas varētu notikt aptuveni septiņu līdz desmit dienu laikā (atkarībā no pasūtītāju daudzuma attiecīgajā periodā).
Jāatceras gan, ka tiem, kas vēlas izmantot bezmaksas minūtes, jāmaksā nedaudz augstāka abonēšanas maksa (Ls 4,90), bet ieguvums noteikti ir lielāks. Lai klientiem nebūtu pašiem jānodarbojas ar grāmatvedību, jebkurā brīdī iespējams piezvanīt Lattelekom operatoram un noskaidrot, cik liels bezmaksas minūšu kredīts vēl atlicis mēneša kontā. Turklāt nav arī jābaidās pārtērēt šo limitu, jo, lai gan par pārējām sarunām būs jāmaksā, to tarifi (atšķirībā no mobilo operatoru piedāvājuma) netiek paaugstināti.
Klientu ekspertīze
Kā pastāstīja Guntars Jansons, šāds Lattelekom piedāvājums ir tapis plānveidīgi, nevis kā pēkšņa reakcija uz konkurenci, jo uzņēmums ir piedāvājis gan sociālos, gan aktīvos tarifu plānus, bet vidējam lietotāju slānim līdz šim nekādu izvēles iespēju nebija. Nu tās ir radītas.
Guntars Jansons: - Interesanti, ka gan bezmaksas minūšu apjomu, gan konkrēto sadalījumu trijās grupās izvēlējās paši klienti, jo tieši viņus Lattelekom uzaicināja par ekspertiem. Un kurš gan labāk par lietotāju varētu novērtēt šī pakalpojuma priekšrocības. Protams, paralēli notika arī plašāks tirgus pētījums, lai precizētu klientu intereses un vajadzības. Bija diezgan viegli paredzēt, ka šis piedāvājums būs ļoti pieprasīts, bet šie pētījumi ļāva precizēt katras piedāvājuma versijas mērķauditoriju. Pirmo variantu biežāk izvēlas rīdzinieki, jo te ir ļoti plašs vietējo sarunu reģions. Otrais variants pārsvarā interesē tos, kuriem ir radi laukos. Vislielākā interese šobrīd ir par trešo variantu (80 vietējās+10 mobilās sarunu minūtes). Lai gan šķiet, ka 10 mobilo sarunu minūtes mēnesī nav daudz, bet tas ir vairāk par vidējo sarunu ilgumu, zvanot no fiksētā uz mobilo tīklu. Šo variantu bieži izvēlas ģimenes ar skolas vecuma bērniem, lai, pārnākot no skolas, būtu iespējams piezvanīt vecākiem uz mobilo tālruni.
Vēl jāatceras, ka attiecīgās centrāles iekārtas uzskaita visas bezmaksas sarunas no attiecīgā tālruņa pēc kārtas, neizlaižot nedz vakara stundas, nedz brīvdienas. Skaita tikmēr, kamēr norunātas attiecīgi 10, 80, 90 vai 120 minūtes (atkarībā no izvēlētā piedāvājuma).
Iespējams, šiem trim variantiem nākotnē varētu pievienoties vēl kāds. Bet šobrīd svarīgi ir atcerēties vienu: pasūtot šādu pakalpojumu, klients var justies drošs: jo, lai arī kas notiktu ar pamattarifiem, bezmaksas sarunas vienalga paliks un dārgākas nekļūs. Vērtīgākas gan.
Anita KĻAVA